Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bellen in amerika
bellen in amerika
Misschien is deze vraag al meerdere keren gesteld maar ik kon 'm zo snel niet vinden.
Wij gaan naar amerika (california) en we willen kunnen bellen daar bv om het reserveren van de campings en om bereikbaar te zijn voor familieleden.
Nu weet ik dat je een tri-band telefoon moet hebben, en die hebben we volgens mij wel, alleen zou het handiger zijn om dan een sim-kaart te kopen in amerika zodat je goedkoper belt in amerika? of is dit geen goed idee, ook een prepaid telefoon in amerika kopen zou kunnen maar dan werkt die misschien niet in nederland door de vershcillende frequenties.
Kan iemand mij verder op weg helpen ivm dit probleempje.
alvast bedankt
Wij gaan naar amerika (california) en we willen kunnen bellen daar bv om het reserveren van de campings en om bereikbaar te zijn voor familieleden.
Nu weet ik dat je een tri-band telefoon moet hebben, en die hebben we volgens mij wel, alleen zou het handiger zijn om dan een sim-kaart te kopen in amerika zodat je goedkoper belt in amerika? of is dit geen goed idee, ook een prepaid telefoon in amerika kopen zou kunnen maar dan werkt die misschien niet in nederland door de vershcillende frequenties.
Kan iemand mij verder op weg helpen ivm dit probleempje.
alvast bedankt
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Magnum,
Bellen om een campground te reserveren kan je het beste vanuit een telefooncel doen, vaak hebben de campgrounds een 1-800 nummer voor reserveringen dat is een gratis nummer.
Wij hebben een tri-band bij ons voor contact met het thuisfront maar doen dat dan via sms dat is veel goedkoper, in uiterste nood kunnen ze dan bellen.
Hou er wel rekening mee dat je niet overal dekking hebt met een cellphone, zo hadden wij dit voorjaar een week lang geen berijk omdat we in een gebied zatten waar geen ontvangst was.
Dit is volgens mij ook nog afhankelijk van je provider (ik heb een Vodafoon prepaid).
Gr.
Rob
Bellen om een campground te reserveren kan je het beste vanuit een telefooncel doen, vaak hebben de campgrounds een 1-800 nummer voor reserveringen dat is een gratis nummer.
Wij hebben een tri-band bij ons voor contact met het thuisfront maar doen dat dan via sms dat is veel goedkoper, in uiterste nood kunnen ze dan bellen.
Hou er wel rekening mee dat je niet overal dekking hebt met een cellphone, zo hadden wij dit voorjaar een week lang geen berijk omdat we in een gebied zatten waar geen ontvangst was.
Dit is volgens mij ook nog afhankelijk van je provider (ik heb een Vodafoon prepaid).
Gr.
Rob
-
- Amerika-newbie
Zelfde dilemma
He Magnum,
wij zitten met precies hetzelfde dilemma. Ik kom het antwoord ook niet op internet tegen
, dus ik ga ff informeren bij mijn provider. in de belwinkels weten ze het vaak niet.
wij zitten met precies hetzelfde dilemma. Ik kom het antwoord ook niet op internet tegen

-
- Amerika-newbie
Volgens mij is het antwoord op vraag 1: ja. Want met ons Nederlands toestel waren we ook normaal bereikbaar in de states, dus waarom zou dat met een Amerikaans toestel niet zo zijn. Alleen zijn de kosten vermoedelijk anders verdeeld, want in ons geval draaien wij zelf voor de kosten op, omdat degene die belt niet hoeft te weten dat je in het buitenland bent. Als je een Amerikaans toestel hebt met een Amerikaans telefoonnummer weet degene die je belt in ieder geval dat zijn kosten iets hoger zullen zijn. Maar echt duur is het bellen tegenwoordig ook niet meer.Pierewaaiers schreef:Lijkt mij ook een strak plan om gewoon een prepaidje te kopen in Amerika. Vraagje1: Met die mobieltjes ben je dan (bij bereik) toch gewoon bereikbaar vanuit Nederland. Vraagje2: Bij terugkomst in Nederland kun je je eigen SIM toch in die mobiel doen? Dat werkt toch gewoon.
Op vraag 2 denk ik, dat dat afhangt van een eventuele simlock op het toestel.
Verder moet het toestel wel een zgn. 3-band toestel zijn, want er zijn verschillende banden waar de toestellen op werken.
Bellen
Net terug uit Amerika. Hier mijn ervaringen met betrekking tot telefoneren:
Mobiel ben je alleen in de steden bereikbaar, in de Nationale parken heb je geen verbinding.
Bellen vanuit een openbare telefoon (nagenoeg overal te vinden) is zeer simpel en stukken goedkoper dan mobiel bellen.
Je draait eerst het telefoonnummer. Je krijgt te horen hoeveel dollarcent je moet betalen (dit varieerde van 50 dollarcent tot 1 dollar) en je hoort hoe lang je voor dit bedrag kan bellen (dit varieerde van 5 tot 10 minuten).
N.B: Nagenoeg alle apparaten waar geld in moet (telefoons, wasmachines e.d.) werken met quarters (25 dollarcent). Sparen dus die kwartjes.
Mobiel ben je alleen in de steden bereikbaar, in de Nationale parken heb je geen verbinding.
Bellen vanuit een openbare telefoon (nagenoeg overal te vinden) is zeer simpel en stukken goedkoper dan mobiel bellen.
Je draait eerst het telefoonnummer. Je krijgt te horen hoeveel dollarcent je moet betalen (dit varieerde van 50 dollarcent tot 1 dollar) en je hoort hoe lang je voor dit bedrag kan bellen (dit varieerde van 5 tot 10 minuten).
N.B: Nagenoeg alle apparaten waar geld in moet (telefoons, wasmachines e.d.) werken met quarters (25 dollarcent). Sparen dus die kwartjes.
Ik heb een mobiele telefoon met triband. In Calgary, Canada deed ie het wel, Rogers had ik daar, in Amerika heeft ie het helemaal niet meer gedaan, kreeg steeds geen toegang, of alleen noodoproep, of geen netwerk in beeld, ook bij grote steden. Waardeloos! Toen ik terug kwam in Canada dacht ik, yes, hij zal het wel weer doen, nee dus. Geen toegang stond er, snap je dat nou? Op Schiphol deed hij het gelijk wel weer, dus het lag niet aan mijn mobieltje, wat ik al begon te denken. Ik heb een abonnement bij Vodafone via Debitel.
Ik heb vorig jaar met mijn mobieltje uit Nederland een paar keer naar huis gebeld, en echt niet zo lang. Bij thuiskomst kreeg ik de rekening en die viel vies tegen!
Dit jaar ga ik het dus anders doen! Een telefoonkaart kopen in Amerika, kan geloof ik bijna overal. Dan moet je een nummer bellen, en een code intoetsen en dan kun je bijna 3 uur naar Nederland bellen voor ca. $ 10,-
Zo heb ik het begrepen althans!
Dit jaar ga ik het dus anders doen! Een telefoonkaart kopen in Amerika, kan geloof ik bijna overal. Dan moet je een nummer bellen, en een code intoetsen en dan kun je bijna 3 uur naar Nederland bellen voor ca. $ 10,-
Zo heb ik het begrepen althans!
spaart alles van Elmo uit Sesamstraat! En daarvoor moet je shoppen in Amerika!
- 4me
- Amerikafan
- Contacteer:
Even een paar tips mocht je besluiten telefoonkaarten aan te schaffen:
Vraag om telefoonkaarten met world wide mogelijkheden ( onze eerste telefoonkaart die wij kochten werkte alleen in Florida. Gelukkig kwamen wij daar nog op de terugweg, dus alle tikjes later opgemaakt.)
Let op en vraag of het een kaart is zonder service charge. Dus elke keer dat je belt gaat er een starttarief af!
Er zijn kaarten die dit gratis doen.
Koop niet je kaart bij Wallmart! Wel goedkoop, maar je krijgt steeds een ellelange reclameboodschap te horen en dan moet je weer doorkiezen. Heel vervelend en uiteindelijk ook zeer kostbaar.
Het bellen met een telefoonkaarten ging super en heel goedkoop! Slechts 2 keer een telefooncel getroffen waar het niet lukte. Kon je alleen binnen regio bellen.
Thuis gekomen iemand ontzettend blij gemaakt met 11 gebruikte telefoonkaarten. Het zal je hobby maar wezen........
Veel succes Jeannine
Vraag om telefoonkaarten met world wide mogelijkheden ( onze eerste telefoonkaart die wij kochten werkte alleen in Florida. Gelukkig kwamen wij daar nog op de terugweg, dus alle tikjes later opgemaakt.)
Let op en vraag of het een kaart is zonder service charge. Dus elke keer dat je belt gaat er een starttarief af!
Er zijn kaarten die dit gratis doen.
Koop niet je kaart bij Wallmart! Wel goedkoop, maar je krijgt steeds een ellelange reclameboodschap te horen en dan moet je weer doorkiezen. Heel vervelend en uiteindelijk ook zeer kostbaar.
Het bellen met een telefoonkaarten ging super en heel goedkoop! Slechts 2 keer een telefooncel getroffen waar het niet lukte. Kon je alleen binnen regio bellen.
Thuis gekomen iemand ontzettend blij gemaakt met 11 gebruikte telefoonkaarten. Het zal je hobby maar wezen........

Veel succes Jeannine
Wij zijn alweer terug van amerika ( al vanaf 1 augustus) maar ik was dit draadje even vergeten.
Wij hebben zelf geen gsm meegenomen, en dus belde we naar campings wanneer we moesten reserveren via de telefooncel, dit was meestal gratis. Mijn moeder wil graag naar mijn opa (haar vader) een paar keer bellen en hiervoor hadden we een telefoonkaart gekocht, deze was wel snel op maarja bellen naar bijna de andere kant van de wereld is duur en nog leuk dat 't zomaar kan
Dus een mobiele telefoon voor mij voor een volgende keer vind ik zelf niet zo nodig, wel moesten we soms heel lang in de wacht staan bij een telefooncel wanneer we naar een camping belden (20 min) maar dat kan natuurlijk aan de camping liggen 
Wij hebben zelf geen gsm meegenomen, en dus belde we naar campings wanneer we moesten reserveren via de telefooncel, dit was meestal gratis. Mijn moeder wil graag naar mijn opa (haar vader) een paar keer bellen en hiervoor hadden we een telefoonkaart gekocht, deze was wel snel op maarja bellen naar bijna de andere kant van de wereld is duur en nog leuk dat 't zomaar kan

Voor informatie over het bereik in de VS, of in andere landen, zie deze website:
http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/index.shtml
Klik op bijvoorbeeld United States, dan krijg je de telecom bedrijven. Je kan dan klikken op:
http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/index.shtml
Klik op bijvoorbeeld United States, dan krijg je de telecom bedrijven. Je kan dan klikken op:
- * roaming partners: kan je bij 'Netherlands' zien welke provider een contract met dit bedrijf heeft.
- * covering maps: zie je waar deze bedrijven bereik hebben
-
- Amerikafan
Ook wij zijn net terug en de rekening van juli was al binnen.
We hadden een telefoon mee, waar we meestal mee ge-smst hebben, bellen deden we met een telefoon kaart.
Voor bellen moet je rekenen op iets meer dan 1.25 per minuut,
een sms is 0.42 per bericht.
Met een telefoonkaart kun je heel veel minuten bellen, dit geldt wel voor
een vaste aansluiting, bel je naar een mobiel nummer dan worden de minuten enorm verlaagt.
In geval van nood is het wel erg handig om je trial band mee te nemen en sms is wel goed te doen, vergeet niet je voice mail uit te zetten, want dan beginnen de 1 euro per minuut te tellen zodra deze aangaat en er ingesproken wordt, ook moet je weer betalen als er afgeluisterd wordt
en dan kan het aardig oplopen.
We hadden een telefoon mee, waar we meestal mee ge-smst hebben, bellen deden we met een telefoon kaart.
Voor bellen moet je rekenen op iets meer dan 1.25 per minuut,
een sms is 0.42 per bericht.
Met een telefoonkaart kun je heel veel minuten bellen, dit geldt wel voor
een vaste aansluiting, bel je naar een mobiel nummer dan worden de minuten enorm verlaagt.
In geval van nood is het wel erg handig om je trial band mee te nemen en sms is wel goed te doen, vergeet niet je voice mail uit te zetten, want dan beginnen de 1 euro per minuut te tellen zodra deze aangaat en er ingesproken wordt, ook moet je weer betalen als er afgeluisterd wordt
en dan kan het aardig oplopen.