Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Problemen met nieuwe ING betaalpassen: overzicht?
Problemen met nieuwe ING betaalpassen: overzicht?
ORANGE had het er al over in dit topic:
Er kunnen problemen zijn met het gebruik van de nieuwe oranje ING Betaalpassen, die 8.5 miljoen Nederlanders zullen ontvangen (of al hebben ontvangen).
Het probleem lijkt hem te zitten in het feit dat de nieuwe kaarten een ander nummer mee hebben gekregen en dat buitenlandse banken deze nieuwe nummers nog niet allemaal hebben verwerkt. Hierdoor kan het voorkomen dat je een bericht krijgt dat zegt dat de bank niet herkent wordt, waardoor er geen geld opgenomen kan worden.
Erg vervelend natuurlijk als je op vakantie bent. Aangezien er zoveel passen worden vervangen, is er best een kans dat er al leden zijn hier op AA die al een nieuwe pas hebben en naar de VS op vakantie gaan (of al zijn geweest). Het leek mij een goed idee om te kijken of we een soort overzicht kunnen maken van de ervaringen van onze leden met de nieuwe ING pas in de VS.
Dus, heb je de nieuwe pas en ben je in de VS (geweest):
- is het je gelukt om bij een geld automaat geld te pinnen? Bij welke bank wel/niet?
- is het je gelukt om bij een winkelketen (zoals Walmart, Bestbuy etc) te pinnen? Welke winkelketen wel/niet?
De tip van de ING is om vooral je creditcard mee te nemen. Erg fijn, maar als je geld haalt betaal je dan wel 4.50+ koersopslag, dus wellicht dat we met zijn allen een mooi overzicht kunnen maken!
(aan de mods, als jullie dit een goed idee vinden, kan er misschien tijdelijk een sticky van gemaakt worden?)
Er kunnen problemen zijn met het gebruik van de nieuwe oranje ING Betaalpassen, die 8.5 miljoen Nederlanders zullen ontvangen (of al hebben ontvangen).
Het probleem lijkt hem te zitten in het feit dat de nieuwe kaarten een ander nummer mee hebben gekregen en dat buitenlandse banken deze nieuwe nummers nog niet allemaal hebben verwerkt. Hierdoor kan het voorkomen dat je een bericht krijgt dat zegt dat de bank niet herkent wordt, waardoor er geen geld opgenomen kan worden.
Erg vervelend natuurlijk als je op vakantie bent. Aangezien er zoveel passen worden vervangen, is er best een kans dat er al leden zijn hier op AA die al een nieuwe pas hebben en naar de VS op vakantie gaan (of al zijn geweest). Het leek mij een goed idee om te kijken of we een soort overzicht kunnen maken van de ervaringen van onze leden met de nieuwe ING pas in de VS.
Dus, heb je de nieuwe pas en ben je in de VS (geweest):
- is het je gelukt om bij een geld automaat geld te pinnen? Bij welke bank wel/niet?
- is het je gelukt om bij een winkelketen (zoals Walmart, Bestbuy etc) te pinnen? Welke winkelketen wel/niet?
De tip van de ING is om vooral je creditcard mee te nemen. Erg fijn, maar als je geld haalt betaal je dan wel 4.50+ koersopslag, dus wellicht dat we met zijn allen een mooi overzicht kunnen maken!
(aan de mods, als jullie dit een goed idee vinden, kan er misschien tijdelijk een sticky van gemaakt worden?)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Re: Problemen met nieuwe ING betaalpassen: overzicht?
Ik heb het bij de andere mods onder de aandacht gebracht, je hoort het binnenkort.Clint schreef: (aan de mods, als jullie dit een goed idee vinden, kan er misschien tijdelijk een sticky van gemaakt worden?)
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb zo'n nieuwe pas,en zal hem einde van de maand meenemen,naast mijn credit cards en abn-amro pas.
Ik ben benieuwd,eigenlijk gebruik ik die pas nooit buiten Nederland,maar ben nu wel nieuwsgierig.
Alles om een goed topic te maken natuurlijk.
Ik ben benieuwd,eigenlijk gebruik ik die pas nooit buiten Nederland,maar ben nu wel nieuwsgierig.
Alles om een goed topic te maken natuurlijk.

Ook ik heb zowel een nieuwe ING creditcard als een nieuwe ING betaalpas en wij vertrekken maandag naar Las Vegas.
Ben er erg van geschrokken.
Misschien ook handig voor anderen die hierdoor in de problemen zouden kunnen komen:
van de site van de ING-bank:
"Heeft u door schade, verlies of diefstal direct geld nodig in het buitenland? Neem in dat geval direct contact op met de Centrale Meldkamer op telefoonnummer +31 58 212 60 00."
Op de site van Kassa stond dat deze dienst in geval van nood geld kon sturen naar bv een West Union bank. Ga je binnenkort weg, neem dit nummer dan mee!
Ben er erg van geschrokken.
Misschien ook handig voor anderen die hierdoor in de problemen zouden kunnen komen:
van de site van de ING-bank:
"Heeft u door schade, verlies of diefstal direct geld nodig in het buitenland? Neem in dat geval direct contact op met de Centrale Meldkamer op telefoonnummer +31 58 212 60 00."
Op de site van Kassa stond dat deze dienst in geval van nood geld kon sturen naar bv een West Union bank. Ga je binnenkort weg, neem dit nummer dan mee!
Idd, de dienst heet Emergency Cash, kost wel geld trouwens..
Als ik het goed begrijp is dit probleem niet aanwezig bij de credit card, dus als het niet werkt met je gewone pinpas kan je die altijd nog gebruiken!
Als ik het goed begrijp is dit probleem niet aanwezig bij de credit card, dus als het niet werkt met je gewone pinpas kan je die altijd nog gebruiken!
Laatst gewijzigd door Clint op 17 apr 2009, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Hoi Clint,
Op de site van Kassa lees ik wel dat het probleem nu nog niet bestaat met de creditcard, omdat deze nieuwe pas na de zomervakantie worden uitgegeven...laat ik nu net, door problemen met de oude, al de nieuwe hebben ontvangen!
Op de site van Kassa lees ik wel dat het probleem nu nog niet bestaat met de creditcard, omdat deze nieuwe pas na de zomervakantie worden uitgegeven...laat ik nu net, door problemen met de oude, al de nieuwe hebben ontvangen!

Ik heb ook al de nieuwe Credit Card en ik ken heel veel mensen die hem ook al hebben, dus dat ze er pas na de zomer mee zouden beginnen klopt niet, maar het lijkt me niet dat er een probleem met de credit card zal zijn, ING is immers een van de laatste Nederlandse CC uitgevers die aan de EMV chip begint. ABN en Rabo zijn er een tijd mee bezig, dus dan zouden er al meer verhalen naar boven zijn gekomen. Het probleem is nu volgens mij dat qua gewone pinpassen ING een van de eersten is.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-expert
Ik heb ook zo'n mooie nieuwe oranje pas gekregen van de ING. En die gaat nog steeds zonder problemen door de betaalautomaat bij de plaatselijke kruideniers in Asheville, NC. Heb zelfs hetzelfde PIN nummer gehouden. En kon geld terug krijgen uit de betaalautomaat omdat het werkt als een 'debit' kaart.
Ik denk dat ik dat mooie chipje op de kaart maar leeg laat, da's veel te ingewikkeld voor een eenvoudig emigrant.
Ik denk dat ik dat mooie chipje op de kaart maar leeg laat, da's veel te ingewikkeld voor een eenvoudig emigrant.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ook ik heb problemen met mijn passen van de ING, ik heb een nieuwe credit card gekregen met een ander nummer
terwijl er op mijn oude credit card hotels zijn geboekt!
mijn nieuwe betaalpas die werkt niet, gelukkig heb ik mijn oude pas nog.
ik heb gebeld met de ING en hun wisten mij te vertellen dat er een parij nieuwe passen zijn verstuurd die nog niet zijn geactiveerd!!!!!
Hanny

mijn nieuwe betaalpas die werkt niet, gelukkig heb ik mijn oude pas nog.
ik heb gebeld met de ING en hun wisten mij te vertellen dat er een parij nieuwe passen zijn verstuurd die nog niet zijn geactiveerd!!!!!
Hanny
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb kort geleden gebeld met ING vanwege de nieuwe creditcard terwijl al mijn boekingen voor de zomer zijn gedaan op de oude kaart (met ander nummer). Er werd mij verteld dat ik de oude cc gewoon kan blijven gebruiken totdat ik terug ben van vakantie. Daarna pas de nieuwe activeren. Dar probleem is dus opglost!
Wat de nieuwe pinpas betreft: ik heb deze al een tijdje geleden ontvangen maar gebruik nog steeds de oude (waarom weet ik niet, te lui, kan geen afstand doen???). Maar ik heb begrepen dat de oude kaart gewoon ongeldig zal worden. In dit geval moet je dus wel de nieuwe gaan gebruiken.
Wat de nieuwe pinpas betreft: ik heb deze al een tijdje geleden ontvangen maar gebruik nog steeds de oude (waarom weet ik niet, te lui, kan geen afstand doen???). Maar ik heb begrepen dat de oude kaart gewoon ongeldig zal worden. In dit geval moet je dus wel de nieuwe gaan gebruiken.
@ Benno: dat is al heel geruststellend. Hopelijk kunnen Pete en Petra dit binnenkort ook beamen! Volgens de ING man bij kassa zou het probleem voornamelijk liggen in Afrika en Latijns Amerika, terwijl Kassa zei dat het ook in the UK, Frankrijk, Belgie, Amerika, Canada etc een groot probleem zou zijn..
@ Hanny: Héél vervelend. Ook schandalig dat zo'n 'foutje' kan gebeuren!
@ River: ja idd, volgens mij wordt je oude pas automatisch gedeactiveerd 40 dagen nadat je je nieuwe voor de eerste keer hebt gebruikt, maar als het te lang duurt tot je je de nieuwe gebruikt kan de oude ook gewoon geblokkeerd worden.
Ik heb de nieuwe pas nog niet. Ik heb in februari wel al met de ING gesproken, aangezien ik 2 maanden op vakantie ga. Op hun website staat: als je langer dan 6 weken op vakantie gaat, bel ons tijdig over je nieuwe pas. Ik kreeg toen te horen om eind mei nog eens terug te bellen.. Ik denk dat dat eerder eind april wordt
@ Hanny: Héél vervelend. Ook schandalig dat zo'n 'foutje' kan gebeuren!
@ River: ja idd, volgens mij wordt je oude pas automatisch gedeactiveerd 40 dagen nadat je je nieuwe voor de eerste keer hebt gebruikt, maar als het te lang duurt tot je je de nieuwe gebruikt kan de oude ook gewoon geblokkeerd worden.
Ik heb de nieuwe pas nog niet. Ik heb in februari wel al met de ING gesproken, aangezien ik 2 maanden op vakantie ga. Op hun website staat: als je langer dan 6 weken op vakantie gaat, bel ons tijdig over je nieuwe pas. Ik kreeg toen te horen om eind mei nog eens terug te bellen.. Ik denk dat dat eerder eind april wordt

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik heb ook de nieuwe ING pas én nieuwe ING credit card. En ben dus ook benieuwd. Heb de uitzending van Kassa gezien, maar ik heb nog nergens de tip van de ING man gelezen: als je pas niet geaccepteerd wordt, probeer dan een flappentap van een andere bank. Wellicht dat deze wel dat nummer doorgevoerd heeft. De meeste problemen waren overigens in Afrikaanse landen.
Overigens is de mijne niet oranje, maar groen met een foto van een beer. Ik mocht gratis een nieuwe fotopas maken, toch netjes :dance:
Overigens is de mijne niet oranje, maar groen met een foto van een beer. Ik mocht gratis een nieuwe fotopas maken, toch netjes :dance:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Hanny, ditzelfde hebben wij vlak voor onze vakantie naar Canada (2007) gehad. Heb ter plekke alle hotels moeten bellen om mijn nieuwe creditcard nummer door te geven!Hanny65 schreef:ook ik heb problemen met mijn passen van de ING, ik heb een nieuwe credit card gekregen met een ander nummerterwijl er op mijn oude credit card hotels zijn geboekt!
Hanny
Succes
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik ben gisteren terug gekomen van 17 dagen Las Vegas. Ik heb zowel een nieuwe betaalpas als een nieuwe creditcard van de ING.
Beide gaven geen enkel probleem. Ik heb met de betaalpas geld gepind bij verschillende banken. De creditcard heb ik regelmatig getrokken bij winkels en restaurants.
Ik had geen reserveringen gedaan op mijn oude kaart. Die verliep in februari en dat gaf problemen bij verschillende hotels. De reserveringen heb ik gedaan met een andere creditcard, die langer geldig is.
Groet,
Aricon
Beide gaven geen enkel probleem. Ik heb met de betaalpas geld gepind bij verschillende banken. De creditcard heb ik regelmatig getrokken bij winkels en restaurants.
Ik had geen reserveringen gedaan op mijn oude kaart. Die verliep in februari en dat gaf problemen bij verschillende hotels. De reserveringen heb ik gedaan met een andere creditcard, die langer geldig is.
Groet,
Aricon
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat zijn fijne berichten! :beerchug:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb op 4 april probleemloos met de nieuwe ING betaalpas gepind bij PNC bank.
Fijn bericht, bedankt! Wij gaan morgen naar Vegas en ik maakte me wel wat zorgen.Aricon schreef:Ik ben gisteren terug gekomen van 17 dagen Las Vegas. Ik heb zowel een nieuwe betaalpas als een nieuwe creditcard van de ING.
Groet,
Aricon
-
- Amerika-expert
De automaat van het kantoor van de BB&T bank op Merrimon Avenue in Asheville gaf zonder problemen dollars met de nieuwe ING kaart.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Uit (recente) ervaring weet ik dat de pasjes in de UK goed werken.
Dit zijn toch al goede berichten!
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht