Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
GreyHound
GreyHound
Ik ga in Maart(2006) voor 2 weken naar Florida (Orlando).
Mijn vriendin gaat daar 4 maanden stagelopen, dus de huisvesting etc is allemaal al geregeld.
Maar een kennis van mijn zit in Fort Myer nu wil ik hem als dat uit komt even gaan bezoeken maar ik ben afhangkelijk van het openbaar vervoer.
Na wat zoeken kwam ik terrecht bij greyhound.
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze maatschappij aangezien ze bijna overal rond rijden in Amerika.
Is het te vergelijken met de bus in Nederland?
Hoe is de comfort?
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen..
Mijn vriendin gaat daar 4 maanden stagelopen, dus de huisvesting etc is allemaal al geregeld.
Maar een kennis van mijn zit in Fort Myer nu wil ik hem als dat uit komt even gaan bezoeken maar ik ben afhangkelijk van het openbaar vervoer.
Na wat zoeken kwam ik terrecht bij greyhound.
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze maatschappij aangezien ze bijna overal rond rijden in Amerika.
Is het te vergelijken met de bus in Nederland?
Hoe is de comfort?
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen..
Sommige mensen op dit forum vinden Greyhound een ramp.
Ikzelf heb er in februari een ritje (+/- 200 km) mee gemaakt en ik vond het een goede manier van vervoer.
Je hebt gewoon een touringcar, dus die zijn best comfortabel. Overigens rijden er veel "Van Hool"-bussen: dat is Nederlands fabrikaat! In principe rijd je dus echt een Nederlandse bus.
Een Amerikaanse VAN HOOL-bus:

Ikzelf heb er in februari een ritje (+/- 200 km) mee gemaakt en ik vond het een goede manier van vervoer.
Je hebt gewoon een touringcar, dus die zijn best comfortabel. Overigens rijden er veel "Van Hool"-bussen: dat is Nederlands fabrikaat! In principe rijd je dus echt een Nederlandse bus.
Een Amerikaanse VAN HOOL-bus:
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Geef mij maar de Amtrak
(treinmat. in VS)
Greyhound vind ik meer een overleef manier, aan de andere kant mijn zusjes hebben er vele 1000-den km mee gereisd en ze leven beide nog
Wij gingen van Tallahasse-New Orleans, de Amtrak is veel trager maar ook goedkoper en luxer. De Greyhound was vooral een gedoe omdat je geen plaatsbewijzen hebt dus maar afwachten of ie niet vol is...

Greyhound vind ik meer een overleef manier, aan de andere kant mijn zusjes hebben er vele 1000-den km mee gereisd en ze leven beide nog

Wij gingen van Tallahasse-New Orleans, de Amtrak is veel trager maar ook goedkoper en luxer. De Greyhound was vooral een gedoe omdat je geen plaatsbewijzen hebt dus maar afwachten of ie niet vol is...

Ik heb met Greyhound gereisd, van PA naar Denver (in één keer, rit duurde 5 dagen, inclusief overnachten in de bus en 24/7 Micky D eten
). De bus op zich was best comfortabel. Er zat ook een toilet in. Alleen het soort mensen dat je in zo'n bus tegenkomt is nou niet echt geweldig... er zaten echte freaks tussen. Ikzelf reisde als 18-jarig meisje alleen. Bij het instappen was er nog een plaatsje vrij naast een grote brede Hells Angel-achtig type mèt baard. Daar ben ik naast gaan zitten. Ging ervanuit dat, nobody messes with a Hells Angel LOL. De man was heel aardig, we hebben leuke gesprekken gehad. Juist deze mensen maakt het reizen weer zo leuk.
Groot nadeel vond ik wel dat de busstations op ongure plekken zijn, vooral als de bus 's nachts stopt en je moet naar het toilet/eten halen oid.

Groot nadeel vond ik wel dat de busstations op ongure plekken zijn, vooral als de bus 's nachts stopt en je moet naar het toilet/eten halen oid.
Bedankt voor jullie reacties, erg bruikbaar.
GPJ73 bedasnk!, ik heb even op de website van Amtrak gekeken.
In mijn geval zit er kwa tijd amper verschil tussen greyhound en Amtrak, Gezien de kosten is Amtrak zelfs nog goedkoper en heeft betere tijden.
De comfort is dus ook beter als met Greyhound?
En rijden er nog meer trein orgainsaties in Florida?
GPJ73 bedasnk!, ik heb even op de website van Amtrak gekeken.
In mijn geval zit er kwa tijd amper verschil tussen greyhound en Amtrak, Gezien de kosten is Amtrak zelfs nog goedkoper en heeft betere tijden.
De comfort is dus ook beter als met Greyhound?
Dit vond ik op http://www.vliegwinkel.nl :
Vliegticketinfo & passagiersgegevens
Van / naar Tijd Maatschappij Vluchtnr. Stops
Heenreis: (314 mijl)
11-03-2006 Orlando (MCO) Vertrek 09:44 American Airlines AA937 0
Miami (MIA) Aankomst 10:43
Vluchtduur: 00:59 Toestel: Airbus A300
11-03-2006 Miami (MIA) Vertrek 12:09 American Airlines AA5011 0
Fort Myers (RSW) Aankomst 13:04
Vluchtduur: 00:55 Toestel: ATR-72
Terugreis: (314 mijl)
15-03-2006 Fort Myers (RSW) Vertrek 13:34 American Airlines AA5012 0
Miami (MIA) Aankomst 14:29
15-03-2006 Miami (MIA) Vertrek 16:04 American Airlines AA1508 0
Orlando (MCO) Aankomst 17:04
Vluchtduur: 01:00 Toestel: Boeing 737-800
Prijsinformatie Prijs per persoon Totaalprijs
1 x Volwassene
Vliegticket ¤ 54.00 ¤ 54.00
Vliegticket Garantie ¤ 3.00 ¤ 3.00
Luchthavenbelasting ¤ 36.82 ¤ 36.82
Totaal ¤ 93.82 p.p. ¤ 93.82
Klasse: Economy
In de totaalprijs is inbegrepen:
- prijs vliegticket per persoon;
- luchthavenbelastingen per persoon;
- evt. van toepassing zijnde security- of brandstoftoeslagen.
- Vliegticket Garantie ¤ 3,- per vliegticket
Niet inbegrepen:
- reserveringskosten ¤ 15,00 per pers. met een maximum van ¤ 45,00 p. dossier
Eventuele extra toeslagen zijn afhankelijk van de betaal- en verzendopties.
- creditcardkosten ¤ 10,-
- verzenden van de reisbescheiden per koerier ¤ 14,-
- klaarlegkosten Schiphol ¤ 12,50.
- klaarlegkosten andere luchthavens (prepaids)
U kunt in de winkelwagen altijd de totaalprijs per reservering raadplegen. U kunt hier verder gaan en de gekozen vlucht via internet boeken. Of bel 0900 - 7 767 767, ¤ 0,40 per minuut, of kom langs in een van onze Vliegwinkels
==============================================
Als je 'm rechtstreeks via http://www.aa.com boekt ben je nog goedkoper uit:
Carrier Flight
Number Departing Arriving Aircraft
Type
City Date & Time City Date & Time
AMERICAN AIRLINES
937 MCO Orlando 03/11/2006 09:44 AM MIA Miami 03/11/2006 10:43 AM AB6
AMERICAN AIRLINES
OPERATED BY AMERICAN EAGLE/EXECUTIVE 5011 MIA Miami 03/11/2006 12:09 PM RSW Fort Myers 03/11/2006 01:04 PM AT7
AMERICAN AIRLINES
OPERATED BY AMERICAN EAGLE/EXECUTIVE 5012 RSW Fort Myers 03/15/2006 01:34 PM MIA Miami 03/15/2006 02:29 PM AT7
AMERICAN AIRLINES
1508 MIA Miami 03/15/2006 04:04 PM MCO Orlando 03/15/2006 05:04 PM 738
Average Fare per Person - 68.98 USD
Passenger Type Used in Pricing Fare per Person Additional Taxes and Fees per Person Total Price
1 Adult
68.98 USD
39.30 USD
108.28 USD
Total Price 108.28 USD
Check lower fare availability.
Fares are not guaranteed until tickets are purchased
For Non-U.S. residents, local taxes may apply.
Flights not on American Airlines, American Eagle, or AmericanConnection® are on a request basis only. Fares and
availability are subject to change
In order to comply with federal security regulations, we may provide government agencies access to data
you disclose to us
Vliegticketinfo & passagiersgegevens
Van / naar Tijd Maatschappij Vluchtnr. Stops
Heenreis: (314 mijl)
11-03-2006 Orlando (MCO) Vertrek 09:44 American Airlines AA937 0
Miami (MIA) Aankomst 10:43
Vluchtduur: 00:59 Toestel: Airbus A300
11-03-2006 Miami (MIA) Vertrek 12:09 American Airlines AA5011 0
Fort Myers (RSW) Aankomst 13:04
Terugreis: (314 mijl)
15-03-2006 Fort Myers (RSW) Vertrek 13:34 American Airlines AA5012 0
Miami (MIA) Aankomst 14:29
15-03-2006 Miami (MIA) Vertrek 16:04 American Airlines AA1508 0
Orlando (MCO) Aankomst 17:04
Vluchtduur: 01:00 Toestel: Boeing 737-800
Prijsinformatie Prijs per persoon Totaalprijs
1 x Volwassene
Vliegticket ¤ 54.00 ¤ 54.00
Vliegticket Garantie ¤ 3.00 ¤ 3.00
Luchthavenbelasting ¤ 36.82 ¤ 36.82
Totaal ¤ 93.82 p.p. ¤ 93.82
Klasse: Economy
In de totaalprijs is inbegrepen:
- prijs vliegticket per persoon;
- luchthavenbelastingen per persoon;
- evt. van toepassing zijnde security- of brandstoftoeslagen.
- Vliegticket Garantie ¤ 3,- per vliegticket
Niet inbegrepen:
- reserveringskosten ¤ 15,00 per pers. met een maximum van ¤ 45,00 p. dossier
Eventuele extra toeslagen zijn afhankelijk van de betaal- en verzendopties.
- creditcardkosten ¤ 10,-
- verzenden van de reisbescheiden per koerier ¤ 14,-
- klaarlegkosten Schiphol ¤ 12,50.
- klaarlegkosten andere luchthavens (prepaids)
U kunt in de winkelwagen altijd de totaalprijs per reservering raadplegen. U kunt hier verder gaan en de gekozen vlucht via internet boeken. Of bel 0900 - 7 767 767, ¤ 0,40 per minuut, of kom langs in een van onze Vliegwinkels
==============================================
Als je 'm rechtstreeks via http://www.aa.com boekt ben je nog goedkoper uit:
Carrier Flight
Number Departing Arriving Aircraft
Type
City Date & Time City Date & Time
AMERICAN AIRLINES
937 MCO Orlando 03/11/2006 09:44 AM MIA Miami 03/11/2006 10:43 AM AB6
AMERICAN AIRLINES
OPERATED BY AMERICAN EAGLE/EXECUTIVE 5011 MIA Miami 03/11/2006 12:09 PM RSW Fort Myers 03/11/2006 01:04 PM AT7
AMERICAN AIRLINES
OPERATED BY AMERICAN EAGLE/EXECUTIVE 5012 RSW Fort Myers 03/15/2006 01:34 PM MIA Miami 03/15/2006 02:29 PM AT7
AMERICAN AIRLINES
1508 MIA Miami 03/15/2006 04:04 PM MCO Orlando 03/15/2006 05:04 PM 738
Average Fare per Person - 68.98 USD
Passenger Type Used in Pricing Fare per Person Additional Taxes and Fees per Person Total Price
1 Adult
68.98 USD
39.30 USD
108.28 USD
Total Price 108.28 USD
Check lower fare availability.
Fares are not guaranteed until tickets are purchased
For Non-U.S. residents, local taxes may apply.
Flights not on American Airlines, American Eagle, or AmericanConnection® are on a request basis only. Fares and
availability are subject to change
In order to comply with federal security regulations, we may provide government agencies access to data
you disclose to us
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
De Amtrak is zeer comfortabel, denk niet aan die ned. treinjes...Daanje schreef: De comfort is dus ook beter als met Greyhound?

De wijze waarop je ontvangen wordt is gewoon bijzonder te noemen, bagage werd gedragen en gereserveerde coupe!.
We hadden ook zo'n glazen coupe (mooi uitzicht) waar je naar toe kon lopen en daar een tijdje kon gaan zitten.

We hadden daar erg leuke gesprekken met mensen die ook alle tijd van de wereld hadden want dat moet je wel hebben.
Ik heb ooit een boek gelezen (ben de auteur even kwijt schrijft ook trillers) over een treinreis vanaf DC naar LA via Denver
met de Amtrak. En deze route staat nu op mijn verlanglijstje...

Moet super mooi zijn maar je moet dus geen haast hebben met de Amtrak.
Druk is het ook niet want er wordt maar weinig gebruik van gemaakt.
De contacten zijn dus erg leuk in de trein omdat de sfeer ontspannen is en je de tijd hebt
voor een diep gesprek.

Boeken gaat gewoon via http://www.amtrak.com en je staat verstelt van de prijzen.
Een droom is om gewoon zo'n maandkaart te kopen en daarmee lekker door het land te reizen en zoveel mogelijk km's
af te leggen.
Ik weet niet of ik er te lang mee moet wachten omdat het volgens mij niet goed gaat met de Amtrak.

Laatst gewijzigd door GPJ73 op 26 aug 2006, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
De reden waarom ik de bus verkies boven de trein is dat je vanuit een trein geen vrachtwagens ziet...
...maar dat zal wel alleen voor mij gelden
...maar dat zal wel alleen voor mij gelden

Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb in 2004 met een Greyhound maandkaart gereisd door Washington State, Oregon, Idaho, Utah en Wyoming. De bussen zijn net als tourbussen hier, zoals eerder gezegd. Het is de goedkoopste manier om met het OV rond te reizen en je kunt ook een aantal kleinere plaatsen tussen grote steden bereiken, dat was voor mij een belangrijke afweging tijdens het vergelijken met Amtrak.
Het klopt dat je ongure en vrij arme mensen tegenkomt in de Greyhound bussen en dat de Greyhound Stations meestal in de wat ongure buurten van steden zijn en arme mensen aantrekken, maar ik heb hier nooit problemen mee gehad. Ik reisde als 19 jarig meisje (zie eruit als 16/17
) In mijn eentje. Ik heb genoten van gesprekken met allerlei mensen, zwervers, alcoholisten, junkies, maar ook leuke gezinnetjes, mormonen, toeristen, buschauffeurs. Ik heb nooit last gehad van negatieve opmerkingen, handtastelijke mensen, etc. Je kan het beste niet te ver achterin de bus gaan zitten, maar zelfs daar kan het heel gezellig zijn. Wordt niet afgeschrikt door het uiterlijk van sommige mensen, vooroordelen zijn groot en arme, crimineel uitziende mensen kunnen geweldige reisgenoten zijn voor een lange busrit. Die mensen zitten ook in de bus om ergens naartoe te gaan, niet om mensen te bestelen en lastig te vallen.
Ik ben heel weinig buitenlanders tegengekomen en had vaak hele groepsgesprekken over Nederland, de Amerikaanse politiek en vanalles en nog wat. Iedereen in de bus zat lekker te discussieren en kletsen. Heel gezellig en best handig als je het 24 uur in 1 bus uit moet houden.
Ik heb 1 keer een negatieve ervaring gehad met de bus, maar dat was omdat de buschauffeur de weg kwijt was geraakt midden in Utah waardoor we richting Las Vegas reden ipv Denver in het midden van de nacht. Ik moest eruit in een klein dorpje halverwege en zat dus totaal uit de richting. Ik was ook de eerste die het in de gaten had. Een vriend van mij heeft de hele nacht zitten wachten in een hotellobby omdat de bus niet kwam opdagen. Maar ook toen was het supergezellig in de bus en de sfeer was goed. Iedereen deelde eten en drinken met elkaar omdat de reis uren langer werd dan verwacht en we hebben hard zitten lachen om de zielige chauffeur.
Zorg ervoor dat je niet teveel opvalt en draag niet teveel sieraden of dure dingen, kom gewoon over als een normaal iemand met niet veel geld, dan trek je geen nare figuren aan op de verkeerde manier. Let gewoon goed op je spulletjes, maar ben niet zenuwachtig. Ook in de Greyhound Stations kan het heel gezellig zijn, maar ik heb gemerkt dat meisjes op hoge hakken, met nette pakjes en dure sieraden wat minder prettige ervaringen kunnen hebben op zulke plaatsen. Ik denk dat je daar zelf gewoon wat rekening mee moet houden, maar je hoeft geen moeite te doen om niet over te komen als toerist of er zelf arm uit te zien.
Veel plezier, welke oplossing je ook kiest.
Groetjes,
Anneke
Het klopt dat je ongure en vrij arme mensen tegenkomt in de Greyhound bussen en dat de Greyhound Stations meestal in de wat ongure buurten van steden zijn en arme mensen aantrekken, maar ik heb hier nooit problemen mee gehad. Ik reisde als 19 jarig meisje (zie eruit als 16/17

Ik ben heel weinig buitenlanders tegengekomen en had vaak hele groepsgesprekken over Nederland, de Amerikaanse politiek en vanalles en nog wat. Iedereen in de bus zat lekker te discussieren en kletsen. Heel gezellig en best handig als je het 24 uur in 1 bus uit moet houden.
Ik heb 1 keer een negatieve ervaring gehad met de bus, maar dat was omdat de buschauffeur de weg kwijt was geraakt midden in Utah waardoor we richting Las Vegas reden ipv Denver in het midden van de nacht. Ik moest eruit in een klein dorpje halverwege en zat dus totaal uit de richting. Ik was ook de eerste die het in de gaten had. Een vriend van mij heeft de hele nacht zitten wachten in een hotellobby omdat de bus niet kwam opdagen. Maar ook toen was het supergezellig in de bus en de sfeer was goed. Iedereen deelde eten en drinken met elkaar omdat de reis uren langer werd dan verwacht en we hebben hard zitten lachen om de zielige chauffeur.
Zorg ervoor dat je niet teveel opvalt en draag niet teveel sieraden of dure dingen, kom gewoon over als een normaal iemand met niet veel geld, dan trek je geen nare figuren aan op de verkeerde manier. Let gewoon goed op je spulletjes, maar ben niet zenuwachtig. Ook in de Greyhound Stations kan het heel gezellig zijn, maar ik heb gemerkt dat meisjes op hoge hakken, met nette pakjes en dure sieraden wat minder prettige ervaringen kunnen hebben op zulke plaatsen. Ik denk dat je daar zelf gewoon wat rekening mee moet houden, maar je hoeft geen moeite te doen om niet over te komen als toerist of er zelf arm uit te zien.

Veel plezier, welke oplossing je ook kiest.
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016