Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke (camera) lenzen nemen julie mee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ilse2505
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Welke (camera) lenzen nemen julie mee?

Bericht door Ilse2505 »

Welke lenzen nemen jullie mee op vakantie en wat fotograferen jullie ermee?

Na een voldoende geld te hebben gespaard ga ik eindelijk mijn FZ50 inruilen voor een spiegelreflex.
De camera wordt de canon 1000d met de 18- 55mm kitlens. Daarnaast wil ik de 70- 300mm aanschaffen.
Ik fotografeer eigenlijk alles: macro, landschappen, (wilde) dieren, enz.
Misschien kan ik hier wat lenzen inspiratie opdoen :)
Groetjes Ilse
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Welke (camera) lenzen nemen julie mee?

Bericht door Verelle »

Ik heb zelf de Minolta 7D DSLR met daarbij een lens van 28 mm tot 80 mm, een grote lens van 105 mm tot 400 mm lens en een macro/portrait lens 90 mm. Daarnaast heb ik ook nog een kleinere compacte (oude) camera, de Canon G3. Is inmiddels een beetje gedateerd, maar doet het nog steeds prima. Ik neem de laatste vaak meer als we langere wandelingen of inspannende wandelingen doen en ik niet alles wil meeslepen. Ik gebruik mijn 28mm tot 80 mm lens het meest en heb dit keer mijn macro lens weinig gebruikt ondanks dat er dit keer veel wildflowers waren.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Maar 1 lens - de Nikon AF-S VR 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF DX Zoom

Afbeelding

Fotografeer er van alles mee. Landschappen, mensen, beestjes, achtbanen...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Misschien goed om na te denken over de Canon 1000D met een Tamron 18-250mm lens. Dat scheelt je lenswissels, terwijl de kwaliteit van deze lens bijzonder goed is. Dus niet de Sigma 18-250 of Tamron 18-270mm, die zijn weer een stuk minder.

Ik zelf neem gewoon alles mee wat ik heb; Sony A700 met Supergroothoek Sigma 10-20mm, standaardlens Sony CZ 16-80mm, standaard Minolta 50mm 1.4 en de telelens Sony 70-300G. Mis eigenlijk nog wat boven de 300mm, maar dat wordt meteen zo zwaar (en duur :)).

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Ilse2505 schreef:Welke lenzen nemen jullie mee op vakantie en wat fotograferen jullie ermee?

Na een voldoende geld te hebben gespaard ga ik eindelijk mijn FZ50 inruilen voor een spiegelreflex.
De camera wordt de canon 1000d met de 18- 55mm kitlens. Daarnaast wil ik de 70- 300mm aanschaffen.
Ik fotografeer eigenlijk alles: macro, landschappen, (wilde) dieren, enz.
Misschien kan ik hier wat lenzen inspiratie opdoen :)
Groetjes Ilse
Ik kreeg net de foler van Dixons binnen van deze week en hier staat in :

Canon EOS 1000D met 18-55mm en 70-300mm obejectief
1o.o megapixel digitale spiegelreflex camera
wide area 7 punts AF systeem
2,5 inch lcd display met live view
beste koop consumentenbond

alles samen voor 549,-! incl workshop digitale fotografie 25,- ipv 125,-

Misschien slim om even snel naar de dixons te rijden? ;)

Ik zelf heb een Olympus E520 spiegelrelfex met 3 objectieven
14-42mm
18-180mm
70-300mm

Ik fotografeer eigenlijk alles waarvan ik denk dat het interesant genoeg is voor een foto haha. Meestal natuur, wild, landschappen, bijzondere gebouwen, auto's etc...
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Of een Canon 18-200is - kost net zoveel als de Tamron 18-250: 419 euro
De Canon heeft beeldstabilisatie. Dit scheelt veel in beeldkwaliteit.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

GuidoWater schreef:Canon EOS 1000D met 18-55mm en 70-300mm obejectief
Canon 18-55 kitlens wil je echt niet. De foto's daarvan zijn niet scherp...
Ilse2505
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilse2505 »

Jeetje, wat een reacties al.
Misschien slim om even snel naar de dixons te rijden?
Die folder heb ik ook gekregen :D . Ik vraag me alleen af hoe goed de 70- 300mm lens is van tamron. Iemand ervaringen mee? Anders is de keuze natuurlijk snel gemaakt :wink: .
Ik ben die aanbieding overigens niet alleen bij de dixons tegen gekomen.

@martin en njit: ik heb inderdaad ook gekeken naar een 18-200 mm lens, maar de reviews vallen me erg tegen. Dus ik ga toch voor de losse lenzen.
@njit: de kitlens zal inderdaad niet de meest geweldige kwaliteit zijn, maar de mensen om mij heen maken er echt geweldige (en scherpe) foto's mee.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Bij mij gaat mee:

De Canon 40D (twijfel of ik m'n MarkIII nog mee zal nemen, maar denk dat ik m thuis laat)
- Canon 70-200/f2.8
- Canon 50/ f1.2
- Tamron 17-50/ f2.8
- Speedlite 430 EX

En een statief uiteraard! :)
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Bij ons gaat mee:
De canon eos 50d en in ieder geval de 70 - 200 4L lens van canon. We hebben ook nog een tamron 18 - 200 lens maar daar ben ik absoluut ontevreden over, dus we denken nog over een vervanger voor deze lens. We weten alleen nog niet welke.

Verder neem ik zelf misschien nog mijn 350d mee, maar dat weet ik niet zeker. Een beetje overdreven om met 2 spiegelreflex op stap te gaan. Vooral omdat we in RAW foto graveren en alle foto's nog nabewerking nodig hebben. Dan doe ik straks niets anders dan 's avonds foto's bewerken en dat zie ik niet zo zitten.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

ik zou kijken of je niet nog de 450d ofzo ergens in een leuke aanbieding kunt aankomen ? betere camera als de 1000d wat echt een uitgeklede variant van de 450d is.
Verder moet je voor jezelf uitmaken of je met lenzen wilt slepen ja of nee en of je beeldstabilisatie wilt.

Ik heb zelf gekozen voor de Sony A300 met een sigma 17-70 (veel beter, scherper en sneller als welke kitlens ook) en de sony SAL75-300.
Wil nog wel een keer een flitser erbij maar nu nog geen geld voor (over)

Daarnaast gaat mijn olympus MJU mee die is waterdicht en schokbestendig. Ideaal tijdens sommige wandelingen of tijdens een regenbui (of zwemmen of op de motor)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik ben het volledig eens bij Njit. Geef geen geld aan die kitlens want dat is ze niet waard.
Koop gewoon een bodie (vind de tip van Trapson wel goed voor de 450) en koop apart een goede lens
Van de Tamron 18-250mm lens hoor ik ook goede commentaren dus dat zou wel een goede aankoop zijn en je hoeft maar één lens voor alles (buiten extreem groothoek)

Ikzelf heb een canon 400D en vier lenzen waarvan dus ook die kitlens die ik vrijwel meteen vervangen heb door de kitlens van de 40D , de EFS 17-85mm IS, verder de Canon EF 50mm F 1.8 II portretlens, en de Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS zoomlens.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Ilse2505
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilse2505 »

trapson schreef:ik zou kijken of je niet nog de 450d ofzo ergens in een leuke aanbieding kunt aankomen ? betere camera als de 1000d wat echt een uitgeklede variant van de 450d is.
Ik heb de 1000 d en de 450d al een aantal keer naast elkaar gezet (op kieskeurig), omdat ik zelf aan het twijfelen was/ ben. De verschillen tussen beide zijn heel klein (behalve in de prijs).
Het belangrijkste zou de hoeveelheid megapixels zijn (1000d: 10 en de 450d: 12). Tenzij ik ergens overheen gelezen heb natuurlijk.
Ik ga het morgen ook nog even vragen in de winkel.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

hier kan je zo ook nog eens naast mekaar bekijken.
Grootste verschil is idd de pixels maar ook de schermgrootte en schrijfsnelheid naar de geheugenkaart

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

Volgens mij is het verschil ook de beeldstabilisatie.
Bij de ene kitlens staat wel IS en bij de andere staat dat weer niet.
Ook in de body van de 1000d zit geen stabilisatie en in de 450D volgens mij wel.

Ik neem mee:
Sony @200 met 18-70 en 75-300 objectief, polaroidfilter en mijn statief.
En mijn compact Sony DSCW 90
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Canon heeft nooit beeldstabilisatie in de body. Alleen Sony, Pentax en Olympus hebben dit. Canon en nikon alleen in de objectieven.
de bouwkwaliteit van de 1000d is toch echt minder als van de 450. Heb zelf 8 jaar in een foto/video/telecom zaak gewerkt waarvan 6 op de foto/video en de laatste 2 jaar ook de inkoop enzo.
OP mijn beide objectieven zit ook een UV filter puur ter bescherming van de lens. Op de 17-70 zit ook een circulair polarisatiefilter. Ideaal om schitteringen weg te werken bij fotografie van reflecterende objecten (in mijn geval auto's en motoren)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik had mijn Sony Alpha 350 mee. Twee lenzen, de Sony Kitlens 18-70 (eigenlijk alleen omdat hij lekker licht is) en de Tamron 18-250mm. De laatste is niet van mijn body afgeweest. Ik heb slechte handen en durf niet zo goed lenzen te wisselen zonder stevig stabiele ondergrond. Daarbij had ik net mijn camera lekker schoon laten maken ;-) Zo'n walkaround vind ik voor vakantie wel fijn hoor!

Ik ben blij met de beeldstabilisatie in de body en ook de 18-250 kitlens bevalt me goed. Alleen met flitsen levert het wel een probleem op als je volledig uitgezoomd bent, dan zie je een schaduw van de ingebouwde flitser onderin de foto. Even ietsje uitzoemen lost het probleem op.

Mijn statief en externe flitser zijn wel meegeweest, maar amper gebruikt eigenlijk. We waren met z'n vieren en voor avondfoto's en dergelijke was weinig geduld bij de rest. Alleen toen Albert en ik samen een dag zijn weggeweest heb ik mijn statief gebruikt, vooral voor watervalfoto's.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ilse2505 schreef:@martin en njit: ik heb inderdaad ook gekeken naar een 18-200 mm lens, maar de reviews vallen me erg tegen. Dus ik ga toch voor de losse lenzen.
Het blijft altijd een compromis. Voor mij weegt het gemak op tegen het (kleine) verlies in beeldkwaliteit. Ik heb overigens wel gekozen voor de Nikon lens ipv een Sigma of Tamron. Deze is kwalitatief gewoon beter.
Ilse2505 schreef:Ik heb de 1000 d en de 450d al een aantal keer naast elkaar gezet (op kieskeurig), omdat ik zelf aan het twijfelen was/ ben. De verschillen tussen beide zijn heel klein (behalve in de prijs).
Het belangrijkste zou de hoeveelheid megapixels zijn (1000d: 10 en de 450d: 12). Tenzij ik ergens overheen gelezen heb natuurlijk.
Als er iets is wat NIET belangrijk is dan zijn het wel megapixels.. Alles wat meer is dan 6mp is voldoende. Meer megapixels levert niet meer detail op, enkel grotere bestanden..

Even gekeken bij KameraExpress.

Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm @ 449,-
Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm iS @ 469,-
Canon EOS 1000D + EF-S 18-200mm iS @ 797,-

Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm iS @ 549,-
Canon EOS 450D + Canon EF-S 18-200mm iS @ 859,-

Grootste verschillen tussen 1000D en 450D:

10 mp vs 12 mp
2.5 fps vs 3.0 fps
2.5'' scherm vs 3.0'' scherm
kleinere geheugenbuffer dan de 450D. Dit merk je vooral als je in RAW wilt fotograferen (1.5 fps vs 3.5fps)

De 1000D is echt het instap-model. Er is op een aantal punten bespaard. Als je hem koopt, schaf hem dan aan met de gestabiliseerde lens.
martinenelsa
Amerikafan

Njit schreef:Of een Canon 18-200is - kost net zoveel als de Tamron 18-250: 419 euro
De Canon heeft beeldstabilisatie. Dit scheelt veel in beeldkwaliteit.
Daarmee compenseer je wel wat beweegsonscherpte, maar de lens zelf is optische van slechte kwaliteit en daar kan geen stabilisatie wat aan doen (zie http://www.dpreview.com/lensreviews/can ... p6_is_c16/).

Persoonlijk zou ik ook kiezen voor Sony, Pentax of Olympus als je vanaf nul begint bij een spiegelreflex. Die hebben allen ingebouwde beeldstabilisatie wat voor elke lens prettig is.

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
martinenelsa
Amerikafan

Ilse2505 schreef:@martin en njit: ik heb inderdaad ook gekeken naar een 18-200 mm lens, maar de reviews vallen me erg tegen. Dus ik ga toch voor de losse lenzen.
Ik had het over de 18-250mm, niet de 18-200mm. Die laatste is inderdaad een stuk minder. En geldt ook alleen voor deTamron.
Ilse2505 schreef:@njit: de kitlens zal inderdaad niet de meest geweldige kwaliteit zijn, maar de mensen om mij heen maken er echt geweldige (en scherpe) foto's mee.
De onscherpte van de lens zul je waarschijnlijk alleen zien op uitvergrotingen. Op 10x15cm zul je de onscherpte echt niet merken.

Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer