Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vernieuwen van ESTA formulier

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ksanders
Amerika-newbie

Vernieuwen van ESTA formulier

Bericht door ksanders »

Afgelopen jaar ben ik naar Amerika geweest en heb ik het Esta formulier ingevuld. Nu ga ik volgende week weer naar Amerika en heb mijn Esta formulier met verblijfadres aangepast. Alleen ik heb geen mogelijkheid mijn Esta formulier opnieuw met het veranderde verblijfadres uit te printen ??

Weet iemand of dit klopt en of ik daar geen problemen mij krijg straks bij de douane want ik heb geen uitgeprinte versie bij mij dan ....??
Clint
Amerika-expert

Re: Verniewen van ESTA formulier

Bericht door Clint »

Zoals in dit topic al heel vaak besproken is, is een uitdraai van je ESTA slechts voor je eigen administratie en is dus absoluut niet nodig bij de Amerikaanse immigratie. Zij kunnen dit gewoon op hun computer zien. De douane heeft trouwens al helemaal niets te maken met ESTA.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Niet bij de douane maar mischien wel bij je airline, dus neem in ieder geval je oude uitdraai mee

Ik pas ook altijd mijn adres aan bij een nieuwe reis, het valt me op dat alle veranderbare vragen worden getoond met een leeg vak.
Blijft de oude informatie staan als je niets invult of moet elke keer alles ingevuld worden?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ksanders schreef:Alleen ik heb geen mogelijkheid mijn Esta formulier opnieuw met het veranderde verblijfadres uit te printen ??
Kun je, nadat je de gegevens aangepast/ingevuld hebt, ook geen printscreen maken?

Voor zover ik het mij kan herinneren kun je achteraf inderdaad niet nagaan wat er ingevuld is. Een zogn. review functie zit er niet bij.

De oude uitdraai kun je natuurlijk altijd meenemen, zal ik straks ook doen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

6foot6 schreef:Niet bij de douane maar mischien wel bij je airline, dus neem in ieder geval je oude uitdraai mee
Ook niet. Zoals Geert1976 in zijn topic er over aangaf: als het niet in de airline computer staat heb je een probleem, ongeacht of je nu een printje bij je hebt of niet. Je kan dan in ieder geval op Schiphol een nieuwe aanvraag doen.

En nogmaals, de douane zal nooit naar ESTA vragen. De douane gaat over de goederen die het land in worden gevoerd. Technisch gezien zal zelfs de Amerikaanse immigrations niet eens echt geinteresseerd zijn in ESTA. Je komt immers niet in de VS zonder ESTA toestemming. Die bepaald namelijk alleen of je het vliegtuig (/boot) in mag.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
ksanders
Amerika-newbie

Re: Vernieuwen van ESTA formulier

Bericht door ksanders »

ksanders schreef:
Alleen ik heb geen mogelijkheid mijn Esta formulier opnieuw met het veranderde verblijfadres uit te printen ??

Kun je, nadat je de gegevens aangepast/ingevuld hebt, ook geen printscreen maken?

Ja maar alleen maar van de gegevens die ik heb aangepast waardoor ik geen volledig ingevuld formulier krijg. Maar zoals ik nu begrijp gaat het alleen maar om de toestemming en die is nog geldig tot 2011 en is die aanpassing niet zo van belang. Beetje apart maar oke :)
brian89
Amerika-ontdekker

Bericht door brian89 »

Clint schreef:Ook niet. Zoals Geert1976 in zijn topic er over aangaf: als het niet in de airline computer staat heb je een probleem, ongeacht of je nu een printje bij je hebt of niet. Je kan dan in ieder geval op Schiphol een nieuwe aanvraag doen.
Is trouwens al bekent of dit nu beter gaat?
seabas
Amerika-newbie

Bericht door seabas »

Vandaag niet toegelaten op vlucht vanwege het niet hebben van een ESTA voor de kinderen.
Mijn vrouw en ik werden wel ingecheckt maar kinderen van 2,5 en 4,5 hadden geen ESTA.
Normaal is dit blijkbaar niet zo´n probleem aangezien er diverse zuilen staan met de website van US Homeland Security.
Echter deze was de hele ochtend en middag offline vanwege onderhoud (zowel op schiphol als overal ter wereld online) waardoor geen nieuw ESTA aangevraagd kon worden. KLM wilde geen uitzondering maken (2500 dollar per persoon) en heeft ons aangeboden de volgende dag te reizen. Heel netjes dat wel.

Maar tegen de tijd dat we na 6 uur weer ´vrolijk´ thuis op de bank zaten, en de site van Homeland het weer mogelijk maakte het ESTA form ingevuld voor 2 kinderen.
- Bent u eerder in aanraking gekomen met justitie?
- Bent u eerder een visum geweigerd?
- gebruikt u drugs of bent u daaraan verslaafd?
etc...
Binnen 10 minuten zegt de computer.... toegang geaccepteerd..?
Ja logisch het zijn kinderen. Wat een systeem!
Misschien een gat in de markt voor de meest vriendelijke airline company - ik verkoop u een ticket en zorg ook dat u toegang krijgt naar het land waar u naar toe reist aangezien het de computer u bij 6 keer ja sowieso toelaat.

Ofwel ESTA formulier altijd invullen voor iedereen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Airline krijgt volgens mij een (forse)boete als zij personen laten vliegen zonder ESTA, vandaar de reactie van de KLM.

En de Immigration mensen zijn nou niet de meest flexibele mensen :evil:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Wat een slechte ervaring voor je Seabas. Mag ik vragen waarom je dacht dat de kinderen geen ESTA nodig hadden ?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Inderdaad heel vervelend, maar vanuit de airline gezien logisch. Ze krijgen inderdaad een mega boete. Zelfde geldt als iemand teruggestuurd wordt aan de grens.
Clint's Thoughts
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Zeker vervelend. Maar Esta is toch voor alle reizigers? Ik heb het ook gewoon voor de kinderen ingevuld. Vroeger met de VWP vulde je het ook voor de kinderen in.
Jammer dat je dat niet eerder had gezien en wat een pech dat dan ook net ESTA off line is.
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik neem aan dat je kinderen ook een eigen paspoort hebben? Dan hoort daar ook een eigen ESTA bij..
Daar kun je niet vrolijk van worden maar het toch je eigen fout.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer