Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laten schietclubs in het westen van de VS toeristen toe?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Jef schreef:Begrijp nog steeds die agressieve toon niet. Ik vroeg toch alleen om informatie. Het is flauw om een openingszinnetje af te kraken. Je moet toch een verhaaltje maken, voordat je met een vraag komt ?

Waarom zo agressief op de persoon gericht. Komt de vrede ook niet echt ten goede, lijkt me.
Vandaar mijn reply, Jef, dat vond ik dus ook! Nou, ik hoop voor je dat je de mogelijkheid krijgt en wens je er alvast veel plezier mee. Maarreh, doe je wel voorzichtig dan? :wink: :lol:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jef schreef:Het is flauw om een openingszinnetje af te kraken. Je moet toch een verhaaltje maken, voordat je met een vraag komt ?
Als je openingszin al 2 discutabele statements heeft dan vind ik het persoonlijk geen goede openingszin :)
Jef schreef:Waarom zo agressief op de persoon gericht. Komt de vrede ook niet echt ten goede, lijkt me.
Neuh.. Tegen de persoon Jef heb ik niks. Alleen tegen mensen die menen dat wapens 'cool' zijn..

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Njit op 22 dec 2005, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Jef schreef:Begrijp nog steeds die agressieve toon niet. Ik vroeg toch alleen om informatie. Het is flauw om een openingszinnetje af te kraken. Je moet toch een verhaaltje maken, voordat je met een vraag komt ?

Waarom zo agressief op de persoon gericht. Komt de vrede ook niet echt ten goede, lijkt me.
Je vindt onze toon agressief maar je eerste zin van op dit Amerika-forum is meteen een anti-Amerikaanse totaal foute stelling? Wat verwacht je dan; bloemenkransen? :?

Bovendien heb je normaal antwoord gekregen op al je vragen...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Moderator:
Graag verder inhoudelijk op de vraag reageren van nu af aan :). Dit topic is aan het verzanden in een meta discussie.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Jef, trek het je niet aan, ik heb ook altijd de verlangens gehad om met wapens te schieten, het interesseerd me niet hoe klein of groot het wapen is. Voor mij is het de kunst om "target" te raken en een zo hoog mogenlijke score te behalen, Dat is wel een sport. Ik heb het geluk gehad dat ik bij de Luchtmacht regelmatig schoot, en had er altijd veel plezier in (was ook redelijk goed) als ik al eens doel miste, werd ik geheel afgemaakt door de rest van de groep, LOL. Ik ben geenszins een scherpschutter trouwens. Ik moet wel zeggen dat veiligheid ten alle tijden voorop stond, en als je ook maar iets verkeerd deed, kon je het wapen inleveren en vertrekken, en dat is maar goed ook!

:offtopic: En voor de mensen die zeggen "GUNS kill", tsja drugs, sigaretten, fietsen, auto's, treinen en vliegtuigen ook :roll: het ligt er maar aan hoe en wanneer je het gebruikt. Maar ik wil hier niet over discussieren, of je kunt me een Pb sturen als het zo nodig moet.

.02

Richard

P.S. ja rene, ik heb ook met de Apache geschoten, maar dat vind ik een ander verhaal.
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Laurens
Amerika-ontdekker

Bericht door Laurens »

Nou Jef,
Ik heb eens even rondgekekn en een mailtje verstuurd en je kan gewoon schieten als je wilt bij een schietclub...Ik mailde een New Yorkse schietclub en zei dat ik pas 17 ben, uit Nl kwam en totaal geen ervaring had met vuurwapens. De club mailde terug met dat ik welkom was om eens te schieten en dat ik zodra ik in Ny was een afspraak kon maken. Het kan blijkbaar dus wel!

Tuurlijk heeft iedere jongen/man de droom om eens te schieten, Als je het gewoon op een kartonnetje doet in een schietclub is hier ook niets mis mee vind ik zelf.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ben het met je eens Jef. Een gewone vraag moet ook gewoon beantwoord kunnen worden. Ik kan me alleen maar al te goed voorstellen dat het woord "wapens" wat achterdocht en agressie oproept bij menigeen.

Zo is dat ook bij ons in de familie, waar een neef van mijn man al jaren lid is van een Schietvereniging en zijn zoon inmiddels beheerder van de kantine van de Schietclub. Elke verjaardag komen bovenstaande discussies op gang. Ik persoonlijk heb het ook niet zo op met wapens, maar ik begrijp inmiddels wel dat er wel degelijk zoiets als Schietsport bestaat waar ook veel aandacht is voor (verplichte) veiligheidsmaatregelen en dat de veiligheidseisen heel hoog zijn. Ook is het mij duidelijk dat veel mensen echt plezier aan deze sport beleven.

Kan me dus wel voorstellen dat je in Amerika een keer zou willen schieten. Ieder z'n meug zullen we maar zeggen..... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

He Jef, het staat bij mij ook nog steeds op de lijst van "dingen die ik ooit een keer eens wil doen/meemaken". Dus als je het wilt en je hebt hier de gelegenheid, doen !
Zelf zou ik een keer eens een pistool in mijn handen willen hebben, willen voelen wat het betekent de trekker over te halen en ja, zou het me lukken enigszins in de buurt van het doel te raken ? Gewoon een keer.
Overigens, veel plezier tijdens je verblijf hier, ook met andere actviteiten !
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Hey Jef,

Ik ben zelf ook een aantal keren wezen target shooten, omdat mijn ex een gun collector is, en ik vind het zelf ook een bepaald gevoel geven om die trigger over te halen en de power te voelen van een wapen. Ik vind sommige guns (en dan met name revolvers/pistolen - ik voel niet s voor machine gun type dingen en shotguns vind ik doodeng) ook mooie apparaten, net zoals je bijv bepaalde mobieltjes of vrachtwagens of kleding mooi kan vinden. Whatever floats your boat is een gangbaar gezegde hier.

Je was niet erg duidelijk in je post, mbt tot welk gebied je precies zal zijn, want gun laws zijn een van de meest flexibele wetten depending on in welke staat je bent. Ik kan me voorstellen dat Las Vegas wat relaxter is. California is bijv een stuk strenger. Maar in elke staat/plaats zowat zijn er target ranges waar je indoor of op een terrein kan schieten en dus ook de benodigde guns kan huren. Het zal je niet zo gauw lukken om ergens buiten te gaan schieten want je kan niet echt een pistool huren zoals je een auto huurt en lekker in de desert (of in een convenience store) gaan schieten.

probeer ook de NRA site, of google gun shows in de periode dat je bent in welke buurt. mocht je toevallig in mijn buurt zijn dan kan ik je wel met mijn ex ophooken, who would love to take you shooting. hij is nl een ontzettende show off.

ik ben zelf van plan om ook target shooting classes te gaannemen, om twee redenen, ik vind guns cool (en dan niet in de schoolplein venlo kind of way, maar in de Caleigh van CSI Miami manier), maar ook omdat ik uiteindelijk toch een wapen in huis wil hebben. Ik voel me normaal wel veilig genoeg hier, maar ik ben een beetje geschrokken van de periode direct na Katrina en ik wil niet in een disaster periode waarin er geen rule of law is totaal onbeschermd zijn.

ps. ik heb toevallig vandaag gedroomd over een gun. die was me in de handen geduwd door iemand zg om me te beschermen, maar toen ik naar buiten wilde lopen zag ik allemaal cops staan. ik ben toen weer gauw naar binnen gegaan om het te dumpenen mijn vigerafdrukken eraf te halen want het was een duidelijke set up en het was waarschijnlijk een dirty gun. dit is wat 3-5 Law & Orders per dag kijken met je doet. :oops:
SEEING IS BELIEVING
Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

:D Bedankt voor alle vriendelijke reacties !
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Jef,

In de yellow-pages kan je meerdere "gun-ranches" vinden.
Ik heb zelf nimmer een negatieve ervaring gehad bij het bezoek van schietbanen/shops.

De door jou aan gehaalde http://www.thegunstorelasvegas.com/rental.htm
is zeker de moeite waard, kan je ook eens full-auto schieten (denk aan het plafond)
Legitimatie is meestal wel verplicht, dat je toerist ben is geen pobleem.

"guns don't kill, people do"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer