Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gevaarlijke buurten in Miami ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
dieter
Amerikakenner

gevaarlijke buurten in Miami ?

Bericht door dieter »

Aansluitend bij item LA : wat vermijd ik het best in Miami ?
We gaan daar met onze kinderen naar een Best Westen in Miami Beach, maar ik ben iemand die niet langer dan een kwartier op het strand kan liggen, en wil dus graag alles verkennen. Waar blijf ik best weg ?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Ik kan je niet al teveel helpen, maar zag, dat er nog niemand gereageerd had. Want het is te lang geleden voor ons, om een echt goed antwoord te geven.
Maar we hebben ons toen gewoon nergens wat van aangetrokken, en hebben bijna alle wijken bekeken zonder problemen. En de enige waarschuwing die we daar gekregen hebben was in een drive-in bioscoop van een Italiaan die daar al jaren woonde. Hij adviseerde de videocamera in de kofferbak te leggen en onze ringen af te doen.
Het is volgens mij gewoon het beste je niet als toerist te gedragen.

Wel iets, wat je moet bezoeken als je toch daar bent, is het politie museum! Echt interessant!
gretl
Amerika-ontdekker

Bericht door gretl »

Miami Beach maakt dat volgens mij niet zoveel uit (al adviseren de reisgidsen niet onder de 6e straat te komen). In Miami Beach is het helemaal toeristisch en heb ik me geen moment bedreigd gevoeld.

IN Miami hebben wij door little havana, Coconut Grove, Coral Gables gereden. 'sAvonds wel bewust de grotere straten aangehouden (maar dat was meer om vooral niet te verdwalen).

Het verwarrende in Miami vond ik dat je vanaf de snelweg niet iedere exit kunt nemen, heel raar. Ik dacht dat ik 'm gemist had, bleek (een paar dagen) later dat we er (zie je nou wel!) niet afkonden. WEl bij de volgende en dan weer een stukje terug. Maar ze waren in november EN in maart wel met wegwerkzaamheden bezig.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

hehe, bedankt, toch nog een antwoordje.
Ben bijna altijd op Miami Beacht, dus geen probleem.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Dieter,

Wij zijn net terug uit Miami Beach, ik zou jullie met de kinderen echt de Miami Ducks tour aanraden. Je gaat dan op een amfibisch voertuig eerst door het Art Deco district en dan het water op. We zagen zelfs een stel dolfijnen (http://ticketing.ducktoursmiami.com/). Het is tegenover de Parrot Jungle, die ook leuk is voor kinderen.
Verder zijn er zoveel toeristen in Miami Beach, dat ik me er absoluut niet onveilig heb gevoeld. Veel plezier!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Petra,
bedankt voor de tip.
Is ingeschreven in ons programma ! :D
een vraagje : zijn er voor deze attractie ook kortingsbons beschikbaar ?
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Een aantal jaren geleden was Miami een behoorlijk gevaarlijke stad, vooral voor toeristen. Dit is de laatste jaren flink veranderd.
Ik kan me niet echt gebieden bedenken waar je absoluut niet naar toe zou moeten gaan gaan. Opa Locka en Hialeah schijnen wat mindere buurten te zijn, maar daar zijn verder ook weinig attracties.

Het advies dat ik ooit kreeg was:
Als zie je een pawn shop, liquorstore, en een check-cashing store naast elkaar....dat ben je een slecht buurt terecht gekomen. :wink: (heb ik getoetst, en het klopt)

Verder algemene tip: Gedraag je niet (te veel) als een tourist!
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

daisydog schreef: Verder algemene tip: Gedraag je niet (te veel) als een tourist!
Als ik mijn vrouw moet geloven zie ik er eerder uit als een zwerver dan als een toerist, dus geen problemen te verwachten :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer