Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lekker brood in Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Lekker brood in Amerika

Bericht door Harry »

nieuwenoord schreef:Is er toevallig iemand die een stoomoven heeft en daarin weleens brood heeft gebakken? Ik heb een heerlijke stoomoven, maar brood bakken heb ik nog niet aangedurfd ...
Ja Monique, wij bakken wel eens brood in de stoomoven, nou om eerlijk te zijn Jaap bakt wel eens brood in de stoomoven :? , ik kan je alleen maar vertellen dat het heerlijk smaakt, we hebben begin dit jaar een stoomovenworkshop gehad bij Bosch (hebben zelf overigens een AEG) en daar hadden ze ook brood gebakken, hmmmm heerlijk smaakte dat, en sinds die tijd maakt Jaap verschillende soorten brood, dan weer met een soort pitten, dan weer met kruiden, het is allemaal erg lekker.

Harry
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Wij vonden trouwens het brood ( bruin gesneden brood) van de farm fresh wel lekker. De harde bolletjes daar juist niet, die vonden wij een beetje zurig smaken. Bij Albertssons hebben we wel lekkere broodjes gehaald, maar die vonden wij wel erg duur ( een dollar per broodje). Verder vonden we inderdaad de bagels lekker.

groetjes, Ilse
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Harry schreef:
nieuwenoord schreef:Is er toevallig iemand die een stoomoven heeft en daarin weleens brood heeft gebakken? Ik heb een heerlijke stoomoven, maar brood bakken heb ik nog niet aangedurfd ...
Ja Monique, wij bakken wel eens brood in de stoomoven, nou om eerlijk te zijn Jaap bakt wel eens brood in de stoomoven :? , ik kan je alleen maar vertellen dat het heerlijk smaakt, we hebben begin dit jaar een stoomovenworkshop gehad bij Bosch (hebben zelf overigens een AEG) en daar hadden ze ook brood gebakken, hmmmm heerlijk smaakte dat, en sinds die tijd maakt Jaap verschillende soorten brood, dan weer met een soort pitten, dan weer met kruiden, het is allemaal erg lekker.

Harry
Mmm, ik heb nog steeds een bon liggen voor die workshop bij Bosch, wij hebben namelijk wel een Bosch. Nu nog een zaterdag waarop we tijd hebben om te gaan. Zou jij eens aan Jaap willen vragen hoe hij dit precies doet??
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Eerlijk gezegd verbaas ik me een beetje over de klachten over zoete cereals, e.d. Als er iets zoet is is het wel Nutella of hagelslag. Het is maar waar je aan gewend bent, kennelijk. Ik heb werkelijk niet het gevoel, dat we hier zoeter of slechter eten, dan ik vroeger in Nederland deed.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Petra/VS schreef:Eerlijk gezegd verbaas ik me een beetje over de klachten over zoete cereals, e.d. Als er iets zoet is is het wel Nutella of hagelslag. Het is maar waar je aan gewend bent, kennelijk. Ik heb werkelijk niet het gevoel, dat we hier zoeter of slechter eten, dan ik vroeger in Nederland deed.
Nou Petra, dat ben ik niet helemaal met je eens. Veel dingen die wij in Amerika kochten en ook in Nederland kennen smaakten in Amerika zoeter. De Nutella is inderdaad zoeter, de frisdrank is zoeter dan in Nederland en zo waren er nog veel meer etenswaren waarbij het ons opviel dat ze in Amerika meer suiker (of zoetstof) toevoegen. Zelfs het brood smaakte vaak zoet.
Ik heb het idee dat de Amerikanen in het algemeen een zoetere smaak hebben dan Nederlanders (de hagelslag uitgezonderd maar die eet ik zelf bijna nooit)

Of er slechter gegeten wordt in Amerika weet ik niet. Wel zijn de hoeveelheden enorm in de restaurants, let alleen maar op de enorme glazen frisdrank.
Ik lees een aantal weblog's van jongens en meisjes die in Amerika naar highschool gaan.
Eén van de jongens is een week in Amerika en heeft alleen nog maar fastfood gekregen.
Een ander meisjes schrijft : Wat me opvalt: Amerikanen eten alles uit karton, niets is vers alles is opwarm rotzooi enzo.

Een ander meisje schrijft haar ervaringen met het eten op school:
"We hadden geen eten meegenomen, want dat waren we vergeten. Al neemt bijna niemand hier eten mee vanuit thuis. Dus gingen we naar binnen om iets te gaan eten. Ik schrok me wezenloos toen ik zag wat iedereen at. Er waren zeg maar 4 rijen. Bij de eerste rij kon je friet met een hele vette (waar de olie vanaf droop) pizza krijgen. JAKKES! Bij de tweede rij kon je frietjes met een ubervette hamburger krijgen. No thank you! Bij de derde rij kon je frietjes met ik geloof nacho's en burrito's krijgen metnatuurlijk een volle lading gesmolten kaas erbovenop gepleurd. Deze rij sloegen we dus ook maar over. Tenslotte had je de vierde rij, hier kon je een sandwich, met een appel of banaan en een flesje water krijgen. YESSS
Dit hadden we ons dus ffkes gehaald. Het enigste probleem was dat het niet te eten was :P, het brood was gewoon te droog en er zaten wel 5 plakjes worst op en 3 plakjes kaas. TJa, ik was nog steeds niet helemaal gewend aan het idee dat werkelijk alles hier HUGE is

Gelukkig heeft mijn nichtje meer geluk, haar gastvader houdt van koken. Maar haar gastmoeder is aardig dik en de rest van de familie ook, dus erg gezond zal daar ook niet gegeten worden.

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 13 aug 2008, 17:37, 2 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk niet da je 'de Amerikaan' ook als voorbeeld kan nemen. Er zullen best gezinnen zijn waar wel op voeding gelet wordt en bewust gegeten wordt. Ik weet dat dat bij jou zo is Petra, maar als ik kijk naar wat onze vrienden in Californië eten ... tja. Peet heeft een maand in huis gezeten bij hen, maar veel verder dan hamburgers, pizza's en burrito's is hij niet gekomen bij de warme maaltijden. Ook als wij daar zijn, merk je dat er weinig gekookt wordt en dat een salade ongeveer het enige is wat er aan groente op tafel komt.

En dat de gemiddelde produkten zoeter zijn dan in Nederland, geloof ik zeker. Als diabeet let ik heel erg op koolhydraten, omdat ik daar nu eenmaal mijn insulinebehoefte op aanpas.

Ik lees dus ook de etikketen op voedingsmiddelen en bijvoorbeeld in yoghurt met vruchtjes zit veel meer dan in hier vergelijkbare yoghurtjes, in de melk zitten meer koolhydraten (melksuikers!) en ook in cereals. Nu kunnen koolhydraten ook uit zetmeel komen, maar ik heb toch sterk de indruk dat het vooral om de suikers gaat. Misschien nemen wij de verkeerde produkten (ik eet trouwens geen Nutella, wel jam), maar wat wij vinden is vaak echt veel zoeter dan we gewend zijn.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik ben een nutella-fan dagelijks eet ik (let wel) 1 sandwich :D . Jam vind ik bv veel te zoet.
Maar ik ben absoluut geen zoetekwauw,... ik krijg daar altijd het zuur van. Voor mij is het in Noord-amerika echt zoeken naar suikerarm eten. Wij vonden het goedkoopste sandwichbrood van de wall-mart ($1.35) het lekkerste. Die is zeker niet zoet (gelukkig).

Ik ben echt verbaast dat in Amerika zo slecht gegeten word. Maar als een paprika duurder is dan een steak van 300gram vind ik het ook niet zo raar.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sophia
Amerika-ontdekker

Bericht door Sophia »

Ik ben een enorme zeurpiet met brood, want ik eet alleen meergranenbrood van de warme bakker en het mag maximaal één dag oud zijn. Als beleg heb ik dan ook nog eens het liefst lekkere Nederlandse kaas.
Zodoende is het voor mij wel behelpen in Amerika :wink:

Ooit zijn we in Californië een echte bakkerij tegengekomen, en misschien zijn er nog wel een paar, maar volgens mij is het verder toch allemaal een soort afbakbrood wat je kunt kopen. Het lijkt me zo'n gat in de markt om in Amerika een keten van echte bakkerijen te openen!

Toch lukt het altijd wel om gezond te ontbijten, je moet het gewoon goed uitzoeken, het is alleen wat minder lekker.

We verbazen ons wel altijd enorm over het soort eten (vet!) en de hoeveelheden die 's ochtends door menigeen in de ontbijtzaal verorberd worden. Gewoon onsmakelijk om te zien. Aan de andere kant zie je ook dat echt niet iedereen dat doet.

Maar ja, 's lands wijs 's lands eer, het is niet reëel om precies hetzelfde eten als in Nederland te verwachten.
Mocht ik ooit naar Amerika verhuizen, dan ga ik zeker weten zelf brood bakken.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Breadsmith is zo'n keten, echt knapperig stokbrood.

En er is ook een keten van warme bakkers, allemaal eigen bedrijfjes, maar met een overkoepelende organisatie. Naam ontgaat me even, maar het is iets met Harvest.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik geloof tussen Lone Pine en Yosemite, maar ben niet zeker, heb je een Nederlandse?/Belgische? bakker. De bakkerij heet iets met Eriks bakkerij of zo.
Enfin, het lag op onze eerste route, een traditioneel rondje.
Een aanrader om daar lekkere belegde broodjes te kopen en ECHT brood.
Die man heeft daar een gouden zaak. Honderden broden lagen daar. In alle formaten en soorten.

Volgens mij is het een goudmijn om daar een echte bakkerij open te doen.

Ook van de prijzen van de groenten ben ik enorm geschrokken.
Een verre nonkel van mij is rijk geworden met het importeren van witlof naar de VS. Hij renteniert in Californie nu :)
Spijtig genoeg is het een 'te verre' nonkel :(

Carine
Groetjes,
Carine
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Je bedoelt Erick Schat's Bakery in Bischop :wink:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Monique, jij kan orde scheppen in de chaos :)
Die was het inderdaad! :)

Carine
Groetjes,
Carine
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

sachasenne schreef:Monique, jij kan orde scheppen in de chaos :)
Die was het inderdaad! :)

Carine
ze hebben daar inderdaad heerlijke dingen ook oliebollen ed ! Wij kochten er heerlijk landbrood en appelflappen voor onderweg.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Applejuice »

Mijn gastgezin hier eet vooral Whole Wead Bread (oid...) van de Acme. Ik heb het nog niet 'gewoon' geprobeerd, maar geroosterd is het goed te eten. Maar echt vers is het niet, dat brood kan gewoon een week ofzo bewaard worden! :shock:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ben zwaar geschokt: bij de Wal Mart verkopen ze geen breadmakers! :shock:

Enig idee waar ze die dingen wel verkopen? En welke zijn echt niet goed en welke wel?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Kijk bij Bed,Bath & Beyond of Linen & Things. Zij hebben ook altijd de 20% korting coupons ;-)

Verder hebben Sears en Target een uitgebreide keuken machine afdeling.
Wij hebben gekeken naar de deeglijk heid van de deeghaak en de reviews online van mensen.
Je hebt deeghaken van plastic en die wij hebben is van ijzer.
Het merk dat wij hebben is Breadman (hoe origineel)
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Roman Meal (http://www.romanmeal.com/) is wel lekker brood. Dat eten wij hier.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij kopen Wholesome Harvest Sunflower Grain brood bij de Albertsons.
Het is een soort bruin brood met zonnebloempitten.
Het heeft wel ruim een 1/2 jaar jaar geduurd voordat we dit lekkere brood gevonden hebben.
Ook onze visite vindt het heerlijk brood. Het is niet goedkoop, voor een klein rond brood betalen we $ 3.59.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Bennogr
En er is ook een keten van warme bakkers, allemaal eigen bedrijfjes, maar met een overkoepelende organisatie. Naam ontgaat me even, maar het is iets met Harvest.
Bedoel je Nature's Harvest?

Voor diegenen die en dagje in Tampa vertoeven, probeer deze Cubaanse bakkerij eens.
La Segunda Central
2512 15th St.
Tampa, FL
Heerlijk vers Cuban bread :D

Groetjes
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Weet je wat ik ECHT vies vind. Pumpernikkel(??) brood. Ik ging bijna volmeeeeeeeeeren van dat brood. YECH!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer