Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bureau halt

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jana
Amerika-ontdekker

bureau halt

Bericht door Jana »

op een of andere manier heb ik hier niks over kunnen vinden..

ik heb me opeens herinnert dat ik lang geleden iets te maken gehad heb met Bureau Halt.
ik bevond me op een verboden terrein ( het spoor), we hadden geen kwade bedoelingen, we speelden alleen.
De politie heeft ons toen gezien en 'opgepakt'. We werden doorgewezen naar Bureau Halt.
Vervolgens kregen we een Leeropdracht, die we netjes hebben uitgevoerd.
Maar.. omdat het toch een soort van contact met de politie is, ben ik bang dat de VS-Immigration dat niet accepteert?
want ja ik sta vast bij een of andere politieregistratie :?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: bureau halt

Bericht door Rob »

Omdat je een taakstraf via het Halt Bureau hebt uitgevoert heb je geen veroordeling (door een rechter)achter je naam staan.
Dus kan je met een gerust hart "Nee" invullen op je VWP.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

De VS hebben geen zicht op "antecendenten-registratie", zij kunnen alleen een beroep doen op de strafrechterlijke afdoeningen voor de rechter (centrale registratie in Almelo). Je hoeft je geen zorgen te maken.
Jana
Amerika-ontdekker

Bericht door Jana »

Gelukkig! Bedankt :D
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Rob heeft het helemaal bij het goede eind !

Maarrrrrr..., zonder weer een hele discussie (zie tijdelijke visa USA) te willen opstarten. Wat Dikkie schrijft klopt niet.
Dikkie schreef:De VS hebben geen zicht op "antecendenten-registratie", zij kunnen alleen een beroep doen op de strafrechterlijke afdoeningen voor de rechter (centrale registratie in Almelo). Je hoeft je geen zorgen te maken.
Sorry, maar bovenstaande is niet correct Dikkie. De Amerikanen kunnen, buiten een Internationaal rechtshulpverzoek (te zwaar middel voor een simpele visumaanvraag !), nergens een beroep op doen. Zij kunnen alleen de aanvrager van een visum vragen om een VOG (verklaring onternt gedrag). Opvragen van informatie is een "persoonlijk recht". De Amerikanen zijn geen "Ketenpartner" van de Justitiële Informatiedienst.

Ketenpartners:
Een organisatie met een specifieke rol binnen de strafrechtsketen
(Politie, OM, ZM, CJIB, Dienst Vervoer&Ondersteuning, etc.).
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ga eens in de schoenen van de Am overheid staan en denk hierover na.
De persoon Jana wil naar amerika komen.
In het verleden heb je brievenbussen opgeblazen met nogal zwaar vuurwerk
Je hebt islamitische leuzen op muren gekalkt waar je voor bent gestraft.
Je bent 3 keer opgepakt en veroordeeld voor cocaine dealing.

of......................................................

Je heb stiekum op het spoor gelopen en bent aangehouden? Oh Oh dat is een gevaar voor het land natuurlijk. :roll:
Tenzij je de kranen van gifhoudende wagons probeerde open te draaien natuurlijk :mrgreen:

Ik hoop dat een en al een beetje duidelijk is
Jana
Amerika-ontdekker

Bericht door Jana »

ned in MO schreef:Ga eens in de schoenen van de Am overheid staan en denk hierover na.
De persoon Jana wil naar amerika komen.
In het verleden heb je brievenbussen opgeblazen met nogal zwaar vuurwerk
Je hebt islamitische leuzen op muren gekalkt waar je voor bent gestraft.
Je bent 3 keer opgepakt en veroordeeld voor cocaine dealing.

of......................................................

Je heb stiekum op het spoor gelopen en bent aangehouden? Oh Oh dat is een gevaar voor het land natuurlijk. :roll:
Tenzij je de kranen van gifhoudende wagons probeerde open te draaien natuurlijk :mrgreen:

Ik hoop dat een en al een beetje duidelijk is
hahaha. ja zo dacht ik ook dat he zou zijn. xD
Nee, geen gifhoudende wagons, ik wist niet eens dat die bestonden lol.

Naja, je weet het maar nooit met dit, ik ga voor de eerste keer naar de VS en wil alles goed weten.
obviously...

:dance:
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Ruud2004 schreef:Rob heeft het helemaal bij het goede eind !

Maarrrrrr..., zonder weer een hele discussie (zie tijdelijke visa USA) te willen opstarten. Wat Dikkie schrijft klopt niet.
Dikkie schreef:De VS hebben geen zicht op "antecendenten-registratie", zij kunnen alleen een beroep doen op de strafrechterlijke afdoeningen voor de rechter (centrale registratie in Almelo). Je hoeft je geen zorgen te maken.
Sorry, maar bovenstaande is niet correct Dikkie. De Amerikanen kunnen, buiten een Internationaal rechtshulpverzoek (te zwaar middel voor een simpele visumaanvraag !), nergens een beroep op doen. Zij kunnen alleen de aanvrager van een visum vragen om een VOG (verklaring onternt gedrag). Opvragen van informatie is een "persoonlijk recht". De Amerikanen zijn geen "Ketenpartner" van de Justitiële Informatiedienst.

Ketenpartners:

Beste Ruud2004 je hebt me helemaal verkeerd begrepen. Ik bedoel precies wat je zegt. Ik wilde het "hele" verhaal alleen niet uit de doeken. De dienst Justis (verantwoordelijk voor het afgeven van een VOG) maakt gebruik bij het afgeven van een VOG van het systeem in Almelo waar de centrale registratie is gevestigd. Ik weet dat de Amerikanen geen recht hebben of ketenpartner zijn van deze informatiedienst, ondanks dat zij al jaren pogingen doen om dit wel te worden. Het klopt wel wat ik zeg maar ik laat om verwarring te voorkomen wat informatie weg.
De meeste antecedenten worden alleen bij lokale politie geregistreerd en alles wat via het OM loopt (bijv. transacties) of door een rechter is afgedaan wordt in ieder geval doorgezonden naar Almelo. Dienst Justis heeft uitsluitend inzage in Almelo en geen lokale systemen van de politie. Overigens wordt een Halt-afdoening daar ook geregistreerd maar als er na deze Halt-afdoening geen feiten meer naar voren zijn gekomen, wordt dit niet meegewogen in de afgifte van een VOG. Een organisatie mag alleen om een specifieke reden (zoals toekomstig werkgever of een land ivm visum) mogen aan een persoon vragen een VOG te overleggen. Indien deze persoon dit VOG overlegt doet hij dat bij zijn gemeente en die stuurt het door naar Dienst Justis. Dienst Justis kijkt weer in Almelo.......en zo kom ik er op dat in dit geval Amerika alleen zicht heeft op het systeem in Almelo. Niet omdat zij er daadwerkelijk toegang toe hebben (in ieder geval niet legaal) maar omdat Janna in het geval van een overlegging VOG, zij dit gewoon krijgt van de Dienst Justis.
Jana
Amerika-ontdekker

Bericht door Jana »

^ok, al dat VOG en justis gedoe snap ik niet, dus in het kort: Ik kan gewoon door naar de VS zonder problemen?
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Jana schreef:^ok, al dat VOG en justis gedoe snap ik niet, dus in het kort: Ik kan gewoon door naar de VS zonder problemen?
Yep!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Kijk, zijn we het helemaal eens Dikkie. Ik probeer vwb dit onderwerp zo compleet mogelijk te antwoorden, zeker omdat hier de wildste verhalen de ronde over doen.

Gr Ruud
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com