Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koelbox in de wagen.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jeepeejee
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Koelbox in de wagen.

Bericht door Jeepeejee »

Hoi Amerika-gangers,

Wij gaan voor de eerste keer naar de US en horen van diverse kanten dat je in de States goedkope piepschuim-koelboxen kunt kopen om in de wagen drank en voeding koel te houden. Wat moet ik me hier juist bij voorstellen ? Hoe groot zijn die, waar blijf je met die ijsblokjes en waar blijft het smeltwater ? Met wat meer details hierrond kunnen ook wij ons hoofd ginder koel houden !
Alvast vriendelijk bedankt !

Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
Makki
Amerikafan

Bericht door Makki »

Hoi,

de piepschuim-koelboxen kun je kopen in de (betere) warenhuizen. Er bestaan er in diverse maten. Een redelijke grootte voor de wagen is ongeveer 30 x 30 x 50 cm (het zijn maten naar schatting).
In ieder hotel/motel kun je een icemachine aantreffen. Drank in de box, voldoende ijs erop en klaar is kees.
Enig nadeel (?) is wanneer het ijs gaat smelten, je bij het rijden, steeds het geschuif van de overige ijsblokjes hoort.
Wat met het smeltwater ? Gewoon 's avonds de box ledigen op straat of in de graskant .

Makki
Jeepeejee
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Jeepeejee »

Als ik het goed begrijp kun je dus enkel zaken koelen die tegen water kunnen of die degelijk waterdicht verpakt zijn ?
Betaal je voor de dagelijkse ijsvoorraad of is dat gratis service van bv hotels en benzinestations ?

Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Jeepeejee,

In de hotels/motels gratis uit de ijsmachine op de gang of soms buiten op de hoek van de appartamenten.
Bij gasstations en supermarkt kan je een zak kopen, hele grote voor weinig $$$
Gr.
Rob
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zelf koop ik meestal een "gewone" koelbox. Die zijn vaak wat beter geïsoleerd waardoor het ijs wat minder snel smelt. Ook kunnen ze tegen een stootje... :lol:

Aan het eind van de vakantie geef ik 'm weg aan een liefhebber.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
DDC
Amerika-ontdekker

koelbox

Bericht door DDC »

sinds een paar jaar gaat altijd onze trouwe koelbox mee. Gewoon bij het inchecken op de band en je kan er nog wat prullen in kwijt ook.

Tijdens de rondrit past hij bijna altijd achter een voorstoel. Staat lekker stevig en niet altijd in de directe zon. 's ochtends vullen met ijsblokjes en er kunnen van die kleine flesjes fris/water in. Samen met wat vers fruit kom je de hele dag door ! :D

Isis&Dave
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

is ook te verkrijgen in drugstores zoals Duane and reade. Ik heb er verleden jaar eentje gekocht omdat mijn hotelkamer geen koelkast had. Het zijn dezelfde soort piepschuimboxen die je soms hier in de supermarkt ziet om vis te vervoeren maar kleiner.
Jeepeejee
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Jeepeejee »

Hoi Amerika-gangers,

Zelf een koelbox meenemen, ja dat is wellicht een idee !
Wij hebben een exemplaar dat we in de sigarettenaansteker van de wagen inpluggen, en zodoende onder het rijden kunnen bijkoelen. Weet er iemand of er enige reden is waarom dat in Amerikaanse wagens niet zou gaan ?

Jeepeejee.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik kan geen reden verzinnen, in vele auto's tegenwoordig zit er zelfs een power outlet achterin (zelfs in de kofferbak). Erg handig zo'n ding, houdt je alles wel goed koel mee, en voor de overnachtingen kun je er gewoon ijs in gooien of zo want ik neem aan dat het niet op 110V werkt!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Ronald
Amerika-ontdekker

Bericht door Ronald »

rperre schreef:Ik kan geen reden verzinnen, in vele auto's tegenwoordig zit er zelfs een power outlet achterin (zelfs in de kofferbak). Erg handig zo'n ding, houdt je alles wel goed koel mee, en voor de overnachtingen kun je er gewoon ijs in gooien of zo want ik neem aan dat het niet op 110V werkt!

Richard
Jawel hoor, ik heb er een die werkt eigenlijk alleen op 12 volt, maar is op 110 of 220 volt aan te sluiten door middel van een converter. Die zijn zowel voor 110 als 220 volt te krijgen.

Overigens zijn die electrische coolers ook gewoon bij de Walmart te verkrijgen, een voorbeeldje kan je hier vinden:
http://www.walmart.com/catalog/product. ... ll=2190914

Ikzelf heb deze, een iets oudere uitvoering, maar er staat ook zo'n converter bij afgebeeld:
http://www.walmart.com/catalog/product. ... 128%3A5164
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

We hebben een Nederlandse electrische koeler die prima werkt in de auto, maar we gebruiken meestal gewoon een ijskoeler.
Annemiek
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ronald schreef:Jawel hoor, ik heb er een die werkt eigenlijk alleen op 12 volt, maar is op 110 of 220 volt aan te sluiten door middel van een converter. Die zijn zowel voor 110 als 220 volt te krijgen.
Ja ik vergat :oops: dat je hier voor $10 een adapter kunt kopen, natuurlijk werkt het dan, ideaal in je tentje :wink: !

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer