Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'Government Shutdown' en de national parks

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
pushirubiano
Amerikakenner

Re: 'Government Shutdown' en de national parks

Bericht door pushirubiano »

PHEW! (voor mij in elk geval :wink: )
http://www.huffingtonpost.com/2011/03/1 ... 35854.html weer drie weken respijt!
Nu inderdaad maar hopen dat ze er permanent uitkomen, een shutdown komt toch niemand ten goede? :?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
tamsso
Amerika-ontdekker

Bericht door tamsso »

ik las ook zojuist het nieuws en wilde het posten, maar je was me voor Ilona.
Ook wat betreft mijn vakantie is dit goed nieuws!
Nu maar hopen dat ze er op 8 april uit gaan komen en een shutdown helemaal van de baan is.
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

Ik volg deze topic niet echt en weet dus ook niet echt wat er gaande is. Kan er mij iemand uitleggen wat er loos is en of er risico's zijn voor mijn trip in juni?
Afbeelding
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Bizze schreef:Ik volg deze topic niet echt
Misschien is het een idee om het topic dan eerst te lezen? ;)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

pushirubiano schreef:PHEW! (voor mij in elk geval :wink: )
http://www.huffingtonpost.com/2011/03/1 ... 35854.html weer drie weken respijt!
Nu inderdaad maar hopen dat ze er permanent uitkomen, een shutdown komt toch niemand ten goede? :?

:thumbup:
super nieuws!
zowel voor onze laatste vakantie dagen als voor jouw vakantie Ilona!!!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

tamsso schreef:Nu maar hopen dat ze er op 8 april uit gaan komen en een shutdown helemaal van de baan is.
Geloof dat ze volgende week in Washington allemaal weer met vakantie zijn, dus is niet zo belangrijk :?
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

tamsso schreef:ik las ook zojuist het nieuws en wilde het posten, maar je was me voor Ilona.
Ook wat betreft mijn vakantie is dit goed nieuws!
Nu maar hopen dat ze er op 8 april uit gaan komen en een shutdown helemaal van de baan is.
Inderdaad, want ik vertrek op 9 april aan een tour door het ZuidWesten, met als hoofddoel een boel nationale parken bezoeken :(
Afbeelding
tamsso
Amerika-ontdekker

Bericht door tamsso »

Nou DirkD,
ik ga voor je duimen hoor!
Op 8 april zitten wij ook nog in de states, maar hebben dan gelukkig al een groot deel van de vakantie achter de rug waardoor de parken niet meer zoveel gevaar lopen.
Het ergst blijft het natuurlijk voor de mensen die in onzekerheid zitten over hun baan en het wel of niet ontvangen van hun salaris.
laten we maar gewoon hopen op een goede afloop...
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik had zo geduimd dat ze het goed zouden keuren dus dit is goed nieuws voor alle mensen wiens baan getroffen wordt ... helaas komt het voor mijn eigen vakantie ontzettend slecht uit. Als het nou aan het begin viel dan kunnen we nog makkelijk de hele reis omgooien, maar het valt net in het midden. :cry:
Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

Oh Boy.. zo zie je maar, wat goed nieuws is voor de een, is dat niet voor de ander.. :| Laten we hopen dat ze er geheel uitkomen, al deze onzekerheid kan nooit goed zijn, ook niet voor de toeristenindustrie (en dus de economie) daar...
Groetjes, Ilona

pushirubiano
Amerikakenner

Welke delen van jouw vakantie (parken) vallen in die periode Guinevere? Valt er wat te schuiven of om te rijden?
Groetjes, Ilona

dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

tamsso schreef:Nou DirkD,
ik ga voor je duimen hoor!
Op 8 april zitten wij ook nog in de states, maar hebben dan gelukkig al een groot deel van de vakantie achter de rug waardoor de parken niet meer zoveel gevaar lopen.
Het ergst blijft het natuurlijk voor de mensen die in onzekerheid zitten over hun baan en het wel of niet ontvangen van hun salaris.
laten we maar gewoon hopen op een goede afloop...
Thanks! :thumbup:
Had/zou één van reizen van ons leven moeten worden, maar we zien wel hoe het loopt..

We zijn momenteel ook wat aan het lezen over de state parks, zo hebben we toch al een eerste idee voor een backup plan..
och ja, we nemen het wel hoe het komt, meer kan je toch niet doen he :)
Als het zo zou zijn, zal ik het enorm jammer vinden, maar ik wil dan toch nog op een andere manier van de reis genieten..

En voor de mensen wiens inkomen ervan afhangt is het inderdaad nog veel erger dan voor ons toeristen...
Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Het zou moeilijk schuiven zijn; we zitten op 8 April in Moab en willen behalve de parken daar in de buurt ook Mesa Verde, GC en DV aandoen. Het eerst deel van de reis is ook voornamelijk NPs, dus omgooien heeft geen zin. Nou ja, we zien het wel ... zoals ik al eerder zei, gelukkig gaat het voor mij slechts om een vakantie, niet mijn baan.

Anderzijds vind ik het ergens niet slim dat de NPs als non-essential worden beschouwd, omdat je het tourisme hierdoor grote schade mee aandoet. Als men er niet op kan vertrouwen dat de parken open zijn, dan slaan mensen waarschijnlijk de VS over tot dit opgelost is.
Afbeelding
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

Wat me niet helemaal duidelijk is, is of het gevaar van 18 maart nu geweken is?
Ik ken niet veel van de politieke structuren in de states, maar moet het voorstel van extension tot 8 april ook nog goedgekeurd worden door Senaat (eergisteren was de House als ik goed begrijp), die dat pas morgen doet?

Als dit een domme vraag is, mijn excuses alvast :oops: :oops:
Afbeelding
Lauya
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauya »

Ik zit 'm ook een beetje te knijpen, want wij gaan de 8ste weg, en precies drie weken rondreizen, met ook zeker de parken op de planning.
Ik heb de vraag nu neergelegd bij een vriend die veel weet van de politiek in de VS, dus ik hoop dat ie me daar iets meer duidelijkheid over kan geven.

Wat moet ik me voorstellen bij een sluiting van de NP's? Dat er echt een hek voor de ingang komt te staan? Of dat de mensen daar stoppen met werken in de parken?
We hebben ook wat overnachtingen in Parken (Bright Angel Lodge, Springdale en Curry Village) staan. Wat zou dat betekenen?

Iemand tips voor het last minute omgooien van de plannen?

Dank jullie we!
Volg ons tijdens de pre-honeymoon in Zuidwest USA en onze trouwpartij op Maui!
http://ralphlaura.blogspot.com

Afbeelding
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

We zitten in het zelfde schuitje dan blijkbaar, wij vertrekken 9 april :(
Naar wat ik heb begrepen wordt bij een sluiting van de nationale parken effectief de toegang tot het park geweigerd/onmogelijk gemaakt (hekken, boomstammen over de weg, ..)

Xanterra volgt bv de zaken op de voet op, en zou ook aan mensen die bij hen geboekt hebben (bv Bright Angel Lodge) een waarschuwingsmail sturen (+ je krijgt natuurlijk een refund van evt voorschotten, en moet de gereserveerde overnachting dan niet betalen).

Wij zijn momenteel ook naar alternatiefen aan het kijken (back-up plan zeg maar), waaronder de state parks (bv Red Rock bij Sedona)..
Ik blijf hopen dat er of een oplossing komt, of weer een extension zal plaatsvinden (hoewel minder likely had ik begrepen), meer kunnen we niet doen..
Ik ben dus ook nieuwsgierig naar eventuele tips voor alternatieven! :thumbup:

Ondertussen blijkt Highway 1 van SF naar LA ook op een bepaalde plaats ingestort te zijn, dus als nu ook de NP's zouden sluiten, zit het niet echt mee deze reis..
Afbeelding
Lauya
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauya »

Haha, oneeee! Met recht pechvogels...

Wij gaan ook naar Hawaii, aan het eind van de trip... vond een dreigende tsunami en wat lichte schade al wel genoeg om me zorgen over te maken tijdens onze huwelijksreis!

Maarja, je kunt er geen reet aan doen. Dus dan maar extra genieten van de dingen die niet ingestort zijn, I suppose.
Volg ons tijdens de pre-honeymoon in Zuidwest USA en onze trouwpartij op Maui!
http://ralphlaura.blogspot.com

Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wat betreft die shut down. Wat ik begrijp is dat de niet-essentiële delen van de overheid sluiten. Maar wat ik niet snap, voor welke periode want het lijkt er niet opdat het permanent dichtgaat? En hoe zit het dan met mensen die bij de NPS een plekje op de camping hebben betaald? Of moet ik dan al die krantenartikelen lezen... (heb ik niet gedaan)

Natuurlijk is het ontzettend balen dat je dan net daar op reis bent als het gebeurt, ik zou ook enorm balen als ik ineens niet de geplande route kan doen en dingen kan bekijken die ik zo graag wil zien. Maar erger vind ik eerlijk gezegd de onzekerheid waarin al die duizenden mensen in leven die daar werken.
Het is net zoiets als vakantiegangers die balen dat ze niet naar Japan kunnen of eerder in 2004 Thailand. Ja dat is ontzettend balen echt ja! Maar het is wel relatief mensen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Ik dacht dat de vorige shutdown van 14 november tot 19 november en van 16 december tot 6 januari was.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Van een website...
http://caroundtheworld.com/2011/03/14/h ... nal-parks/

Contact the concessionaire, not the park. Voice mailboxes are already filling up at some of the national parks, Barna warned. And the rangers won’t be able to help if you have a reservation at a hotel or campground inside the park.
Xanterra runs hotels and restaurants in seven national parks, including the Grand Canyon South Rim, Death Valley, Yellowstone and Mount Rushmore. The company will contact people with reservations through email or telephone if a shutdown occurs, according to a release posted on their website.
“We will work to reschedule your trip or refund your deposit.” If your visit is interrupted by the shutdown and you can’t use services that you’ve already paid for, Xanterra will refund the unused portion of the trip.

[url]http://www.trailspace.com/articles ... tdown.html[/url]
Though none of the 17 federal employees Trailspace contacted agreed to be quoted by name, several spoke generally about what might happen. Across the board, they agreed that, in the case of a shutdown, the following actions are likely:

All “developed facilities” like parking lots, bathrooms, offices, and visitors centers would be closed. Anything with a lock would be locked and anything with a gate would be gated.
Permits wouldn't be issued, so permit-only areas would be off-limits.
Rangers, law enforcement, and visitor services staff would be furloughed.

National Park Service

The National Park Service (NPS) manages more than 400 National Parks on approximately 84 million acres of land. The NPS spokesperson Trailspace contacted emphasized that it was hard to make definitive statements, but drew some general conclusions:

The agency plans for cases like a shutdown: “Since the 1980s agencies have been required to have a plan in case of a government shutdown. We would be looking at planning for providing safety and maintenance in those plans.”
Previous shutdowns offer some hints: "In 1995 and 1996, for example, the National Monuments here in D.C., the grounds themselves remained open, but the monuments were closed. The George Washington Parkway was open, too. The Lincoln Memorial in D.C. doesn't have gates, but in the '95-'96 shutdowns there were security personnel there to remind folks that the area was closed and they weren't permitted to enter.”
Parks will have the most up-to-date information: "Visitors should obey any posted signage and contact their local park. If a government shutdown does occur and you're planning on visiting a park, contact the park to determine what is open and what isn't"
Another NPS representative in D.C. speculated about what hikers might find, and urged caution:

"If you are relying on park or forest rangers for permits, interpretive services, guidance, etc., they will be off-duty, so you'll be on your own. In short, the consequences of an accident or hazard could be much more severe during a shutdown, even if you make it onto federal lands. During a shutdown, I would urge folks to hike and travel elsewhere for their own safety.”

He went on to advise outdoor enthusiasts to explore state parks, regional parks, and state game lands in case of a government shutdown. With approximately 3,675 state parks in America, there is a lot to choose from.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer