Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Harde/zachte koffers of reistassen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Harde/zachte koffers of reistassen?

Bericht door Gerda&Lucas »

Ik kom dit onderwerp geloof ik nergens tegen dus dan maar zelf gevraagd. Wij, mijn man en ik met onze zoon en dochtter van 17 en 15 vertrekken op 21 juli naar SF voor een rondreis door het zuidwesten per huurauto (minivan) Vaak lees ik dat grote (wielen)tassen in de auto handiger zijn dan harde koffers. Wij moeten toch op dat gebied nog alles aanschaffen. Waar doen we goed aan? Die wielenreistassen zijn best lekker groot, maar moet daar voor de vliegreis dan ook nog een hoes omheen ter bescherming)? We hebben wel "zachte"koffers. Kun je die ook meenemen op een vliegreis of is dat te kwetsbaar? Wie helpt ons?
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Ons zijn de zachte reiskoffers slecht bevallen. Dat wat in onze bagage kapot kon, was kapot. :evil:
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Wij hebben grote zachte tassen en hebben er op onze reis naar Canada geen problemen mee gehad.
We hebben speciaal zachte tassen/koffers omdat die gemakkkelijker weg te bergen zijn in onze gehuurde kampeerauto. Zo'n grote harde koffer kun je dan nergens kwijt.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hadden ook grote zachte tassen met wieltjes. En 1 harde koffer voor de breekbare spullen.
Wel vond ik de zachte tassen makkelijker in te delen in de bagaruimte van de auto dan de koffer.

Marjon
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Maar hebben jullie ook wel gehoord van hoezen die je om je tas kunt doen zodat je geen loshangende en utistekende delen hebt en bovendien de tas dan moeilijker bereikbaar maakt voor eventuele kwaadwillenden.
Gerda
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Eugeni schreef:We hebben speciaal zachte tassen/koffers omdat die gemakkkelijker weg te bergen zijn in onze gehuurde kampeerauto. Zo'n grote harde koffer kun je dan nergens kwijt.
:?: nog nooit problemen mee gehad.
1ste 3 trips met 4 koffers, 2 groot en 2 klein die in de grote pasten, de koffers zetten we dan in de hangkast die in de badkamer zat.
laatste trip 2 hele grote koffers en die pasten met gemak in de bergruimte onder de camper.
Rob
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Rob schreef:
Eugeni schreef:We hebben speciaal zachte tassen/koffers omdat die gemakkkelijker weg te bergen zijn in onze gehuurde kampeerauto. Zo'n grote harde koffer kun je dan nergens kwijt.
:?: nog nooit problemen mee gehad.
1ste 3 trips met 4 koffers, 2 groot en 2 klein die in de grote pasten, de koffers zetten we dan in de hangkast die in de badkamer zat.
laatste trip 2 hele grote koffers en die pasten met gemak in de bergruimte onder de camper.
Rob
...in de camper??? Wij konden ze leeg bij het verhuurstation achterlaten en aan het einde weer oppikken.

Hmm... wordt natuurlijk wel lastig als je de drop-off bij een ander station hebt.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Geen direct antwoord op de vraag, maar aangezien er toch een paar keer wordt gesproken over het vervoer van breekbare spullen, wilde ik nog even een tip kwijt. Op zich hoeft het niet zo gek veel uit te maken of je breekbare spullen in een harde of zachte koffer of tas vervoert. Wij nemen in onze bagage altijd een paar grote tupperware dozen mee. Hebben we iets breekbaars, dan gaat dat daarin, aangevuld met zachte vulling zoals sokken. Het moet nog net een beetje kunnen bewegen in de doos, dus niet helemaal vol persen. Breekbare flesjes e.d. met vloeistof doe ik bovendien in een dichtgeknoopte pedaalemmerzak of in een ziplock bag. Gaat het dan kapot, wordt het in ieder geval geen zooitje in je tas.

Met hele grote breekbare zaken is het uiteraard moeilijker. Die zul je of in een harde koffer moeten doen (zonder garantie op succes, zeker wanneer de koffer echt is volgepropt), of als handbagage in het vliegtuig moeten meenemen.
Life is good in the Tarheel State.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

je kan inderdaad op schiphol je zachte koffers laten sealen, maar het is me nooit opgevallen op amerikaanse vliegvelden. i'm sure it's possible, maar misschien kan je op de site van het vliegveld van waar j evrtrekt daar info over vinden.
SEEING IS BELIEVING
chrismo
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door chrismo »

Maar hebben jullie ook wel gehoord van hoezen die je om je tas kunt doen zodat je geen loshangende en utistekende delen hebt en bovendien de tas dan moeilijker bereikbaar maakt voor eventuele kwaadwillenden.
Bij de grote outdoor shops verkopen ze deze (canvas) tassen. Je tas (rugzak) past er helemaal in.
2005: Rondreis Zuid-West Amerika
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Ik meen dat je je koffers naar amerika niet mag laten sealen. Ze hallen het er bij het inchecken weer vanaf (hoorde ik van een vriend die naar Florida is geweest).

Wij hadden 1 harde koffer (op de bodem van de kofferbak) en twee zachte tassen. De tassen hebben we dicht gemaakt met een sjorbandje (schrijf je dat zo?) en niet met een slotje. Dit omdat ze de tassen nog wel moeten kunnen controleren (wij zijn twee keer gecontroleeerd). Wij waren erg blij met de harde koffer voor onze breekbare/kwetsbare spullen.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

wij hadden ieder een (vrij grote) harde koffer en allebei een kleine weekend/sporttas. De koffers konden we onderweg handig gebruiken als een soort mobiele kleerkasten (klinkt veel luxer dan het is; ik bedoel dat je daarin je kleren makkelijk kan ordenen zonder dat het allemaal door elkaar gaat en nog een beetje kreukvrij blijft :? ).

In het vliegtuig hadden we wat kampeerspullen in de weekendtassen (slaapzak, zaklantaarn e.d.). Onderweg hebben we de tassen gebruikt voor allerlei kleine losliggende spulletjes en de slaapzakken los in de kofferbak gelegd.

We hadden een grote auto en alles paste vrij gemakkelijk in de kofferbak, zodat je onderweg niks in het zicht op de achterbank had liggen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer