Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Jan Doets

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ervaringen met Jan Doets

Bericht door Dento »

Bostonlover schreef:...
Ik heb nog geen enkele ervaring met Jan Doets, en die ga ik ook niet krijgen, maar vind dat op bepaalde voor de hand liggende zaken de klant (lees TS) veel beter had kunnen worden voorbereid.
...
Ongeacht de discussie welke reisorganisatie beter is, de primaire taak van een reisburo is dat ze de klant goed voorlichten over de aan te schaffen reis, hier dient een groot deel van hun meerwaarde te zitten. In dit opzichts is Jan Doets naar mijn mening veel te kort geschoten.

De kennis hoort bij het reisburo te zitten en niet bij de klant, die moet alleen beslissen of hij/zij de reis wil aanschaffen op basis van de gekregen info. Uiteraard maakt de beter ingelichte klant vaak de betere keuze.
Als je her en der leest dan zie je dat Jan Doets wel degelijk informatie (heeft) verstrekt, waarin een deel van de punten waarover naar Jan Doets is gemaild blijkbaar beschreven cq. uitgelegd staan. Als degene die de reis boekt dit dan niet leest, of bepaalde dingen aanneemt, dan kun je dat toch echt niet de reisorganistie aanrekenen. Ze kunnen slechts elke klant nog een keer benaderen om te vragen of ze alles wel gelezen hebben en wellicht nog vragen hebben. Andersom wel: beste klant, lees alles a.u.b. door en laat ons weten als u vragen heeft. Gebeurt dit laatste niet, dan ligt de verantwoordelijkheid daarvoor niet bij Jan Doets.

Daarbij, zoals ik al eerder schreef, ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat je voorbereid op vakantie gaat, ook al heb je je reis via een organisatie geboekt. Je hoeft dan niet per se je heel uitgebreid te gaan verdiepen in vanalles en nog wat, maar de door de reisorganisatie verstrekte informatie doorlezen is toch wel het minste wat je doet.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Rob schreef:
een handling fee is dan toch niet zo raar?
Dat is inderdaad normaal als het om een normale handling fee gaat, daar ben je bij de meeste reisbureaus tussen de
€ 20,00 en € 30,00 voor kwijt, het gegeven dat men bij het niet aanschaffen van een vliegticket voor een camperhuur tussen de € 140,00 en € 195,00 extra in rekening brengt vind ik pure diefstal, dat kom je bij geen enkel ander reisbureau tegen.
Die handling fee hoef je niet te betalen als je ook vliegtickets bij hen boekt en waarom zou je dat niet doen, ze zijn erg scherp met hun ticketprijzen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Omdat ik zelf wil bepalen waar ik mijn tickets boek en dan wil ik geen boete krijgen want zo zie ik dat.
Je wordt financieel gestraft door een reisbureau omdat je ergens anders je vliegtickets boekt.
Zo goedkoop zijn ze trouwens niet, bij de offerte wordt een ticketprijs van bijna € 750,00 gegeven dat kan zeker € 200,00 goedkoper voor de periode waarin wij gaan.
Als je zoals wij vanaf Brussel wil vliegen wordt het nog een stuk duurder.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Rob schreef:Omdat ik zelf wil bepalen waar ik mijn tickets boek en dan wil ik geen boete krijgen want zo zie ik dat.
Je wordt financieel gestraft door een reisbureau omdat je ergens anders je vliegtickets boekt.
Zo goedkoop zijn ze trouwens niet, bij de offerte wordt een ticketprijs van bijna € 750,00 gegeven dat kan zeker € 200,00 goedkoper voor de periode waarin wij gaan.
Als je zoals wij vanaf Brussel wil vliegen wordt het nog een stuk duurder.
Is dat soms de prijs van een losse ticket?
Juist de combinatie ticket/camperhuur, eerste hotel en laatste campground, daar zijn ze heel scherp in.
Begrijp me niet verkeerd, ik zit hier helemaal geen reclame voor Jan Doets te maken maar ik geef alleen onze ervaringen weer.
Elke reis die we maken pluis ik tot in den treure uit om het zo goedkoop mogelijk te maken zodat we om het jaar een USA trip kunnen maken.
En elke keer kom ik na tig offertes weer uit bij Jan Doets, vooral om die combi die ze aanbieden.
nerdwebber
Amerika-ontdekker

Bericht door nerdwebber »

Vandaag gewoon weer bij Jan Doets onze reis voor 2011 geboekt (vlucht met United via Chicago) incl. 2 hotelovernachtingen (Tuscany Suites in Las Vegas) en de camper (4 weken 26-28ft Road Bear). Jan Doets bleek t.o.v. van Tioga en Exit toch weer met de beste aanbieding uit de bus te komen.
"And somewhere between the time you arrive and the time you go may lie a reason you were alive but you’ll never know" Jackson Browne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb een hele simpele reden waarom in al vier jaar niet meer bij Jan Doets boek.

Road Bear (en vaak ook de andere camperverhuurders) maken in juni hun prijzen bekend. Ik wil zo vroeg mogelijk tickets boeken, omdat dat vooral voor business class de goedkoopste optie is. Twee jaar op rij heb ik bij Jan Doets offerte gevraagd voor camperhuur in juni en beide keren kreeg ik te horen dat de prijzen in oktober bekend werden. Twee jaar op rij heb ik hen gemeld dat ik van Tioga Tours en Travelhome wel offertes kreeg. Simpele antwoord: dan kunt u kiezen tussen wachten op onze prijzen of boeken via de collega's.

Jan Doets rekende trouwens destijds voor business class tickets een vast bedrag bovenop de economyprijzen. Destijds was dat 1600 euro per ticket, voor dat zelfde geld vlogen we de laatste keren met BA BC naar New York en in het voorjaar naar Miami (en terug uit Dallas). Bij JD zou daar dus nog de prijs van een economyticket minimaal bijkomen.

Tja ... simpel!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer