Als je her en der leest dan zie je dat Jan Doets wel degelijk informatie (heeft) verstrekt, waarin een deel van de punten waarover naar Jan Doets is gemaild blijkbaar beschreven cq. uitgelegd staan. Als degene die de reis boekt dit dan niet leest, of bepaalde dingen aanneemt, dan kun je dat toch echt niet de reisorganistie aanrekenen. Ze kunnen slechts elke klant nog een keer benaderen om te vragen of ze alles wel gelezen hebben en wellicht nog vragen hebben. Andersom wel: beste klant, lees alles a.u.b. door en laat ons weten als u vragen heeft. Gebeurt dit laatste niet, dan ligt de verantwoordelijkheid daarvoor niet bij Jan Doets.Bostonlover schreef:...
Ik heb nog geen enkele ervaring met Jan Doets, en die ga ik ook niet krijgen, maar vind dat op bepaalde voor de hand liggende zaken de klant (lees TS) veel beter had kunnen worden voorbereid.
...
Ongeacht de discussie welke reisorganisatie beter is, de primaire taak van een reisburo is dat ze de klant goed voorlichten over de aan te schaffen reis, hier dient een groot deel van hun meerwaarde te zitten. In dit opzichts is Jan Doets naar mijn mening veel te kort geschoten.
De kennis hoort bij het reisburo te zitten en niet bij de klant, die moet alleen beslissen of hij/zij de reis wil aanschaffen op basis van de gekregen info. Uiteraard maakt de beter ingelichte klant vaak de betere keuze.
Daarbij, zoals ik al eerder schreef, ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat je voorbereid op vakantie gaat, ook al heb je je reis via een organisatie geboekt. Je hoeft dan niet per se je heel uitgebreid te gaan verdiepen in vanalles en nog wat, maar de door de reisorganisatie verstrekte informatie doorlezen is toch wel het minste wat je doet.