Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

familie bezoekt mij in amerika, kunnen ze canada ook in?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
RuudG
Amerika-ontdekker
Contacteer:

familie bezoekt mij in amerika, kunnen ze canada ook in?

Bericht door RuudG »

Hoi,

Mijn familie wil mij binnenkort bezoeken in Amerika (New York). Kunnen ze met de tijdelijke (90 dagen) bezoekersvisum ook canada in voor een dagje en dan weer terug de USA in met hetzelfde visum?

Moeten ze iets speciaals doen/aanvragen?

Thanks!
RuudG
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: familie bezoekt mij in amerika, kunnen ze canada ook in?

Bericht door RuudG »

Ah.. ik denk dat ik het antwoord al heb gevonden, mijn vrouw vond het eigenlijk, ik kon zelf echt niets vinden :-/

Q: Can a VWP applicant for Admission Be Readmitted To the United States Following a Short Trip To an Adjacent Island, Canada, or Mexico?
A: Generally, VWP applicants admitted under the VWP may be readmitted to the United States after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands for the balance of their original admission period provided the person:

* Can identify an authorized period of admission that has not expired,
* Plans to depart the United States no later than the expiration date of their period of admission,
* Presents valid, unexpired passports which reflect admission to the United States under the VWP, and
* Continues to meet all criteria set forth in 8 CFR 217 and section 217 of the Immigration and Nationality Act (INA) 0020 with the exception of arrival on a signatory carrier.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: familie bezoekt mij in amerika, kunnen ze canada ook in?

Bericht door kastelke »

Ja, dat kan. Veel forumleden reizen wel eens 'op het randje', waarbij ze van de VS naar Canada gaan en weer terug, of omgekeerd.
Zeker als je het niet wilt gebruiken om je VWP te verlengen (89 dagen VS, 2 dagen Canada, en dan terug voor 89 dagen VS), loop je helemaal geen risico.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer