Ik heb de Nederlandse ING inmiddels een mailtje gestuurd en gevraagd of zij dit gaan overnemen. Misschienwillen andere Nederlanders dit bij hun bank navragen. Als ik antwoord heb, zal ik het in dit topic melden.
sachasenne schreef:Ja, en het brengt een deel extra kosten mee.
Als je alles elke keer betaalt met de cc dan betaal je heel wat kosten. Ik haalde nu en dan een groter bedrag af om die kosten niet elke keer te betalen.
Ehhh... dat snap ik niet helemaal.
Volgens mij betaal je alleen kosten als je geld opneemt uit de automaat en niet als je ergens aan de kassa betaalt.
Maar misschien kun je het uitleggen
En kosten betaal je ook als je in het buitenland geld opneemt met je maestro kaart (ik in ieder geval wel). Is dat bij jullie anders ?
Bij argenta betaal je bij elke betaling met je CC 1.5 percent wisselkoerscommissie.
Als je geld opneemt met je maestro betaal je in principe evenveel als dat je geld opvraagt met de CC. Het verschil is wel dat je bij elke afhaling met je maestro 2.50 euro minimum als vaste kost betaalt. Met je CC is dat een minimum van 5 euro.
Een cc gekoppeld aan je bankrekening heeft altijd een limiet die varieert naargelang welke bank tussen de 1600 en 2500 euro.Je kan die zoals gezegd laten verhogen.
Blijft, dat je een bankrekening kan openen bij de Nederlandse ING en dan heb je 2 voordelen : geen kosten bij betaling met je CC en je CC is verbonden aan een aparte rekening waarbij het bedrag dat op die rekening staat de limiet is (en je kan aanvragen of je daar een credit op kan krijgen en dan is de limiet hoger dan wat er op de rekening staat).
Ik weet niet of buitenlanders een krediet krijgen op hun cc-rekening, maar zoals gezegd, zolang er geld op de rekening staat kun je dat geld uitgeven.
Joycee schreef:Ik heb de Nederlandse ING inmiddels een mailtje gestuurd en gevraagd of zij dit gaan overnemen. Misschienwillen andere Nederlanders dit bij hun bank navragen. Als ik antwoord heb, zal ik het in dit topic melden.
Ja zeg breng ze even op het idee, hahaha.
Niet door vertellen aan ze joh
Voor ons zou het ook niet zo handig zijn als het in NL ook zo zou gaan. Wij gebruiken de NL bank pas hier gewoon als we wat willen betalen of geld willen opnemen van onze NL rekening. Een NL credit card moet je toch weer voor betalen per jaar en geld overschrijven van NL naar USA kost meer dan het gewoon pinnen uit de muur.
Staceybeesie schreef:Ja zeg breng ze even op het idee, hahaha.
Niet door vertellen aan ze joh
Te laat
Dit is het antwoord van de NL ING: Het is bij ons niet bekend dat u met het Maestrologo niet meer kunt pinnen buiten Europa. U kunt met uw Betaalpas geld opnemen bij automaten met een Maestrologo. Ook buiten Europa.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.