Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat in koffer wat in handbagage en wat niet.........

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
chantal meijer
Amerika-ontdekker

Wat in koffer wat in handbagage en wat niet.........

Bericht door chantal meijer »

help, ik vertrek woensdag en weet eigenlijk niet wat nu wel mee mag en wat niet.

Bv spuitbussen haarlak, deo ed mag dat en moet dat in koffer of handbagage.

Schaartje? mag dat in koffer? pincet, naald (endraad..) , en dat soort zaken.

Ook heb ik bv diareeremmers ed zonder beschrijving, kan ik dat beter niet meenemen?

ik hoop dat iemand me kan helpen

chantal
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

spuitbussen, deo in koffer, NIET handbagage. Volgens mij officieel ook niet in koffer, want kan ontploffen, maar dit is alleen als de stof die in spuitbussen zit, in grote hoeveelheden aanwezig is en dat is bij een spuitbus niet.

Schaartje, pincet en naald gewoon in de koffer! NIET in handbagage.

Meest handige is natuurlijk dat je van medicijnen een recept van de dokter hebt, maar hier zullen ze volgens mij echt niet moeilijk over doen. Ik neem ze altijd mee, ze hebben nog nooit moeilijk gedaan. Handig is trouwens om je medicijnen in je handbagage te doen (stel je raakt je koffer kwijt en medicijnen kunnen in het bagageruim bevriezen, waardoor ze hun werking verliezen!)

Kijk verder hier voor bagagevoorschriften
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Wat in koffer wat in handbagage en wat niet.........

Bericht door Rob »

chantal meijer schreef:help, ik vertrek woensdag en weet eigenlijk niet wat nu wel mee mag en wat niet.

Bv spuitbussen haarlak, deo ed mag dat en moet dat in koffer of handbagage.
Eigenlijk niet toegestaan, maar als je het toch mee wil nemen in de koffer
Schaartje? mag dat in koffer? pincet, naald (endraad..) , en dat soort zaken.
Koffer, je moet het inleveren als het in de handbagage zit.
Ook heb ik bv diareeremmers ed zonder beschrijving, kan ik dat beter niet meenemen?
Handbabage net als alle andere medicijnen

ik hoop dat iemand me kan helpen

chantal
neem geen aansteker(s) mee die zijn helemaal verboden en worden ook uit de koffer gehaald (eigen ervaring) een doosje lucifers mag wel.
Wat je ook zeker in de handbagage moet steken is de oplaatapparatuur voor al je electraspul (digitale camera, telefoon, laptop enz.
ook een trui of vest kan gemakkelijk zijn soms is het erg koud in een vliegtuig door de airco.
Gr.
Rob
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Rob schreef: Wat je ook zeker in de handbagage moet steken is de oplaatapparatuur voor al je electraspul (digitale camera, telefoon, laptop enz.
Klopt Rob, wij hadden de oplader vorig jaar in de koffer zitten. De koffer kwam niet aan en we zaten dus in de States mooi zonder oplader voor de videocamera. Nooit meer in de koffer dus.
AmonRa
Amerika-ontdekker

Bericht door AmonRa »

Hoe zit het nu met deodorant, haarlaak e.d. In principe kan een 'houder onder druk' alleen exploderen als de temperatuur hoger is dan 50 graden Celcius. Maar in het bagageruim kan het bevriezen.

Hoe doen jullie dat met haarlak, scheerschuim en deodorant? Kopen jullie het in de States of nemen jullie het mee vanuit NL?
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik vlieg al 30 jaar mét haarlak in koffer én een kleine sprayflacon in mijn handbagage en er is nog nooit iets over gezegd.
Ook scheerschuim zit standaard in m'n koffer.

Ik doe mijn nagelvijl en epileertangetje in de koffer.
Als ze het vinden in je handbagage nemen ze het in beslag.
Schaartjes met stompe punt zou nog mogen, maar neem liever geen risico.
Wat heb je nodig in die 9 á 10 uur, nietwaar?

Hierbij de link naar de officiële TSA website over wat wel en niet mee mag: http://www.tsa.gov/public/display?theme=177
16x USA / 30 staten
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Rob schreef: ook een trui of vest kan gemakkelijk zijn soms is het erg koud in een vliegtuig door de airco.
VRESELIJK koud!! - dat hebben wij vorig jaar op onze terugvlucht Dulles - A'dam aan den lijve ondervonden.

Ik had een jasje aan en een deken, maar kon niet slapen van de kou.. Uiteindelijk de stewardess gezegd dat het echt te koud was. En zij zei dat ze de temperatuur zou aanpassen. Het werd toen heerlijk warm. Volgens mij is daarna weer over de temperatuur geklaagd, want een paar later uur stond de arico weer heel koud... Ik vind dat niet behaaglijk tijdens zo'n lange vlucht.. Volgende keer neem ik een dikke trui mee....
Sandy
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

Sandy schreef:
Rob schreef: ook een trui of vest kan gemakkelijk zijn soms is het erg koud in een vliegtuig door de airco.
VRESELIJK koud!! - dat hebben wij vorig jaar op onze terugvlucht Dulles - A'dam aan den lijve ondervonden.

Ik had een jasje aan en een deken, maar kon niet slapen van de kou.. Uiteindelijk de stewardess gezegd dat het echt te koud was. En zij zei dat ze de temperatuur zou aanpassen. Het werd toen heerlijk warm. Volgens mij is daarna weer over de temperatuur geklaagd, want een paar later uur stond de arico weer heel koud... Ik vind dat niet behaaglijk tijdens zo'n lange vlucht.. Volgende keer neem ik een dikke trui mee....
heb ik al ook al goed ondervonden... en vind ook dat de amerikanen daar hun airco in de auto ook altijd op heel koud zetten... iedere keer ik met vrienden in de states met de wagen ergens ging kwam ik met kippevel uit de auto :lol: ...
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Deo hebben ze bij mij nog nooit moeilijk over gedaan, gaat gewoon in de handbagage dus.

Als je echt een aansteker nodig heb koop je die toch in Amerika voor 10 cent?

Alles wat verder als wapen kan worden gezien, schaartjes ed, gaan in de koffer.

Overigens is bij mij nog nooit de inhoud van mijn koffer bevroren geweest hoor. Ik hoor er wel vaker over, maar ik heb het nog niet meegemaakt. De koffers worden wel koud, dat is zo.
- Mike
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bevriezen

Bericht door nieuwenoord »

Het bevriezingsverhaal van de koffers, daar hoor je verschillende verhalen over.

Het is wél zo dat de Diabetesvereniging in elk geval altijd nog het advies geeft om insuline áltijd in de handbagage te bewaren. Een seconde bevriezing is genoeg om het spul totaal onbruikbaar te maken. Ik kén iemand die daardoor in een coma is geraakt in Australië .... Dus, beter het zekere voor het onzekere en geen medicatie in de koffer.

Groetjs,
Monique
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

AmonRa schreef:Hoe zit het nu met deodorant, haarlaak e.d. In principe kan een 'houder onder druk' alleen exploderen als de temperatuur hoger is dan 50 graden Celcius. Maar in het bagageruim kan het bevriezen.

Hoe doen jullie dat met haarlak, scheerschuim en deodorant? Kopen jullie het in de States of nemen jullie het mee vanuit NL?
Wij slepen met zo min mogelijk gewicht in de koffers (er gaat al genoeg mee) en kopen dat soort dingen in de VS. Daar is ook alles te koop hoor en in nog veel meer uitvoeringen, dan bij ons in NL.
Er zijn in NL ook kleine deodorantverstuivers te koop (dus zonder gasdruk). Ideaal voor op reis. Mijn vrouw nam wel eens een Nivea-verstuiver Dry Compact mee, waar zij erg lang mee deed (bijna drie weken). Die heb ik ook wel eens gebruikt en werkte erg goed.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Kopen

Bericht door nieuwenoord »

Daar is ook alles te koop hoor en in nog veel meer uitvoeringen, dan bij ons in NL.
Ik neem hooguit een deodorant-rollertje mee voor onderweg en een paar monsteruitvoerinkjes van de hoognodige zaken. En dan gaan we de eerste dag uitvoerig inkopen doen om de camper te vullen, dat is al een groot deel van de fun!

Medicijnen en vooral hulpmiddelen voor mijn insulinepomp nemen een berg ruimte in, dus verder zo min mogelijk mee wat daar te koop is!
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Ik neem altijd haarlak en deo mee in mn handbagage, is nog nooit wat van gezegd. (alleen niet naar de VS).
Weet wel uit ervaring dat mousse-flessen knappen in je koffer, en dat dan alles onder zit. Dus daarom doe ik alles in mn handbagage. en als het een keer niet mag, nou dan laat ik het wel achter.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Marloes schreef:Ik neem altijd haarlak en deo mee in mn handbagage, is nog nooit wat van gezegd. (alleen niet naar de VS).
Weet wel uit ervaring dat mousse-flessen knappen in je koffer, en dat dan alles onder zit. Dus daarom doe ik alles in mn handbagage. en als het een keer niet mag, nou dan laat ik het wel achter.
Daarom gebruik ik van die ziploc baggies. Als het dan knapt dan zit het alleen in dat zakje en niet in de rest van je bagage ;-).
Het is mij al vaker overkomen en het is gewoon niet leuk al die troep :-P.
- Mike
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Amerikaantje »

Sandy schreef:VRESELIJK koud!! - dat hebben wij vorig jaar op onze terugvlucht Dulles - A'dam aan den lijve ondervonden.

Wij gingen een keer vroeg in de ochtend met Transavia naar Turkije en toen was het ook zo koud. Iedereen trok z'n jas aan, maar niemand zei er iets over. Toen wij dat wel deden, zei de stewardess dat we het koud hadden omdat we te kort hadden geslapen :flame: . Wat we ook zeiden; ze wilde er niets aan doen.
Dus dat kun je ook nog meemaken :!:

Anita
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door daydreamy »

Michigan schreef: Daarom gebruik ik van die ziploc baggies. Als het dan knapt dan zit het alleen in dat zakje en niet in de rest van je bagage ;-).
Inderdaad, dat gebruik ik ook altijd, het is mij 1 keer overkomen, en het gebeurt me niet nog eens 8)
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik neem altijd haarlak mee op vakantie, omdat ze mijn merk in Amerika niet verkopen. Op de heenreis gaat die altijd in de handbagage, net als al mijn verzorgingsspullen en een schone onderbroek en schone sokken e.d. Ook met mijn kleding zorg ik altijd voor laagjes (t-shirt, blouse of shirt en fleece trui), zodat ik me in vliegtuig en ook op de plaats van bestemming gemakkelijk kan aanpassen aan de omgevingstemperatuur. In het vliegtuig is het inderdaad meestal wel erg koud, dus dan is een dikke trui welkom. Ook draag ik altijd mijn wandelschoenen in het vliegtuig, dat scheelt plek in de koffer, en ik ben meteen voorzien op de plaats van bestemming. Die schoenen zijn toch wel het belangrijkst om bij je te hebben, nietwaar?

Mochten mijn koffers nu verdwijnen tijdens de reis, kan ik mezelf op de plaats van bestemming in elk geval verzorgen, omdat ik alles in de handbagage heb zitten. Ik kan een schone onderbroek aantrekken en schone sokken, en mijn kleding aanpassen aan de omgevingstemperatuur. En met wandelschoenen kan ik elk geval overal vakantie vieren.

Op de terugweg gaan alle verzorgingsspullen incl. de haarlak gewoon in de koffer, want dan heb ik de handbagage nodig voor alle souvenirs!

Ik doe de shampoo en de haarlak dan ook altijd in een goed afgesloten zak, maar toen we vorig jaar terug kwamen van vakantie, was de koffer gecontroleerd, en de controleur had de spullen niet terug gedaan in de plastic zak. De shampoo was open gegaan, en alles zat onder de shampoo :? Voor de kleding is dat niet zo erg, want die kun je gewoon wassen, maar ook alle boeken zaten helemaal onder. Daar was ik dus niet zo blij mee.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wij reizen in principe met alleen handbagage,en kopen ter plekke wat nodig mocht zijn.
De laatste keren wel met een extra koffer teruggekomen ivm kleding aankopen..... :lol:
AmonRa
Amerika-ontdekker

Bericht door AmonRa »

Michigan schreef:Daarom gebruik ik van die ziploc baggies. Als het dan knapt dan zit het alleen in dat zakje en niet in de rest van je bagage ;-).
Waar kun je die kopen, die ziploc baggies?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij de Xenos op de kampeerafdeling
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht