Vaak zijn het ook dezelfde die eruit gepikt worden

. Als wij met mijn tante op vakantie gingen, wilden ze haar altijd extra controleren. Dat was dan wel in andere landen dan Amerika, maar goed.
Zelf heb ik tot nog toe weinig problemen gehad. Kon altijd goed doorlopen.
Alleen de laatste keer vloog ik met een tussenlanding op Newark en toen kneep ik hem wel ff. Had stiekum een fles Rode Wodka in mijn bagage gestopt, terwijl ik dus zelf onder de 21 ben.
Ik weet wat jullie denken

.
Alles kits verder, maar op Newark moet je dus je koffers afhalen en vervolgens in een andere hal weer opnieuw "aanbieden" voor je volgende vlucht. Daar tussendoor kom je dus weer langs een controle. In eerste instantie mocht ik doorlopen, maar direct daarna kwam de officer achter me aan hollen en moest ik terugkomen. Hij zegt: "you're from Amsterdam I see..." met zo'n moeilijk gezicht erbij.
Ik antwoord in volle vrolijkheid(en ondertussen gaat er door mijn hoofd dat ie in mijn bagage wilt kijken etc) YES, have you ever been there? Hij zegt nee en liet me daarna doorlopen met een glimlach.
Nou, dat was me toch een kick. Wat een adrenaline rush zeg!
En de fles was heelhuids aangekomen in Detroit.
Overigens, voor diezelfde vlucht vertrok ik van Zaventem. De beamte die daar de paspoort controle deed vond het wel verdacht dat ik niet via Amsterdam vloog. Maar het antwoord dat Belgie een stuk goedkoper is was kennelijk genoeg
- Mike