Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel dollars moet je op zak hebben?
Hoeveel dollars moet je op zak hebben?
Hoeveel dollars (contant) moet je op zak hebben tijdens de reis naar Amerika? Ik las ergens ooit over dat je een visum op het vliegveld moet kopen?! Maar dat kan ik niet meer terugvinden. Koop je dat in Amerika of nog in Burssel op het vliegveld? Wie kan me hierover wat vertellen?
Oh ja, wij gaan met 4 volwassenen en 2 kids.
Dank jullie!
groetjes,
Nora
Oh ja, wij gaan met 4 volwassenen en 2 kids.
Dank jullie!
groetjes,
Nora
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Hoeveel dollars moet je op zak hebben?
Je hoeft geen visum te kopen, bij het inchecken of in het vliegtuig krijg je een groen formulier (visa waiver) dat vul je in en dat wordt in Amerika bij imigration afgestempeld en een deel in je paspoort geniet.
Wij kwamen Amerika in met amper 10 dollar contantgeld op zak, bij de eerste en beste winkel of ATM kan je geld pinnen.
Bij imigration vroegen ze wel hoeveel geld we mee hadden, heb het netjes verteld,er wel bij gezegd dat we ook nog een creditcard hadden.
Wij kwamen Amerika in met amper 10 dollar contantgeld op zak, bij de eerste en beste winkel of ATM kan je geld pinnen.
Bij imigration vroegen ze wel hoeveel geld we mee hadden, heb het netjes verteld,er wel bij gezegd dat we ook nog een creditcard hadden.

Laatst gewijzigd door Annie op 10 sep 2008, 14:33, 3 keer totaal gewijzigd.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Je bent niet verplicht om dollars op zak te hebben,
$100,00 dollar in je portomonee is wel handig, voor een kop koffie bij de Starbucks.
Visum hoeft je niet te kopen, wel moet je (in het vliegtuig) een Visa-waiver invullen.

$100,00 dollar in je portomonee is wel handig, voor een kop koffie bij de Starbucks.
Visum hoeft je niet te kopen, wel moet je (in het vliegtuig) een Visa-waiver invullen.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij hebben meestal zo'n 100 tot 200 dollar contant bij ons, en dat maken we in een vakantie van 2 tot 3 weken met 2 personen niet eens op, we betalen alles met de creditcard, ook het kopje koffie bij Starbucks of een ijsje of een broodje bij Subway, je kunt echt overal met "plastic" betalen.
De visa-waiver krijg je meestal uitgereikt in het vliegtuig, en moet je aan boord invullen, de kosten daarvan zitten bij het vliegticket in en hoef je dus niet te betalen, vul het formulier wel goed in, zorg dat je het eerste overnachtingsadres bij de hand hebt, en als je wat fout invult vraag dan een nieuw formulier, doorhalingen en verbeteringen op het formulier worden niet geaccepteerd en zorgen voor vertragingen bij immigrations.
Harry
De visa-waiver krijg je meestal uitgereikt in het vliegtuig, en moet je aan boord invullen, de kosten daarvan zitten bij het vliegticket in en hoef je dus niet te betalen, vul het formulier wel goed in, zorg dat je het eerste overnachtingsadres bij de hand hebt, en als je wat fout invult vraag dan een nieuw formulier, doorhalingen en verbeteringen op het formulier worden niet geaccepteerd en zorgen voor vertragingen bij immigrations.
Harry
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het enige wat ik echt handig vind is losse dollars voor het bagagekarretjes op het vliegveld (wij hebben geen koffers of tasen op wieltjes). Kost je meestal iets van 3 dollar. Verder vind ik contant geld toch wel handig, voor fooien, kleine uitgaven. Maar als je 100 of 200 meeneemt heb je meer dan genoeg.
Marianne
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Naast het groene Visa Waiver formulier krijg je verder een zogn. U.S. Customs and Border Protection Declaration Form uitgereikt.

Het groene Visa Waiver formulier (I-94W) dient elk meereizend persoon in te vullen. Het U.S. Customs and Border Protection Declaration Form wordt per gezin ingevuld. Op dit formulier geef je ook aan waar je (in ieder geval de eerste nacht) in Amerika verblijft.
Hoeveel contante dollars je bij je moet hebben is heel persoonlijk, ik zou zeggen als gezien max. $ 200 tot $ 300. Bijna alles kun je nl. met de creditcard en/of je bankpas betalen.
Roland

Het groene Visa Waiver formulier (I-94W) dient elk meereizend persoon in te vullen. Het U.S. Customs and Border Protection Declaration Form wordt per gezin ingevuld. Op dit formulier geef je ook aan waar je (in ieder geval de eerste nacht) in Amerika verblijft.
Hoeveel contante dollars je bij je moet hebben is heel persoonlijk, ik zou zeggen als gezien max. $ 200 tot $ 300. Bijna alles kun je nl. met de creditcard en/of je bankpas betalen.
Roland
Ja, alles is met CC te doen, tenzij de apparatuur het niet doet. Zoals de karretjes-automaat op het vliegveld in Orlando bij Alamo, die elk jaar (vaste prik
) weer weigert om mijn Fortis Visa en ABN Mastercard te "slikken". Dus ik zorg er maar voor dat ik voldoende $1 of $5 biljetten heb voor 2 wagentjes.
Verder heb ik tussen de $40 en $120 bij me, net wat ik van de vorige trip over heb.

Verder heb ik tussen de $40 en $120 bij me, net wat ik van de vorige trip over heb.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hadden 100 dollar op zak, en dat was genoeg. Je kan daar inderdaad bijna alles met CC betalen, maar wij hebben het toch ook voorgehad dat men voor kleine bedragen de CC weigerden, tenzij we enkele dollars extra zouden betalen. In LA hebben we ook in een parkeergarage gestaan waar ze enkel cash geld aanvaardden. Op zo'n momenten waren we toch blij dat we iets contant geld bijhadden.
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik neem altijd een klein bedrag aan dollars mee (50-100 dollar)
De rest pin in in USA of betaal ik met creditcard. Bij de douane vragen ze het wel altijd,m aar als je aangeeft dat je een creditcard hebt is het goed.
De rest pin in in USA of betaal ik met creditcard. Bij de douane vragen ze het wel altijd,m aar als je aangeeft dat je een creditcard hebt is het goed.
Oh, wat fijn om te horen dat je met weinig geld al kunt gaan. Moeten wij voor mijn kinderen ook zo'n groene kaart invullen? Ze zijn nog heel klein (2,5 en 4,5 j)?
- Bushmaster
- Amerika-expert
- eigen paspoortNora schreef:Oh, wat fijn om te horen dat je met weinig geld al kunt gaan. Moeten wij voor mijn kinderen ook zo'n groene kaart invullen? Ze zijn nog heel klein (2,5 en 4,5 j)?
- eigen Visa Waiver
Hoe klein groot jong oud dik dun lang kort dan ook.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, een deel van deze groene kaart wordt nl. in hun eigen paspoort geniet.Nora schreef:Moeten wij voor mijn kinderen ook zo'n groene kaart invullen? Ze zijn nog heel klein (2,5 en 4,5 j)?
Roland
Edit: mijn antwoord kwam gelijk met Bushmaster.

Wij zijn afgelopen zondag aangekomen met $200 op zak. Als je de kans hebt zal ik in ieder geval een aantal losse dollars bemachtigen. Ik moest vrijwel meteen tippen (koffers die naar de hotelkamer worden gebracht, etc.) en dat staat wat knullig met $50.
Wij gebruiken de CC vooral voor de grotere bedragen en voor de check in bij hotels, autohuur en andere toeristische activiteiten (zoals fietshuur). Verder betalen we alles cash (eten, starbucks, kleding). Ik ben er nog maar net maar ik zie hier (San Francisco) mensen (ook amerikanen) veel cash afrekenen en niet zozeer met CC, maar misschien komt dat later in de reis wel.
Pinnen kun je trouwens elke paar meter, dus dat is geen probleem.
Wij gebruiken de CC vooral voor de grotere bedragen en voor de check in bij hotels, autohuur en andere toeristische activiteiten (zoals fietshuur). Verder betalen we alles cash (eten, starbucks, kleding). Ik ben er nog maar net maar ik zie hier (San Francisco) mensen (ook amerikanen) veel cash afrekenen en niet zozeer met CC, maar misschien komt dat later in de reis wel.
Pinnen kun je trouwens elke paar meter, dus dat is geen probleem.
En wij zijn zonder dollars vertrokken. Echt het allereerste wat we doen als we de bagage van de band hebben gehaald is geld pinnen. Op ieder vliegveld op meerdere plaatsen mogelijk. En inderdaad daarna meteen een briefje klein wisselen zodat je losse dollars hebt om te tippen. Wij doen dit overigens op deze manier in alle buitenlanden waar wij komen. Het is altijd goed gegaan. Daarnaast hebben we een CC en meerdere bankpassen bij ons.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik las elders dat je in September al reist, ik hoop dat je paspoorten voor je kinderen hebt, want als je die nu nog moet regelen ben je wel een beetje laat. Om naar de US te reisen moeten ook kinderen een paspoort hebben, maakt niet uit hoe jong ze zijn.Bushmaster schreef:- eigen paspoortNora schreef:Oh, wat fijn om te horen dat je met weinig geld al kunt gaan. Moeten wij voor mijn kinderen ook zo'n groene kaart invullen? Ze zijn nog heel klein (2,5 en 4,5 j)?
- eigen Visa Waiver
Hoe klein groot jong oud dik dun lang kort dan ook.
Passporten heb ik al voor ze laten maken (in juli). In het algemeen zijn wij goed voorbereid, maar voor een aantal dingen kom ik voor deze geweldige forum. 

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
visa waiver is nu ook onine in te vullen en gelijk een paar jaar geldig.
Makkelijk aan te passen voor een volgende reis ook.
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta/
Hoef je aan boord alleen nog maar het 'customs' papiertje in te vullen....
Makkelijk aan te passen voor een volgende reis ook.
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta/
Hoef je aan boord alleen nog maar het 'customs' papiertje in te vullen....
"misplaced New Yawkers"
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die maatregel gaat toch pas per januari 2009 in zoals ik lees in dit bericht?henkbiesheuvel schreef:Hoef je aan boord alleen nog maar het 'customs' papiertje in te vullen....
Tot die tijd kun je het vrijwillig online invullen maar dien je tevens het groene forumlier (+ witte) in te vullen voordat je Amerika binnenkomt.
Roland
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Geweldig, we waren al bang dat je geen paspporten voor de kinderen had, omdat je vroeg of je voor de kinderen ook een visa waiver in moest vullen.Passporten heb ik al voor ze laten maken (in juli). In het algemeen zijn wij goed voorbereid, maar voor een aantal dingen kom ik voor deze geweldige forum.
Toch goed hé, dat iedereen meedenkt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Beste forumleden,
Dit jaar ga ik voor het eerst naar Amerika en heb een vraag omtrent geld opnemen.
Ik heb sinds kort een creditcard met de bedoeling de hotels te betalen.
Vliegtickets en huurauto betaal ik hier in NL
Ben nog niet zo vertrouwd met de creditcard dus mijn vraag is of het mogelijk is om gemakkelijk met de normale pinpas te pinnen in diverse steden. (voor de beeldvorming: LA-Anaheim-Morro Bay-Monterey-SF-Yosemite-Lone Pine-LV).
Ik neem aan dat je dan wel in mijn geval een Rabobank Wereldpas nodig hebt en niet de Europas.
Hoor graag van jullie.
Barry
Dit jaar ga ik voor het eerst naar Amerika en heb een vraag omtrent geld opnemen.
Ik heb sinds kort een creditcard met de bedoeling de hotels te betalen.
Vliegtickets en huurauto betaal ik hier in NL
Ben nog niet zo vertrouwd met de creditcard dus mijn vraag is of het mogelijk is om gemakkelijk met de normale pinpas te pinnen in diverse steden. (voor de beeldvorming: LA-Anaheim-Morro Bay-Monterey-SF-Yosemite-Lone Pine-LV).
Ik neem aan dat je dan wel in mijn geval een Rabobank Wereldpas nodig hebt en niet de Europas.
Hoor graag van jullie.
Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties