vana schreef:..... inderdaad willen we bij de AAA kantoren route kaarten en kortingsbonnen kopen. De Rand Mc Nally hebben wij al. Ook kun je daar volgens mijn informatie toeganskaarten voor de pretparken kopen( dan hebben we die alvast, hoeven we niet in de rij te staan)
Hoi Marjon,
Als je gaat rondreizen, vind je vaak in de motels en bij bezienswaardigheden, en uiteraard ook in de welcome centers, rekken met flyers en folders over bezienswaardigheden. Heel vaak vind je in deze rekken ook kortingsbonnen voor pretparken! Wij hebben zelfs eens kortingsbonnen gevonden die recht gaven op $15 korting per persoon voor de entree van het pretpark Knot's Berry Farm. Deze bonnen vind je meestal alleen in de regio waar het park gevestigd is. Alleen van Disney vind je geen kortingsbonnen, die doen daar principieel niet aan mee.
Maar als je van plan bent om naar Disney te gaan, voor meer dan 1 dag, overweeg dan om de kaartjes in Nederland te kopen. De meerdaagse passen zijn in NL namelijk veel goedkoper! Je kunt terecht bij verschillende reisorganisaties, maar ook bij Keith Prowse.
vana schreef:Kan iemand mij trouwens vertellen wat je bij de Welcomecenters kunt krijgen.
Hebben ze daar dezelfde info als bij de AAA of kun je daar nog extra info en kortingsbonnen enz. krijgen?
De informatie bij de welcome centers is ook altijd gratis. Je krijgt er veel toeristische informatie: boekjes en flyers over bezienswaardigheden en steden, over hotels, over restaurants. Ook krijg je hier altijd de beroemde coupon-guides met kortingsbonnen voor motels, super handig als je gaat rondreizen en geen of niet alle motels vooruit hebt geboekt. De welcome centers zijn altijd heel erg uitgebreid, en meestal zijn de mensen die er werken heel behulpzaam. Als je specifieke vragen hebt, of gewoon van gedachten wil wisselen over je reisprogrmma, staan ze meestal wel voor je klaar. Ik zou ze zeker niet overslaan!
Groetjes,
Jacqueline