Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

iemand ervaring met delta airlines

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
natasja
Amerikafan
Contacteer:

iemand ervaring met delta airlines

Bericht door natasja »

Hoiiiiiiii allemaal,
Ik had een vraagje of iemand ervaring heeft met de E tikets van Delta airlines en de reis op zich .Ik ben de vorige keer met us airways gegaan en moest in checken via balie. De reis was prima alleen de stoelen en ruimte voor benen vond ik wat erg krap het personeel was puur engels talig en spraken gebrekkig Nederlands .Voor mij geen probleem maar ja voor kinderen en oudere misschien wel ik zou graag van andere es info willen hebben als dit gaat over het wel en wee van andere airlines voor mij met namen Delta . Want ik ga in december voor een paar dagen naar mijn vriend in de usa en van daar dat ik dit even vroeg .

alvast bedankt mensen
groetjes Natasja
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Natasja,

Het is gebruikelijk dat de crew van een Amerikaanse Airline Engelstalig is. Zo ook de crew van Martinair Nederlands spreekt.

Als men een woordje Nederlands spreekt is dat mooi meegenomen, maar reken er niet op.

Ingeval je vraag of e-ticketing; mijn ervaringen met KLM/NW zijn uitstekend, je wordt goed geholpen bij het inchecken. Dat zal bij Delta eender zijn denk ik. Het gaat veel vlotter, geen rijen.
I love NY
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Natasja,

Delta is een prima maatschappij.
Hier is een draadje over vliegtuigmaatschappijen http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=2112 .
Verder kan je met het zoekprogramma van het forum bijvoorbeeld op het woord delta zoeken, zie bovenaan de eerste forumpagina.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

newyork schreef: Het is gebruikelijk dat de crew van een Amerikaanse Airline Engelstalig is. Zo ook de crew van Martinair Nederlands spreekt.
Dat is niet helemaal waar. Er zal bij Martinair maar weinig cabinepersoneel zijn dat naast Nederlands ook niet tenminste Engels spreekt.

Verder is mijn ervaring dat op de meeste vluchten met Amerikaanse maatschappijen (ook Delta) wel één of twee goed Nederlands sprekende stewardessen aanwezig zijn. Bij verschillende airlines (ik dacht o.a. bij Delta als ik me goed herinner) draagt het personeel badges met daarop de vlaggen die horen bij de talen die ze spreken.
Life is good in the Tarheel State.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Hoi Natasja,

Wij zijn net zaterdag teruggekomen en zijn zowel heen (naar Denver) als terug (vanaf San Francisco) met Delta gevlogen (met overstap in Atlanta). Wij hadden een combinatie van 767 en 757 (Atlanta naar Denver). Helaas heb je dus geen eigen tv-schermpje en de kwaliteit van de monitoren was maar matig. Eten was ok. Ze komen - ook 's nachts - continue met water langs en achter stond een mand met crackers, musli repen etc. Crew was stug, maar correct. Wat ons wel opviel was dat, zowel heen als terug, de crew van - ik zal het netjes verwoorden - "wat rijpere leeftijd" was. Overigens was er een stewardess die een beetje Nederlands sprak.

Bij de terugvlucht moet je er aan denken dat Delta een strikt beleid heeft i.z. maximaal gewicht van de koffers of tassen en dat is 70 pnds. Onze vrienden hadden eerst alle tassen op de band gezet en als laatste de koffer. Ja, die was te zwaar (5 extra kilo's kosten USD 300). Zij moesten dus een aantal kilo's in hun handbagage stoppen. Wij stonden naast hun in te checken en konden nog gauw de tassen terugzetten want wij voelden ook al nattigheid. Ook 5 kilo te veel maar konden die gelukkig in de tassen kwijt.
Jan Gijs
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Hoi
Haha idd wij hebben ook die opmerking gemaakt over rijpere dames als stewardes, niet dat ik er iets tegen heb want zij hebben dan ook meer ervaring. Maar als je naar die luchthavenprogrammas kijkt op televisie zijn het altijd van die jonge popjes.
Wij hebben ondervonden dat er op de internationale vluchten wel iemand is die Nederlands spreekt en ook een franstalige. Niet op de binnenvluchten, maar dan zijn we tenslotte ook al in Amerika. Het eten beviel ons niet helemaal, bv op de terugvlucht kregen we als ontbijt een zakje chips of nootjes, je eet het zo op van de honger, maar ik eet liever iets anders als ontbijt. Het personeel was heel vriendelijk, maar streng. We kregen ook heel regelmatig te drinken, maar vraag misschien zonder ijs, want anders krijg je een half glas ijs en de rest drank. Al bij al hebben we niet te klagen, maar zo een lange vlucht is natuurlijk niet niks.
Hebben jullie er ook op gelet bij het uitstappen hoe de eerste klasseruimte er uitzag, gewoon walgelijk, die gasten permiteren zich alles me dunkt. Je hoorde zo de aaah en ooooooooh van de mensen die uit tweede klasse kwamen. Is dat altijd zo ?
Groetjes van Dummy
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

OH ja
Ik had niet de indruk dat ze zo streng waren met de handbagage, als ik zag wat sommige mensen handbagage noemen. Over de gewone bagage hebben ze niets gezegd dus alles was in orde zeker.
Dummy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dummy schreef:Hebben jullie er ook op gelet bij het uitstappen hoe de eerste klasseruimte er uitzag, gewoon walgelijk, die gasten permiteren zich alles me dunkt. Je hoorde zo de aaah en ooooooooh van de mensen die uit tweede klasse kwamen. Is dat altijd zo ?
Het is mij ook al vaker opgevallen wat voor "puinhoop" het na de vlucht in de eerste klasse is. :x

Tijdschriften, kranten, dekens, kussentjes, het ligt allemaal op de grond. Ik heb mij er ook regelmatig over verbaasd wat voor een rotzooi zij er van maken. Ik heb altijd geleerd gebruikte spullen weer terug op hun plaats te leggen. Maar ja, daar voelen ze zich waarschijnlijk te goed voor... :? :shock:

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik vraag me 2 dingen af waarop we waarschijnlijk geen antwoord hebben als niemand van ons ooit business class heeft gereisd.

a)zijn het NL of Amerikanen (of evt. anderen) die Business vliegen en verantwoordelijk zijn voor de puinhoop of maakt het geen verschil?
b)zou het kunnen dat men denkt: ik betaal 1800-2500 voor een ticket o.a. voor de clean up van mijn troep, dus ik ga het zeker niet doen?

kent niemand een flight attendant? ben best benieuwd.

en, ik vind het geweldig dat ze steeds meer "normale" vrouwen op de vluchten hebben. ik herinner me de eesrte keer dat ik een vrouw zag die niet maatje 34-36 had. ik snap dat je geen maatje 56 kan hebben bij deze baan maar ik heb me altijd afgevraagd waarom je er als een poppetje uit moest zien om te serveren in de lucht.

en mijn ervaring is dat op amerikaanse vluchten er een uitsluitend amerikaanse crew is (maar wel info in het nederlands via de PA system en op de schermpjes), en op gecombineerde NW/KLM vluhcten beide.

doreen
SEEING IS BELIEVING
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Coyote schreef:
Dummy schreef:Hebben jullie er ook op gelet bij het uitstappen hoe de eerste klasseruimte er uitzag, gewoon walgelijk, die gasten permiteren zich alles me dunkt. Je hoorde zo de aaah en ooooooooh van de mensen die uit tweede klasse kwamen. Is dat altijd zo ?
Het is mij ook al vaker opgevallen wat voor "puinhoop" het na de vlucht in de eerste klasse is. :x

De eerste klasse heeft meestal hun eigen stewardess.
Waarom ze de puinhoop niet kan oprapen is een heel goede vraag.
Southwest Airlines heeft geen eerste klasse en financieel hebben zij altijd success.
Mischien kunnen die andere Airlines nog wat van hun leren.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

iedere keer weer is eerste klasse na een vlucht inderdaad een varkensstal.

iets aan doen ?

bij het uitstappen aanvankelijk de varkens laten zitten zodat de andere passagiers bij het voorbijlopen commentaar kunnen geven. al betwijfel ik dat ze zich dat zullen aantrekken.

jacques
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Heb meerdere malen Business Class gevlogen en vroeg me ook altijd af waarom het zo'n enorme puinhoop was. Het is tijdens de vlucht altijd netjes, maar op de plaats van bestemming wordt alles (krant/deken/papieren/sokken/etc..) gewoon neergegooit en men vertrekt :roll:

En ik maar netjes alles in de stoel voor me proppen :wink:

Ik moet wel zeggen dat het vele malen relaxter vliegt, vooral op de langere intercontinentale vluchten! Ik kan me dan ook niet voorstellen dat als je voor werk naar de VS of andersom naar Europa vliegt je in de Economie met je laptopje probeert te werken met 5 mensen om je heen.
Je ziet de laatste jaren wel, dat ze de business class wat kleiner maken en ze zijn dan ook bijna altijd meteen uitverkocht/upgrades weggegeven!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wat een vooroordelen, het lijkt wel alsof er hier heel veel mensen zijn die er moeite mee hebben dat er mensen zijn die iets meer te besteden hebben.
Zal wel typisch nederlands zijn.
Ook in economy is het meestal na een lange vlucht een zooitje.

Groeten Harry.

( dit jaar business naar amerika geweest en het was geweldig.) :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Harry schreef:Wat een vooroordelen, het lijkt wel alsof er hier heel veel mensen zijn die er moeite mee hebben dat er mensen zijn die iets meer te besteden hebben.
Zal wel typisch nederlands zijn.
Ook in economy is het meestal na een lange vlucht een zooitje.
Harry,

het zijn geen vooroordelen, enkel constatering van feiten. We lopen immers in de meeste gevallen via de Business Class naar buiten.

Het gaat er ook niet om dat wij er moeite mee hebben dat sommigen meer te besteden hebben en in Business Class zitten. Waar het hier om ging was dat het zoveel mensen opvalt dat het gewoon een zootje in de Business Class is na een vlucht.

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zal even een paar omschrijvingen van de business class pasagiers Quoten:
-"de varkens laten zitten"
-"daar voelen ze (????) zich te goed voor"
-"die gasten (????) permiteren zich alles"

Ik heb vele jaren economy naar amerika gevlogen, en heb me altijd er over verbaasd wat een enorme puinhoop een aantal mensen in het vliegtuig maken.
In mijn ervaring maakt de klasse waarin gevlogen wordt hier geen verschil.

Groeten Harry.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Harry schreef:heb me altijd er over verbaasd wat een enorme puinhoop een aantal mensen in het vliegtuig maken.
In mijn ervaring maakt de klasse waarin gevlogen wordt hier geen verschil.
.
Ik ben het volledig met je eens Harry. En mensen laten niet alleen een puinhoop achter in een vliegtuig. Ik kan nog wel wat andere voorbeelden noemen.....
Wat betreft Economy c.q. Business passagiers denk ik dat het verwachtigingspatroon aangaande netheid van de B-passagiers iets hoger ligt en dat men daarom daar over valt.
Maar .....het zijn allemaal mensen en bij tijden "dikke zwijnen"... :sorry:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

:lol:
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Hoi
Ik ben het helemaal eens met Roland, wij zijn niet bevooroordeeld, maar stellen vast. En dat er in tweede klasse ook mensen zijn die er een zootje van maken, dat kan ik best geloven. Het was voor ons de allereerste overzeese vlucht en dat viel ons allemaal toch wel op bij het uitstappen. Er zullen heus wel aardige mensen tussen zitten, die hard werken en zich dat financieel kunnen permiteren, wie ben ik om daar iets tegen te hebben. Ik gun hen dat van harte. Bovendien moeten we er ook rekening mee houden dat het meestal mensen zijn die heel veel reizen voor hun job en dan kan ik me voorstellen dat het ideaal is om in eerste klasse te reizen. Maar dat is nog geen reden om al die troep achter te laten, het leek wel of ze voor iets op de vlucht waren, waarvoor dat weet ik niet, misschien wel voor ons.
Groetjes Dummy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer