Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

prepaid simcard en stormchasing

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

prepaid simcard en stormchasing

Bericht door AIRBUSA330.BOEING777 »

Hallo Ik schrok vorig jaar zo erg van de hoge kosten qua data verkeer voor het ontvangen van Tornado warnings/watches. Ook kan je met een nederlandse sim niet je aanmelden bij text alerts.

Nu heb ik AT&T as you go prepaid sim gekocht via Ebay echter in Nederland geen bereik dus weg 50 dollar. Welke US prepaid kaarten werken er in Nederland het enige wat ik wil is smsen ontvangen en sturen. Ik heb een SIMlock vrije telefoon/pda een Nokia n 97 32gb

Kortom heb een US prepaid nodig die in Nederland gewoon werkt voor gewoon simpel bellen en smsen en bereik dat is alles wat ik wil en in US gebruiken als ik daar ben. :lol:

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen die 50 USD ben ik toch zowiezo kwijt.

Als jullie websitelinks hebben dan graag ook even een URL posten

THANX

Veel Groeten.

Danielle
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: prepaid simcard en stormchasing

Bericht door Njit »

Nokia N97 is een Quadband dus die moet je ook in Nederland kunnen gebruiken. Je AT&T kaart wil je ook niet in Nederland gebruiken want dan bel je gewoon heel duur. Gewoon een SIM-only kaartje halen. Dit kan prepaid of met een abonnement. Zie http://www.simonly.nl/simonly/

Zelf heb ik Simyo Prepaid: https://www.simyo.nl/prepaid/aanbieding. Voor 1 euro heb je een simkaart met 5 euro beltegoed.
Je kunt deze gewoon online of telefonisch opwaarderen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

op zich snap ik je reactie waarvoor mijn dank. echter noaa spc en unisys weather accepteren alleen een Amerikaans nummer het is dus puur alleen om alerts te kunnen ontvangen in het seizoen. Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest daar voor mijn excuses

Veel groeten,

Danielle
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Maar wil je hier in NL nu stormalerts ontvangen of enkel als je daar bent? Want dan kun je toch in de US gewoon je AT&T prepaid card gebruiken?
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

Njit schreef:Maar wil je hier in NL nu stormalerts ontvangen of enkel als je daar bent? Want dan kun je toch in de US gewoon je AT&T prepaid card gebruiken?

Ja ik wil hier dus de alerts ook kunnen ontvangen in Nederland

THNX

veel groeten,

Danielle
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Je kent vast deze site wel? http://kamala.cod.edu/svr/
Daar zie je ook tornado warnings op verschijnen.
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

Als stormchaser maken wij hier geen gebruik van. Wij gebruiken professionele alerts deze zijn anders dan voor de gewone burger. Vaak met meteorologische taal en afk. Ik moet een Amerikaanse simcard hebben PREPAID om deze alerts te kunnen ontvangen. Dit gaat niet met een buitenlandse sim.

voorbeeld sigmet kord il 21045 qna 980 2000 few ovc sct bkn ylo ylo. shra zulke berichten krijgen wij dus.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Vraag me alleen af wat het nut is om storm chaser alerts te ontvangen als je in nederland bent.
Moet je wel heel hard rijden wil je die storm nog kunnen chasen :)
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

Njit schreef:Vraag me alleen af wat het nut is om storm chaser alerts te ontvangen als je in nederland bent.
Moet je wel heel hard rijden wil je die storm nog kunnen chasen :)

Misschien analyseren????
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Misschien kun je achterhalen waarom je geen bereik hebt? Want dat is natuurlijk wel vreemd?

Maar wil je die US sim ook in Nederland gebruiken om mee te bellen en smsen, of wil je daar alleen je alerts op ontvangen?
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

tosca schreef:Misschien kun je achterhalen waarom je geen bereik hebt? Want dat is natuurlijk wel vreemd?

Maar wil je die US sim ook in Nederland gebruiken om mee te bellen en smsen, of wil je daar alleen je alerts op ontvangen?
Wat ik wil is alerts kunnen ontvangen en stormchasers daar kunnen smsen dat is alles het belangrijkste zijn de alerts.

Ik heb contact gehad met at&t en ze hebben my verteld dat prepaid overseas niet werkt dus ben nu met haastige spoed op zoek naar iets met een amerikaans nummer dat wel werkt. Ik heb verizon/vodafone gezien maar de Amerikaanse simcard markt is een ingewikkeld iets.

Simpel gezegd een werkende amerikaanse prepaid met bereik als ik dat heb ben ik blij.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dat is balen, maar dat was misschien ook wel handig geweest om eerst uit te zoeken :)

Ik heb geen idee hoe prepaid cards werken, maar kun je niet contact opnemen met Amerikaanse providers aan daar je vraag aan stellen zodat je er een kan vinden die wel overseas werken?
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

Dat ga ik zeer zeker ook doen..ding dong ff wakker worden :lol: ....ik heb iets gelezen bij t mobile..maar alle reacties zijn uiteraard nog steeds van harte welkom...

tot zover thnx all
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Van de vier grote providers in de VS maken alleen AT&T en T-Mobile gebruik van GSM. Sprint en Verizon maken gebruik van CDMA, wat een andere technologie is, die niet in Nederland werkt. Dus T-Mobile zou je enige optie zijn, maar ik betwijfel of die prepaid wel buiten de VS werkt. Een paar jaar geleden in ieder geval niet (weet ik uit eigen ervaring).

Soms werkt een telefoon met abbo in de VS niet eens standaard in het buitenland, maar moet je het aanvragen bij de provider.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

AIRBUSA330.BOEING777 schreef:Wat ik wil is alerts kunnen ontvangen en stormchasers daar kunnen smsen dat is alles het belangrijkste zijn de alerts.
Is het niet makkelijker als die mensen zichzelf bij die service inschrijven? Dan is het probleem opgelost, toch?
Afbeelding
MainOffender
Amerika-ontdekker

Bericht door MainOffender »

http://aviationweather.gov/adds/metars/

Misschien is deze site dan ook wel handig voor je, maar die kende je mss al aan je nickname te zien...
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

En wat van een Amerikaans nummer bij Skype en die "doorschakelen" naar een Nederlands 06-nummer ?
Volgens mij zou dat ook moeten kunnen werken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer