Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Extra kosten WorldTicketCenter

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Extra kosten WorldTicketCenter

Bericht door Iris_1982 »

Met enige verbazing hebben wij gisteren onze boeking bij het worldTicketCenter afgebroken.
Voorheen heb ik hier toch wel een aantal keren leuke tickets geboekt, maar wat er nu allemaal bij kwam aan extra kosten...daar viel onze mond van open

We hadden tickets naar Thailand gezien met Cathay Pacific. Op de site van Cathay zelf waren de tickets all-in 707 per stuk.
Bij WTC 690 dus wij dachten: dan boeken we ze daar wel.

De hele boeking was bijna afgerond en opeens zie ik vlak voor we naar hetlaatste scherm gaan de nieuwe totaal prijs van ons ticket! Dat was 780 euro geworden ipv 690!!!
Opgebouwd uit: 75,50 customer service charge (per persoon!!), 12,50 booking fee. Vervolgens kwam er ook nog 30,56 bij als ik wilde betalen met mijn MAstercard

Ja ik ben natuurlijk wel goed maar niet gek, dus die hele boeking hebben we afgebroken en we zijn direct bij Cathay Pacific op de site gaan boeken.
Waren we voor 1413 euro klaar in totaal, bij het WTC had het ons met alle extra kosten én de kosten om te betalen met Mastercard 1600 euro gekost!!! :cry: terwijl de ticketprijs bij beiden min of meer hetzelfde was.....
Compleet bezopen toch?

Meerder mensen hier de laatstetijd ervaringen mee? En zijn er uberhaupt nog mensen die daar boeken? Want ik kan me zo voorstellen dat je je boeking meteen afbreekt als je hetzelfde ticket ergens anders kunt boeken zonder al die poespas.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Extra kosten WorldTicketCenter

Bericht door Knabbeltje »

Ik heb vorig jaar ook bij hen willen boeken omdat ze zo'n mooie prijs aanboden .Ik heb toen ook halverwege de boeking afgebroken want het eindbedrag was veel duurder dan het bedrag hetgeen je eerst te zien kreeg .Heel misleidend die site en ik zal er dan ook nooit meer gaan kijken .
Ik heb toen later bij exitreizen.nl geboekt aan een heel wat vorodeliger prijs ,die zij aanboden en ook werkelijk bij boeking zo bleef . :wink:
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

MAar het is gek want tegenwoordig moeten reisbureau's de prijzen all-in melden. En ik had er wel op gerekend dat er nog iets van 15 euro administratiekosten of zo bovenop zouden komen, maar dat het zo achterlijk zou oplopen had ik niet verwacht
En vroeger was dit ook niet zo bij het WTC want ik heb er een paar keer geboekt.

Ik vraag me echt af hoe je een customer service charge van 75 euro per persoon én een booking fee van 12,50 nog goed kunt praten....ik heb notabene alles zelf in zitten vullen :-S
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Dit is al eerder besprokem hier op het forum. Er waren toen ook problemen/vragen mbt het niet direct willen opsturen van je E-ticket. Ik heb eerder dezelfde ervaring met het World TicketCenter gehad en ook mijn boeking afgebroken. Voor mij een reden niet meer via dit bedrijf te boeken. Er blijkt dus niets te zijn veranderd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Voor 75 euro wil ik ook wel een boeking controleren..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Klopt ja! mijn laatste boeking met hen was 2 jaar terugf en toen kregen wij ons E-ticket pas een week voor vertrek
Wát een onzin!
We vlogen gewoon met Delta, en toen we vorig jaar direct bij Delta zelf op de site boekten kregen we meteen een boekingscode waarmee we stoelen konden vastleggen en veranderen.
Ik baalde daar toen bij het WTC inderdaad ook al heel erg van....heb toen zelf moeten bellen en toen gingen ze via de telefoon mijn stoelen vastleggen, maar ik heb dat veel liever zelf in de hand!
En ik snap het ook niet.....

Maar die kosten hadden ze toen nog niet, anders had ik daar zeker weten niet geboekt......
Djeli
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Djeli »

Wij hebben vorige week bij WTC geboekt!

De gunstige prijs die ik zag was niet beschikbaar nadat ik op bevestigen had gedrukt, weer opnieuw geprobeerd (want prijs stond nog steeds op de site) en toen lukte het wel! Vervolgens kwamen er inderdaad nog extra kosten bij waaronder customer service charge van 30 euro p.p. Prijs van een ticket wordt al direct anders nadat je op 'boeken' hebt geklikt, daarna worden ze nog eens duurder als je je gegevens hebt ingevuld. Erg misleidend allemaal, maar in ons geval dus nog steeds goedkoper dan bij andere aanbieders, dus uiteindelijk wel geboekt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De 'customer service charge' kom je tegenwoordig heel vaak tegen. Zeker weer iets nieuws om op slinkse wijze extra te verdienen. Laatst was ik aan het zoeken voor tickets en steeds kwamen er achteraf ook nog deze kosten bij. Vind het ook allemaal erg misleidend en voor mij een reden zo'n boeking gelijk af te breken.

Afgelopen december schreef ik er ook al over n.a.v. een vraag over WorldTicketCenter, zie hier.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Worldticketcenter is naar mijn mening een kl**e organisatie. Ze adverteerde een keer met 40 euro korting per boeking. Bleek dat er wel 50 euro customer service charge bijkwam waardoor ze alsnog duurder waren dan andere bedrijven.
Nee daar boek ik niet snel meer
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

We hebben wel vaker gezien dat een medewerker van zo'n bedrijf meeleest en een reactie geeft. Dit is nu niet echt "reclame" waar je op zit te wachten. (ik kijk niet eens meer op deze site) Ik zou er als bedrijf wat mee doen, want dit kost je gewoon klanten. Dom !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik heb er een email over gestuurd, ben benieuwd of er een reactie op komt, Want ik begrijp ook niet hoe je op deze manier klanten binnen denkt te kunnen houden

Helemaal de kosten voor het betalen met een creditcard (30,56 euro!!) vond ik echt de druppel.........een creditcard heb je toch júist om dit soort grote transacties gemakkelijk online te kunnen doen? Ik ga er vanuit dat als ik 1400 euro afreken ik daar niet extra voor hoef te betalen....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Helemaal de kosten voor het betalen met een creditcard (30,56 euro!!) vond ik echt de druppel.........een creditcard heb je toch júist om dit soort grote transacties gemakkelijk online te kunnen doen?
Toch is het gegeven dat je (extra) moet betalen als je met een C-C wil betalen iets wat je wel vaker tegenkomt in Nederland/Europa.
Wat ik helemaal niet vind kunnen is dat je moet betalen voor die mogelijkheid en dat het dan ook nog de enige mogelijkheid is om te betalen, dat ben ik ook al tegen gekomen, jammer voor de betreffende firma(s) maar die is/zijn mij wel kwijt als klant.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het is op zich niet een geheim hoor, dat je moet betalen voor CC. Van hun eigen website:
Online met MasterCard of Visa Card.
U kunt bij World Ticket Center met MasterCard of Visa Card on line betalen. De verbinding is geheel beveiligd en daarom gegarandeerde privacy voor uw gegevens.
Voor het betalen met een creditcard rekenen wij 2% van het totaal bedrag met een maximum van € 35,-

Online betalen met IDeal.
Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, Fortis, ING, Rabobank of SNS Bank dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

Internet-bankieren (Telebankieren).
U verzoekt uw bank door middel van een elektronisch overschrijvingsformulier de betaling over te maken.

Telefonische betaling.
U verzoekt uw bank de betaling telefonisch over te maken.

Bank- / giro overschrijving.
U verzoekt uw bank door middel van een overschrijvingsformulier het te betalen bedrag over te maken.

Betaling in onze vestiging.
U komt naar onze vestiging om de reissom te voldoen. In onze vestiging kunt u contant betalen maar ook met met PIN-Pas, Maestro, MasterCard, Visa Card of American Express.
Je hebt ook zat andere mogelijkheden om te betalen zo te zien.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik weet dat er andere mogelijkheden zijn maar ik vind het gewoon belachelijk dat je voor zulke grote bedragen niet eens kosteloos met je creditcartd kunt betalen!
Maar ja..in Nederland doet men wel vaker erg krampachtig over een creditcard.
Je kunt er in principe overal mee betalen (ook bij de AH) maar zodra je dat ding trekt zie je de caissiere al vertwijfeld kijken en gaan ze vragen of je niks anders hebt.
Mijn pinpas was eens beschadigd en ik moest een nieuwe aanvragen maar dat duurt een week. Dus in die tijd veel met m'n CC betaald maar je wilt echt niet weten hoeveel gezeik dat oplevert in winkels......

Maar goed, als een maatschappij die vliegtickets verkoopt moeilijk gaat doen over creditcardkosten dan ben ik echt weg ...
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Volgende keer Supersaver.nl maar proberen :) (hoewel zij ook 9 euro rekenen per boeking).
Maar iig geen reserveringskosten.

Afbeelding
Paige
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Paige »

Ik heb net als vorig jaar bij worldticketCenter onze tickets geboekt en gelukkig nog nooit problemen gehad. Het E-ticket kreeg ik gelijk na betaling en kwa extra kosten kwam er allen 30euro in totaal bij, maar kreeg een korting van 60euro dus dat vond ik niet zo erg :lol:
liveverslag 2008/9/10 http://www.down2oz.com/blog" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Njit schreef:Volgende keer Supersaver.nl maar proberen :) (hoewel zij ook 9 euro rekenen per boeking).
Maar iig geen reserveringskosten.
Het liefst boek ik gewoon direct bij de airline zelf, dus op http://www.delta.com of in dit geval http://www.cathaypacific.com
Tenzij dat echt heel veel duurder wordt :-)

@Paige: ik had tot nog toe ook nooit problemen met WTC, daarom was ik ook zo verbaasd over deze regen aan extra bedragen
anitaensylvia
Amerika-ontdekker

Bericht door anitaensylvia »

kijk maar eens op forums van Kassa of Radar.... Daar staat daar ook genoeg over!
Marky Mark
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Marky Mark »

Ik heb eerder dit jaar ook lopen zoeken naar tickets en op World Ticket Center uitgekomen. Aangezien ik me had aangemeld bij Haalmeeruitjecard (Mastercard) dacht ik een scherpe prijs te kunnen krijgen, maar met alle extra's die ze doorberekenen (ik geloof van 50 euro dossierkosten o.a., waarom in godsnaam met een e-ticket?) waren ze nog beduidend duurder dan andere sites.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Marky Mark schreef:waarom in godsnaam
Heb je al een antwoord van onze lieve heer mogen ontvangen :lol:
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den