Petra/VS schreef:Eerlijk gezegd verbaas ik me een beetje over de klachten over zoete cereals, e.d. Als er iets zoet is is het wel Nutella of hagelslag. Het is maar waar je aan gewend bent, kennelijk. Ik heb werkelijk niet het gevoel, dat we hier zoeter of slechter eten, dan ik vroeger in Nederland deed.
Nou Petra, dat ben ik niet helemaal met je eens. Veel dingen die wij in Amerika kochten en ook in Nederland kennen smaakten in Amerika zoeter. De Nutella is inderdaad zoeter, de frisdrank is zoeter dan in Nederland en zo waren er nog veel meer etenswaren waarbij het ons opviel dat ze in Amerika meer suiker (of zoetstof) toevoegen. Zelfs het brood smaakte vaak zoet.
Ik heb het idee dat de Amerikanen in het algemeen een zoetere smaak hebben dan Nederlanders (de hagelslag uitgezonderd maar die eet ik zelf bijna nooit)
Of er slechter gegeten wordt in Amerika weet ik niet. Wel zijn de hoeveelheden enorm in de restaurants, let alleen maar op de enorme glazen frisdrank.
Ik lees een aantal weblog's van jongens en meisjes die in Amerika naar highschool gaan.
Eén van de jongens is een week in Amerika en heeft alleen nog maar fastfood gekregen.
Een ander meisjes schrijft :
Wat me opvalt: Amerikanen eten alles uit karton, niets is vers alles is opwarm rotzooi enzo.
Een ander meisje schrijft haar ervaringen met het eten op school:
"We hadden geen eten meegenomen, want dat waren we vergeten. Al neemt bijna niemand hier eten mee vanuit thuis. Dus gingen we naar binnen om iets te gaan eten. Ik schrok me wezenloos toen ik zag wat iedereen at. Er waren zeg maar 4 rijen. Bij de eerste rij kon je friet met een hele vette (waar de olie vanaf droop) pizza krijgen. JAKKES! Bij de tweede rij kon je frietjes met een ubervette hamburger krijgen. No thank you! Bij de derde rij kon je frietjes met ik geloof nacho's en burrito's krijgen metnatuurlijk een volle lading gesmolten kaas erbovenop gepleurd. Deze rij sloegen we dus ook maar over. Tenslotte had je de vierde rij, hier kon je een sandwich, met een appel of banaan en een flesje water krijgen. YESSS
Dit hadden we ons dus ffkes gehaald. Het enigste probleem was dat het niet te eten was
, het brood was gewoon te droog en er zaten wel 5 plakjes worst op en 3 plakjes kaas. TJa, ik was nog steeds niet helemaal gewend aan het idee dat werkelijk alles hier HUGE is
Gelukkig heeft mijn nichtje meer geluk, haar gastvader houdt van koken. Maar haar gastmoeder is aardig dik en de rest van de familie ook, dus erg gezond zal daar ook niet gegeten worden.
Marjon