Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koffers

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
we zijn nu net tereug maar kan jullie adviseren je koffer niet NIET op slot te doen. Zelfs bij een binnenlandsche vlucht van Miami naar las Vegas vonden we een papier in de koffer dat de koffer onderzocht was. Wij hebben het codeslot dus op 000 gezet en afgeplakt met Duck tape.
groeten
Harm
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Even voor de duidelijkheid:

Vraag 1: Niet op slot doen

Vraag 2: Een band is erug geruststellend en een echte aanrader!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Koffers dus niet op slot gedaan tijdens onze reis. Ze zijn tig keer gecontroleerd, op Schiphol waar wij bij waren. Vanaf Chicago naar LV achter de schermen, geen brief erin maar een klein stickertje op de buitenkant. Bovendien kwamen de koffers nog niet eens aan, pas de volgende dag, dus dat combi inpakken had ook geen nut. In Hawaii kwamen beide koffers halfopen aan met de kofferriem er los naast zwierend met een briefje erin. Vanaf LA terug naar A'dam hadden ze de koffers opengebroken (had ze echt niet op slot gedaan, maar iemand had ws met z'n vingertjes aan de codes gezeten) en één koffer was niet bruikbaar meer. Hopenlijk kan de reisverzekering ons nog tegemoetkomen. Bovendien ben ik op alle luchthavens persoonlijk binnenste buiten gekeerd en gecontroleerd plus m'n handbagage. Bepaald niet door de allervriendelijkste personen ! Ook zijn twee dure aanstekers die Cor bij zich had in de handbagage in Chicago afgenomen. De dame zei (waren wij kleuters soms ?) plane does boemmmmmmmm if you take lighters with you, belachelijk. Je mag er twee meenemen van de TSA.
Al met al is mijn vakantie hier erg door verpest, nog niet eens de superslechte verzorging van United meegenomen. Jammer, we hadden ons heel erg verheugd op deze vakantie.
Laatst gewijzigd door Girl_2004 op 16 jun 2004, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Nel
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Girl_2004 schreef:nel's bericht
Ja het reizen kan ooit een echte "hel" :twisted: zijn, maar je hebt toch ook wel leuke dingen gehad in de VS :P

Sorry te horen dat dat je vakantie verpest, even diep ademhalen en naar je VS fotootjes kijken!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
smiletje85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door smiletje85 »

Girl_2004 schreef: Ook zijn twee dure aanstekers die Cor bij zich had in de handbagage in Chicago afgenomen. De dame zei (waren wij kleuters soms ?) plane does boemmmmmmmm if you take lighters with you, belachelijk.
Ik had ook een mooie aansteker gekocht als kado voor mijn gastgezin. Die werd in Washington ook ingenomen. Leuik begin van je reis! Niet echt een warm :welcome: :D
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi Nel,

Tjonge jonge zeg :shock: :!:

Ik kan me voorstellen dat dat een domper is op je vakantie. Ik hoop wel dat het verder wel heel leuk was en dat je toch nog heb kunnen genieten.

Even het volgende:
Wij nemen ipv koffers, backpacks mee naar de VS. We waren van plan om onze rugtassen te laten insealen. Maar ik vraag me nu af of dat uberhaupt wel nut heeft.

Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

De vakantie was verder hardstikke geslaagd. Jammer maar 2 weken, maar we wisten dat van tevoren. Vegas was supergeweldig en Hawaii was erg mooi.
Groetjes, Nel
Anita2
Amerikafan

Bericht door Anita2 »

Hallo,

Wat een ellende met die bagage als ik dit allemaal lees. Ik hoop dat onze koffers heelhuids samen met ons aankomen.
Maar ik lees hier ook dat er aanstekers worden afgenomen, is dat altijd zo ? Kan ik dan best maar een doosje lucifers meenemen om mijn sigaretje aan te steken of wordt dat ook afgenomen ?

Groetjes

Anita
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Omdat wij met KLM vliegen, heb ik hen een mailtje gestuurd met de vraag of we de koffers al dan niet op slot moeten doen. Dit is hun antwoord:
"U kunt uw koffer gewoon op slot doen, maar u dient er rekening mee te houden dat in verband met de extra veiligheidscontroles, dat er aan u gevraagd kan worden uw koffer te openen ter controle."
Ik vind dit een vreemd antwoord van KLM, eerlijk gezegd. Wellicht is er een verschil in de vlucht AMS - USA en USA - AMS.

In de VS is het nu zeker de policy dat koffers niet op slot mogen. Zij hebben inderdaad het recht om buiten jou zicht de koffer te inspecteren. Als ze jou koffer hebben geinspecteerd hoort er een briefje in je koffer te zitten met de mededeling dat de koffer is geinspecteerd .

Een kofferriem zou ik zeker aanraden. Zelf had ik de laatste keer een weekendtas en om te zorgen dat de ritsen dicht bleven had ik een klein hangslotje om de twee uiteinde van de ritsen gedaan. Het was echter een hangslotje dat met een knopje openging als de cijfercombinatie niet veranderd was. Zo blijft mijn tas dicht, lijkt het alsof hij op slot is, maar blijft hij open voor inspectie.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ook zijn twee dure aanstekers die Cor bij zich had in de handbagage in Chicago afgenomen. De dame zei (waren wij kleuters soms ?) plane does boemmmmmmmm if you take lighters with you, belachelijk. Je mag er twee meenemen van de TSA.
Het lijkt er inderdaad op dat aanstekers ook niet meer mogen. Ook bij bijvoorbeeld security bij INS gebouwen mag je ook geen aanstekers meer meenemen.

Maar je hebt gelijk, Volgens de Transportation Security Administration (TSA) mag je 2 aanstekers meenemen in je handbagagge.
http://www.tsa.gov/public/interweb/asse ... 8_2003.pdf

De aanstekers moeten wel " disposable lighters and absorbed liquid lighters" zijn. "lighters with unabsorbed liquid fuel are NOT permitted"
Misschien was dat het verschil??

Je kan geen aanstekers in je baggage doen dat je incheckt. Dit gaat in het vrachtruim waar grote luchtdrukverschillen optreden,...en daar kunnen aanstekers vaak niet tegen en dan gaat het wel Booeemmmm....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Anita2 schreef:Hallo,

Wat een ellende met die bagage als ik dit allemaal lees. Ik hoop dat onze koffers heelhuids samen met ons aankomen.
Maar ik lees hier ook dat er aanstekers worden afgenomen, is dat altijd zo ? Kan ik dan best maar een doosje lucifers meenemen om mijn sigaretje aan te steken of wordt dat ook afgenomen ?

Groetjes

Anita
Ik zou het risico niet nemen en gewoon zodra je aankomt een wegwerp aansteker kopen. Die kun je op vrijwel elk vliegveld in de souvenirswinkel kopen zover ik weet. Je mag onderweg toch niet roken en op de vliegvelden ook niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

Girl_2004 zegt:
Ook zijn twee dure aanstekers die Cor bij zich had in de handbagage in Chicago afgenomen. De dame zei (waren wij kleuters soms ?) plane does boemmmmmmmm if you take lighters with you, belachelijk. Je mag er twee meenemen van de TSA.

Ik denk dat gewone goedkope aanstekers wel mogen maar van de duurdere aanstekers zoals Zippo's niet meer mogen omdat sommigen van die modellen je nog moet navullen met een licht ontvlambare aanstekervloeistof.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hoi,
Ik reis nooit met koffers, maar met een backpackrugzak. Hier raden ze in ieder geval af om er een slot aan te hangen. Ook al is het maar een klein hangslot. Dit is bij een rugzak trouwens al niet echt praktisch. Ik zag iemand reageren met dat het toch veiliger is om het slot wel te gebruiken omdat iemand anders er anders iets in kan stoppen of uit kan halen. Beste advies: Let altijd goed op je spullen tijdens het reizen en het wachten op een drukke plaats, vooral een vliegveld. Houdt je baggage in je zicht, voor je, en erg dichtbij. Zorg ervoor dat er geen vakjes van tassen openstaan waar makkelijk iets in gestopt of uit gehaald kan worden. Als je baggage eenmaal is ingecheckt moet je het toch toevertrouwen aan diegene die ermee werkt. Dan maakt het ook niet uit of er een slot op zit of niet. Ze hebben namelijk het recht je slot te breken als ze willen.
Iedereen een prettige vakantie!
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik zag nu op het vliegveld in Ithaca (klein vliegveld met maar 1 maatscappij, US AIrways), dat ze meteen met inchecken de koffers nakijken: koffers open waar je bij staat.
Verder door de security, de schoenen uit, handbagage door de scanner en dan nog eens persoonlijk nagekeken.
Allemaal wel overkill, met 6 security personeel voor een vliegtuig met zo'n 20 passagiers, dat even terzijde.
Zelf heb ik nog nooit de koffer op slot gedaan, en heb nog nooit iets vermist. Maar ik laat er ook nooit waardevolle spullen inzitten.
Annemiek
dualband
Amerika-ontdekker

Bericht door dualband »

Zit momenteel zelf in San Fransisco en mijn advies luidt: koffers niet op slot doen! Vloog van Brussel naar Chicago en daar door naar Vegas met American Airlines. Na de (lange) douane-formaliteiten je valiezen vd band nemen en doorgaan naar de band voor nationale vluchten. Daar werden AL de koffers van iedereen opengemaakt, geïnspecteerd en terug gesloten (mag je trouwens zelf niet doen). Kortom, indien je koffers op slot zouden zijn, diende je ze daar toch open te maken. Bespaar je de moeite en koop een stevige band voor rond de koffer dan is er helemaal geen probleem. De koffers worden trouwens netjes gelaten hoor, ze voelen enkel id koffers langs de kanten en dan gaan ze weer toe.
Jeffrey
Amerika-newbie

Bericht door Jeffrey »

Waar kun je goede kofferriemen kopen?
"There is nothing more powerful than an idea whose time has come." -Victor Hugo
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jeffrey schreef:Waar kun je goede kofferriemen kopen?
Hoi Jeffrey,

Tegenwoordig vind je ze overal zelfs bij de Aldi, ook andere grote warenhuisen en supermarkten hebben ze hangen, kijk een op een weekmarkt daar vind je ze bij de tassenkraam mocht dat allemaal niet lukken dan kan je nog naar een lederwarenzaak maar dan moet je wel op een flinke prijs rekenen.
Gr.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer