Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bagage

Bericht door mvangils27 »

Hoi allemaal, kan iemand mij vertellen of ze bij KLM moeilijk doen met het inchecken van bagage? Onze dochter mag 10kg inchecken en 10Kg handbagage meenemen. Nu is het plan om de buggy in te checken (en eventueel het campingbedje) en de babyrugdrager mee te nemen als handbagage tot aan de gate. We checken dus 2 dingen in voor haar maar nemen eigenlijk geen handbagae mee omdat de babydrager enkel tot aan de gate mee gaat (oals andere mensen de buggy meenemen tot aan de gate); zo heeft ze duseigenlijk geen handbagage...heeft iemand hier ervaring mee?
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Bagage

Bericht door dimple »

Dus in principe gaat alleen de rugdrager mee, maar die gaat tot aan de gate en daarna naar beneden?

Ze vragen wel heel specifiek welke koffer voor wie is en dus ook wat je allemaal meeneemt. Ik zou anders gewoon even bellen met KLM.

Wat doe je met autostoeltje? Huur je daar?

Want als ik het goed begrijp wil je 3 dingen inchecken voor je dochter, buggy, campingbedje en 10 kg koffer? Denk dat dat een beetje veel wordt.

Campingbed is ook goed te koop in USA. We hebben er eentje gekocht voor 50 dollar bij Walmart, super ding!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Hoewel ik over de situatie zelf niets kan zeggen (ik heb geen kinderen en heb deze situatie dus nooit meegemaakt), het zijn zeikerds bij KLM. Ze wilden mij al een keer 50 euro laten bijbetalen voor minder dan een kilo over het gewicht heen. Ik zou ze idd even van te voren bellen, dan weet je waar je aan toe bent.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Bij minder dan een kilo zou ik het ijkrapport van de weegschaal opvragen. Volgens mij doen de meeste pas moeilijk als er geen 23.xx maar 24.xx op de teller staat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Net voor ik het ijkrapport wilde vragen, probeerde ik het nog even door de incheckbalie mw. lief aan te kijken, dat werkte ook gelukkig ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Maar hoe dan ook blijf je als je ook maar een pond over de toegestane limiet zit, overgeleverd aan de grillen van de baliemedewerker. Of KLM of welke andere maatschappij "moeilijk" doet kun je niet in zijn algemeenheid zo zeggen. Je weet als passagier wat je mee mag nemen en als gulden regel zorg ik dat als ik mijn bagage thuis weeg, zeker een kilo onder het maximale toegestane gewicht zit. Met die marge zit je meestal wel goed. Wat het meenemen van de buggy betreft, daar zou ik inderdaad even over bellen, tenzij je daar op de website al uitsluitsel over kunt vinden.
"Keep Georgia On Your Mind"
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Mariska, die vraag had je toch al gesteld in het zuidwesten-deel toen je om tips vroeg voor het reizen met kinderen. Ik gaf daar al aan of ik twijfelde of en/en mocht.
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Ik had het inderdaad al gevraagd maar nog niet zo specifiek en wist toen nog niet dat we een rugdrager konden lenen en nu dus meenemen. Ik heb de KLM al 3 keer gebeld e 3 ker een ander antwoord gehad. We checken voor haar geen 10kg koffer in, ip daarvan het campingbedje. Dus hetgeen waar ik me dan 'druk' over maak is dat we de buggy extra inchecken. De babaydrger is dan de handbagage maar die gaat net als de buggy van een ander onderin het vliegtuig. In principe hebben we dus minder kilo's in totaal in het vliegtuig. Ik heb ze ook al gemaild zodat ik het zwart op wit had maar ze reageren niet dus.....anders kopen we idd wel een bedje bij Walmart maar we slapen een dag voor de reis op schiphol en dat hotel had geen babybedje dus moeten we het wel meenemen ze slaapt nl alleen in een bedje en ook in een groot bed snapt ze er niets van dat hebben we al een paar keer geprobeerd ter voorbereifding

grtjs
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zilver
Amerika-ontdekker

Bericht door zilver »

Net voor ik het ijkrapport wilde vragen, probeerde ik het nog even door de incheckbalie mw. lief aan te kijken, dat werkte ook gelukkig
@ Clint, het zijn dus duidelijk geen zeikerds bij de KLM :wink:

@ Mariska: als je je echt zorgen maakt over gedoe bij inchecken, koop dan via marktplaats of bij een kringloopwinkel een campingbedje (zijn er al vanaf €10,00), gebruik die in het hotel in NL en laat hem achter als afval. Dan kun je in de VS een nieuw bedje kopen :)

Groetjes Zillene
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

zilver schreef:
@ Clint, het zijn dus duidelijk geen zeikerds bij de KLM :wink:
Als ik moet praten als brugman, zijn het in mijn ogen zeikerds ;) De mensen voor me moesten ook flink bijbetalen. Ik vind het niet erg om bij te betalen, maar het moet proportioneel zijn. 0.01 kg over = 50 euro en 10 kilo over is 50 euro. Dat is bullshit in my opinion..
Clint's Thoughts
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mag je blij zijn dat je niet met Delta moest vliegen die vragen gelijk $ 150,00 per koffer met overgewicht.
zilver
Amerika-ontdekker

Bericht door zilver »

Ik vind het niet erg om bij te betalen, maar het moet proportioneel zijn. 0.01 kg over = 50 euro en 10 kilo over is 50 euro. Dat is bullshit in my opinion..
Dan zijn de mensen bij KLM dus geen zeikerds, maar ben je het niet eens met de regels. En as je zelf vriendelijk bent, dan zullen ze heus niet moeilijk doen over 0,01 kilo.

En verder: je moet ergens een grens stellen toch? Je mag 1 bagagestuk van 23 kilo meenemen en voor elke volgende 23 kilo en/of bagagestuk betaal je €50,-. Op die manier werken zo veel dingen. Zoals met boetes voor te hard rijden (om nog maar eens een vervelend onderwerp aan te roeren :) )

Zillene
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

zilver schreef:En verder: je moet ergens een grens stellen toch? Je mag 1 bagagestuk van 23 kilo meenemen en voor elke volgende 23 kilo en/of bagagestuk betaal je €50,-. Op die manier werken zo veel dingen. Zoals met boetes voor te hard rijden (om nog maar eens een vervelend onderwerp aan te roeren :) )
Ik ben het er helemaal mee eens om ergens een grens te stellen, maar dat moet dan wel in proportie zijn en ze kunnen dan gewoon schalen aanbrengen dus als je 0-5 kg te veel hebt hoef je minder bij te betalen dan iemand die 5-10 kg teveel heeft.

Overigens werkt het met verkeersboetes ook zo! Het is niet zo dat je altijd dezelfde boete krijgt of je nou 10 km te hard reed of 40...
zilver
Amerika-ontdekker

Bericht door zilver »

Ik ben het er helemaal mee eens om ergens een grens te stellen, maar dat moet dan wel in proportie zijn en ze kunnen dan gewoon schalen aanbrengen dus als je 0-5 kg te veel hebt hoef je minder bij te betalen dan iemand die 5-10 kg teveel heeft.

Overigens werkt het met verkeersboetes ook zo! Het is niet zo dat je altijd dezelfde boete krijgt of je nou 10 km te hard reed of 40...
Maar die schalen zijn er toch: elke 23 kilo is € 50,- extra. Daarom noemde ik juist het voorbeeld van de verkeersboetes :wink:

Ik denk verder dat luchtvaartmaatschappijen overgewicht zo veel mogelijk willen ontmoedigen. Als drie kilo overgewicht je maar een paar euro kost, denk dat veel mensen dat voor lief nemen. Dus ik snap de relatief grote schalen wel (wat trouwens niet betekent dat ik het leuk vind :lol:

Zillene
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Volgens mij is het op de terugweg makkelijker, wanneer er amerikan zitten welteverstaan: die zijn allang blij dat je de economie daar een beetje stimuleert met al je aankopen...
2008 Florida rondreis
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Nou denk het niet kreeg vorige maand nog te horen dat ik 150 dollar bij moest betalen voor 3 pound overgewicht, we konden gelukkig het een en ander in de carry-on doen.
Dit was bij Delta.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dat is bij andere maatschappijen als United niet anders. Het staat ook vrij duidelijk in de voorwaarden, dus als je al meer mee wilt nemen, kun je voor die $150 tot 70 lbs meenemen. Ik vind het persoonlijk niet zo raar eerlijk gezegd, ze moeten ergens een grens trekken.
"Keep Georgia On Your Mind"
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Waarom zou je zo een zwaar babybedje mee gaan nemen?
Wij hadden de vorige keer een Deryan Travelcot mee en dat is écht ideaal.
Afbeelding
Je kan hem heel klein opvouwen, zodat hij gewoon in je koffer past. En hij is ook nog eens heel erg licht, dus minder gedoe met overgewicht van je koffer.

Ze staan vaak op Marktplaats en zijn ook regelmatig in de aanbieding. En qua prijs scheelt het ook niet veel. Bovendien zit er al gaas op, dus geen gedoe met een klamboe.

Je zou bijna denken dat ik aandelen heb, maar we hebben echt schik gehad van dat ding in 2006. Ik kocht hem 2e hands en verkocht hem weer voor bijna dezelfde prijs.
Afbeelding
Zo sliep Huub in zijn 'hutje'.

In 2004 hadden we een paraplu-buggy bij ons. Die mocht mee in het vliegtuig. Ze zetten die in een kast. In 2006 hadden we een grotere buggy. Die mocht mee tot het vliegtuig en ging vanaf daar naar beneden.
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

En ze zijn in de aanbieding bij Kruidvat voor 40 euries! :thumbup:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

mvangils27 schreef:Volgens mij is het op de terugweg makkelijker, wanneer er amerikan zitten welteverstaan: die zijn allang blij dat je de economie daar een beetje stimuleert met al je aankopen...
In principe mag je op de terugweg minder meenemen, want dan wegen ze in ponden.

23 Kg is meer dan 50 pounds

:D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer