Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstap van 7.5 uur !!
Overstap van 7.5 uur !!
Bij een reis naar Phoenix hebben we een overstap in Houston met een overstaptijd van ruim 7 uren. We moeten dan onze koffers van de band afhalen, maar kunnen dan volgens mij niet gelijk inchecken voor onze aansluitende vlucht. Eigenlijk zijn we van plan om even snel houston in te gaan voor een quick view, maar is dit wel slim? We zijn met 4 personen dus moeten we met 4 koffers dan rond sjouwen?? Of kunnen we ook bij de balie vragen voor een eerdere aansluitende vlucht? We vliegen met Continental.
Re: Overstap van 7.5 uur !!
Ik zou even met continental bellen, maar volgens mij kan je wel gewoon op Schiphol ingecheckt worden voor je tweede vlucht (je overstaptijd si minder dan 8 uur), wat zou betekenen dat je bagage doorgelabeld wordt en je in Houston alleen er even mee door de douane hoeft om de koffers vervolgens weer af te geven.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- catje1977
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
voor zover ik weet, mag dat doorlabelen alleen buiten amerika, dus niet als je een overstap hebt in amerika. Dan moet je bagage verplicht in de eerste amerikaanse luchthaven door de controle.
Nee, het labelen van de bagage naar de eindbestemming mag altijd. Het automatisch doorsturen van de bagage vanuit het vliegtuig naar de volgende gate mag niet. Je moet inderdaad bij de port of entry je bagage ophalen, maar als je ingecheckt bent, is je bagage wel naar de eindbestemming doorgelabeld, en hoef jij niet eerst nog langs een desk om andere labels te halen voor naar je eindbestemming.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
snakegt schreef:Bij een reis naar Phoenix hebben we een overstap in Houston met een overstaptijd van ruim 7 uren. We moeten dan onze koffers van de band afhalen, maar kunnen dan volgens mij niet gelijk inchecken voor onze aansluitende vlucht. Eigenlijk zijn we van plan om even snel houston in te gaan voor een quick view, maar is dit wel slim? We zijn met 4 personen dus moeten we met 4 koffers dan rond sjouwen?? Of kunnen we ook bij de balie vragen voor een eerdere aansluitende vlucht? We vliegen met Continental.
Op welke datum vliegen jullie ? Vanuit AMS met CO 59 ?
Ik zie in de timetables van Continental dat de meeste dagen er ook een overstap is van 2u 30 en een van 4 u 55.
(En ook een van 1 u 05, maar dat is wel te kort).
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Ja inderdaad vanuit AMS met CO 59. We hebben gekozen voor zo een grote overstaptijd omdat we ff houston nog wilden 'zien'. Maar weten dus niet of 7 uurtjes wel genoeg is om bagage op te halen, in te checken en ff een uurtje of 2 de stad in te gaan. Als dat toch nie gaat lukken, dan kunnen we misschien vragen om een eerdere vlucht te nemen.
** Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten:
viewtopic.php?f=1&t=17691
** Opmerking moderator:
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
effe Houston in gaat niet. Het is niet zo als schiphol waar je binnen een half uur op centraal staat.
wat had je in die paar uurtjes dan willen doen? Houston is niet zo'n spannende stad hoor en heel uitgestrekt.
wat had je in die paar uurtjes dan willen doen? Houston is niet zo'n spannende stad hoor en heel uitgestrekt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
** Opmerking moderator:
Dit is inderdaad zo. En voor alles heb je een auto nodig, er is quasi geen publiek transport, ook niet vanaf de luchthaven.
Luchthaven ligt, schat ik, toch ongeveer 30 km ten noorden van Downtown. En Downtown = naar hoge buildings kijken en dat is het dan.
De Nasa gaan bezoeken is "out of the question" : ligt ten zuiden van Houston : dat kan je onmogelijk doen op 4u.
Want jullie 7 u is in feite maar een goeie 4 u.
Een week geleden in Houston geland : alles zeer vlot verlopen, en toch 1 u vanaf landing (taxiën was 15 minuten) tot aan de rental car facility.
En om terug in te checken : reken toch maar 2 u : de security lijnen in de US kunnen wel eens tegenvallen, zeker als je in het spitsuur komt :
Mijn advies : neem een vroegere vlucht : dan kom je nog op een redelijk tijdstip in Phoenix aan : en ik veronderstel dat je rental car zal moeten oppikken en dan naar het hotel ?...
Luc
Dit is inderdaad zo. En voor alles heb je een auto nodig, er is quasi geen publiek transport, ook niet vanaf de luchthaven.
Luchthaven ligt, schat ik, toch ongeveer 30 km ten noorden van Downtown. En Downtown = naar hoge buildings kijken en dat is het dan.
De Nasa gaan bezoeken is "out of the question" : ligt ten zuiden van Houston : dat kan je onmogelijk doen op 4u.
Want jullie 7 u is in feite maar een goeie 4 u.
Een week geleden in Houston geland : alles zeer vlot verlopen, en toch 1 u vanaf landing (taxiën was 15 minuten) tot aan de rental car facility.
En om terug in te checken : reken toch maar 2 u : de security lijnen in de US kunnen wel eens tegenvallen, zeker als je in het spitsuur komt :
Mijn advies : neem een vroegere vlucht : dan kom je nog op een redelijk tijdstip in Phoenix aan : en ik veronderstel dat je rental car zal moeten oppikken en dan naar het hotel ?...
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
hmm dat is wel jammer eigenlijk..en volgens mij berekent Continental 50 euro pp kosten voor het wijzigen van de ticket.
wij vliegen altijd van bonaire naar houston met CO en vliegen dan door,naar las vegas,of denver,ligt eraan waar we heen gaan,maar wij hebben al 2 kee gehad dat we een vlucht eerder konden nemen,er werd gewoon gevraagd willen jullie mischien een vlucht eerder?ja dat is goed,zeiden we dan maar wat kost dat?beide keren hebben we niks extra hoeven te betalen,
Ik ben zaterdag langs de balie van US Airways op schiphol geweest, ik vond 5 maanden na mijn boeking veel betere vluchten en minder 'stops'. De mevrouw achter de balie heeft zo 3 vluchten voor mij verantwoord zonder enige moeite:)snakegt schreef:hmm dat is wel jammer eigenlijk..en volgens mij berekent Continental 50 euro pp kosten voor het wijzigen van de ticket.
*op de us airways staat dat er een minimale fee van $150 is voor veranderen van vluchten.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze rekenen lang niet altijd extra hoor. Als ze jouw op een vroegere vlucht kunnen zetten dan zullen ze dat heus doen. Zeker als je daar aan de balie staat. Er zit voor hun namelijk geen nadeel aan. hebben ze weer meer ruimte voor de volgende vlucht. Dus als het kan altijd vragen.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hebben wij ook voor gehad met Continental. Ze riepen ons op in de luchthaven en toen we aan de balie waren vroegen ze of we niet de vlucht wilden nemen die nu vertrok. Vond ik zeer tofkraaltje schreef:wij vliegen altijd van bonaire naar houston met CO en vliegen dan door,naar las vegas,of denver,ligt eraan waar we heen gaan,maar wij hebben al 2 kee gehad dat we een vlucht eerder konden nemen,er werd gewoon gevraagd willen jullie mischien een vlucht eerder?ja dat is goed,zeiden we dan maar wat kost dat?beide keren hebben we niks extra hoeven te betalen,

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
dank jullie wel ! ik zal dan gewoon aan de balie vragen voor de mogelijkheden
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Goh ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen bewust voor een overstap van 7,5 uur kiezen om "even" een stad te zien.
Is wel erg ambitieus
Ik hoop niet dat de rest van jullie reisschema ook zo krap ingedeeld is
Is wel erg ambitieus
Ik hoop niet dat de rest van jullie reisschema ook zo krap ingedeeld is

Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht