Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

moeten koffers openblijven bij de douane?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
annath
Amerika-ontdekker

moeten koffers openblijven bij de douane?

Bericht door annath »

Ik heb eens ergens gelezen dat de koffers niet op slot mogen zijn op het vliegveld,klopt dat of niet?
Zo ja hoe doen jullie dat dan?
groetjes Anna
Clint
Amerika-expert

Re: moeten koffers openblijven bij de douane?

Bericht door Clint »

Er zijn bepaalde sloten die je mag gebruiken (zogenaamde TSA sloten) alle andere sloten "mogen" niet. Dat wil zeggen: als de douane in je koffer wil kijken en hij gaat niet open omdat er een slot op zit, breken ze hem open.

Ikzelf doe mijn koffers nooit op slot. Ik reis over het algemeen niet naar bestemmingen waar ik bang ben dat men iets in mijn koffer probeert te stoppen. Maar goed, hier is onlangs al een hele discussie over geweest.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
annath
Amerika-ontdekker

Bericht door annath »

Waar kan je die TSA sloten kopen en hoe werkt dat dan?
groetjes Anna
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ik heb bij de Kijkshop 2 van die TSA sloten gekocht, iets van een euro of 4 per stuk (als ik me goed herinner).

Met dat slot kun je je koffer/tas op slot doen met jouw code, de customs in Amerika hebben dan een speciale sleutel (?) waarmee zij dat slot kunnen openmaken om de inhoud van je koffer te controleren.

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Niet op slot,wel een stevige band om de koffer, zodat hij niet openvalt.
Tegen openbreken helpen die slotjes toch helemaal niks,als iemand kwaad wil.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik doe mijn koffers nooit op slot, ook niet met TSA-sloten.
Tegen het openspringen doe ik er wel stevige kofferriemen om
Weekendtassen maak ik dicht met tie-rips. Die worden door de marechaussee na controle keurig vervangen door nieuwe.
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Ik doe mijn koffers gewoon altijd op slot. Niet met die TSA sloten, maar gewoon de sloten van de koffers.
Ze kunnen toch gewoon met een "loper" in je koffer en dat is bij mij regelmatig gebeurd. Dat ze je koffer hebben gecontroleerd dat merk je dan door een flyertje dat ze achterlaten in je koffer.
Hoe dan ook, als men je koffer wil controleren dan komen ze er toch wel in. Met of zonder "geweld"!!!
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

En hoe zit het dan met een cijferslot? Of stel ik nu een hele domme vraag? :)
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Cijfersloten dus NIET gebruiken. Je koffer wordt opengemaakt met een koevoet o.i.d. (hebben wij al twee :evil: keer gehad) Om problemen te voorkomen afplakken met plakband of tape.
Groetjes, Nel
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Cijferslot van je koffer gewoon standaard op 0 0 0 laten staan, dan is ook dat geen enkel probleem. Eventueel kun je nog een band om het koffer heen doen, en deze dan over het cijferslot laten lopen (of zoals Girl_2004 zegt inderdaad een stuk tape eroverheen), zodat er niet per ongeluk een nummer kan verdraaien.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bij RTL Travel zeiden ze trouwens dat de TSA bij een niet openend cijferslot eerst 000 proberen, daarna breken ze hem open (behalve bij TSA approved sloten natuurlijk).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Clint schreef:Bij RTL Travel zeiden ze trouwens dat de TSA bij een niet openend cijferslot eerst 000 proberen, daarna breken ze hem open (behalve bij TSA approved sloten natuurlijk).
I rest my case... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Wordt dit, bijvoorbeeld bij het inchecken, nog verteld aan reizigers? Het is dat ik het hier nu lees, maar anders had ik zoals altijd gewoon mijn koffer op slot gedaan. Zou er flink van hebben opgekeken als mijn koffer zou zijn opengebroken....
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

wordt nergens verteld. staat wel op de website van de TSA volgens mij. Zoals altijd is het aan jou om overal van op de hoogte te zijn :roll:
Clint's Thoughts
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bij sommige reisbureaus wordt het er bij het boeken wel bij verteld (althans wel bij ons reisbureau).

Ik heb het op Zaventem ook al meerdere malen meegemaakt dat het bij de security pre-check (als je in de rij staat voor in te checken) wordt gevraagd, of bij het inchecken zelf.

Maar zoals Clint al zegt, er is geen informatieplicht, wel aan jouw zijde een onderzoeksplicht :wink:

Onze website | Mijn blog
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Dento schreef:Cijferslot van je koffer gewoon standaard op 0 0 0 laten staan, dan is ook dat geen enkel probleem. Eventueel kun je nog een band om het koffer heen doen, en deze dan over het cijferslot laten lopen (of zoals Girl_2004 zegt inderdaad een stuk tape eroverheen), zodat er niet per ongeluk een nummer kan verdraaien.
Dat hebben we n.l. ook een keer aan de hand gehad....en hup koffer weer opengebroken.
Groetjes, Nel
Jana
Amerika-ontdekker

Bericht door Jana »

HUH zijn die TSA sloten niet ook als cijfersloten verkrijgbaar? ;p
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Er zijn trouwens merken zoals Samsonite die nu ook al koffers aanbieden met TSA sloten.
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer