Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mogelijk visa issue 3 dgn na vertrek al weer terug in de USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Mister T
Amerika-ontdekker

Mogelijk visa issue 3 dgn na vertrek al weer terug in de USA

Bericht door Mister T »

Hoi,

wellicht staat het al ergens op het forum maar ik kan (helaas) vooralsnog niet het antwoord op mijn vraag vinden.

Reeds enige tijd hebben wij een Florida trip gepland waarbij op maandag 12 april aankomen in de US. Nu wil het toeval dat ik opeens voor het werk naar de US toe moet/mag 8) . Ik vertrek vrijdag 9 april vanuit de US terug naar Nederland.

Kan het feit dat ik slechts 76 uur daarvoor uit de US ben vertrokken "problemen" oproepen, wanneer ik (uiteraard op basis van het Visa Waiver Program) weer de US in wil voor de vakantie ? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?

Ik hoor graag jullie ervaringen / meningen.

Gr,

Thijs

Ps ik weet uiteraard wel dat ik mijn ESTA gegevens mag bijwerken.
2005 : Florida trip
2006 : Orlando
2007 : Orlando
2008 : Topeka (Kansas), Orlando (Florida) & Zuid West Roadtrip
2009 : East coast & Canada Roadtrip
2010 : Topeka (Kansas), Orlando
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Mogelijk visa issue 3 dgn na vertrek al weer terug in de USA

Bericht door FlipjeBTiel »

Problemen kan natuurlijk altijd, maar er vanuit gaande dat beide reizen samen ruimschoots binnen de 3 maanden vallen, zie ik niet in waarom ze moeilijk zouden doen. Wat ik zou doen is een receipt meenemen van het bedrijf dat bewijst dat de eerste trip een zakenreis is, en daarbij een uitdraai van je credit card om aan te tonen dat de tweede trip persoonlijk is. En mocht de I/O problemen maken, dan vragen om doorverwezen te worden naar zijn supervisor zodat je alsnog uitgebreid je verhaal kunt doen.

Kunt natuurlijk ook je ticket omzetten en gewoon blijven. :)

Gr., Flipje
Mister T
Amerika-ontdekker

Bericht door Mister T »

FlipjeBTiel schreef: Wat ik zou doen is een receipt meenemen van het bedrijf dat bewijst dat de eerste trip een zakenreis is, en daarbij een uitdraai van je credit card om aan te tonen dat de tweede trip persoonlijk is.
Goede tip...dank je wel !
FlipjeBTiel schreef:Kunt natuurlijk ook je ticket omzetten en gewoon blijven. :)
Dat is op zich geen gek idee maar dan mis ik de verjaardag van mijn vrouw.......niet echt wenselijk :wink:

Ben benieuwd of er iemand zoiets soortgelijks al eens meegemaakt heeft.

Gr,

Thijs
2005 : Florida trip
2006 : Orlando
2007 : Orlando
2008 : Topeka (Kansas), Orlando (Florida) & Zuid West Roadtrip
2009 : East coast & Canada Roadtrip
2010 : Topeka (Kansas), Orlando
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja, mijn echtgenoot. Zonder problemen. Reeds een keer of 3. Soms voor een trip werk + werk, soms voor werk + vakantie.
Altijd via Newark (New Jersey).
Maar hij heeft ook altijd een verklaring van zijn werkgever bij met uitleg over zijn functie en wat zijn taken in Amerika zijn. Omdat hij tot voor enige tijd altijd minstens 1 week per maand in de US zat. En wij daar dus ook onze vakantie hielden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Geen probleem hoor.
Meerdere malen gehad. Nooit om gevraagd maar neem het zekere voor het onzekere en neem je vorige reispapieren mee
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het zou een andere situatie zijn als je meerdere keren per jaar bv. 2 maanden vakantie zou houden, en 3 dagen later terug zou keren voor 1 maand werken, en een maand later weer terug voor 2 maanden vakantie, enz. DAN vestig je natuurlijk wel de aandacht op je. Maar zeker als het zo sporadisch is EN jij een zeer aannemelijke uitleg hebt die je ook voldoende kan bewijzen, moet je je daar geen zorgen over maken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer