thebes schreef:Aan TSA-slotjes heb ik niets voor mijn harde koffers. Ik doe er een stevige riem uit een koffer/tassenzaak omheen (niet zo'n flut van de Etos of ANWB waarvan die plastic gesp al breekt als je er naar kijkt). En de weekendtassen gaan dicht met een tiewrap. Die worden door de autoriteiten keurig vervangen. Nooit problemen gehad met diefstal, onbewuste smokkel of openspringen.
Je kunt bij de kijkshop een riem met ingebouwd TSA-slot kopen:
Bedankt !!
En laat je het slotje dan op 000 staan ?
Nee, want er staat bij:
"D.m.v. speciale sleutel kan men het slot openen zonder de combinatie te weten"
Dus jij zet m op slot met de code, die jij wil. Alleen de douane kan het slot openen zonder code maar met speciale sleutel. Ik denk alleen, dat het professionele dievengilde inmiddels ook wel van die sleuteltjes in bezit heeft.
Tot nu toe nog niet gehoord dat er spullen uit een koffer waren gehaald.
Het is dan ook aan te raden geen waardevolle spullen in je koffer te doen.
En als ze toch iets uit je koffer willen dan wordt hij wel open gebroken door het dievengilde, die hebben echt geen tijd om met dat kleine sleuteltje de koffer open te doen en er gauw gauw iets uit je koffer te halen.
Als ze van het dievengilde gelukkig zijn met mijn onderbroeken dan doen ze maar.
Ik stop gewoon geen waardevolle spullen in de koffer.
Ik vond het alleen heel erg vervelend toen er iemand van TSA, al mijn verpakkingen medicijnen open getrokken had en ook de doppen van de markeerstiften had gehaald en alles los in de koffer had gegooid, gevolg kleding onder de viltstift.
Alle andere keren dat de koffers gecontroleerd zijn was alles er netjes terug in gedaan.
Gerd schreef:
Bedankt !!
En laat je het slotje dan op 000 staan ?
Nee, want er staat bij:
"D.m.v. speciale sleutel kan men het slot openen zonder de combinatie te weten"
Dus jij zet m op slot met de code, die jij wil. Alleen de douane kan het slot openen zonder code maar met speciale sleutel. Ik denk alleen, dat het professionele dievengilde inmiddels ook wel van die sleuteltjes in bezit heeft.
Volgens mij mis ik iets bij die Kijkshop banden. Ik heb ze destijds zelf ook aangeschaft maar toen ik ze eenmaal had, vroeg ik me toch af wat het nut is van het cijferslot. Als het dievengilde iets uit de koffer wil, snijden of knippen ze toch gewoon die band door? Het enige nut van de band is volgens mij dat als het kofferslot open springt omdat deze niet op slot mag, de band voorkomt dat de koffer ook openspringt en mijn kleding e.d. er uit vallen. En daarvoor kan je ook een kofferband nemen zonder cijferslot. Of zie ik iets over het hoofd?
Die kofferband heb ik uiteindelijk niet genomen , maar wel de slotjes . En die zijn vandaag al aangekomen met TNT . Niet dat het veel zal doen , maar de ritsen van de zachte tassen zullen niet zo snel open gaan als zonder slotjes .
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp nog steeds die angst voor diefstal niet zo goed, wanneer zou dat dan moeten gebeuren? Je checkt je koffer in en vervolgens haal je 'm weer van de band op de plaats van bestemming. In de tussentijd kan er niemand bij. De enigen die er bij moeten kunnen zijn de medewerkers van TSA en die moet je het zo gemakkelijk mogelijk maken.
Liz schreef:En de bagagemedewerkers dan?
De koffers gaan toch door vele handen, of is dat niet zo?
Heb je weleens gezien hoe het er aan toe gaat in de catacomben van een vliegveld: die koffers gaan met honderden tegelijk als een raket het vliegveld door. Men heeft echt geen tijd om jouw koffer daar uitgebreid te gaan doorakkeren. En dan nog wat, de kans om betrapt te worden door een collega is levensgroot en dan ben je meteen je baan kwijt en je hebt een strafblad.
Ben er helaas achtergekomen, dat een TSA slot ook weinig soelaas biedt.
Tas met TSA hangslot aan de ritstrekkers dichtgemaakt.
Resultaat:
Een ritstrekker toch doorgeknipt.
Hangslot weg.
Aangezien andere ritstrekker nog gaaf was moet het slot met een loper verwijderd zijn, toch trekker doorgeknipt.
Gewoon vandalisme. Maar wat doe je eraan?
Schade totaal nog geen EUR 20, maar wat een instelling moet zo iemand hebben.
Bandido schreef:
Heb je weleens gezien hoe het er aan toe gaat in de catacomben van een vliegveld: die koffers gaan met honderden tegelijk als een raket het vliegveld door. Men heeft echt geen tijd om jouw koffer daar uitgebreid te gaan doorakkeren. En dan nog wat, de kans om betrapt te worden door een collega is levensgroot en dan ben je meteen je baan kwijt en je hebt een strafblad.
Ik zat laatst in de trein van Amsterdam naar Den Haag. Bij Schiphol stapte er twee bagagehandlers in die met elkaar aan het smoezen waren. Ze dachten dat ik mij iPod aan had (ik had hem net even uitgedaan om rustig iets te kunnen lezen) en dachten dus dat ik niet hoorde waar ze het over hadden. Hun gesprek ging dus over alle camera's en andere waardevolle spullen die ze uit koffers hadden gejat. Het gebeurt dus blijkbaar wel.. Al snap ik die mensen ook niet dat ze waardevolle spullen in hun koffers doen..
Ik heb nu één keer in de VS een controle gehad. Niet van de TSA maar van een door de TSA ingehuurd bedrijf. Zat een kaartje bij waarbij alle schade e.d. mee werd afgedaan. Ik denk dus ook dat als er iets kapot is, of mist dat je ernaar kunt fluiten..
Laatst gewijzigd door Clint op 19 okt 2009, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.