Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Parkeren Schiphol

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mike.S
Amerika-newbie

Re: Parkeren Schiphol

Bericht door Mike.S »

Verzekeringen...

Ons bedrijf heeft een vergelijkingswebsite van alle parkeerbedrijven rond Schiphol gemaakt en alles uitgeplozen over (onder andere) de verzekeringen.

- Je bent NERGENS verzekerd tegen diefstal. Ook bij bijvoorbeeld Schiphol Smart Parking ben je naar ons weten niet verzekerd tegen diefstal.
- De parkeerbedrijven hebben alleen een aansprakelijkheidsverzekering. Alleen schade die aantoonbaar in hun beheer is ontstaan is verzekerd.
- Bij Valet parkeren zijn SOMMIGE parkeerbedrijven bereid om je auto onder hun eigen verzekering te vervoeren middels groene nummerplaten.

Op onze website kunnen mensen reacties en ervaringen achterlaten en in de praktijk blijken dit soort dingen inderdaad problemen op te leveren. Sommige bedrijven nemen niet eens de moeite om te ontkennen dat de schade mogelijk in hun beheer is ontstaan maar laten weten dat je toch geen kans maakt bij de rechter. Sommige bedrijven zijn echter gewoon bereid om het probleem met je op te lossen als het aannemelijk is dat de schade bij hen is ontstaan.

Moraal van het verhaal, zorg dat je je verdiept in ervaringen van mensen. Deze zijn ruim beschikbaar op een aantal vergelijkingswebsites, maar ook op een aantal fora.

Succes!

Mike
Laatst gewijzigd door Dennis op 15 jun 2011, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Website verwijderd wegens tegen de forumregels
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Informatie over parkeren op of nabij Schiphol kun je ook via AA vinden, op deze pagina.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik ben zo vrij geweest wat nuances aan te brengen Mike.
Mike.S schreef:Verzekeringen...

Ons bedrijf heeft een vergelijkingswebsite van alle parkeerbedrijven rond Schiphol gemaakt en alles uitgeplozen over (onder andere) de verzekeringen.

- Je bent NERGENS verzekerd tegen diefstal. Ook bij bijvoorbeeld Schiphol Smart Parking ben je naar ons weten niet verzekerd tegen diefstal.
Klopt, in de parkeergarage van de Bijenkorf niet en bij Schiphol Smart Parking ook niet, maar daar parkeer ik mijn auto zelf en hoef ik mijn sleutels niet af te geven (geen sprake van zorgplicht). Deze parkeerplaatsen zijn openbaar toegankelijk en worden gezien als "openbare weg". Al die parkeerbedrijfjes zijn dat niet. Ook wordt mijn auto niet helemaal ingeparkeerd en misschien wel 10 keer verplaatst tijdens mijn vakantie.
- De parkeerbedrijven hebben alleen een aansprakelijkheidsverzekering. Alleen schade die aantoonbaar in hun beheer is ontstaan is verzekerd.
Buiten "parkeerschade", dus ook aansprakelijkheid bij diefstal ? Heb ik het nog niets eens over speciale clausules vwb brand icm het strakke inparkeren.
- Bij Valet parkeren zijn SOMMIGE parkeerbedrijven bereid om je auto onder hun eigen verzekering te vervoeren middels groene nummerplaten.
Dus niet verzekerd, want daar zijn handelaarskentekenplaten niet voor. Daarnaast niet toegestaan.(zie voorwaarden RDW) Deze handeling wordt nimmer gedekt door een garageverzekering.

Op onze website kunnen mensen reacties en ervaringen achterlaten en in de praktijk blijken dit soort dingen inderdaad problemen op te leveren. Sommige bedrijven nemen niet eens de moeite om te ontkennen dat de schade mogelijk in hun beheer is ontstaan maar laten weten dat je toch geen kans maakt bij de rechter. Sommige bedrijven zijn echter gewoon bereid om het probleem met je op te lossen als het aannemelijk is dat de schade bij hen is ontstaan. Moraal van het verhaal, zorg dat je je verdiept in ervaringen van mensen. Deze zijn ruim beschikbaar op een aantal vergelijkingswebsites, maar ook op een aantal fora.

Succes!

Mike
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mike.S
Amerika-newbie

Bericht door Mike.S »

Ja bedankt Ruud!

Als je alle informatie nog eens wil terugzien of alles mooi op een rijtje wil zien, kijk dan op: http://www.parkerenluchthavenschiphol.nl

Succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer