Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Belgische banken blokkeren Maestro in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: Belgische banken blokkeren Maestro in de VS

Bericht door Disney-Golf »

US-fanboy schreef:Als het echt allemaal zo erg is dan open je toch een bankrekening bij de ING.
ING België doet ook mee aan het niet meer kunnen gebruiken van Maëstro buiten de EU hoor! :evil:
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Ik heb de Nederlandse ING inmiddels een mailtje gestuurd en gevraagd of zij dit gaan overnemen. Misschienwillen andere Nederlanders dit bij hun bank navragen. Als ik antwoord heb, zal ik het in dit topic melden.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

US-fanboy schreef:
sachasenne schreef:Ja, en het brengt een deel extra kosten mee.

Als je alles elke keer betaalt met de cc dan betaal je heel wat kosten. Ik haalde nu en dan een groter bedrag af om die kosten niet elke keer te betalen.
Ehhh... :? dat snap ik niet helemaal.
Volgens mij betaal je alleen kosten als je geld opneemt uit de automaat en niet als je ergens aan de kassa betaalt.
Maar misschien kun je het uitleggen

En kosten betaal je ook als je in het buitenland geld opneemt met je maestro kaart (ik in ieder geval wel). Is dat bij jullie anders ?
Bij argenta betaal je bij elke betaling met je CC 1.5 percent wisselkoerscommissie.

Als je geld opneemt met je maestro betaal je in principe evenveel als dat je geld opvraagt met de CC. Het verschil is wel dat je bij elke afhaling met je maestro 2.50 euro minimum als vaste kost betaalt. Met je CC is dat een minimum van 5 euro.
Een cc gekoppeld aan je bankrekening heeft altijd een limiet die varieert naargelang welke bank tussen de 1600 en 2500 euro.Je kan die zoals gezegd laten verhogen.
Groetjes,
Carine
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Bedankt voor de uitleg.

Blijft, dat je een bankrekening kan openen bij de Nederlandse ING en dan heb je 2 voordelen : geen kosten bij betaling met je CC en je CC is verbonden aan een aparte rekening waarbij het bedrag dat op die rekening staat de limiet is (en je kan aanvragen of je daar een credit op kan krijgen en dan is de limiet hoger dan wat er op de rekening staat).
Ik weet niet of buitenlanders een krediet krijgen op hun cc-rekening, maar zoals gezegd, zolang er geld op de rekening staat kun je dat geld uitgeven.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Joycee schreef:Ik heb de Nederlandse ING inmiddels een mailtje gestuurd en gevraagd of zij dit gaan overnemen. Misschienwillen andere Nederlanders dit bij hun bank navragen. Als ik antwoord heb, zal ik het in dit topic melden.
Ja zeg breng ze even op het idee, hahaha.
Niet door vertellen aan ze joh ;-)

Voor ons zou het ook niet zo handig zijn als het in NL ook zo zou gaan. Wij gebruiken de NL bank pas hier gewoon als we wat willen betalen of geld willen opnemen van onze NL rekening. Een NL credit card moet je toch weer voor betalen per jaar en geld overschrijven van NL naar USA kost meer dan het gewoon pinnen uit de muur.
ben_
Amerika-ontdekker

Bericht door ben_ »

Thamar schreef: Zij benadrukt ook dat de consument aan zijn bank kan vragen om zijn debetkaart buiten Europa te blijven gebruiken.
Ik ben net even langs Dexia geweest.

Het is mogelijk om de maestro functie te activeren voor max. 3 maanden in bv de USA. Wel minimum 1 week op voorhand aan te vragen.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Begrijp ik het goed dat als je 4 x per jaar je bank opbelt je de kaart gewoon net zo in de USA kan blijven gebruiken zoals voorheen het geval was ?

Zal wel een betaal nummer zijn :D
ben_
Amerika-ontdekker

Bericht door ben_ »

Bellen was niet nodig, een mailtje volstond.

Ik weet niet of wat jij voorstelt gaat werken. Ze beoordelen telkens elke aanvraag dus ik veronderstel dat ze dit dan snel doorhebben.
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Staceybeesie schreef:Ja zeg breng ze even op het idee, hahaha.
Niet door vertellen aan ze joh ;-)
Te laat :oops:

Dit is het antwoord van de NL ING:
Het is bij ons niet bekend dat u met het Maestrologo niet meer kunt pinnen buiten Europa. U kunt met uw Betaalpas geld opnemen bij automaten met een Maestrologo. Ook buiten Europa.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer