Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

huur auto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Koen
Amerika-ontdekker

huur auto

Bericht door Koen »

Hallo forumvrienden

Welke huurmaatschaapij is volgens jullie de beste
Hertz / Alamo / Dollar

Wensen een auto te huren van 6/7 pers met 4 valiezen en 3 tassen
van 07/10 tot 28/10

auto all in.

Denken een minivan of 4x4.

Heeft iemand van jullie ervaring mee
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Re: huur auto

Bericht door enger003 »

Hallo Koen,
Allereerst denk ik dat jullie meer gebaat zijn bij een minibus dan met een 4 x 4, tenzij er een paar kinderen bij zijn (dat vermoed ik eigenlijk i.v.m. het aaltal koffers)
Alamo, Hertz, Avis en ook Dollar of Budget zijn alle zeer betrouwbaar, en ik zou gewoon de goedkoopste kiezen (meestal Alamo).
Hertz en Avis zijn iets meer voor de zakenlieden dan Alamo, waar veel toeristen komen.
Let wel bij het prijsvergelijken op de verzekeringscondities !!
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Koen schreef:Hallo forumvrienden

Hertz / Alamo / Dollar

van 07/10 tot 28/10

auto all in.

Hallo Koen,

Kijk eens in dit topic, daar is al heel veel gezegd over deze type auto's en de andere huurmaatschappijen. http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... sc&start=0

Ook in dit topic kun je e.e.a. er over lezen
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 6644#46644

In ieder geval is het slim om voor 31 maart te boeken i.v.m. de div. aanbiedingen van de div. verhuurmaatschappijen en/of reisorganisaties

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hroolvink
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door hroolvink »

Ze zijn allemaal wel goed. Alleen heb ik de ervaring met Alamo dat men "agressiever" de klant benaderd met upgrades en extra verzekeringen. Ook is het personeel wat "stroever". Zelf heb ik een voorkeur voor Avis en Hertz.
Succes
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij werden absoluut niet "agressief"benaderd met upgrades en extra verzkeringen bij Alamo. We werden heel netjes behandeld.

Marjon
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij hebben zeer slechte ervaringen met Alamo in Las Vegas en huren daar nooit meer. In 2004 hadden wij een premium geboekt en wilde ze ons een PT-cruiser :shock: meegeven, na veel gedoe en ongeveer een uur wachten kregen we eindelijk een Pontiac Bonneville, dit was de auto waar we voor geboekt hadden. Toen we wegreden bleek de tank maar half vol terwijl we betaald hadden voor een volle tank, na dit gemeld te hebben werd er een aantekening gemaakt op het contract en zou dit verrekend worden bij terugkomst. Bij het inleveren moesten we naar de klantenservicebalie waar één medewerker bezig was alle klachten te behandelen van zeker tien mensen. Na een klacht bij andere medewerkers die niets aan het doen waren zijn we maar gegaan anders hadden we ook nog het vliegtuig gemist. We huren inmiddels bij AVIS.
Alamo is een paar jaar geleden failliet gegaan en overgenomen door National rent a car, daarna is de service erg achteruit gegaan.

Groeten Harry
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Persoonlijk ga ik voor hertz. Hij is duurder dan de rest maar ik heb nog nooit klachten gehad of wat dan ook. Natuurlijk proberen ze een upgrade te regelen maar dat wil ik ook juist. Verder altijd hele mooie auto's gehad met weinig kilometers.
Waarschijnlijk hebben andere verhuurders precies hetzelfde (hoewel ik over alamo wel vaker klachten lees) maar ik heb nu een redelijk track record bij hertz en dat helpt me altijd goede deals te regelen!!!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ow, da's een goeie.
Ik kan je helaas niet aan een antwoord helpen, maar vraag me tegelijk wel af welk formaat auto het handigst is met 4 volwassenen met alle koffers van dien.

Op zich lijkt me de 4x4 die we vorig jaar hadden of de premium van 3 jaar geleden ook wel goed met zijn vieren, of is zo'n minivan dan toch een stuk comfortabeler? Qua bagage lijkt me de premium dan wel lastig... Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Alvast bedankt!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Koen schreef:Hallo forumvrienden

Hertz / Alamo / Dollar
Alleen met Alamo ervaring. 1x LA, 1x Las Vegas, 1x Chicago, 2x Denver. Alle keren vlot en zonder problemen geholpen, nagenoeg nieuwe auto's.

van 07/10 tot 28/10

auto all in.

Je schrijft niet met hoeveel personen je gaat reizen. Ik weet niet of er 4x4's zijn, waar meer dan 4 personen in kunnen. En dan bedoel ik, normaal zittend, comfortabel, i.v.m. lange afstanden. Daarbij zijn natuurlijk de formaten van de koffers en tassen ook van belang. Als deze erg groot zijn, kom je met een "normale" 4x4 ook niet uit de voeten.

Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

markro schreef:Je schrijft niet met hoeveel personen je gaat reizen. Ik weet niet of er 4x4's zijn, waar meer dan 4 personen in kunnen. En dan bedoel ik, normaal zittend, comfortabel, i.v.m. lange afstanden. Daarbij zijn natuurlijk de formaten van de koffers en tassen ook van belang. Als deze erg groot zijn, kom je met een "normale" 4x4 ook niet uit de voeten.
De Dodge Durango die ik afgelopen zomer had (ook een 4x4), heeft 2 achterbanken. Daar kun je dus best met 6 personen comfortabel in zitten. Echter, door die 2e achterbank blijft er nagenoeg geen bagageruimte over. Voor mij alleen deed ik de 2e achterbank ook al naar beneden zodat ik genoeg bagageruimte had.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

het is heel moeilijk aan te geven wie de beste is.
we hebben bij zowel alamo als ook bij hertz auto's gehuurd,en geen problemen met beide.
je kunt toevallig net de verkeerde persoon aan de balie krijgen die niet echt geinteresseerd is zijn werk,want het gaat allemaal razendsnel, let dus wel op waar je voor tekent.
alleen bij alamo waren ze wat vastberadener om ons een nog uitgebreidere verzekering aan te smeren,maar als je een uitgebreide reisverzekering hebt hoeft dit niet.
hertz is meestal iets duurder en dat dat kan voor veel mensen te veel zijn dus gaan dan naar alamo.
op dit moment is de trend zo dat heel veel mensen nu de overstap maken naar een 4x4.
je zult bij beide maatschappijen tevreden en ontevreden huurders tegen komen maar dat is nou niet te voorkomen.
wat dan wel belangrijk kan zijn is de after service-stel je krijgt pech of een aanrijding hoe gaan ze daar mee om,mischien dat er hier op dit forum reizigers zijn die hier ervaring mee hebben.
groetjes erika
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Ik heb net grote problemen met Alamo Miami, ze hebben een prepaid huurauto gewoon nog een keer van mijn creditcard afgeschreven, Alamo Nederland is voor mij bezig, wordt vervolgd........
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Erika schreef:wat dan wel belangrijk kan zijn is de after service-stel je krijgt pech of een aanrijding hoe gaan ze daar mee om,mischien dat er hier op dit forum reizigers zijn die hier ervaring mee hebben.
Wij hebben bij alle drie maatschappijen al diverse malen een auto gehuurd en volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen. Het zijn alle drie grote verhuurmaatschappijen, hebben allen een vrij nieuw tot nieuw wagenpark en de service verschilt ook niet veel.

Wat wel verschilt is de locatie en/of de mensen achter balie. Ik ben het vaakst door Alamo onder druk gezet voor een extra verzekering en/of een upgrade. Maar aangezien ik daar niet in trap, is dat voor ons geen probleem.

Minder vaak maar wel veel heftiger zijn wij een keer bij Dollar onder druk gezet tot het extreme toe, zodat we de manager er bij gehaald hebben en toen bonden ze in. Alle andere keren bij Dollar geen problemen gehad.

Bij Hertz was de service en benadering tot nu toe het prettigst.

We hebben drie keer pech met een auto gehad en deze moeten omruilen. Eén keer een kapot wiel, één keer een kapotte voorruit, één keer wilde de deur aan de passagierskant niet meer open. In al deze gevallen betrof het toevallig een auto van Alamo. De omruiling voor een andere auto en de afhandeling is in al deze gevallen tot onze volle tevredenheid geschied.

Conclusie: het maakt m.i. niet zoveel uit bij je huurt. Ik ga altijd voor de voordeligste prijs.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

waar wij eerst bang voor waren was in 2001.
wij zouden naar huis gaan een week na de 11 september ramp en hadden dus het probleem van de auto.
wij kregen van holland international de vraag of wij in plaats van orlando ons wilden vervoegen in miami om daar de terugreis te aanvaarden.
maar omdat wij de wagen in orlando hadden gehuurd en volgens het contract ook daar weer moesten inleveren,waren we bang voor aparte kosten voor verkeerd inleveren ,maar daar werd bij alamo helemaal niet moeilijk over gedaan.
persoonlijk vind ik de behandeling bij hertz iets prettiger ,zakelijker en geen gemekker over extra verzekeringen.
de wagens maken meestal ook niet veel verschil ,over het algemeen zijn de wagens niet ouder dan een half jaar.
groetjes erika
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Wij hebben meestal Hertz in de VS. Vriendelijke ontvangst, geen gedram en gewoon goeje auto's...met Neverlost navigatiesysteem. Nemen altijd pakket C met verzekering c bij Hotelplan en dat is verder prima geregeld. Ook toen we een keer een kapotte band in de middle of nowhere hadden, zijn we telefonisch prima gehlopen door Hertz. Bij het inleveren van de auto duurde het wel even (veel heen en weer bellen enzo??) voordat we het geld van de kapotte band terughadden. Verder alles keurig afgehandeld.

Hertz is inderdaad niet de allergoedkoopste, maar voor dat beetje extra hebben we tot nu toe steeds gehad wat we wilden hebben: veel gemak en een goeje auto. En wat de boer niet kent.........
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En wij huren nou juist Alamo vanwege de goeie ervaringen. :D

Laatste keer ook,vlucht 5 uur vertraagd,aansluiting dus gemist en ipv in de na-middag pas in de ochtend in Phoenix.(US-Airways,defect aan vliegtuig.Overigens perfect geregeld,diner,motel en ontbijt gratis,upgrade naar 1ste klas voor de vlucht naar Phoenix,en 2 gratis telefoonkaarten,die in Mei weer meegaan omdat ze nog lang niet op zijn)
Reservatie auto voor de vorige dag was al uit het systeem,maar een vriendelijke medewerker van Alamo is meer dan een uur bezig geweest om alles toch keurig te regelen.
En toen kregen we ook nog een gratis upgrade.

Het kan dus wel.....maar zal zeker van de persoon in kwestie afhnagen,zoals alles en overal.
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

als alles slecht geregeld zou zijn bij alamo of andere maatschappijen die nu vrij groot zijn dan zouden de reizigers gauw hen de rug toekeren en naar andere huurmaatschappijen gaan.
wij zijn gewoon naar hertz gegaan omdat zij het neverlost systeem konden aanbieden,iets wat toen nog niet bij alamo kon anders hadden we mogelijk weer bij alamo gehuurd.
service hangt ook al heel vaak af van hoe druk het is,de laatste keer dat wij bij hertz waren,bleken we de enige te zijn op dat moment en hadden ze alle tijd voor ons.we hadden gegokt op een 4x4 , ford explorer maar die was niet beschikbaar en mochten we kiezen uit een gloednieuwe landrover met 6 mijl op de teller,een lincoln navigator of een hummer h2.
bij alamo moet het vaak wat sneller afgehandeld worden ,maar dat is mijn mening en daar hoeft niemand het mee eens te zijn.
groetjes erika
hillebillie
Amerika-ontdekker

Bericht door hillebillie »

Coyote schreef:
markro schreef:Je schrijft niet met hoeveel personen je gaat reizen. Ik weet niet of er 4x4's zijn, waar meer dan 4 personen in kunnen. En dan bedoel ik, normaal zittend, comfortabel, i.v.m. lange afstanden. Daarbij zijn natuurlijk de formaten van de koffers en tassen ook van belang. Als deze erg groot zijn, kom je met een "normale" 4x4 ook niet uit de voeten.
De Dodge Durango die ik afgelopen zomer had (ook een 4x4), heeft 2 achterbanken. Daar kun je dus best met 6 personen comfortabel in zitten. Echter, door die 2e achterbank blijft er nagenoeg geen bagageruimte over. Voor mij alleen deed ik de 2e achterbank ook al naar beneden zodat ik genoeg bagageruimte had.

Roland
Hey roland

En als je nou met 4 personen in zo een auto zit.
Plus 4 koffers. Past dat dan?

Groetjes van Hilda
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hillebillie schreef:En als je nou met 4 personen in zo een auto zit.
Plus 4 koffers. Past dat dan?
Hilda,

je kunt best 4 koffers rechtop naast elkaar zetten zolang dit niet hele grote koffers zijn. Beter zou zijn om met grote weekendtassen te werken. Die kun je eenvoudig stapelen. Er blijft dan misschien ook nog wel ruimte over voor een koelbox. Onmisbaarbaar tijdens de lange ritten. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Afgelopen zomer huurden wij een minivan bij Alamo in LA. We konden kiezen uit een hele rij vans. Toen we weg wilden rijden keken we nog even waar het reservewiel zat voor het geval dat we die nodig zouden hebben. Die was er dus helemaal niet! We vroegen aan de medewerker hoe dat zat en die antwoordde dat we maar gewoon moesten bellen bij een kapotte band. We hadden toch wel een ongemakkelijk gevoel toen we in the middle of nowhere over een stukje dirtroad reden. Blij weer in de bewoonde wereld te zijn. Wij hadden ook geen gsm bij. Is het normaal dat er geen reservewiel bij de auto zit? Is dit ook per verhuurbedrijf anders?

Groetjes Elly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer