Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
brandstoftoeslag
- 4me
- Amerikafan
- Contacteer:
De bedragen hebben inderdaad te maken met welke maatschappij je vliegt en welke bestemming. Als reisbureau medewerkster snap ik er zelf ook niets meer van, maar als je een losse lijndienstticket hebt en meteen betaald en laat uitprinten!!!! kunnen ze je in feite geen nabelasting doen. Tenzij......... ze gaan bepalen dat de toeslag op de luchthaven moeten worden voldaan b.v. Martinair. Wij vinden het zelf dus ook een rare business en het opbellen van klanten is een vreselijke rot klus. Je krijgt scheldpartijen naar je hoofd net alsof wij dit hebben bedacht. Maar een aanklacht indienen of voor de rechter slepen, denk niet dat het helpt. Ze laten je gewoon niet meevliegen! :sorry: Jeannine
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
4me schreef:maar als je een losse lijndienstticket hebt en meteen betaald en laat uitprinten!!!! kunnen ze je in feite geen nabelasting doen.

Ja, mensen kunnen ongehoord onbeschoft zijn... Ik weet er zelf ook alles van.4me schreef:Wij vinden het zelf dus ook een rare business en het opbellen van klanten is een vreselijke rot klus. Je krijgt scheldpartijen naar je hoofd net alsof wij dit hebben bedacht.
Het liefst zou je bij die mensen "per ongeluk" de ticket deleten

Maar dat mag niet natuurlijk...

Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Inmiddels heb ik zowel het hoofdkantoor van het reisbureau, als de vestiging waar ik geboekt heb, gebeld. Van beide kreeg ik een antwoord waaruit ik moet opmaken, dat de bedragen correct zijn.markro schreef:Vandaag bij de post een brief van ons reisbureau met de tekst:
United Airlines heeft besloten de brandstoftoeslag voor alle tickets te verhogen. Deze toeslag zal ook van toepassing zijn op uw geboekte vluchten naar de Verenigde Staten in september 2005.
De toeslag voor uw reis bedraagt EUR 43,00 per persoon (voor zowel volwassenen als kinderen/baby's), totaal EUR 86,00..
Als ik het goed heb begrepen zijn er diverse verhogingen geweest voor de brandstoftoeslag afgelopen maanden. Het totale bedrag voor de brandstoftoeslag is hoger, maar er zat al een deel van dit bedrag verwerkt in het eerste factuurbedrag, waarvan ik een aantal maanden geleden al een aanbetaling heb gedaan. Het resterende bedrag, die EUR 43,00 per persoon, moet ik nu nog betalen als ik de rest van het factuurbedrag ga voldoen.
Het heeft dus ook te maken met het moment van boeking.
Groet, Marco.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Toch blijf ik het allemaal maar een vreemde gang van zaken vinden. Juist door al die verschillende bedragen krijg ik de indruk dat het soms ook maar een beetje willekeur is.
Zo moest ik voor mijn ticket straks in oktober een bedrag van EUR 87,00 betalen aan veiligheidstoeslag en brandstoftoeslag. Vlieg je op een andere luchthaven aan, dan zijn deze bedragen ineens weer heel anders. Voor het ticket van mijn reis van vorige maand heb ik geen van beide betaald. Enkel de ticket zelf en de luchthavenbelasting. Ook achteraf hoefde ik voor dit ticket niets bij te betalen. Ik heb mijn ticket destijds wel direct betaald en kreeg toen binnen een week mijn eTicket thuisgestuurd.
Nou ja, het weerhoudt mij er in ieder geval niet van om naar Amerika te gaan...
Roland
Zo moest ik voor mijn ticket straks in oktober een bedrag van EUR 87,00 betalen aan veiligheidstoeslag en brandstoftoeslag. Vlieg je op een andere luchthaven aan, dan zijn deze bedragen ineens weer heel anders. Voor het ticket van mijn reis van vorige maand heb ik geen van beide betaald. Enkel de ticket zelf en de luchthavenbelasting. Ook achteraf hoefde ik voor dit ticket niets bij te betalen. Ik heb mijn ticket destijds wel direct betaald en kreeg toen binnen een week mijn eTicket thuisgestuurd.
Nou ja, het weerhoudt mij er in ieder geval niet van om naar Amerika te gaan...

Roland

Ik vind het ook maar vreemd allemaal. Begin september vlieg ik met KLM naar New York. Bij boeking moest ik 26,- p.p. brandstoftoeslag betalen. (we gaan met z'n tweeën dus: 52,-) Half juli kreeg ik bericht dit is verhoogd naar 37,- p.p. dus of ik even 11,- p.p. wilde bijbetalen.
Vorige week kreeg ik het bericht dat die 37,- per persoon per enkele reis is, en dat ik dus eigenlijk 4x 37,- moet betalen = 148. Als compensatie wilde de resioperator (Holland International) 40,- voor zijn rekening nemen voor al het ongemak. Komt er dus op neer dat ik voor 2 personen nu dus 108,- aan brandstoftoeslag moet betalen!
En wat lees ik vervolgens: KLM gaat het toegestane bagage gewicht verlagen: je mag nu in plaats van 2x 32 kili nog maar 2x 23 kilo per persoon meenenen. Deze maatregel zou er voor zorgen dat de brandstoftoeslag niet omhoog zou gaan!
Dit is toch niet leuk meer!!!!!!!!!
Vorige week kreeg ik het bericht dat die 37,- per persoon per enkele reis is, en dat ik dus eigenlijk 4x 37,- moet betalen = 148. Als compensatie wilde de resioperator (Holland International) 40,- voor zijn rekening nemen voor al het ongemak. Komt er dus op neer dat ik voor 2 personen nu dus 108,- aan brandstoftoeslag moet betalen!

En wat lees ik vervolgens: KLM gaat het toegestane bagage gewicht verlagen: je mag nu in plaats van 2x 32 kili nog maar 2x 23 kilo per persoon meenenen. Deze maatregel zou er voor zorgen dat de brandstoftoeslag niet omhoog zou gaan!
spaart alles van Elmo uit Sesamstraat! En daarvoor moet je shoppen in Amerika!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat is dan ook 1 van de redenen waarom wij tegenwoordig met Delta vliegen, ook de veel ruimere plaatsen is een reden om met Amerikaanse maatschappijen te vliegen.Elmosyl schreef:Ik vind het ook maar vreemd allemaal. Begin september vlieg ik met KLM naar New York. Bij boeking moest ik 26,- p.p. brandstoftoeslag betalen. (we gaan met z'n tweeën dus: 52,-) Half juli kreeg ik bericht dit is verhoogd naar 37,- p.p. dus of ik even 11,- p.p. wilde bijbetalen.
Vorige week kreeg ik het bericht dat die 37,- per persoon per enkele reis is, en dat ik dus eigenlijk 4x 37,- moet betalen = 148. Als compensatie wilde de resioperator (Holland International) 40,- voor zijn rekening nemen voor al het ongemak. Komt er dus op neer dat ik voor 2 personen nu dus 108,- aan brandstoftoeslag moet betalen!![]()
Rob
Wij vliegen eind september met American Airlines en we hebben onze tickets al van januari (vroege vogels he
).
Wij hebben tot nu toe nog niks gehoord van brandstoftoeslag...wij blijven dus duimen.

Wij hebben tot nu toe nog niks gehoord van brandstoftoeslag...wij blijven dus duimen.

http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction