1 à 2 € / minuut met een Amerikaanse pre-paid kaart??? Lijkt me wel hééél duur. KLopt dit wel?? Ter verduidelijking; ik wil een US pre-paid kaart aanschaffen en geen hier in EU. Uiteraard dat je je dan blauw betaalt....
Ik raad je aan eens op de site van je provider te kijken. Daar staat vast een gedeelte over het bellen en gebeld worden in het buitenland.
Het is dacht ik al eerder genoemd, maar ik raad dualband aan op http://www.vakantiebellen.com te kijken. Daar kun je alle tarieven (ook prepaid) van alle providers vinden plus verdere info.
Ter verduidelijking; ik wil een US pre-paid kaart aanschaffen en geen hier in EU.
dualband:
Oeps...even verkeerd begrepen...
Ik heb vorig jaar in diverse Mall's prepaid kaarten bij de standjes (je weet wel die kleine, die vaak in het midden van een Mall staan) van T-Mobile zien liggen. Dit was een compleet pakket excl. telefoon. Als je een simlockvrije triple-band telefoon hebt, kun je die hierin gebruiken dus. Je krijgt je eigen "Amerikaanse" telefoonnummer. Binnen de VS kreeg je er bovendien zo'n 100 belminuten bij. Kosten ± $ 50,00.
Wat de belkosten per minuut binnen de VS waren weet ik niet. Misschien kun je dit via de site van T-Mobile achterhalen?
dualband schreef:1 à 2 € / minuut met een Amerikaanse pre-paid kaart??? Lijkt me wel hééél duur. KLopt dit wel?? Ter verduidelijking; ik wil een US pre-paid kaart aanschaffen en geen hier in EU. Uiteraard dat je je dan blauw betaalt....
Je kunt wel een Amerikaanse prepaid kaart aanschaffen, maar denk er wel aan dat het telefoonsysteem in de USA anders werkt dan in Nederland. Je moet in de USA ook betalen voor binnenkomende gesprekken, en er zijn ook verschillen tussen long distance calls (extra roamingkosten voor bellen tussen de verschillende staten volgens mij) en de lokale telefoontjes. Dit geldt volgens mij vanaf het punt waar je de kaart aanschaft. Het nummer is ook een nummer uit de regio waar je het prepaid pakket koopt. Koop je dus in New York een prepaid kaart en je vleigt vervolgens naar San Francisco en je gaat daar bellen bel je altijd long distance tarief, omdat je buiten je "thuisgebied" bent.
Als ik het fout heb moet iemand me maar verbeteren.......
Er is op de site van T-mobile Amerika ook veel tariefinformatie te vinden als je even zoekt. http://www.t-mobile.com
heb nog even geprobeerd of ik het heel snel kon vinden, als ik het heb meld ik het nog wel.
Hier staat het dus uitgelegd. Het valt met de verschillende tarieven wel mee dus.... Je zult, net als in Nederland, altijd wel duur bellen met een prepaid telefoon! Maar vast goedloper als met een NL telefoon in de USA.
wat ik nog een beetje mis in dit hele verhaal en misschien kunnen deze en gene hier daar ook wat over vertellen is dat in veel gedeeltes in the states je met een mobiel geen dekking schijnt te hebben en je dus niet kan bellen. Vorig jaar zaten we in Florida en daar viel het met onze triband erg mee alleen midden in Occala Forest geen ontvangst maar verder wel. Maar hoe zit dat in de rest van de USA? Wij gaan namelijk zon beetje het hele land doorkruisen en lijkt me toch niet erg prettig om bijv op een Innerstate in the middle of nowhere ergens met pech komen te staan en je dan niet eens kunt bellen.
Ervaringen tips adviezen hierover zeer welkom
In zeer dun bevolkte gebieden kan het voorkomen dat je geen netwerk ter beschikking hebt. Hou er ook rekening met dat b.v. topografische omstandigheden, zoals bergachtig terrein, je mobieltje onbruikbaar kunnen maken.
Ik had vorig jaar in de de buurt van de grote steden goede ontvangst, maar bijvoorbeeld in New Mexico bijna nergens ontvangst. Op de Interstates in de middle of nowhere en in de woestijn had ik ook bijna nooit ontvangst. Het is ook wel logisch dat het voor de providers ook niet uitkan om daar zendmasten neer te zetten. Op de websites van de providers zijn wel coveragemaps te vinden, hieronder alvast 3 stuks.
Er zijn er vast nog meer, maar mijn internet laat het een beetje afweten.
Mijn oom gebruikte een AT&T telefoon waar ook geen SIMkaart in zat. Ik kon geen gebruik maken van dat netwerk. Ik weet niet of dat aan de roamingafspraken ligt of dat AT&T een ander soort netwerk gebruikt.
Aangezien wij eind april voor het eerst naar amerika gaan en wij ons uitgebreid aan het inlezen zijn, had ik nog een vraag over het telefoongebruik in de USA.
Ik hoorde dat de nieuwste mobiele telefoons verkrijgbaar in Nederland over triband (??) beschikken, zodat je in de VS ook hiermee kunt bellen.
Nu vraag ik mij af wat handiger is: In Nederland zo'n telefoon kopen of een mobieltje in de VS aanschaffen?
Graag jullie reactie,
Polien
Hallo,
Ik ga de laatste jaren twee maal per jaar naar de States en als ik bel,wat ik veel doe dan naar mijn ouders,vrienden,etc,koop ik bij Wal-mart een telefoonkaart,daar staat op 120 minuten,maar dat is alleen voor in amerika te bellen.Ik betaal ongever $12 voor die kaart en daar kan 60 minuten mee naar nederland bellen naar een gewone telefoon,niet naar gsm dat is natuurlijk duurder.
Ik vindt dit niet erg duur dan.
groetjes
Queeni
Ik heb net ontdekt dat je met Orange prepaid niet vanuit Amerika kunt bellen. Ook met Vodafone prepaid kan dit niet. Dus hier nog een tip: let daar goed op voor je vertrekt! Ik ga vanavond checken of mijn telefoon simlockvrij is (hij is gelukkig wel triband), en dan ga ik hier vast een prepaid simkaart kopen van een andere provider die wél in de VS werkt.
Ik ben op Vakantiebellen.nl wat aan het rondsnuffelen (goede site trouwens!) en ik geloof dat ik, grof gezegd, twee mogelijkheden zie: óf ik koop een simkaart van T-mobile, maar dan kan ik voor zover ik nu kan nagaan in Amerika ook alleen maar met het T-mobile netwerk bellen. Dit is wel de goedkoopste optie. Met andere prepaidaanbieders die ook in Amerika diensten aanbieden (onder meer Telfort en Hi), kun je ook terecht op de netwerken van Cingular en AT&T, maar dan zijn de bel- en SMS-kosten weer wat hoger.
Wat raden jullie mij aan? Is het T-mobile netwerk goed genoeg, qua dekking, of is het aan te raden om ook Cingular en AT&T achter de hand te kunnen houden? (het kl*&%nbereik van T-mobile in Nederland laat ik nu even buiten beschouwing, want die simkaart ga ik dus alleen tijdens de vakantie gebruiken)
Ik neem mijn GSM met KPN abonnement mee voor noodgevallen. Verder bellen we alleen met Skype.
Als je van computer naar computer belt is dat gratis. Van computer naar een vaste aansluiting in Nederland kost Eur. 0,02 per minuut en van computer naar mobiel kost is iets duurder.
Kijk eens op http://www.skype.com.
Carola
Ja, bij ons is het ook voor noodgevallen, we hebben niet alle hotels e.d. al vastgelegd dus het is wel fijn om toch bereikbaar te zijn, mocht er thuis iets ernstigs gebeuren. KPN had ik inderdaad ook in het rijtje staan met aanbieders die wel functioneren in de VS.
Met Skype heb ik geen ervaring, maar kan dat ook vanuit een internetcafé? We nemen geen laptop mee en volgens mij kun je op van die internetcomputers geen programma's installeren.
Kijk inderdaad uit met een prepaid toestel vanuit Nederland. Ook al heb je een triband, vaak werkt bellen alleen in samenhang met een abonnement en niet met een prepaid kaart die je in Nederland aanschaft.
Ik gebruik met mijn amerikaanse gsm toestel altijd Pennytalk om naar Nederland te bellen (http://www.pennytalk.com). Dan betaal ik maar 2 ct per minuut, startkosten 49ct. Maar goed, geen idee hoe dat dan zit met een Nederlands toestel.
Ik ben vorig jaar met mijn KPN triband (abonnement) naar Orlando en Los Angeles geweest. Ik had hem in principe alleen bij me om in geval van nood te kunnen bellen. Dat heb ik een paar keer moeten doen (in de VS dus niet naar NL) maar had wel een behoorlijke telefoonrekening bij thuiskomst. KPN is wel duur, maar van wat ik ervaren heb is het bereik goed en als je hem alleen in geval van nood gebruikt zou ik het zeker aanraden. Ik heb zelf geen ervaring met KPN prepay of andere prepay kaarten van NL providers maar ik hoor er niet al te beste verhalen over.
Wel een tip: zet je voicemail uit en laat mensen je niet met allerlei goedbedoelde vriendelijke maar niet zo belangrijke berichtjes SMS-en. Dat kost ook erg veel geld.
suebrons schreef:Ik heb zelf geen ervaring met KPN prepay of andere prepay kaarten van NL providers maar ik hoor er niet al te beste verhalen over.
Ik heb KPN Prepay en kon daar prima mee bellen en sms-en. Houd er alleen wel rekening mee dat je lang niet overal bereik hebt.
Het is wel vrij prijzig. Met mijn EUR 40,00 beltegoed kon ik het niet redden tot het eind van de vakantie en dan heb ik ook nog hoofdzakelijk sms-jes verstuurd.
Wij hebben een Vodafoon Prepay en konden daar goed mee uit de voeten meestal hadden we in Amerika T-Mobiel of Cingular op de display staan in het westen, in het oosten kwam ook AT&T wel door.
Rob
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.