Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Motels in juli augustus: nu al boeken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
iJaap1801
Amerika-newbie

Motels in juli augustus: nu al boeken?

Bericht door iJaap1801 »

Van medio juli tot eerste week augustus 2010 gaan we met een huurauto van NYC naar Florida om in Atlanta uit te komen (Jaap/Jannette en drie kinderen 13-19 jaar). We hebben een globaal routeschema opgesteld, maar vragen ons af of er in deze periode altijd voldoende motelkamers beschikbaar zijn. Dan kunnen we iedere ochtend gewoon online boeken voor de volgende nacht er er rustig naar toe toeren (we kijken vooral bij de Wyndham-ketens). Het is ons eerste bezoek, dus alle tips en suggesties zijn welkom!
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Motels in juli augustus: nu al boeken?

Bericht door pyca »

Hoi Jaap,

Het is maar wat je zoekt en prettig vindt, hotelkamers zijn altijd wel te vinden, en je kunt in de VS makkelijk reizen op de manier die je beschrijft. Zelf reserveren we meestal van te voren, via de website van het hotel of via priceline en hotwire. We doen dit voornamelijk omdat wij wel bepaalde wensen hebben, zo moet er altijd een zwembad bij zijn -lekker even aan het einde van de dag een duik nemen- omdat we geen zin hebben om te zoeken, en het toch enige mate van comfort moet hebben (motel 6 bijv. vinden we bijv. niet zo)
Vorig jaar, toen we ook van New York naar Florida reisden, hadden we niet alles vastgelegd en sommige hotels pas op de ochtend zelf gereserveerd via Hotwire.
Ook een keer niets besproken omdat we nog niet wisten waar we wilden eindigen, toen heeft het even geduurd voor we iets vonden óf het was vol, óf het was te duur (dit was aan de Gulf Cooast)
Advies dus om rekening te houden met het feit dat het op sommige plekken wel eens druk kan zijn en het dan moeilijk kan zijn wat te vinden, zo hebben wij eens heel lang gezocht in Miami, er bleek een grote botenshow te zijn.
Daantje85
Amerika-ontdekker

Bericht door Daantje85 »

Ik ben zelf altijd van alles vantevoren vastleggen, zodat ik op vakantie lekker nergens aan hoef te denken en niets hoef te regelen.
Maar ja niet iedereen is hetzelfde. Ik weet dat heel veel mensen hier het wel op de manier die je beschrijft doen. Maar ik heb net als
pyca graag een bepaald comfortniveau met zwembad, wat bevestigd wordt in goede recensies op tripadvisor, dat dan voor een goede prijs regelen
op de ochtend dat we wegmoeten lijkt me een nachtmerrie. Ook heb ik zero geduld met doelloos rondrijden op de plaats van bestemming omdat alles vol zit.

Houd er ook wel rekening mee dat het juli/augustus is en in ieder geval in Florida gaat het dan rond 14 uur iedere dag zo'n 2 uur keihard regenen. Als je dan net even je hotelkamer inkunt om in te checken is dat wel lekker, anders moet je je toevlucht zoeken tot een mall ofzo.

Succes met beslissen!
Afbeelding
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Ik boek altijd maanden op voorhand. Komt meestal goedkoper uit. En tenzij je kamer op voorhand betaalt kan je normaal tot de dag zelf annuleren.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je kan gewoon zonder boeken erheen, hou er alleen rekening mee dat in het hoogseizoen dat wel kan betekenen dat alleen de hele goedkope en de hele dure kamers nog over zijn....
Ik boek nooit van te voren, aangezien ik nooit een vast schema heb.
Heb je een compleet uitgewerkte reis per dag, is er geen enkele reden om niet vooraf te boeken, eigenlijk.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Als je met drie grotere kinderen reist zou ik zeker van te voren boeken en behalve naar motels ook kijken of er cottages, guesthouses, farms, rental homes, suites etc. zijn op de plekken waar je wilt overnachten. Vaak kan dat voordeliger zijn dan twee kamers in een motel en het is heerlijk om af en toe lekker buiten te kunnen barbecuen en meer ruimte te hebben.
iJaap1801
Amerika-newbie

Bericht door iJaap1801 »

Superbedankt voor alle adviezen, we gaan de eerste anderhalve week alvast boeken!
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Voorbeeld van op voorhand te boeken, paar jaar geleden 2 kamers in San Diego gehad voor de prijs die een kamer koste op het moment van inchecken.
was zo goedkoop dat de juffrouw aan de check-in het bijna niet geloofde.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Felicitas schreef:Als je met drie grotere kinderen reist zou ik zeker van te voren boeken en behalve naar motels ook kijken of er cottages, guesthouses, farms, rental homes, suites etc. zijn op de plekken waar je wilt overnachten. Vaak kan dat voordeliger zijn dan twee kamers in een motel en het is heerlijk om af en toe lekker buiten te kunnen barbecuen en meer ruimte te hebben.
Meestal kun je wel met z'n allen op 1 kamer. Wij doen dat ook altijd. Dat scheelt natuurlijk behoorlijk in de kosten.

Elly
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ja, je hebt gelijk. Met vijf personen mag je meestal nog wel op een motelkamer. Wij hebben nu twee keer met zes personen gereisd en ben daardoor vaak op zoek naar goedkopere opties dan twee kamers.
iJaap1801
Amerika-newbie

Bericht door iJaap1801 »

Heb inderdaad bij Wyndham Hotels gekeken (Days Inn, Econolodge en nog 8 ketens) en geen enkel probleem om met vijf op een kamer te boeken. 78 euro excl. tax, maar wel incl. ontbijt. Sjonge, zo kun je nog eens betaalbaar op vakantie. Als de euro nou ook nog even overeind blijft :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer