Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Handbagage British Airways

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Bohdi
Amerika-ontdekker

Handbagage British Airways

Bericht door Bohdi »

Hallo,

Met belangstelling heb ik hier op het forum een aantal topics over handbagage gelezen, over hoeveel stuks en welk gewicht. Maandag 3 oktober vliegen wij met British Airways via Londen naar Los Angeles als World Traveller. Op de site van British Airways staat het volgende over de cabin bagage allowance:

FIRST, Club World, Club Europe 1 bag 55x40x20 cm (22x16x8 ins) plus a briefcase or laptop 45x35x20 cm (18x14x8 ins) 18kg (40lbs) total weight, maximum of 9kg (20lbs) per piece

World Traveller Plus 1 bag 55x40x20 cm (22x16x8 ins)plus a briefcase or laptop 45x35x20 cm (18x14x8 ins) 12kg (26lbs) total weight, maximum of 9kg (20lbs) per piece

World Traveller 1 bag 55x40x20 cm (22x16x8 ins) 6kg (13lbs) total weight

Nu vind ik 6 kilo wel heel erg weinig voor de handbagage :( ....zeker als je je laptop, digitale camera, diverse oplaadapp. (dit in geval je koffer zoektraakt en je niets meer kan opladen), toilettas (medicijnen) in je handbagage mee wil nemen.

Heeft 1 van jullie ervaring met British Airways voor wat betreft de handbagage? Zijn ze erg strikt met deze regels? En mag je eventueel p.p. 2 stuks handbagage meenemen (dus rugtas en beautycase)?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Claudia
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Ik heb geen ervaring met British Airways. Maar ach, de meeste maatschappijen zijn daar totaal niet strikt in. Ik heb meestal 2 stuks handbagage bij (laptop tas en rugzak) en zelfs daar doen ze niet erg moeilijk over... ik heb het altijd mee mogen nemen. Ik zou me dus vooral niet teveel zorgen maken. :)
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ik heb veel ervaring met BA. Ze doen niet moeilijk. Ze kijken wel naar de formaat van je tas maar wegen hem niet. Zelf een extra stuk handbagage (inderdaad de filmcamera met extra's in tas) kan mee.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Twee jaar geleden vlogen wij met BA. Een aanrader! Over de handbagage doen ze niet moeilijk. Zo lang het formaat niet echt héél groot is vinden ze alles wel best geloof ik. Wij namen op de terugweg onze koelbox mee terug. Zo'n hard plastic ding van 10 dollar met zo'n vaste klep erop. We waren inmiddels erg aan het ding gehecht geraakt. M'n man had z'n tas die hij als handbagage mee zou nemen erin gedaan en de klep stond open (want die zit vast aan de bak natuurlijk). We hadden echt zoiets van "we proberen het gewoon, achterlaten kan altijd nog". Bij het inchecken werd er nadrukkelijk naar gekeken maar niets van gezegd. Wij blij, we gebruiken 'm nu regelmatig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer