Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
parkeerprobleem op luchthaven Zaventem
- Anja79
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Deze week: parkeerprobleem op luchthaven Zaventem!
Wij vertrekken op 31 augustus vanaf Zaventem naar Los Angeles en ik heb de afgelopen weken gezocht naar een "Park, Sleep, Fly" arrangement.
Ik heb twee hotels met een dergelijk arrangement gevonden:
* Sheraton hotel: 1 overnachting, shuttle naar vliegveld en 3 weken gratis parkeren voor een vaste prijs van € 199,00
* Holiday Inn Brussels Airport: 1 overnachting, shuttle naar vliegveld en 14 dagen gratis parkeren. Daarna kost parkeren € 10,00 per dag. Voor ons zou dit uitkomen op een totaalprijs van € 175,00 euro.
Wij hebben uiteindelijk besloten om wel te overnachten bij Zaventem (moeten nog een hotel boeken) maar ons te laten brengen en halen door mijn schoonouders, maar misschien heeft iemand anders nog iets aan de informatie.
Groetjes,
Anja
Ik heb twee hotels met een dergelijk arrangement gevonden:
* Sheraton hotel: 1 overnachting, shuttle naar vliegveld en 3 weken gratis parkeren voor een vaste prijs van € 199,00
* Holiday Inn Brussels Airport: 1 overnachting, shuttle naar vliegveld en 14 dagen gratis parkeren. Daarna kost parkeren € 10,00 per dag. Voor ons zou dit uitkomen op een totaalprijs van € 175,00 euro.
Wij hebben uiteindelijk besloten om wel te overnachten bij Zaventem (moeten nog een hotel boeken) maar ons te laten brengen en halen door mijn schoonouders, maar misschien heeft iemand anders nog iets aan de informatie.
Groetjes,
Anja
Groetjes,
Anja
Verslag 2008: http://zuidwestamerika2008.blogspot.com/
Verslag 2009: http://vakantie-florida-2009.blogspot.com/
Verslag 2010: http://noordoostamerika2010.blogspot.com/
Verslag 2014: http://chicagohouston2014.blogspot.nl/
Anja
Verslag 2008: http://zuidwestamerika2008.blogspot.com/
Verslag 2009: http://vakantie-florida-2009.blogspot.com/
Verslag 2010: http://noordoostamerika2010.blogspot.com/
Verslag 2014: http://chicagohouston2014.blogspot.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik heel vroeg zou moeten vertrekken, dan zou ik heel zeker voor het Sheraton kiezen!
Voor de mensen die Zaventem niet kennen: het ligt tegenover het luchthavengebouw, je wandelt dus gewoon het hotel uit, steeks de weg over, en je bent in het luchthavengebouw!
De geluidsisolatie is er uitstekend! (alleen het ontbijt is peperduur, ik dacht dat ik zo'n jaar of 10 geleden al 13 euro betaalde!!!)
Voor de mensen die Zaventem niet kennen: het ligt tegenover het luchthavengebouw, je wandelt dus gewoon het hotel uit, steeks de weg over, en je bent in het luchthavengebouw!
De geluidsisolatie is er uitstekend! (alleen het ontbijt is peperduur, ik dacht dat ik zo'n jaar of 10 geleden al 13 euro betaalde!!!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zojuist geboekt:
Best Western Axis Hotel in Erps-Kwerps een kleine 6 kilometer van het vliegveld.
€ 135,-- met ontbijt en shuttlebus naar het vliegveld en gratis parkeren.
Nu nog een hotel in New Jersey voor de eerste nacht en de najaar trip is ook weer rond
Best Western Axis Hotel in Erps-Kwerps een kleine 6 kilometer van het vliegveld.
€ 135,-- met ontbijt en shuttlebus naar het vliegveld en gratis parkeren.
Nu nog een hotel in New Jersey voor de eerste nacht en de najaar trip is ook weer rond

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Verzinnen kun je zo'n naam toch welhaast niet, hè...Rob schreef:in Erps-Kwerps

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
Wij hebben via booking.com met z'n vieren twee kamers geboekt bij Campanile Bruxelles Vilvoorde. Voor de 2 kamers betalen wij 138 Euro, en we mogen onze auto een maand gratis laten staan. De volgende ochtend gaan we met de taxi naar het vliegveld. Het hotel ligt op zo'n 5,5 km van het vliegveld.
Groetjes, Diana
Groetjes, Diana
Laatst gewijzigd door Jerry & Diana op 30 jun 2008, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: parkeerprobleem op luchthaven Zaventem
Het kan volgens mij allemaal veel simpeler.. iemand zei het al maar niemand reageerde erop:
-> gewoon ergens in de buurt gratis parkeren.. in een dorpje vlakbij.. en vanaf daar taxi nemen!
Kosten voor taxi van paar km zijn hooguit 15 euro. Auto parkeer je onbeperkt lang gratis.
Enige waar ik naar benieuwd ben is hoe dat gaat in praktijk. Ik kan me best voorstellen dat mensen het raar vinden als er 3 weken een auto met Nederlands kenteken bij hun in de straat geparkeerd staat en wellicht dat ze dan de politie bellen ofzo?
Zijn er nog mensen met concrete tips, wat is beste plek om te parkeren daar in de buurt?
-> gewoon ergens in de buurt gratis parkeren.. in een dorpje vlakbij.. en vanaf daar taxi nemen!
Kosten voor taxi van paar km zijn hooguit 15 euro. Auto parkeer je onbeperkt lang gratis.
Enige waar ik naar benieuwd ben is hoe dat gaat in praktijk. Ik kan me best voorstellen dat mensen het raar vinden als er 3 weken een auto met Nederlands kenteken bij hun in de straat geparkeerd staat en wellicht dat ze dan de politie bellen ofzo?
Zijn er nog mensen met concrete tips, wat is beste plek om te parkeren daar in de buurt?
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
IK weet niet of ik dat zou durven onze auto zomaar ergens in een straat zetten, hoewel onze auto heeft ook 4 weken in Zaandam in een straat gestaan, maar onder toezicht van Paula.
Een Nederlandse auto valt wel op als die een maand in een Belgische straat staat.
Wij zelf vinden het heel fijn dat we in 's avonds al naar een hotel gaan, je kan uitgerust aan je reis beginnen en geen ochtendfiles, waardoor je nog eerder van huis moet.
We hadden dus toch al een hotel genomen en dat de auto er kan blijven staan is mooi mee genomen.
Een Nederlandse auto valt wel op als die een maand in een Belgische straat staat.
Wij zelf vinden het heel fijn dat we in 's avonds al naar een hotel gaan, je kan uitgerust aan je reis beginnen en geen ochtendfiles, waardoor je nog eerder van huis moet.
We hadden dus toch al een hotel genomen en dat de auto er kan blijven staan is mooi mee genomen.
Dat is idd ook reden waarom meeste mensen het niet doen maar als je erover nadenkt is het een redelijk irrationele angst, want in hoeverre heeft 'Paula' echt voor je auto gezorgd? Ik bedoel hoeveel dieven en vandalen heeft ze met haar gun weggejaagd?
Omdat een NL auto onnodig zou opvallen in Belgie zit ik ook aan te denken om het ergens op een wat grotere parkeerplaats te zetten waar het altijd druk is en niet elke dag zelfde mensen zijn, zo valt het minder snel op dat een auto daar stil staat.
En what's the worst thing that can happen? Iemand steelt mn auto? Ik ben toch verzekerd.. toch? En ik vraag me af of het veiliger staat op de plekken in de Randstad waar ik het dagelijks parkeer.

Omdat een NL auto onnodig zou opvallen in Belgie zit ik ook aan te denken om het ergens op een wat grotere parkeerplaats te zetten waar het altijd druk is en niet elke dag zelfde mensen zijn, zo valt het minder snel op dat een auto daar stil staat.
En what's the worst thing that can happen? Iemand steelt mn auto? Ik ben toch verzekerd.. toch? En ik vraag me af of het veiliger staat op de plekken in de Randstad waar ik het dagelijks parkeer.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn auto kon ook gestolen worden terwijl hij in de straat stond bij Paula, kan hij zelfs als hij hier op de oprit staat.
Als ik mijn auto al ergens in en straat zou parkeren zou ik dat sowieso doen op een grotere parkeerplaats.
In een straat waar al een parkeerprobleem voor de bewoners is, zal dat zeker irritaties oproepen.
Als ik mijn auto al ergens in en straat zou parkeren zou ik dat sowieso doen op een grotere parkeerplaats.
In een straat waar al een parkeerprobleem voor de bewoners is, zal dat zeker irritaties oproepen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar ga je een grote parkeerplaats vinden in de regio Zaventem die relatief veilig is en waar er dag en nacht 'verkeer' is? (bv. niet de parking van de Carrefour, want dan sta jij daar 's nachts alleen)
Ik vind het eigenlijk een beetje onnozel doen, en dat allemaal om een paar centjes uit te sparen terwijl je duizenden euro's gaat uitgeven op je reis... (en dan verschieten hoe ze hoe Nederlanders aan die rare reputatie geraken dat ze gierig zijn
)
Ik vind het eigenlijk een beetje onnozel doen, en dat allemaal om een paar centjes uit te sparen terwijl je duizenden euro's gaat uitgeven op je reis... (en dan verschieten hoe ze hoe Nederlanders aan die rare reputatie geraken dat ze gierig zijn

Elke
-
- Amerikafan
Wij hebben niet alleen voor het hotel gekozen vanwege het gratis parkeren, maar ook omdat we dan in ieder geval al vlakbij de luchthaven zijn. Wij moeten 's morgens om 8.45 uur aanwezig zijn. Ik ben nogal een stresskip en het idee dat we 's morgens in de file komen te staan bij Breda, Antwerpen en/of Brussel, dat werkt niet echt rustgevend bij mij.
Nu vertrekken wij de dag van te voren om een uurtje of zeven 's avonds, eten wat bij de Mac, kunnen bijtijds gaan slapen en rijden de volgende ochtend met de taxi het laatste stukje naar de luchthaven. Op die manier beginnen wij onze vakantie een stuk relaxter.
Groetjes, Diana
Nu vertrekken wij de dag van te voren om een uurtje of zeven 's avonds, eten wat bij de Mac, kunnen bijtijds gaan slapen en rijden de volgende ochtend met de taxi het laatste stukje naar de luchthaven. Op die manier beginnen wij onze vakantie een stuk relaxter.

Groetjes, Diana
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo doen wij het meestal ook. Op die manier moet je ook al niet midden in de nacht opstaan. De vliegreis op zich is al vermoeiend genoeg, als je dan een paar uur langer hebt kunnen slapen die nacht, dan voel je je ook veel fitter als je in Amerika toekomt.
Elke
Waren vroeger 2 aparte gemeenten Erps en Kwerps.Dento schreef:Verzinnen kun je zo'n naam toch welhaast niet, hè...Rob schreef:in Erps-Kwerps![]()
Zijn dan samengevoegd tot 1, met deze naam als resultaat.
Ik zag dat er op enkele meters van de luchthaven een Ikea gevestigd is met een grote parkeerplaats. Enige nadeel is idd dat de auto s nachts allen staat en dat het misschien gaat opvallen en voor je het weet belt iemand de politie en slepen ze het weg.
Maar ik heb nu een iemand gevonden in een dorp vlakbij Zaventem bij wie ik gratis de auto op een boerderij kan parkeren. Vanaf daar is het 15 min met de taxi.
Wat betreft de "Nederlandse gierigheid' ben ik het niet met je eens kastelke
Airport parking kost me 200 euro en een taxi vanaf een parkeerplaats in de buurt is 2 keer 20 euro. Dus 160 euro bespaard met een minor inconvenience. Daarvan kan ik met 2 personen 3 nachten overnachten in een luxe hotel in Las Vegas. (The Mirage, 77 dollar per nacht, special offer). Ik vind het niet erg om veel geld uit te geven alleen ik wil wel max voor mijn geld dus als ik (bijna) zelfde kan krijgen voor minder doe ik dat wel.

Maar ik heb nu een iemand gevonden in een dorp vlakbij Zaventem bij wie ik gratis de auto op een boerderij kan parkeren. Vanaf daar is het 15 min met de taxi.

Wat betreft de "Nederlandse gierigheid' ben ik het niet met je eens kastelke

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
thedude schreef:I
Wat betreft de "Nederlandse gierigheid' ben ik het niet met je eens kastelkeAirport parking kost me 200 euro en een taxi vanaf een parkeerplaats in de buurt is 2 keer 20 euro. Dus 160 euro bespaard met een minor inconvenience. Daarvan kan ik met 2 personen 3 nachten overnachten in een luxe hotel in Las Vegas. (The Mirage, 77 dollar per nacht, special offer). Ik vind het niet erg om veel geld uit te geven alleen ik wil wel max voor mijn geld dus als ik (bijna) zelfde kan krijgen voor minder doe ik dat wel.
Ja, maar je moet dan wel midden in de nacht vertrekken als je een vroege vlucht hebt (en ik denk dat de meeste VS vluchten vanuit Zaventem in de VM zijn)
Je hebt dan ook niet het relaxte vertrek van slapen vlakbij de luchthaven want in die 199 euro zit een overnachting bij.
Wij overnachten ook altijd.
Groetjes,
Carine
Carine
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het parkeren op P3 op Zaventem kost voor 4 weken 200 euro, daar is dan geen hotel bij.sachasenne schreef:thedude schreef:I
Wat betreft de "Nederlandse gierigheid' ben ik het niet met je eens kastelkeAirport parking kost me 200 euro en een taxi vanaf een parkeerplaats in de buurt is 2 keer 20 euro. Dus 160 euro bespaard met een minor inconvenience. Daarvan kan ik met 2 personen 3 nachten overnachten in een luxe hotel in Las Vegas. (The Mirage, 77 dollar per nacht, special offer). Ik vind het niet erg om veel geld uit te geven alleen ik wil wel max voor mijn geld dus als ik (bijna) zelfde kan krijgen voor minder doe ik dat wel.
Ja, maar je moet dan wel midden in de nacht vertrekken als je een vroege vlucht hebt (en ik denk dat de meeste VS vluchten vanuit Zaventem in de VM zijn)
Je hebt dan ook niet het relaxte vertrek van slapen vlakbij de luchthaven want in die 199 euro zit een overnachting bij.
Wij overnachten ook altijd.
Dus kan je beter een hotel zoeken en daar je auto gratis parkeren ben je goedkoper uit, dan dat je een hotel boekt en ook het parkeren moet betalen.
Of je moet midden in de nacht van huis, is net waar je voor kiest.
-
- Amerikafan
Bovendien kan je de parkeerplaats op P3 niet bespreken.Annie schreef: Het parkeren op P3 op Zaventem kost voor 4 weken 200 euro, daar is dan geen hotel bij.
Dus kan je beter een hotel zoeken en daar je auto gratis parkeren ben je goedkoper uit, dan dat je een hotel boekt en ook het parkeren moet betalen.
Kennissen van mij gingen in de meivakantie vanaf Zaventem naar Rome. De parkeerplaats stond aan het begin van hun trip al behoorlijk vol. Toen zij terug kwamen uit Rome stonden de auto's tot buiten de slagbomen geparkeerd.
Ik moet er niet aan denken dat je 's morgens aankomt en dan blijkt dat de parkeerplaats vol is. Zie dan nog maar iets anders te regelen op het laatste moment.
Groetjes, Diana
Laatst gewijzigd door Jerry & Diana op 02 jul 2008, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar heb ik nog niet eens bij stil gestaan, dat het wel eens vol kan zijn.Jerry & Diana schreef:Bovendien kan je de parkeerplaats op P3 niet bespreken.Annie schreef: Het parkeren op P3 op Zaventem kost voor 4 weken 200 euro, daar is dan geen hotel bij.
Kennissen van mij gingen in de meivakantie vanaf Zaventem naar Rome. De parkeerplaats stond aan het begin van hun trip al behoorlijk vol. Toen zij terug kwamen uit Rome stonden de auto's tot buiten de slagbomen geparkeerd.
Ik moet er niet aan denken dat je 's morgens aankomt en dan blijkt dat de parkeerplaats vol is. Zie dan nog maar iets anders te regelen op het laatste moment.
Groetjes, Diana
Dit is de eerste keer dat we vanaf Zaventem vliegen, weet ooknie thoe groot dat terrein is.
Had een beetje de grote van P3 op Schiphol ingedachten en dat is vreselijk groot.
Laatst gewijzigd door Annie op 02 jul 2008, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
P3 heeft een capaciteit van 11.000 parkeerplaatsen. Ik heb geen idee of dat veel is.Annie schreef:Daar heb ik nog niet eens bij stil gestaan, dat het wel eens vol kan zijn.Jerry & Diana schreef: Bovendien kan je de parkeerplaats op P3 niet bespreken.
Groetjes, Diana
Dit is de eerste keer dat we vanaf Zaventem vliegen, weet ooknie thoe groot dat terrein is.
Had een beetje de grote van P3 op Schiphol ingedachten en dat is ivreslijk groot.
Groetjes,
Diana
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De luchthaven van Zaventem is veeel kleiner dan die van Schiphol. Zowel het gebouw en nog veel meer wat betreft het aantal parkeerplaatsen. Ik wist niet wat ik zag toen ik de eerste keer in Schiphol kwam vorig jaar, en daar dacht een "Zaventem 2" aan te treffen.
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht