Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

goedkoop shoppen in amerika ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
suuske
Amerika-ontdekker

goedkoop shoppen in amerika ?

Bericht door suuske »

Ik hoor iedereen over goedkoop shoppen in Amerika, de outletmalls, dat je een lege koffer mee moet nemen maar... wat zijn nu de echte tips en welke merken koop je dan. Is het alleen kleding of ook schoenen of misschien (huid) verzorgingsproducten.
En kennen ze in de USA bv ook een echte uitverkoop of is het meer zoals in Nederland het hele jaar door aanbiedingen en niet specifiek een bepaalde periode?
Graag je tips over wat jij nu koopt in the states en wat dat dan scheelt, als 'kenner' van een merk zou je dat dan moeten kunnen aangeven :D

tip die ik ter harte heb genomen bij mijn bezoek aan NY;om problemen bij de douane te voorkomen ivm je aankopen...
stop al je aankoopbonnen in een aan jezelf geadresseerde enveloppe en stuur deze naar je huisadres. Draag verder zoveel mogelijk je aankopen alvast, loop een middagje op je nieuwe schoenen zodat de zool niet meer 'nieuw' oogt. Altijd handig als je door de douane moet.
Binnen enkele dagen na thuiskomst kwam de enveloppe met al mijn bonnetjes; prima geregeld!
Bandido
Amerika-expert

Re: goedkoop shoppen in amerika ?

Bericht door Bandido »

Ik denk dat je in dit topic al heel wat antwoorden zult vinden. :wink:
suuske schreef:Binnen enkele dagen na thuiskomst kwam de enveloppe met al mijn bonnetjes; prima geregeld!
Maar nou ben ik toch wel benieuwd wat je precies met die bonnetjes wilt gaan doen in NL?
"Keep Georgia On Your Mind"
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ruilen :lol:
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Wij kopen kleding en electronica (laptop en netbook).
Ja het is goedkoop, maar heb nooit echt uitgezocht hoeveel goedkoper het nou echt is.

Kledingmerken waar we voor gaan zijn Tommy Hilfiger, Timberland, The North Face en de Nike Factory Store.
Ik probeer ook nog wat voordeel te halen uit het feit dat ik eBay afzoek naar goedkope giftcards en Merchandisecards van de verschillende winkelketens.

Je tip voor bonnetjes is voor kleding wel leuk, maar ik vraag me af wat daar de bedoeling van is. Als de kleding niet voldoet denk ik niet dat je naar de winkel terug gaat om te reclameren :wink:
Bon voor de computer bewaar ik wel, maar heb ik nooit nodig gehad. Meeste grote computermerken hebben wel een wereldwijde dekking, maar zijn er toch niet blij mee als je ze wel de lasten (reparatie) maar niet de lusten (aankoop) wil gunnen.

Verder denk ik dat je de douane onderschat als je denkt dat ze niet door zouden hebben met een volle koffer met nieuwe kleding te maken te hebben of met kleding die al wat ouder is. Ze zijn gewoon niet op zoek naar mensen die goedkoop voor zichzelf kleding meenemen. Ik denk dat het voldoende is als je de labels van de kleding afhaalt. Je moet ze ook niet willen uitdagen en ze het idee geven dat je het allemaal weer wilt doorverkopen.

We gaan in juni/juli weer en er gaat (als de dollarkoers blijft zoals die is) weer een lege koffer mee daarheen en die zal gevuld weer terug komen :lol:
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Verder denk ik dat je de douane onderschat als je denkt dat ze niet door zouden hebben met een volle koffer met nieuwe kleding te maken te hebben of met kleding die al wat ouder is. Ze zijn gewoon niet op zoek naar mensen die goedkoop voor zichzelf kleding meenemen. Ik denk dat het voldoende is als je de labels van de kleding afhaalt. Je moet ze ook niet willen uitdagen en ze het idee geven dat je het allemaal weer wilt doorverkopen.
Daarnaast mag je sowieso al voor € 430,00 per persoon "legaal" mee terugnemen uit een land buiten de EU.
http://www.douane.nl/particulier/reizig ... ge-05.html
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Ik heb héél veel spijt dat ik mijn bonnetje van mijn handtas niet heb bijgehouden!

In april kocht ik een guess handtas aan in een South Beach Miami store en gooide het bonnetje weg.
Handtas van slechte kwaliteit (nog nooit meegemaakt van guess), mail gestuurd (terecht gekomen bij Guess Europ) en ik kreeg het antwoord dat als ik het bonnetje nog had, ze mij een tas stuurde van ongeveer dezelfde waarde.
Brute pech.
Heb nu een mail gestuurd naar het HQ in Los Angeles, maar k verwacht hetzelfde antwoord.
Corvette Racing
Amerika-ontdekker

Bericht door Corvette Racing »

Is er überhaupt hier iemand die ooit z'n koffer heeft moeten openmaken voor de douane? Vorige week op Schiphol (vanuit NY) liep er een heel vliegtuig langs ze zonder dat er iemand werd uitgepikt. Ben zelf ook nog nooit aan de beurt geweest.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> s er überhaupt hier iemand die ooit z'n koffer heeft moeten openmaken voor de douane?

Jazeker. Ikke ! :thumbup:

Maar naar mijn ervaring letten ze in NL niet echt op het totaal ingevoerde bedrag als dat verdeeld is over vele kleine zaken. Eigenlijk zit ik meestal vele keren over dit bedrag heen en dat is nooit een probleem. Ik neem aan dat dit wel een probleem zou zijn als het bv uit veel dezelfde items zou gaan.

De laatste keer zei de beambte dat ik een bepaalt product niet mocht invoeren, maar ik mocht het wel houden. Maar, zo zei hij, de volgende keer moest ik natuurlijk niet zeggen dat het vorige keer wel mocht :D

>Ik heb héél veel spijt dat ik mijn bonnetje van mijn handtas niet heb bijgehouden!

Wellicht heb je een afschrift van je CC ?
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Ja, wij werden uit de rij geplukt! Wij hadden nogal veel bagage op de terug weg. Vraag van de dame van de douane: voor hoeveel geld heeft u gekocht? Ons antwoord: wil je het in euro's of dollar's, want in Amerika kan je veel kopen voor niet veel geld. De dame moest lachen, maar nu we toch in gesprek waren, moesten de koffers dan toch maar even door de scan..............aaaaaiiiiiii.............want we hadden echt teveel, o.a. motorkleding. De koffers gingen door de scan en wij vertelde wat voor leuke dingen wij toch hadden gekocht. Dat vooral motorkleding toch wel een zoektocht was, want zelden zie je een motorrijder goed aangekleed. (onzin natuurlijk, maar de dame was het helemaal met ons eens) koffer hoefde niet open, oefffff en we mochten doorlopen. Wat was ik blij dat we aan de andere kant van de schutting stonden, want als de koffers open hadden gemoeten, hadden ze kunnen zien dat we dik, maar dan ook heel dik over de vrij in te voeren limit heen waren.

Wat kopen wij? Over het algemeen veel kleding, spijkerbroeken, overhemden, sportkleding en schoenen. Kopen daar de merk kleding voor H&M prijzen en soms lager (geloof dat ik voor Adidas sportshirts de laatste keer iets van 8 dollar betaalde). De outlets staan er bol van, net als onze koffers. WIj gaan er altijd heen met een vrijwel lege koffer, alleen de dingen voor de eerste dagen en een oude spijkerbroek, de rest koop ik daar en draag dat dan ook vrijwel meteen. Kleding en de schoenen hebben dan ook al gebruikssporen: bonnetjes bij grote bedragen bewaar ik ze ivm creditcard en de prijskaartjes/labeltjes gaan in de hotelkamer al de vuilnisbak in.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

jmvdc schreef:Ik heb héél veel spijt dat ik mijn bonnetje van mijn handtas niet heb bijgehouden!

In april kocht ik een guess handtas aan in een South Beach Miami store en gooide het bonnetje weg.
Heb je de tas met een creditcard betaald? Dan kun je je statement nog laten zien.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Corvette Racing schreef:Is er überhaupt hier iemand die ooit z'n koffer heeft moeten openmaken voor de douane?
Jazeker, vrij regelmatig zelfs. En ze kijken heel goed naar wat je bij je hebt, zeker bij vluchten uit landen als de VS of Turkije, waar mensen nou eenmaal vaak veel winkelen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Enige verschil is dat ze bij vluchten uit Turkije vooral op zoek zijn naar nepkleding.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik ben ook al eens gecontroleerd op Schiphol. Was nog in de periode dat je nog niet voor € 430 aan spullen mocht meenemen. Ik had DVD's, CD's, Kleding, Softwarepakketen met prijs en al in de koffer zitten. Werd wel gezien maar niet moeilijk over gedaan terwijl het meer dan het toegestane bedrag was.

Mijn indruk is dat ze er meer op letten of je niet met grote hoeveelheden van dezelfde spullen thuis komt. Bijv. 10 paar sportschoenen of 10 paar Levi's. Dan trek je de aandacht van ze.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Rob schreef:Enige verschil is dat ze bij vluchten uit Turkije vooral op zoek zijn naar nepkleding.
Ja, en zonnebrillen, schoenen, horloges en andere meuk die je daar vindt. :wink:
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij zijn nog nooit gecontroleerd maar hebben wel gezien dat er mensen apart genomen werden.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
suuske
Amerika-ontdekker

Bericht door suuske »

de bonnetjes bewaar ik inderdaad voor het afschrift van mijn creditcard, als je veel geld uitgeeft wil je wel even kunnen checken als je thuis komt of de afschriften kloppen. Aangezien we bijna 4 weken gaan lijkt me dat wel zinvol, zowiezo houd ik niet zo goed bij wat ik uitgeef dus wel een handige controle als je weer terug bent :oops:

verder ivm garantie natuurlijk. Bij een shirt van een paar dollar is dat niet aan de orde maar als je een dure zonnebril ofzo koopt van een bepaald merk dan loopt de garantie meestal wereldwijd. Ik heb het zelf meegemaakt met een zonnebril van Diesel, gekocht in Italie en dan heb je in Nederland dus wel garantie bij een defect maar alleen...met bon.

De rest van de bonnen gooi ik ter plaatse al weg tegelijk met de labels enz.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Je kunt je bonnetjes natuurlijk ook gewoon in je handbagage doen in een portefeuille.
Ze zijn nou ook weer niet zo overactief dat je alles tot op de papiertjes in je portemonnee moet laten zien.

Ik verbaas me echt wel eens hoe mensen denken over de douane en hoe slim mensen denken te zijn in het ontlopen van ????? en waarbij ze dan van alles (onnodig) uithalen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

De douane is goed in het lezen van lichaamstaal en vaak zend je onbewust signalen uit dat er iets niet klopt.
We hebben trouwens nog nooit onze koffer hoeven open maken op de terug reis, 1x op de heen reis, weet alleen niet meer of dat naar Amerika of Gran Canaria was.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Vergeet ook niet dat een aantal koffers ook reeds bekeken wordt voordat je ze zelf van de band pakt.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Wat nog wel eens gebeurd, is dat je koffer er (nog) niet is als jij al geland bent; de koffer wordt dan nagezonden en dan wordt deze uiterst secuur gecontroleerd, kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Dan is het beter om de labels ed. verwijderd te hebben en geen aankoopbonnen in de koffer te bewaren :wink:

Bonnetjes bewaren heeft o.a. ook zin m.b.t. de verzekering; bij diefstal bijvoorbeeld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer