Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper- of autovakantie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: camper of auto vakantie

Bericht door SonjaV »

Mijn lijst heeft een behoorlijke discussie tussen camper-fans en niet-zo grote-camper-fans teweeg gebracht. :lol:
Het is niet voor niks dat ik erboven heb gezet dat dit onze ervaringen zijn en dat hele volksstammen het niet met me eens zullen zijn.
Alaska is toch echt niet representatief voor camperreizen door the South/Mid West.
Dit geloof ik direkt.
Alleen het weer al.
Daardoor hebben we niet eens buiten kunnen zitten op de campings. En BBQ-en zat er ook niet in zo zonder afdak.
Wat betreft prijzen, onze duurste vakantie was die zonder camper!
Bij ons is het precies andersom.
De campervakantie was onze duurste vakantie.
Maar dat lag niet zo zeer aan de camper, maar aan het feit dat Alaska nu eenmaal een stuk duurder is dan de rest van Amerika. Hawaii mischien uitgezonderd, maar kan ik niet over oordelen omdat we daar nog niet geweest zijn.
Persoonlijk vind ik het met de camper leuker dan met de auto. Je hebt je eigen "huis" bij je en leeft niet zo vanuit de koffer. Ook krijg je (is onze ervaring) meer contact met anderen en dus ook amerikanen.
Het heeft zeker zijn voordeel dat alles een vast plekje heeft, maar ik heb nooit moeite gehad met het leven uit de koffer.
Meestal weet ik wel ongeveer wat in welke koffer zit.
Feitelijk is dit avontuurlijker en geeft ons meer het vakantiegevoel dan in een camper, met alle spullen netjes in de kasten zoals thuis. :mrgreen:
Meer contacten zal je in warmere gebieden zeker krijgen op een camping. In Alaska was dit door het weer helaas niet het geval.
Bed opmaken? Als je eruit stapt gooi je gewoon de dekens of slaapzakken een beetje netjes achter je neer.
Na het ontbijt was ik even af in drie minuten (met heet water, kwast en keukenrol) en Cor gaat even met de bezem door de camper in twee minuten.
Ja, veel tijd kost het niet, maar daar hebben wij in de vakantie gewoon helemaal geen zin in :wink:
Camper aan de buitenkant nog nooit schoongemaakt
Dit had ik van Rob ook al gehoord.
Waarschijnlijk is dit typisch iets voor Alaska. Het stond in het contract dat de camper schoongespoten moest worden ingeleverd.
Na die ervaring was ik echt "genezen" van de camper ervaring.
Gelukkig zijn wij niet de enigen 8)
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik hou niet van hotels of motels. Ik vind het helemaal niks..... in europa al niet in amerika en canada ook niet. Het gevoel van opgesloten zijn in een kamer dat idee alleen al geeft me een heel raar gevoel. Ik voel me er niet prettig bij. En dan zit je op je kamertje om een 21.00 's avonds. Dan begint bij mij de verveling al toe te staan er is geen donder op TV je hangt wat op het bed. En vriendlief is aan het internetten.... errug gezellig (not). Ik vind het ook waardeloos dat je iedere keer weer iets moet verzinnen wat je met eten gaat doen. Na drie keer een restaurant bezocht te hebben komt dat ook mijn neus uit.

Geef mij maar een camper/kampeer vakantie. Overnachten op een schitterende natuurcamping midden in een nationale park.... geen buren om je heen veel en erg veel privicy. Het sanitair, tja,... daar moet je wat flexibel mee omgaan. Dat is voor mij geen enkel probleem. Wat ik gewoon erg fijn vind is dat je vrij bent je kunt ivm de koelkast/vriezer bijna voor een week boodschappen inslaan. We kunnen linksom of rechtsom gaan we hebben alles bij ons toilet/douche en een gevulde koelkast. Wie doet ons iets????
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Tja Yarrah; het weer!!!! :roll:

En Sonja, gelukkig kun je er om lachen.

Alaska moet je dus niet vergelijken op dit gebied kennelijk en blijft inderdaad over of je van kamperen houdt of niet.
En dat is gelukkig voor iedereen verschillend en daarin zijn nog grote verschillen hoor. Van padvinders tot grote sleurhuttenbewoners, ( die soms niet eens meer gesleurd worden maar ergens staan :roll: ).

Ik ben een mooiweer kampeerder met een degelijke tent ( De Waard voor de kenners) waarin ik kan staan en die niet snel zal onderlopen of waaien. En waar geen spinnen en slangen in kunnen kruipen,grrrrrrrr. En met de dekbedden inmiddels mee. Dus errug luxe zeg maar. :lol:
Dus mogelijk naar Alaska ook gewoon in een hotel. :wink:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

thuul schreef:Tja Yarrah; het weer!!!! :roll:
Het weer kan tegen zitten, maar wij houden de weerberichten goed in de gaten. Wij zitten nooit vast aan een reisschema. Is het weer ergens anders mooi, dan gaan we daar heen. bv. volgend jaar gaan we naar canada/amerika we starten in canada is het weer slecht dan gaan we naar het zuiden (amerika) is het mooi dan blijven we nog even in canada.
Ons doel is Yellowstone, maar kan ook Yukon worden. We zien het wel als we daar zijn.
Go T@bbing!!!!

Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

groot gelijk! Zo doen we het hier ook altijd, in de USA nog niet nodig geweest eigenlijk.
nelleke
Amerika-ontdekker

Bericht door nelleke »

voor of na het seizoen zou natuurlijk ideaal zijn maar ik heb een man en zoon die in het hoogseizoen vakantie hebben dus dat gaat niet.
kunnen jullie een gemiddelde prijs per nacht op een camping geven?
groetjes nelleke
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Dat ligt er aan naar welke camping je wilt. Er zijn grote verschillen tussen de staatscampings 10 tot 30 dollar en een commerciele camping 20 tot 45 dollar (afhankelijk van de voorzieningen) . Ik vind de commerciele echt niet leuk we hebben er een paar keer opgestaan, omdat het echt niet anders kon. Maar dat hutjemutje zorgt er bijna voor dat ik gillend naar huis ga :lol: .
Go T@bbing!!!!

nelleke
Amerika-ontdekker

Bericht door nelleke »

hoi allemaal,
ik heb via de site van tioga tours een offerte laten maken voor de auto en voor een camper.
onze keuze is gemaakt want met een camper is 2000 euro duurder.
groetjes nelleke
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat is puur je vervoer, om een goed vergelijk te maken moet je dan ook de kosten van hotel tegen campground en altijd uit eten of regelmatig zelf koken vergelijken, dan kan het totaal plaatje wel eens anders uitkomen dan je nu denkt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet inderdaad wat meer dingen meenemen om de kosten te vergelijken. Voor 2000 euro kun je echter aardig wat motels nemen: als je uitgaat van 100 euro per nacht kun je al bijna 3 weken lang in motels slapen. Bij een camper moet je nog de kosten van de campground meenemen. Hoeveel je bespaart als je zelf kookt weet ik niet. Ook zonder camper kun je je ontbijt en lunch zelf klaarmaken, dat scheelt al veel.
Ik denk dat je dan toch met auto en motels wel goedkoper uitbent, maar zoals Rob al zegt kun je het niet zomaar vergelijken.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

In het hoogseizoen zijn campers gewoon heel erg duur, ik kan me niet voorstellen dat je dan niet goedkoper uit bent met een auto en motels. Ik ben een absolute camperfan, maar ik zou ook niet graag meer in het hoogseizoen gaan.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Dat klopt... Nu al 3 x gedaan met camper in het hoogseizoen en de huur van de camper blijft een duur grapje.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Camper is gewoon duurder dan auto/motel, hoe leuk de voorstanders de camper ook vinden.
Ik heb zelf een voorkeur voor auto/motel, gewoon omdat dat me meer vrijheid van bewegen geeft, en ik geen aparte auto wil huren als ik bijvoorbeeld eens off-road wil gaan.
(en ik weet dat dat niet mag)
obeliks
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door obeliks »

Absoluut de CAMPER!!!!!
Mijn creditcard maatschappij vindt dat trouwens ook, want ik vind het wel duurder dan een auto/motel combi.
Maar goed, afgelopen zomer zo verschrikkelijk mooie vakantie gehad: http://ronaldmoniquetom.blogspot.com/
Wij gaan sinds afgelopen maanden het liefst met een camper, de vrijheid is zo groot, je kunt overal naar toe rijden, geen enkel probleem met parkeren, enz...
En, je hebt werkelijk ALLES bij je!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Pete.Z schreef:Camper is gewoon duurder dan auto/motel, hoe leuk de voorstanders de camper ook vinden.
Ben ik het niet mee eens, wij hebben beiden gedaan en camper komt voor ons stukken voordeliger uit.
Behalve als je elke dag uit eten gaat en op dure rv resorts gaat staan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie reizen buiten het hoogseizoen denk ik. Dat maakt veel verschil.

Marianne
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Martin & Marianne schreef:Jullie reizen buiten het hoogseizoen denk ik. Dat maakt veel verschil.

Marianne
Meestal in de maand juni en een stukje van juli.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vind juist de vrijheid met een auto veel groter. Je kunt overal naartoe rijden en hebt nergens moeite om een parkeerplek te vinden. Ook kun je alle kleine weggetjes en dirtroads in als je wilt en alle lage tunneltjes door. Als je even ergens heen wilt hoef je niets los te koppelen, je kunt zo vertrekken.
Als er iemand niet lekker is (zoals bij ons weleens gebeurt) kunnen de anderen gewoon op stap gaan zonder jou, als je een camper reist moet jij mee op pad of moeten ze gedwongen bij je blijven.
Die w.c' s zijn makkelijk overal te vinden (en geloof me, ik moet heel vaak :wink: ) en ik neem aan dat je de camper ook niet zomaar overal langs de weg stil mag zetten maar ook naar een rest area o.i.d moet. Daar zijn meestal ook w.c's en picknicktafels te vinden.
Koken doe ik liever niet in de vakantie, wij hebben een grote koelbox mee en magnetrons om iets op te warmen zijn in de meeste hotelkamers ook te vinden.
Douchen doen we alleen 's morgens of 's avonds en dan is de douche in een hotelkamer veel groter en comfortabeler. Bovendien kan ik alle handdoeken zo laten liggen en hoef ik de douche niet schoon te maken.

En dat gerammel... ik ben bang dat het Ger enorm zou irriteren. Wij hadden af en toe iets in de auto dat rammelde en dan rust Ger niet voor hij weet waar het vandaan komt. Ik moet er niet aan denken hoe zijn humeur zou zijn als alles achter hem rammelde en klepperde :lol: :wink:

Marjon
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

vana schreef:En dat gerammel... ik ben bang dat het Ger enorm zou irriteren. Wij hadden af en toe iets in de auto dat rammelde en dan rust Ger niet voor hij weet waar het vandaan komt. Ik moet er niet aan denken hoe zijn humeur zou zijn als alles achter hem rammelde en klepperde :lol: :wink:

Marjon
Daar kan ik dus ook heel slecht tegen.
Regelmatig gingen ook nog eens wat lades open tijdens het rijden en van 1 raam werkte het slot niet dus dat rammelde ook constant open.
We hebben daar letterlijk en figuurlijk een stokje voor gestoken om te voorkomen dat het raam weer open ging. 8)
We hebben een keer of 5 zelf wat gekookt in de camper en hebben het klaar gespeeld om een heel potje zout en een potje peper leeg te krijgen.
Ondanks dat we de deksels zo gedraaid hadden dat de strooi-openingen dicht zaten, zijn de potjes gewoon leeggerammeld in de la. :roll:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ligt er natuurlijk ook aan hoe je iets opruimt voordat je gaat rijden, bij ons is er nog nooit een kruimel zout en/of peper uit de potjes gekomen.
Dacht dat je voor loszittende ramen en open vliegende kastjes altijd een rol ducktape meekreeg bij C-A :wink: :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer