Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lyme disease (van teken) en West Nile Virus
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Gisteren waren wij bij Fort Laramie en daar werd gewaarschuwd tegen het West Nile Virus. Dat was hier blijkbaar geconstateerd. Wij hadden geen deet bij ons en zijn daarom maar in de auto gebleven. We hebben gisteren maar een flacon Off! Deep Woods aangeschaft. Is het nu de bedoeling dat je zoiets iedere dag gebruikt? Moet je overal alert zijn op dit virus of is dit alleen maar heel plaatselijk?
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- phillybilly
- Amerika-expert
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als ik jou was, zou ik me niet zo druk maken om dat virus. Het komt hier al jaren voor en het is zeer zeldzaam, dat er iemand echt ziek van wordt. Dit jaar geloof ik een persoon in dit gebied. Het is het gevaarlijkst voor ouderen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- phillybilly
- Amerika-expert
Het heeft de meeste impact op oudere/zwakke mensen én paarden. Ik heb in mijn onderzoek geen schrikbarende informatie gevonden over reizigers die ziek werden. Wel wordt aangeraden om muggenspul (deet) te gebruikenPetra/VS schreef:Als ik jou was, zou ik me niet zo druk maken om dat virus. Het komt hier al jaren voor en het is zeer zeldzaam, dat er iemand echt ziek van wordt. Dit jaar geloof ik een persoon in dit gebied. Het is het gevaarlijkst voor ouderen.
-
- Amerika-expert
Zou ik zo wie zo gebruiken, want die hele kleine muggen hier (no-see-me's) kunnen grote bulten veroorzaken.phillybilly schreef:Het heeft de meeste impact op oudere/zwakke mensen én paarden. Ik heb in mijn onderzoek geen schrikbarende informatie gevonden over reizigers die ziek werden. Wel wordt aangeraden om muggenspul (deet) te gebruikenPetra/VS schreef:Als ik jou was, zou ik me niet zo druk maken om dat virus. Het komt hier al jaren voor en het is zeer zeldzaam, dat er iemand echt ziek van wordt. Dit jaar geloof ik een persoon in dit gebied. Het is het gevaarlijkst voor ouderen.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zoals Petra al schrijft is dat sowieso aan te raden, ook tegen teken, trouwens. Maar de kans op besmetting met het West Nijl virus is maar heel klein. Natuurlijk zijn er wel reizigers, die ziek geworden zijn, maar ieder jaar is er in dit gebied met miljoenen inwoners een handje vol mensen, dat het virus krijgt, terwijl het wemelt van de muggen. Ik bedoelde dus, dat je niet in paniek hoeft te raken, als er in een gebied een geval is geconstateerd.phillybilly schreef: Ik heb in mijn onderzoek geen schrikbarende informatie gevonden over reizigers die ziek werden. Wel wordt aangeraden om muggenspul (deet) te gebruiken
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Sorry ben het niet met jullie eens.
Zo zeldzaam is het echt niet. Ik heb het even op nagekeken en in 2006 waren er 4269 slachtoffers waarvan 1459 Encephalitis/Meningitis(hersenvlieontsteking) hebben opgelopen en er waren 177 slachtoffers met dodelijke afloop.
Waarom zou je de gok nemen en één van die statistieken te worden?
Van dit jaar zijn er nog niet zoveel cijfers bekend omdat het seizoen in volle gang is dat was vorig jaar hetzelfde. Ik volg die cijfertjes al jaren. Als je in Oct. kijkt zul je zien dat er meer gevall zijn bjgekomen.
De CDC voert een heftige campange om mensen bewust te maken van het gevaar. Als dit niet nodig was en het inderdaad maar zeldzaam was zou men dit niet doen denk ik. Ik zou dus wel uitkijken en me beschermen, ook huisdieren kunnen met WestNile virus besmet worden naast de al even afschuwelijke hart worm die ook door mosquito's wordt overgebracht.
Voor uitgebreide informatie, kaarten en statistieken zie de CDC website:
http://www.cdc.gov/ncidod/dvbid/westnil ... ontrol.htm
Zo zeldzaam is het echt niet. Ik heb het even op nagekeken en in 2006 waren er 4269 slachtoffers waarvan 1459 Encephalitis/Meningitis(hersenvlieontsteking) hebben opgelopen en er waren 177 slachtoffers met dodelijke afloop.
Van dit jaar zijn er nog niet zoveel cijfers bekend omdat het seizoen in volle gang is dat was vorig jaar hetzelfde. Ik volg die cijfertjes al jaren. Als je in Oct. kijkt zul je zien dat er meer gevall zijn bjgekomen.
De CDC voert een heftige campange om mensen bewust te maken van het gevaar. Als dit niet nodig was en het inderdaad maar zeldzaam was zou men dit niet doen denk ik. Ik zou dus wel uitkijken en me beschermen, ook huisdieren kunnen met WestNile virus besmet worden naast de al even afschuwelijke hart worm die ook door mosquito's wordt overgebracht.
Voor uitgebreide informatie, kaarten en statistieken zie de CDC website:
http://www.cdc.gov/ncidod/dvbid/westnil ... ontrol.htm
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij gebruiken iedere avond Off! en nemen dus geen gokken om een statistiek te worden. Maar als ik een avond ergens zou zijn en geen Off! zou hebben, zou ik mijn geplande activiteit er niet voor afzeggen.Tink schreef:Sorry ben het niet met jullie eens.
Zoals met alle mogelijke ziektes moet je je er tegen beschermen zover dat kan, want er is altijd een kans. Maar Elly schreef, dat ze in de auto waren gebleven. Persoonlijk vind ik dat niet nodig.
De website van het CDC zegt het ook:
"Something to remember: The chance that any one person is going to become ill from a single mosquito bite remains low. The risk of severe illness and death is highest for people over 50 years old, although people of all ages can become ill."
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
West nile virus. Niet druk over maken
Teken?
Mijn 3 jarig zoontje had er van de week een boven op zijn gevalletje
Hij was gemakkelijk te verwijderen.
Zoonlief gillen natuurlijk(voor niks). Verder niks van opgelopen.
Dit jaar zelf ook gebeten door teek, in mijn lies. Wel een grote rode plek gehad en het kan weken duren voor het helemaal weg is.
Hier geldt inderdaad. Overal checken na een wandeling of als je in de natuur gelegen hebt.
Wat erg goed tegen teken en chiggers helpt is Avon skin so soft
Teken?
Mijn 3 jarig zoontje had er van de week een boven op zijn gevalletje

Zoonlief gillen natuurlijk(voor niks). Verder niks van opgelopen.
Dit jaar zelf ook gebeten door teek, in mijn lies. Wel een grote rode plek gehad en het kan weken duren voor het helemaal weg is.
Hier geldt inderdaad. Overal checken na een wandeling of als je in de natuur gelegen hebt.
Wat erg goed tegen teken en chiggers helpt is Avon skin so soft
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De 1e avond hier buiten heb ik enkele muggenmulten opgelopen. Echt van die groote, rode plekken met een harde schijf die warm aanvoelden. Sinsdien spuit ik me s'avonds in met een flacon Off Deep Woods, ik heb geen mug meer gezien!!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou toch even een antibiotica-kuurtje halen, als ik jou was. Mijn vader en een kennis hebben de ziekte van Lyme en ik kan je zeggen dat dat niet grappig is. Mijn vader is vooral moe, moe, moe en grieperig. Mijn vader is 4 jaar geleden gebeten en had eigenlijk meteen antibiotica moeten krijgen. Helaas niet gebeurd. Die kennis zit nu in een rolstoel.... Ik zou de gevolgen liever niet onderschatten. Op deze website kun je er meer over lezen.ned in MO schreef: Dit jaar zelf ook gebeten door teek, in mijn lies. Wel een grote rode plek gehad en het kan weken duren voor het helemaal weg is.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
west nijl virus
Wij nemen zowiezo Deet mee. Ik wilde eigenlijk Laramie al overslaan, je wordt niet voor niets gewaarschuwd door zo'n ranger(verslag Michelly ((die ik met veel plezier lees)) ) . Bij een verkoudheid ben je al vatbaarder voor andere virussen. Ik zou het ook niet onderschatten. In New York was er een tijdje terug ook een uitbraak van het west nijl virus, een paar honderd mensen ziek(hersenvliesontsteking) en 7 doden. Op zo'n groot bevolkingsaantal is het natuurlijk maar een klein percentage, maar toch!
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Toen wij in 2004 in Fort Laramie waren werd er ook al door middel van bordjes met een waarschuwing voor het West-Nijlvirus langs de looppaden gewaarschuwd. Toch hebben wij zonder een antimuggenmiddel te gebruiken het fort te voet bezocht.
Gelukkig hebben wij toen geen muggen gezien, maar waren wel gewaarschuwd en hebben extra opgelet.
Gelukkig hebben wij toen geen muggen gezien, maar waren wel gewaarschuwd en hebben extra opgelet.
Re: Lyme disease (van teken) en West Nile Virus
Eeen heel oud topic maar ik zat net buiten en ik voel iets jeuken op mijn bovenarm.
Steekt er toch wel geen teek met zijn gat de lucht in zeker?
Een klein beestje. Mijn vriendin heeft hem er volledig kunnen uittrekken. Hopelijk zat zijn maag nog vol toen hij eruit was. Toch maar in het oog houden de komende uren zeker?
Kan een tekenbeet kwaad, als hij de ziekte van Lyme NIET meedraagt?
Bart
Steekt er toch wel geen teek met zijn gat de lucht in zeker?

Een klein beestje. Mijn vriendin heeft hem er volledig kunnen uittrekken. Hopelijk zat zijn maag nog vol toen hij eruit was. Toch maar in het oog houden de komende uren zeker?
Kan een tekenbeet kwaad, als hij de ziekte van Lyme NIET meedraagt?
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De eerste 72 uur goed opletten, als er een rode ring ontstaat gelijk arts raadplegen en om antibioticakeur vragen.
Bij een teek zonder Lyme heb je alleen wat jeuk.
Bij een teek zonder Lyme heb je alleen wat jeuk.
ik zou de plek wat langer in de gaten houden,
noteer op de kalender wanneer je de teek hebt opgelopen,
en houdt de plek zeker 6 tot 8 weken in de gaten...
wanneer er inderdaad een rode, kringvormige verkleuring ontstaat -> naar de dokter.
noteer op de kalender wanneer je de teek hebt opgelopen,
en houdt de plek zeker 6 tot 8 weken in de gaten...
wanneer er inderdaad een rode, kringvormige verkleuring ontstaat -> naar de dokter.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Bart, ik heb vorige week ook een tekenbeet gehad. Gewoon ontsmetten en als er geen rode vlekken/kringen ontstaan is het OK.
Zo vertelde de apotheker me (het was een zaterdag)
Carine
Zo vertelde de apotheker me (het was een zaterdag)
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
Op de afdeling In het ziekenhuis waar ik werk liggen zeer regelmatig mensen met een Borrelia- infectie (een andere naam voor Lyme) aangezien er in dit deel van het land en dan vooral in de duinen ontzettend veel teken besmet zijn met de borrelia-bacterie.
Deze bacterie zorgt dus voor de infectie, niet de teek op zich.
Er zijn verschillende ondersoorten van deze bacterie.
In de USA komen andere vormen van deze bacterie voor dan in Europa en dus zijn de uitingsvormen van de infectie daar dan ook soms anders, zo kunnen er meerdere ringvormige huidverkleuringen ontstaan. (erythema migrans).
Er kunnen ook andere atypische verschijnselen ontstaan bv: grieperig, hoofdpijn, nekpijn, pijn in de gewrichten, hartklachten.
Heb je een teek gehad, blijf dan inderdaad een poos goed opletten.
Op zich is de infectie goed te behandelen met antibiotica, in het vroege stadium met orale medicatie; maar ook in een wat later stadium met een intensievere kuur via infuus ( toch een opname van 2 weken ).
Onderschat de ziekte niet, bij niet behandelde besmettingen kunnen langdurige neurologische en cardiologische complicaties veelvuldig voorkomen tot aan dementie toe. Ik zie het (nog te) vaak omdat ook huisartsen buiten de directe regio het onderschatten.
Deze bacterie zorgt dus voor de infectie, niet de teek op zich.
Er zijn verschillende ondersoorten van deze bacterie.
In de USA komen andere vormen van deze bacterie voor dan in Europa en dus zijn de uitingsvormen van de infectie daar dan ook soms anders, zo kunnen er meerdere ringvormige huidverkleuringen ontstaan. (erythema migrans).
Er kunnen ook andere atypische verschijnselen ontstaan bv: grieperig, hoofdpijn, nekpijn, pijn in de gewrichten, hartklachten.
Heb je een teek gehad, blijf dan inderdaad een poos goed opletten.
Op zich is de infectie goed te behandelen met antibiotica, in het vroege stadium met orale medicatie; maar ook in een wat later stadium met een intensievere kuur via infuus ( toch een opname van 2 weken ).
Onderschat de ziekte niet, bij niet behandelde besmettingen kunnen langdurige neurologische en cardiologische complicaties veelvuldig voorkomen tot aan dementie toe. Ik zie het (nog te) vaak omdat ook huisartsen buiten de directe regio het onderschatten.
bedankt Rob.
We gaan het in het oog houden
Bart
We gaan het in het oog houden
Bart
Grts, Bart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties