Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
gospel dienst
-
- Amerika-ontdekker
gospel dienst
1x in ons leven willen we wel eens zo'n echte (zwarte)amerikaanse swingende gospeldienst meemaken in San Fransisco.
Wie kan ons hier meer over vertellen?
Tot nu toe heb ik nog niets gelezen over dit onderwerp op deze fantastische informatieve site.
met dank,
Jacqueline
Wie kan ons hier meer over vertellen?
Tot nu toe heb ik nog niets gelezen over dit onderwerp op deze fantastische informatieve site.
met dank,
Jacqueline
Het is iets meer voor New York City dan San Francisco.
Van mijn vrienden heb ik dit address gekregen.
Glide Memorial Church
330 Ellis street
San Francisco
Daar is een website http://www.glide.org/
Ik weet echt niet hoe goed het zingen en de music is.
Van mijn vrienden heb ik dit address gekregen.
Glide Memorial Church
330 Ellis street
San Francisco
Daar is een website http://www.glide.org/
Ik weet echt niet hoe goed het zingen en de music is.
-
- Amerika-expert
Ik ben ook niet echt bekend met gospel diensten/black churches. Toen ik in California woonde hield ik me nog niet bezig met African American culture. Nu doe ik vrijwel alleen AA gerelateerde dingenop mijn tripjes naar de US.
Probeer deze site:
http://www.soulofamerica.com/cityfldr2/sf2.html
Het is een soort reisgids voor black travelers en daar staan dan places of worship op, die kan je verder uitzoeken. Maar ook ik kan je dus niet helpeen met invulling hiervan.
Die glide ziet er wel interessant uit.
Doreen
Probeer deze site:
http://www.soulofamerica.com/cityfldr2/sf2.html
Het is een soort reisgids voor black travelers en daar staan dan places of worship op, die kan je verder uitzoeken. Maar ook ik kan je dus niet helpeen met invulling hiervan.
Die glide ziet er wel interessant uit.
Doreen
SEEING IS BELIEVING
Voor gospel services moet je in een African Methodist Episcopelian of Southern Baptist churches (in african american neighborhoods) zijn. Dit is overal in het land, Waar ik fantastische services heb meeegemaakt is in
Chicago, IL; Nashville, TN; Atlanta, GA; New Orleans, LA; New York, NY en hier in Los Angeles, CA. In San Francisco is Glide zijn er zeer levendige gospel services, maar Glide is ietjes anders soort Church, het is een Church voor iedereen, heel erg left (which I love!!!) en ze doen ontzettend goed werk in SF.
Een andere church waar je de gospel services zal krijgen in SF, is op de Site die Doreen gegeven heeft, let op AME (African Methodist Episcopal), en doe mee, don't be a gawker!!! Doe mee met het zingen, etc. dress appropriately!!!
Chicago, IL; Nashville, TN; Atlanta, GA; New Orleans, LA; New York, NY en hier in Los Angeles, CA. In San Francisco is Glide zijn er zeer levendige gospel services, maar Glide is ietjes anders soort Church, het is een Church voor iedereen, heel erg left (which I love!!!) en ze doen ontzettend goed werk in SF.
Een andere church waar je de gospel services zal krijgen in SF, is op de Site die Doreen gegeven heeft, let op AME (African Methodist Episcopal), en doe mee, don't be a gawker!!! Doe mee met het zingen, etc. dress appropriately!!!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
Moet je beslist naar toe gaan - Ik houd ontzettend van "choirs", vooral de Black Gospel Choirs.. Maar ook de Gospel Choirs in Scandinavie, vond ik heel goed toen wij in Zweden waren (scandinavie is muzikaal erg ontwikkeld). Ben zelf nog nooit in de gelegenheid geweest om een 'gospel church' in Amerika te bezoeken (ben wel hier in Nederland naar een Amerikaans Gospel Choir geweest), maar dat staat beslist ook op ons lijstje voor onze volgende reis naar Amerika..
Speaking of churches.. Het viel mij op (en dat zeiden onze Amerikaanse vrienden zelf ook) dat het zo apart was dat veel verschillende kerken op een kluitje op dezelfde locatie staan. Zo zagen we verschillende malen een baptist church, penta costal church, Methodist church praktisch naast elkaar staan.
Speaking of churches.. Het viel mij op (en dat zeiden onze Amerikaanse vrienden zelf ook) dat het zo apart was dat veel verschillende kerken op een kluitje op dezelfde locatie staan. Zo zagen we verschillende malen een baptist church, penta costal church, Methodist church praktisch naast elkaar staan.
Sandy
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf ben ik helemaal niet kerkelijk, maar wij zijn met onze vrienden ook naar hun kerkdienst geweest. Vind ik gewoon respectvol naar hen toe.
Vond ik wel grappig:
Hij = zoon van Russische inwijkelingen, Jood
Zij = Canadese met verre Joodse roots
Hun kerk was Methodist of Baptist, dat weet ik niet meer zo goed.
Ik vond het er echt reuzegezellig:
je komt toe op zondagvoormiddag, welkom met koffie, thee, heerlijke koekjes, informeel babbeltje,
en dan begint de 'service': veel zingen ook, en ook veel gepraat over die en die die met een bouwkamp mee zijn, die en die die dit of dat gedaan hebben voor de community, enz.
Na afloop verzamelen enkele dames zich, om soep te gaan maken voor de minderbedeelden in de parochie.
Kan me inbeelden dat je aansluiten bij een kerk maakt dat je heel snel geïntegreerd geraakt in je omgeving.
Ook weer in tegenstelling tot hier: een boel saaie oude mensen zitten in de kerk, tesamen met nog enkele 'notabelen' uit het dorp. Als vreemdeling raak je helemaal niet geïntegreerd door naar de kerk te gaan. In het beste geval is er een madammeke dat haar nieuwsgierigheid niet onderdrukt krijgt, en komt vragen waar je woont. Maar dan heb je het gehad. Als je niet een of andere 'belangrijke' persoon bent in het dorp, gaat er zelfs geen vriendelijk knikje af.
Vond ik wel grappig:
Hij = zoon van Russische inwijkelingen, Jood
Zij = Canadese met verre Joodse roots
Hun kerk was Methodist of Baptist, dat weet ik niet meer zo goed.
Ik vond het er echt reuzegezellig:
je komt toe op zondagvoormiddag, welkom met koffie, thee, heerlijke koekjes, informeel babbeltje,
en dan begint de 'service': veel zingen ook, en ook veel gepraat over die en die die met een bouwkamp mee zijn, die en die die dit of dat gedaan hebben voor de community, enz.
Na afloop verzamelen enkele dames zich, om soep te gaan maken voor de minderbedeelden in de parochie.
Kan me inbeelden dat je aansluiten bij een kerk maakt dat je heel snel geïntegreerd geraakt in je omgeving.
Ook weer in tegenstelling tot hier: een boel saaie oude mensen zitten in de kerk, tesamen met nog enkele 'notabelen' uit het dorp. Als vreemdeling raak je helemaal niet geïntegreerd door naar de kerk te gaan. In het beste geval is er een madammeke dat haar nieuwsgierigheid niet onderdrukt krijgt, en komt vragen waar je woont. Maar dan heb je het gehad. Als je niet een of andere 'belangrijke' persoon bent in het dorp, gaat er zelfs geen vriendelijk knikje af.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke schreef:Ook weer in tegenstelling tot hier: een boel saaie oude mensen zitten in de kerk, tesamen met nog enkele 'notabelen' uit het dorp. Als vreemdeling raak je helemaal niet geïntegreerd door naar de kerk te gaan. In het beste geval is er een madammeke dat haar nieuwsgierigheid niet onderdrukt krijgt, en komt vragen waar je woont. Maar dan heb je het gehad. Als je niet een of andere 'belangrijke' persoon bent in het dorp, gaat er zelfs geen vriendelijk knikje af.
Nee hoor niet overal

Sandy
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik ooit eens ergens in Nederland in een kerk een lieve dame vriendelijk naar mij zie knikken, én ze heeft dan ook nog een tweeling bij, dan trakteer ik je!Sandy schreef:Nee hoor niet overal![]()

Maar liever nog zou ik je in Amerika tegen willen komen!
Elke
-
- Amerikakenner
Ik ben een paar jaar geleden met familie eens naar zo'n echte african american kerk geweest. De kerk bevond zich in een van de slechtste wijken van Los Angeles. 6.5 dagen per week moet je daar niet zijn maar op de ochtend van de dienst is dat prima.
Echt gigantisch gaaf. Wij waren de enige blanken in de kerk maar werden totaal geaccepteerd. Echt als die sfeer in de nederlandse kerken zou zijn dan zou ik meteen weer elke zondag gaan.
Daar is het gewoon echt een feest
Echt gigantisch gaaf. Wij waren de enige blanken in de kerk maar werden totaal geaccepteerd. Echt als die sfeer in de nederlandse kerken zou zijn dan zou ik meteen weer elke zondag gaan.
Daar is het gewoon echt een feest
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Doet mij denken aan een goed (ambiance)nummer met heel veel swing van een Belgische zanger: Raymond Van het Groenewoud.
De tekst kan je vinden op http://www.lyricsvault.net/songs/1816.html
Kent iemand dat? Het was ook met zo'n gospelkoor, en zoals de titel van het liedje al zegt: een echt feest!
De tekst kan je vinden op http://www.lyricsvault.net/songs/1816.html
Kent iemand dat? Het was ook met zo'n gospelkoor, en zoals de titel van het liedje al zegt: een echt feest!
Elke
-
- Amerika-ontdekker
-
- Amerika-ontdekker
- Gerda&Lucas
- Amerikakenner
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht