Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 2

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
tosca
Amerika-expert

Re: Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 2

Bericht door tosca »

Wij gaan komende zomer weer voor 4 weken door de VS (& Canada) reizen.

Ik wil me toch wat meer in Priceline gaan verdiepen. Hoeveel tijd moet ik er voor uittrekken om me in te lezen en zaken uit te zoeken? Ik wil zoveel mogelijk teleurstellingen voorkomen en goed voorbereid zijn :)
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Met een uurtje lezen moet je de basisprincipes wel weten volgens mij. Bieden is altijd moeilijk te voorspellen, soms heb je zo beet voor een goede prijs en soms ben je heel lang bezig.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Mooi! Bedankt!

Ga ik dat deze week toch maar eens doen, maar we hebben nog genoeg tijd :D
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

ik heb toch echt er dagen over gedaan voordat ik alle ins en outs snapte.met name omtrent het free rebidden en het goed de sites afspeuren naar welke hotels het waarschijnlijk zijn die op een bepaald moment aangeboden worden.Dus in een uurtje zal je echt niet lukken is mijn mening.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Hmm, ik ben op vlak van hotelletjes boeken redelijk een controlefreak omdat ik wel graag alles onder controle heb dus ;) maar aan de andere kant ben ik ook erg fan van mijn portemonnee :)
Ik lees hier over priceline en hotwire en ben geneigd om het misschien toch eens te proberen...
Ik heb hier al veel gelezen maar snap het nog niet volledig...
Ik heb voorlopig 2 vraagjes :
- Wij reizen met z'n 2en in juli 2011.. is het dan niet beter om nog te wachten of kunnen we dit gewoon nu al doen?
- Als ik het goed begrijp, bied je op priceline een prijs (mits beetje vooronderzoek op betterbidding enzo, ...) en als die wordt geweigerd MOET je een nieuw bod doen maar MOET je je voorkeuren veranderen??
Bvb. Ik wil een 4sterrenhotel in SLC (ik zeg maar iets). Ik wil uiteraard in het stadscentrum zitten... Moet ik dat dan veranderen als m'n eerste bod geweigerd is??

Vind het wel een spannende manier van hotels boeken eig... Zeker als je er superveel voordeel mee doet, wat ik hier toch wel merk!!!
Werkt dit ook voor kleinere stadjes zoals Jackson, Moab, Page,..?
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

vraag 1 is al vaak voorbij gekomen, is geen vast antwoord op te geven.Vroeg kan ,laat kan afhankelijk van vraag en aanbod.
vraag 2 is een vraag die duidelijk wordt bij het goed inlezen.Je mag een nieuw bod doen mits er een free rebid zone is anders MOET je 24 uur wachten.Als je dus een 4* sterren wilt moet je er een zone bijdoen waar geen 3* zit.
Zoals aangegeven door mij snap je dit pas na heel wat inlezen hoe het zit,misschien ben ik niet zo intelligent maar ik denk dat de meesten dit hier zullen beamen.Tenminste als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten wel!
Lees de eerste pagina op dit topic eens goed door met alle linkjes.En/of dit hele topic dan zal het duidelijker worden.
Ik ben een super control freak maar ik wist bij zowel hotwire ( wat super makkelijk is om te schterhalen wel hotel het is) maar ook bi priceline nagaenoeg altijd welk hotel het werd ( tenminste de hotels in de hoge prijsklasse)
in Page bijvoorbeeld kan het ook daar won ik het marriott courtyard maar daar zal de winst normaal niet zo hoog zijn dan in de grotere steden.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Valerie schreef: - Als ik het goed begrijp, bied je op priceline een prijs (mits beetje vooronderzoek op betterbidding enzo, ...) en als die wordt geweigerd MOET je een nieuw bod doen maar MOET je je voorkeuren veranderen??
Je _mag_ een nieuw bod proberen en daarbij moet je inderdaad naast je bod nog wat meer wijzigen, bijvoorbeeld een zone toevoegen of een klasse verlagen. Maar je hoeft dus niet opnieuw te bieden!
Bvb. Ik wil een 4sterrenhotel in SLC (ik zeg maar iets). Ik wil uiteraard in het stadscentrum zitten... Moet ik dat dan veranderen als m'n eerste bod geweigerd is??
Als je het nog een keer wil proberen wel. In veel grote steden zijn zones waarin geen 4* hotels worden aangeboden. Die kun je dus (vooralsnog) veilig toevoegen zonder dat er een kans is dat je daadwerkelijk een hotel in die zone krijgt. Dat worden dan "free rebid" zones genoemd. Welke zones dat zijn kun je eenvoudig uitvogelen door (in een andere browser of vooraf) een nieuwe search te starten en dan elke zone apart te selecteren. Je ziet dan direct welke sterklasses je niet meer kunt selecteren voor die desbetreffende zone.
Werkt dit ook voor kleinere stadjes zoals Jackson, Moab, Page,..?
Ja, maar het voordeel is meestal wel kleiner. In plaats van $79 betaal je dan wellicht $60 oid. Let op: priceline zelf verhoogt je bod nog met hun eigen kosten. Maar dat wordt duidelijk weergegeven, inclusief totaalbedrag, voordat je uiteindelijk op de knop drukt om de reserveringspoging te doen. Mijn ervaring is dat het prijsvoordeel vooral bij de duurdere hotels in de grote steden te halen is, en dan vooral op tijden dat er weinig business travel is.

Roel.
nelleke
Amerika-ontdekker

Re: Vragen over Priceline

Bericht door nelleke »

ik lees overal dat je niet kunt annuleren. geld dit alleen als je via een bieding het hotel "wint"of ook als je vast bespreekt. op de site staat:

That's why the Negotiator has teamed up with his partner NoFee to eliminate all priceline cancellation fees on every published-price airline ticket, hotel room, rental car, cruise and vacation package where cancellations are allowed. Please note that while we won't charge you cancel fees, our hotel partners may impose change or cancel fees that we are required to pass along to you. Typically, these fees are greatest when cancelling within 24-48 hours of your date of stay.
close window

dat zou betekenen dat je bij priceline geen annuleringskosten hebt maar je krijgt ze wel van het hotel?????????????????????????
groetjes nelleke
nelleke
Amerika-ontdekker

Bericht door nelleke »

als ik het goed begrijp dan kost het niets om te annuleren als het hotel ook die voorwaarden bied.
op de site kun je kiezen voor policy en dan staat er:

Cancellation Policy Priceline will not charge you a change or cancel fee, however this hotel has the following cancellation policy:
If cancelled up to 1 day before the date of arrival, no fee will be charged..
dan kun je toch annuleren tot een dag van te voren?
nelleke
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Dat klopt, maar dan boek je op de 'gewone' priceline website, dat is een gewone boekingssite net als expedia.com/nl of hotels.com. Als je voor het 'bieden' (Name Your Own Price) met priceline gaat, dan gelden hele andere regels :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

woooow - ik heb het eens aangedurfd *trots*
maar goed, zonder succes.

Ik vond het wel wat raar dat bij het invullen van je eigen gegevens je moet kiezen tussen US of Canada...
Ik las hier wel dat dat geen probleem is en vulde m'n gegevens in bij de 2 adresregels..

Ik bood 58 dollar (tax incl.) voor 4 sterren in Salt Lake CIty downtown.
Ik wil liever niets aan m'n sterren of zones veranderen... Kan ik dan gewoon opnieuw bieden met diezelfde voorkeuren zolang ik maar 24 uur wacht? Of moet ik dan nog altijd dingen veranderen?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als je 24 uur wacht hoef je niets te veranderen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Valerie schreef:Ik bood 58 dollar (tax incl.) voor 4 sterren in Salt Lake CIty downtown.
Ik wil liever niets aan m'n sterren of zones veranderen... Kan ik dan gewoon opnieuw bieden met diezelfde voorkeuren zolang ik maar 24 uur wacht? Of moet ik dan nog altijd dingen veranderen?
Ik wil je toch adviseren om je eens te verdiepen in Free Rebid Zones. SLC heeft 7 zones en alleen Downtown heeft 4 **** hotels. Dat wilt dus zeggen dat je 6 extra biedingen hebt zonder dat je hoeft te wachten. Zie ook http://www.betterbidding.com/index.php?showtopic=16&
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ik dacht eerst, ik heb geduld en tijd :) dus ik bied gewoon elke dag 1x maar ik werd toch wel niewsgierig door je post dus bekeek ik het even.
Ik heb echter het volgende probleem... Als ik een andere zone aanklik (die geen 4 sterren hotel heeft), kan ik ook niet klikken op 4 sterren..Dan kan ik die techniek toch niet toepassen?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ok, ik denk dat ik het toch snap - als je eenmaal aan het bieden bent, het geweigerd is - dan kan je wel een zone extra aanklikken... Zo is het dan?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Yep :)

Ik heb drie goeie deals gedaan met priceline voor Naples, Fort myers en Miami airport.

Gisteren getwijfeld maar toch op hotwire geboekt voor Miami Beach. Prijs is OK voor de regio maar het hotel lijkt me volgens de reviews toch niet echt je dat. (hotel Chelsea )

Voorlopig hou ik het toch maar op priceline.
Groetjes,
Carine
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Valerie schreef:Ok, ik denk dat ik het toch snap - als je eenmaal aan het bieden bent, het geweigerd is - dan kan je wel een zone extra aanklikken... Zo is het dan?
ja omdat in die zone juist geen 4 sterren zit is het een extra manier om hoger te gaan bieden voor het gebied welk je wel wilt.let wel doe dit iedere keer nakijken dus per gebied apart opschrijven welk gebied geen 4* heeft dit kan natuurlijk van dag tot dag verschillen ( zal normaal niet zo'n vaart lopen maar er hoeft maar juist ergens een verandering in te zijn dan zou je dus in een gebied terecht kunnen komen welk je niet wilt).is het zo duidelijk?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

sachasenne schreef:Yep :)

Ik heb drie goeie deals gedaan met priceline voor Naples, Fort myers en Miami airport.

Gisteren getwijfeld maar toch op hotwire geboekt voor Miami Beach. Prijs is OK voor de regio maar het hotel lijkt me volgens de reviews toch niet echt je dat. (hotel Chelsea )

Voorlopig hou ik het toch maar op priceline.

Waar zit je in Naples Carinne?, wij hebben deze http://www.naplesbayresort.com/ gewonnen voor $ 86, voor Miami beach heb ik deze http://www.zoceanhotelsouthbeach.com/ geboekt, daar zitten we 3 nachten en heb ik geboekt met Priority club punten die Jaap altijd spaart op zakenreizen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hey Harry,

Omdat het een niet voorzien extra uitstapje is hield ik het qua prijzen maar wat lower :)
Ik heb voor Naples voor 40 dollar voor Napples de Ramada of Naples gewonnen. Heel goeie reviews.
Voor Fort Myers voor 50 dollar de residence in by Mariott.
En voor 50 dollar ook de courtyard by Mariott MIA .

Ik was voor Miami Beach al zeker acht dagen bezig, was het wat beu en waagde me aan Hotwire. Ik ging tot 95 dollar bij priceline maar het lukte me niet.
Nu moet ik nog Key West en Fort Lauderdale doen.

Trouwens, die rooftop lijkt me geweldig :)
Kunnen we eens komen kijken? ;-)
Groetjes,
Carine
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Hoelang van te voren kan je het beste gaan bieden.
Ik probeer nu al een week een 4 of 3,5 sterren hotel te krijgen in San Francisco (airport) maar het lukt me nog niet voor de prijs die ik wil. Ik vermoed dat ik nu nog wat vroeg ben en beter kan wachten (het is voor september volgend jaar) Is dit ook zo?
Moet je trouwens ook steeds je prijs verhogen als je een rebid doet?
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer