Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

inpaktips

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
caro1983
Amerika-ontdekker

inpaktips

Bericht door caro1983 »

Hallo allemaal,

Nog minder dan 2 maanden en wij maken onze eerste reis naar Amerika :dance: ! Onze route ligt stilletjes aan vast. Nu hadden we nog enkele concrete vragen aangaande het inpakken. Als vrouw denk je daar toch ook al aan :wink:

- We zijn voor een kleine maand onderweg in een hete periode (juni/juli),toch wel een hoop kleren om mee te nemen denk ik dan. En dat valt bij mij al nooit echt mee :) Kan je in sommige hotels even een wasje doen? We vliegen via American Airlines, dus we mogen wel veel meenemen, maar we zouden dit toch graag beperken. Lijkt me niet zo praktisch om elke dag met een hoop koffers te zeulen.
- Nemen jullie ook steeds alle koffers uit de wagen? Of is het veilig genoeg om eentje te laten staan? Dan kan ik bv. ook in setjes inpakken.
- Specifiek voor de Nationale Parken: we zijn geen echte wandelaars, maar zouden in Yosemite, Zion, Bryce ed toch graag een mooie wandeling maken. Welke schoenen dienen we hiervoor te voorzien? Zijn stevige sandalen voldoende of moeten we echte stapschoenen meenemen?

Alvast bedankt!
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: inpaktips

Bericht door José »

Op betreffende websites van de hotels staat vaak of ze laundrymachines hebben..
Voor een paar kwartjes kan je wassen en drogen! Ideaal..

Wij hadden per persoon één koffer, met alles daarin..
Wij hebben de koffers wel steeds mee naar binnen genomen, omdat de koffer niet al te geordend was (zacht uitgedrukt).
Zo kon ik af en toe 's avonds nog eens de boel uitzoeken. Vond het nog wel meevallen hoe 'gesleep' het was.

Bij de entree van de parken krijg je een hoop boekjes en kranten mee. Daar staan de verschillende wandelingen in vermeld. Als je de easy wandelingen doet (ook zeer geschikt voor gezinnen met kleinere kinderen) kan je met een paar stevige sandalen (Teva's) een heel eind komen.
Zelf heb ik bij Wallmart wandelschoenen gekocht (laag model, heel soepel en licht met een goede zool (goed profiel))
Het is natuurlijk ook net wat je gewend bent. Ik kon vroeger stad en land aflopen met teenslippers. (totdat ik mijn grote teen brak, en deze nu zwak is :( )
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wij maken ook wandelingen, maar geen heel lange. Niet langer dan een uur of twee.
Teva's zijn mij prima bevallen.

In een ander topic heb ik net verteld hoe ik mijn bagage na aankomst herinpak, zodat we niet 3 weken hoeven zoeken:

1 koffer voor bovenkleding
1 koffer voor ondergoed, nacht- en badgoed en plastic zak voor vuile was
1 weekendtas met schoenen, boeken, spelletjes, documentatie etc.
1 plastic supermarkttas met alle toiletspullen, zakdoekjes etc. Lekbare verpakkingen in Zipplockzakjes
1 piepschuimen koelbox met levensmiddelen
Jassen en fleecetruien laten we in de auto liggen.
Op deze manier hoeven niet iedere avond in de koffers te zoeken
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Persoonlijk zou ik niet teveel meenemen. Ik neem eigenlijk nooit meer mee of ik nou een week ga of een maand. Gewoon onderweg even wassen en je kunt er weer tegenaan en mocht je het gevoel hebben dat je echt iets mist dan is dat zo gekocht. Niets is zo vervelend als met teveel spullen rondslepen.

Ik haal altijd wel alles uit de auto (op eventuele jassen na) omdat ik het gewoon prettig vindt om de spullen die ik bij me heb ook echt bijdehand te hebben op mijn hotelkamer.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ik zou ook nietteveel meeslepen. Mocht je iets nodig hebben dan kan je het altijd kopen. Ik neem van die afritsbroeken mee. Heb je gelijk lang en kort, en zelfs driekwart. Ze zijn zeer gemakkelijk te wassen en drogen heel snel, mijn favorite merk is Mountain Hardware. Maar Royal Robbin, REI, Colombia enz zijn allemaal goeden gemakkelijk. Ook shirts van dat soort materiaal is zo droog. Lange mouwen rol je op, t-shirt eronder en de hebt iets voor koelere dagen.
Katoen droogt lanmgzaan, dus niet te veel meenemen. Goede stevige wandel schoenen, hoeft niet perse van die dure hikers. Ik loop uren op mijn Keen sandalen, ook goed voor in het water, beetje duur, maar gaan jaren mee.
Bij de meeste hotels heb je een waserette, of bij een camping en in bijna ieder dorp zie je er wel een. Maar met snel drogende kleding kan je het ook even spoelen in de wasbak en is het zo droog.
Ik neem ook vaak teveel mee, maar als ik alles in mijn rugzak moet doen en zelf dargen, neem ik veel minder mee.
rijocaer
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

je bent al gauw geneigd een hoop mee te slepen..
Ik neem voor een weekend weg ook altijd te veel mee..
meer dan de helft kan ongedragen de kast weer in!

Laat voornamelijk kleding thuis, die je thuis ook niet veel draagt.
Mijn ervaring is altijd dat ik wat ik fijn vind het vaakst draag; en liever een wasje draai, dan iets anders draag.

I
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je iets mist kwa kleding kan je het ter plaatse kopen, nog goedkoper ook. Het aanschaffen van een koelbox is een eerste vereiste. En het maakt eigenlijk niet uit of je een week of een maand gaat zoals al eerder gezegd. De grote koffers komen bij ons nooit uit de auto tenzij wij ergens 3 dagen of zo verblijven. Alleen de rolkoffertjes nemen we mee. Wij zijn net 2.5 maand in Australia geweest en hadden geen overgewicht terwijl je naar Oz maar 20 kg mag meenemen. Het meeste gewicht gaat vaak nog in boeken etc. zitten maar als we de boeken gelezen hebben nemen we die niet mee terug. Daarvoor in de plaats komen de folders etc.
Yeehaw
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij kopen ook niet al teveel, dat kopen we ter plaatse.

Wij zijn wel boekenfanaat en kopen vaak het e.a in USA. We sturen dit per post naar huis op. Scheelt enorm in gewicht in je koffer en is goedkoper dan overgewicht betalen aan de balie.
Vaak hebben we het pakket 1 week na thuiskomst ook weer thuis.

Bevalt ons erg goed!
caro1983
Amerika-ontdekker

Bericht door caro1983 »

OK, bedankt allemaal voor de tips. Zal proberen niet zo veel mee te nemen :wink: . Goed om te weten dat we af en toe wel eens een wasserijtje zullen tegenkomen.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

caro1983 schreef: Goed om te weten dat we af en toe wel eens een wasserijtje zullen tegenkomen.
Vrijwel elke plaats heeft één of meerdere wasserettes ("laundromats") waar je gemakkelijk je was kan doen. Ik zou je aanraden om wasmiddel en droogdoekjes in de supermarkt te kopen; veel goedkoper en veel meer keuze.

Overigens moet je wel een beetje oppassen met de laundromats. Vooral de goedkopere huurwoningen hebben geen wasmachine en droger, wat tot gevolg heeft dat de laundromats vaak in de mindere wijken staan. Aan de andere kant zijn er veel 'middenklasse' huurwoningen zonder wasmachine en droger zodat er ook wel hele fatsoenlijke laundromats te vinden zijn, vaak zelfs met een 'attendant' die je kan helpen of zelfs de was voor je kan doen (tegen betaling uiteraard).

Mijn vrouw en ik hebben wekelijks vele uren doorgebracht in de laundromat toen we kleine woningen huurden tijdens haar studietijd...
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Heb je in zo'n wasserette eigenlijk altijd strijkijzers staan (ook in hotels?) of is het slim een reisstrijkijzer mee te nemen?

groetjes,
Christa
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Als ik op vakantie ben, strijk ik nooit. Ik neem kleding mee die niet kreukt en anders is het jammer . Dan loop ik gewoon in gekreukte kleding.
Maar wij zijn in een aantal motels wél strijkplank en strijkijzer tegengekomen. Gewoon op de kamer.
Bij de laundromat ben ik géén strijkijzer tegengekomen. Ik heb er, eerlijk gezegd, ook niet echt op gelet.
Groeten Wilma.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Christa12 schreef:Heb je in zo'n wasserette eigenlijk altijd strijkijzers staan (ook in hotels?) of is het slim een reisstrijkijzer mee te nemen?

groetjes,
Christa
Strijkijzer? wasdah? :mrgreen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Heel vaak staan strijkplank en strijkijzer in de hotelkamer. Verder kreukelt de was in die professionele machines veel minder dan in een huishouddroger en als niets helpt hang je een shirt nat op. In de droge lucht is dat in een paar uur droog. En kreukvrije kleding kopen is een goed idee. Vraag me niet naar een merk....Wij zijn net 9 weken weggeweest maar nemen niet meer mee dan voor 1 week. Een wasje is zo gedaan en als er geen laundry in de buurt is, dan gewoon in de wasbak of in bad. Wij hebben ook regelmatig een wasser/droger in een appartement. Wel Woolite kopen.
Yeehaw
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Gewoon alles uit de auto halen hoor. het is echt niet veel slepen. Ja kan namelijk vaak heel erg dicht bij de deur van je motelkamer parkeren.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
marjolein59
Amerikafan

Bericht door marjolein59 »

Hoi, ik vind dit onderwerp ook wel handig om jullie mening te vragen...

wij gaan in juli 3 weken met zn 5-en (3 kids) rondreis west maken. Wij slapen bijna elke nacht in een ander hotel... en had ik eigenlijk het idee om per week 1 grote koffer voor ons allen in te pakken. Dan hoef je maar 1 koffer mee te nemen de hotelkamer in waar dan alles inzit...
De dagelijkse dingen, zoals baddoeken/zwemgoed en toiletspullen, doe ik in een aparte tas die we altijd bij de hand hebben.

De 3 grote koffers kan ik dan ook een beetje gericht inpakken.... bijv. langs de kust extra trui/lange broeken omdat het daar fris kan zijn ....

Als dan bijv. 1e week voorbij is, kan ik onderweg de meeste spullen wassen...gaat het bij wijze van spreken weer schoon mee naar huis :P
Het lijkt mij nl. niet handig om alle 3 de grote koffers elke avond mee naar binnen te slepen... wij slapen nl. al vaak met zn 5en op 1 kamer.
Mocht het zo zijn dat we de P plek niet veilig vinden, dan laten we natuurlijk niks achter in de auto... maar dat zien we ter plaatse dan wel.

Heeft iemand dit ook wel eens zo gedaan en is dit handig??

groetjes,
Marjolein
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wij nemen altijd de koffers mee naar ons hotel/motel. Vind het gewoon fijn om mijn spullen bij me te hebben. Bovendien zitten er wieltjes onder dus zo lastig is het niet.

Wat ik echt de ontdekking van de eeuw vind zijn van die vacuüm-kledingzakken (je kan ze hier in Rotterdam kopen bij de Joho-Company op de Korte Hoogstraat). Allebei hebben we zo'n zak in onze koffer welke je kleding echt tot een heel klein/plat pakketje maakt en je kleding kreukt niet in die zak.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik wel een mode-liefhebber ben dus moet dat mooie jurkje met bijpassende hakken ook mee! Maar dan nog reizen we met elk 1 koffer en hooguit nog een kleine trolley als handbagage.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

wij reizen met zijn vier of drieëen maar we nemen altijd alle koffers/tassen (3) mee de hotelkamer in. Ik heb graag al mijn kleding bij de hand. Het lijkt me heel lastig om een koffer per week te maken. Dan moet je toch weer apart de toiletspullen, boeken, föhn, enz mee nemen. Bovendien kun je ook in een warm gebied ineens een frisse dag hebben en dan zit je warmere kleding net in de verkeerde koffer. Als ieder zijn eigen koffer heeft heb je alles steeds bij je. Mijn kinderen hadden samen één koffer trouwens.
Je parkeert meestal vlak voor de kamer dus in een paar minuten heb je alles naar binnen. alles ieder helpt is het echt zo gebeurt. En de kamers zijn meestal ruim genoeg voor een paar koffers of tassen.

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 29 apr 2009, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik weet niet wat voor auto je huurt, maar 3 grote koffers passen niet in de bagageruimte van een sedan, en met 3 kinderen op de achterbank zal er binnen ook geen plaats zijn. Een minivan of SUV zou goed zijn.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Klopt, wij nemen altijd 1 koffer en twee grote zachtere tassen op wieltjes mee. 3 grote koffers passen meestal niet in de bagageruimte.

Marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer