Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geen mobiel of internet tijdens vakantie? Uitzondering?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Geen mobiel of internet tijdens vakantie? Uitzondering?

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik vind het juist een ultieme vrijheid geven om je laptop en mobieltje mee te hebben en zodoende te weten dat thuis alles goed gaat.
Als ik niet te bereiken zou zijn zou ik me de hele tijd afvragen of alles wel goed gaat.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mooi omschreven Ingrid, dat is nou precies wat ik bedoel!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik moet er toch niet aan denken dat er iets met één van mijn kinderen gebeurt en ik daar niet van op de hoogte kan worden gebracht.

Ik herinner me trouwens nog de actie van de ANWB "maak van thuisblijvers geen spoorzoekers." De ANWB had een dagtaak met het opsporen van familieleden die geen bericht hadden achtergelaten waar ze verbleven of niet telefonisch bereikbaar waren. Tegenwoordig hebben we wèl de mogelijkheid om bereikbaar te zijn en nu kiezen mensen er nog voor om geen telefoon me te nemen of geen adres achter te laten waar ze eventueel bereikbaar zijn. Je zadelt je familie daardoor op met een enorm probleem en een hoop werk waar ze in zo'n situatie echt niet op zitten te wachten.

En we hebben het nu over het overlijden van mensen en het dan niet meer op tijd kunnen zijn. Maar wat als één van je ouders (of kinderen) accuut iets krijgt en op sterven ligt en je had, als je bereikbaar was geweest, nog wèl afscheid kunnen nemen.

Wij nemen in ieder geval altijd een telefoon mee. Als we ergens zijn waar we geen bereik hebben zoeken we een telefoon op om even naar huis te bellen of geven het telefoonnummer van het hotel door waar we bereikbaar zijn.

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 26 jan 2009, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Ik neem mijn mobiel mee. Puur om de reden die iedereen noemt, ouders (en kinderen als je die hebt)

Internet heb ik niet nodig op vakantie. Misschien af en toe tussendoor maar onze laatste Amerika reis hebben we daar helemaal geen gebruik van gemaakt. Geen internet vind ik persoonlijk heerlijk.

Maar ben blij dat andere het wel heerlijk vinden om te hebben, dan hebben we in ieder geval leuke blogs te lezen :D
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wij nemen ook geen laptop of mobiele telefoon mee.
Wel bellen we iedere 2 dagen naar ouders in NL d.m.v. een telefoonkaart, en geven dan het tel.nr. van het volgende hotel door als we dat dan al weten (we reserveren telefonisch vanuit de ene plaats een kamer in de volgende)
En als een hotel een PC voor de gasten heeft staan, sturen we een mailtje
We boeken weliswaar te voren géén overnachtingen, maar we laten wel een reisplan achter met daarin een geplande route, met per mogelijke overnachtingsplaats een paar hotels die ons vanaf het internet wel wat lijken.
Een soort gulden middenweg tussen nooit en altijd bereikbaar zijn.
PeterPaul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door PeterPaul »

Altijd een laptop en mobiel bij ons, aangezien wij globale planners zijn vinden wij het prettig om ’s morgens even te kijken in de plaats waar we zijn of daar in de omgeving nog wat te doen is.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Northwinds schreef:Ik moet mijn post iets nuanceren. Ik neem wel 1 of 2 keer contact op met het thuisfront via een betaaltelefoon (gewoon bij tankstation of zo) afhankelijk van
de lengte van de reis.
Los van het verder niet bereikbaar te willen zijn houd ik er ook van om met zo min mogelijk bagage te reizen, as maart vertrek ik naar de VS met alleen een sporttas met wat kleding, mijn toilettas en fototoestel. (alleen handbagage dus) Het onderweg vooraf kunnen reserveren van motels mbv een laptop is inderdaad gemakkelijker maar haalt voor mij wat van het avontuur/charme van het reizen af. En zie de laptop ook als overbodige ballast.
Puur persoonlijk natuurlijk, ieder reist op de manier waarop hij/zij het als het prettigst ervaart.

Ik neem een mobiel mee,maar die gaat alleen aan als ik even wil bellen,verder hetzelfde verhaal hier.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wij nemen ook laptop en gsm mee. De laptop dient om fotos op te slaan en om iets op te zoeken over de streek maar vooral ook om hotels voor de volgende dagen boeken.
Ik mag er niet aan denken om 's avonds geen bed te hebben om te slapen. :oops:
De eerste keer dat we niet zo direct een kamer vonden was in Idaho ,omdat er op dat moment een dansfestival was moesten we een heel eind naar de volgende stad verder rijden .
Daarna nog een keer de dag dat we vertrokken vanuit Moab ; die avond zijn we toen heel laat in Marble Canyon terechtgekomen en hebben we zo Monument Valley gemist. Overal op onze route zaten de hotels vol ,zelfs in Page . :banghead:
Vanaf toen hebben we gezegd : en nu boeken we een dag vooruit via internet zodat we niet mee voor verrassingen komen te staan.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Altijd laptop en mobiel/blackberry bij me. Natuurlijk om bereikbaar te zijn voor familie en vrienden (en alleen tijdens de zomervakantie gaat mobiel echt op uit, voicemail op 'vakantie' stand; voor de rest ben ik eigenlijk goed bereikbaar), maar het is eerlijk gezegd ook een tik. Toen we 1,5 jaar terug in het Zuidwesten van de US waren, had ik soms een aantal dagen geen bereik; geen internet en geen mobiel bereik .... Dat was even spannend :lol: ! Ik vind het heerlijk om onderweg of 's avonds even online te zitten, weblog bij te werken, etc. Voor mij een heerlijke ontspanning :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

MattRob schreef: Ik vind het heerlijk om onderweg of 's avonds even online te zitten, weblog bij te werken, etc. Voor mij een heerlijke ontspanning :wink: !
Dat geldt voor mij precies hetzelfde :lol:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Bericht door johnvoorn »

Mobiel gaat mee (tri-band) omdat je constant onderweg bent zal je regelmatig door gebieden rijden waar wel bereik is en je de voice mails binnen krijgt (denk ik). Laptop gaat ook mee of eigenlijk overweeg ik een nieuwe mini laptop te kopen in Amerika, in de hoop dat de dollar ook gunstig staat.

Ik lees regelmatig dat er ter plekke op internet gezocht wordt naar lokale atracties, welke sites gebruiken jullie daar voor?
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

De eerste keer dat wij naar amerika gingen dacht ik ook neem me mobiel mee dan ben ik bereikbaar als het nodig. Ondanks dat het een triband toestel is was er in Alaska geen enkel ontvangst mogelijk zelf niet in Anchorage geen enkele provider heeft daar een roming overeenkomst.

Andre
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Ik vind het heerlijk om op vakantie vooral niet te internetten! Telefoon gaat maar een paar uur aan, snachts uit...Heerlijk! Ik zit dagelijks achter de computer, om er dan in mijn vakantie nog achter te gaan zitten...nee, juist niet!
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

andre208 schreef:De eerste keer dat wij naar amerika gingen dacht ik ook neem me mobiel mee dan ben ik bereikbaar als het nodig. Ondanks dat het een triband toestel is was er in Alaska geen enkel ontvangst mogelijk zelf niet in Anchorage geen enkele provider heeft daar een roming overeenkomst.
Hoe lang is dat geleden? In 2006 hadden zowel mijn vrouw (AT&T) als ik (T-mobile), goede ontvangst rond alle plaatsen en toeristische bestemmingen in Alaska.

Gr., Flipje
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Ja het is in 2004 geweest en ja blijkbaar verandert het daar toch ook. Was ook de eerste keer datr ik ergens was waar ik helemaal geen ontvangst had alleen in Anchorage wel 1 netwerk maar geen roming op. Zelf in 1999 in Tibet kon je gewoon in de plaatsen bellen.

Andre
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Oh, ik vind het heerlijk om sávonds even een blogje te schrijven, ik vind het het heerlijk alle indrukken van de dag nog eens op te halen en direct te vertalen op de laptop.

Ook voor het opslaan van de foto's (vorige keer USA toch echt min 1 gig per dag geschoten)

Wat ik dan minder vind is dat vriendlief kan inloggen op zijn werkmail en dat in de gaten houdt. Dát heeft dus wel voor de nodige irritaties gezorgd :roll: maar goed. Dat is zijn manier om er voor te zorgen dat hij kan ontspannen........af en toe even kijken hoe het gaat op de (eigen) zaak.
Gelukkig wordt dat ook telkens minder :dance:

Af en toe een sms naar het thuisfront om te laten weten hoe heerlijk we het hebben. :lol:
Nu gaan opa en oma mee dus zal ik zeker minder gebruik maken van de mobiel. Af en toe even controleren of het goed gaat met de paarden op het vakantie adres en de poes in het pension.

Zo zie je maar weer, ieder zijn voorkeur, ieder zijn reden etc. :beerchug:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dat is zijn manier om er voor te zorgen dat hij kan ontspannen........af en toe even kijken hoe het gaat op de (eigen) zaak.
Wij gaan dit jaar met vrienden en ook zij hebben een eigen bedrijf. En ik heb mijn eigen mini-bedrijfje, maar ik zit nog steeds te twijfelen of ik de boel laat doordraaien of ga vermelden dat we vier weken lang geen verzendingen doen. Maar voor ons allemaal is het toch belangrijk om de vinger aan de pols te houden. Je kan wel vinden dat je dat in de vakantie niet moet doen, maar zo makkelijk is dat niet als je met klanten te maken hebt. We zullen dus allemaal regelmatig onze bedrijfsmail checken en Hans zal ook weleens gebeld worden door degene die de zaak waarneemt.

Het is voor hen de keus tussen op deze manier op vakantie of helemaal niet op vakantie. Gauw gekozen, toch?
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Heb je groot gelijk in! En dat geldt voor ons net zo!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer