Hallo K@t,Hekkie, ik las dat jullie met de tent gaan en nu al voor de 10e keer, fijn! Wij gaan ook met de tent. Deze zomer voor de eerste keer naar Californië (mijn vriend heeft er wel 3 jaar gewoond, maar nu maken we de reis voor het eerst samen). Heb je nog bepaalde tips voor het reizen per tent? Nemen jullie al je kampeermateriaal mee of kopen jullie sommige dingen daar? Wat doen jullie in de steden? Hotels? Is het daar in de zomer te doen met een tent of is het wat warm...
Dat wordt dus je eerste reis naar Amerika, begrijp ik. Krijg je vast geen spijt van!
Met de tent vinden wij de fijnste, makkelijkste en goedkoopste manier om door dit land te reizen. We nemen mee: luchtbed, slaapzak, tent, 2 bordjes, bestek, pannetje(s), bekers etc. Dus eigenlijk het noodzakelijkste. Op elke campingplaats staat altijd een picknicktafel en een bbq of fireplace. Wij hebben op onze 1e reis 12 jaar geleden, een gasbrander aangeschaft (te koop bij de Walmart) en een gaslamp.
Bij aankomst kopen we altijd een paar gaspotjes (draai je zo de brander of lamp op), een koelbox en 2 stoeltjes (dit zit wat lekkerder, maar is niet noodzakelijk). Alles te koop bij Walmart.
In de steden bijv. LA of San Fransisco hebben we ook gekampeerd, maar zit je niet in de binnenstad. Klein half uurtje rijden. Vinden we geen probleem, je rijdt daar toch ik weet niet hoeveel.
De tent gebruiken we alleen om te slapen en de auto is ons "huis". Alles blijft ook in de auto (op vaste plek). Als het weer "bar en boos" is, kruipen we in een motel (is haast nog nooit gebeurd). Voor een enkel buitje schuilen we in de auto. In bepaalde gebieden kan het ook erg heet zijn, dat klopt. Maar in de auto kan je weer afkoelen (airco). We hebben een keer in Death Valley in de tent geslapen, maar dat was nu niet echt een pretje. Maar daar is het ook extreem heet. Voor de rest is het overal goed te doen en ook afwisselend.
Heb je meer te vragen: ga je gang
Groetjes Marjan