Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Navigatie systeem US
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Navigatie systeem US
Wij gaan in augustus touren in de US. Heeft er nog iemand een navigatie systeem die die kwijt wil?
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Navigatie systeem US
Kijk eens op marktplaats of ebay of koop een navigatiesysteem in USA bij de Walmart supermarkt of huur een auto met navigatie...dat deden wij bij Hertz.
Wat je ook kan doen is een Nokia gsm aanschaffen met GPS ontvangst. Nokia heeft een aantal gsm modellen waarop de kaarten voor gps voor de gehele wereld gratis zijn te downloaden. Zelf heb ik de 5800 xpress music, de goedkoopste versie met gps is de Nokia 5230. Het is echt het overwegen waard, suc6.
Gratis Navigatie Nokia
Wat je ook kan doen is een Nokia gsm aanschaffen met GPS ontvangst. Nokia heeft een aantal gsm modellen waarop de kaarten voor gps voor de gehele wereld gratis zijn te downloaden. Zelf heb ik de 5800 xpress music, de goedkoopste versie met gps is de Nokia 5230. Het is echt het overwegen waard, suc6.
Gratis Navigatie Nokia
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
En in de US iTunes store nu navigatie voor heel Amerika, voor slecht 2.99 dollar!
Alleen voor iPhone, natuurlijk.
Alleen voor iPhone, natuurlijk.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
iPhone is natuurlijk heel prima maar ook erg duur in aanschaf (ik zou er best een willen hoor). Maar een ander idee is een GPS systeem op gewone telefoons. Nokia (o.a. 5800 maar er zijn meer types) heeft tegenwoordig telefoons (lijkt op Black Berry en iPhones) waarop je (gratis) kaarten van Europa en USA kunt zetten en die zowel op de weg als wandelend te gebruiken zijn. Zonder een internet verbinding oid. En er zit ook geen abonnement van het GPS aan vast. Deze telefoons zijn ook gewoon bruikbaar in USA (850 en 1900 Herz ofzo) naast Europa. Het is een quad-band telefoon met dus 4 mogelijke frequenties.
Ik kan niet alles vertellen omdat ik niet helemaal op de hoogte ben. Mijn man heeft een interessant artikel erover gelezen in Autovisie en daarin werd het systeem goed beoordeeld. Misschien kun je ook informatie op internet vinden hierover. Het lijkt ons wel een leuk alternatief dat ook thuis in Europa bruikbaar blijft.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Ik kan niet alles vertellen omdat ik niet helemaal op de hoogte ben. Mijn man heeft een interessant artikel erover gelezen in Autovisie en daarin werd het systeem goed beoordeeld. Misschien kun je ook informatie op internet vinden hierover. Het lijkt ons wel een leuk alternatief dat ook thuis in Europa bruikbaar blijft.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerikafan
- Partner van: Els (sinds 1970)
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
TomTom met kaarten voor heel Europa, US en Canada heeft ons geweldige diensten bewezen op onze toer door de VS en Canada. Af en toe wat moeilijkheden i.v.m. een camping aan een achterafweggetje, maar daar kwamen we snel weer uit met onze Hollandse mond. We waren in ieder geval altijd wel vlak in de buurt.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)
http://elssander.waarbenjij.nu
http://elssander.waarbenjij.nu
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Als je over een compatibele Nokia telefoon beschikt kan je gratis navigatie downloaden van de Nokia website. Ik heb het eens geprobeerd op m'n Nokia X6 en de Nokia N97 en het werkt best naar behoren. En vooral 't is gratis 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik heb zelf de TT 930 waarop de kaarten van de EU, US & Canada staan en over het algemeen werkt die best wel naar behoren, al doet een Garmin het IMHO iets beter, de vorige keer heb ik in de USA best wat problemen gehad in Houston & Dallas met m'n TT die op een gegeven moment het "Noorden" volledig kwijt was door de vele op & afritten & bruggen die er zijn... Ik denk dat ik al bij al door m'n sTomsTommeke toch een kilometer of 100 in totaal verloren gereden benAlessandro schreef:TomTom met kaarten voor heel Europa, US en Canada heeft ons geweldige diensten bewezen op onze toer door de VS en Canada. Af en toe wat moeilijkheden i.v.m. een camping aan een achterafweggetje, maar daar kwamen we snel weer uit met onze Hollandse mond. We waren in ieder geval altijd wel vlak in de buurt.

Hallo,heeft er misschien iemand de kaart van N-Amerika op SD-kaart staan voor in m'n Garmin Zumo GPS te plaatsen??Zou fijn zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb voor een TomTomXL de kaarten van Amerika binnen gehaald
Werkt prima.

Ik heb ook zo'n tomtom xl maar eentje zonder sleuf voor een sd kaart,heb jij in zo'n type de kaart kunnen opzetten?
Wij hadden onze Tomtom Go meegenomen.maar 50 km. buiten San Francisco viel hij uit en was hij defect.Dan maar ee"n nieuwe Tomtom xl gekocht bij Walmart voor 108 €.Is ons prima bevallen.De routes had ik op voorhand klaar gemaakt met het gratis programma TYRE.Die heb ik gelukkig kunnen overzetten naar onze nieuwe Tomtom.En alzo is onze reis prima verlopen.Wij hielden ook een blog bij tijdens onze reis.Dit kunnen jullie bekijken onder volgende link:
http://blog.seniorennet.be/1948guido/
Wij hadden een fantastische reis
Groetjes
Ria en Guido
http://blog.seniorennet.be/1948guido/
Wij hadden een fantastische reis
Groetjes
Ria en Guido
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen nieuwe discussie, maar voor het geval je er nog niet aan gedacht had: zonder TomTom kan het natuurlijk ook. Koop in elk geval een gewone, ouderwetse, papieren, kaart (bijvoorbeeld de Hallwag).
Marianne
Marianne
ja, Marianne,
Wij hebben onze kaart ook moeten gebruiken daar onze tomtom was uitgevallen.
Maar toch was ik blij dat Tomtom ons door Los Angeles en San Francisco heeft geleid.
Dat wou ik zeker niet met een kaart willen doen.
Groetjes
Guido
Wij hebben onze kaart ook moeten gebruiken daar onze tomtom was uitgevallen.
Maar toch was ik blij dat Tomtom ons door Los Angeles en San Francisco heeft geleid.
Dat wou ik zeker niet met een kaart willen doen.
Groetjes
Guido
-
- Amerikafan
laptop, microsoft street and trips, usb gps antenne...
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Ik ben van plan om online de nokia x6 te bestellen hier bijvoorbeeld: http://www.kpn.com/mobiel/alle-telefoon ... sku=961936voornamelijk voor de navigatie, maar heeft er iemand een idee of dat nog per provider verschilt? let me know! thnx
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
In prinicipe is dit niet per provider verschillend. De telefoon waar je naar toe linkt zit een GPS- chip ingebouwd, die connectie maakt met een GPS- satteliet. Hiermee kan via software van Nokia genavigeerd worden. Dit staat volledig buiten je provider.
Er zit natuurlijk wel verschil tussen in navigatie software (bijvoorbeeld nokiasoftware of tomtom). Maar volgens mij is die van Nokia goed en gebruiksvriendelijk (geen persoonlijke ervaring).
Er zit natuurlijk wel verschil tussen in navigatie software (bijvoorbeeld nokiasoftware of tomtom). Maar volgens mij is die van Nokia goed en gebruiksvriendelijk (geen persoonlijke ervaring).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Let hierbij wel op dat Nokia graag een positiebepaling doet aan de hand van GPS en Internet.
Mocht je hem in het buitenland willen gebruiken laat hem dan geen verbinding maken met internet.
Michel.
Mocht je hem in het buitenland willen gebruiken laat hem dan geen verbinding maken met internet.
Michel.
Amerika bezocht in 2010, 2013, 2014, 2015, 2016, 2018, 2019, 2022 en 2023
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je je toestel instelt op IGPS oftewel Integrated GPS, dan zal je toestel never nooit verbinding maken met internet.
Het enige nadeel met IGPS vind ik (ik heb een Nokia 5800) dat de fix met de sattelieten tot wel 5 minuten op zich kan laten wachten.
Als je eenmaal een fix hebt is ie blijvend...obstakels daargelaten natuurlijk.
Screenshots GPS Nokia 5800, NY city
Het enige nadeel met IGPS vind ik (ik heb een Nokia 5800) dat de fix met de sattelieten tot wel 5 minuten op zich kan laten wachten.
Als je eenmaal een fix hebt is ie blijvend...obstakels daargelaten natuurlijk.
Screenshots GPS Nokia 5800, NY city
-
- Amerika-newbie
He john, die x6, heb je daar nu ervaring mee? ben benieuwd naar je mening erover, want die van mij is niet zo best, maar wil weten of t nou aan mij ligt of wat anders...John778 schreef:Ik ben van plan om online de nokia x6 te bestellen hier bijvoorbeeld: http://www.kpn.com/mobiel/alle-telefoon ... sku=961936voornamelijk voor de navigatie, maar heeft er iemand een idee of dat nog per provider verschilt? let me know! thnx
Ja wel ervaring mee, maar echt balen dat ding. heb m verkocht ook onderhand!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1068 Weergaves
-
Laatste bericht door Maritabma
-
- 4 Reacties