Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

United; vaste plaats of niet?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Moron schreef:Niet helemaal mee eens... ik bel altijd naar UA, en ik kan altijd mijn stoelen kiezen...
Dus zonder reisagent...
Moron,

misschien kun je uitleggen aan de mensen die met UA vliegen waar ze naartoe moeten bellen? Zo helpen we elkaar! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Ja, dat zou ik inderdaad graag willen weten. Want als ik een nummer van UA bel krijg ik een bandje waar op gezegd wordt dat de stoelnummers op de dag van vertrek worden ingedeeld.
Ook telefoontje aan Expedia waar wij geboekt hebben bracht geen soelaas. Ook zij kunnen niets vastleggen.
Wel op de vlucht van Washington naar Charlottesville en terug. Daar hebben we stoelen bij elkaar kunnen krijgen. Maar ja, dat is ook maar een klein vliegtuig. Wij vertegenwoordigen 20% van die vlucht, hahahaha.
Alle hulp om stoelen vast te kunnen leggen blijft dus welkom.
Ook of je nu wel of niet per internet kunt inchecken blijft een gok. Als we nu het ticketnummer invoeren worden we wel herkend. Maar of het dan ook lukt met echt inchecken weten we natuurlijk pas op 1 juli.
groetjes
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Mogelijk heeft het te maken met waar je je ticket koopt. Ik koop mijn tickets meestal direct bij United via hun website, en krijg daar de gelegenheid om mijn stoelen te kiezen: zowel voor de heen als de terugreis als het korte binnenlandse vluchten betreft. Op de internationale vluchten kan ik meestal alleen stoelen kiezen voor de heenvlucht. De terugvlucht stoelen reserveer ik dan via internet in het land waar ik op dat moment verkeer.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Rob schreef:Ook wij vliegen deze keer met UA, we hebben in oktober geboekt en toen ook gelijk al onze stoelnummers gekregen voor alle 4 de vluchten.
Rob
Wij hebben dus geboekt via Tioga Tours en kregen gelijk alle stoelnummers voor heen en terugvlucht, kan er dus inderdaad wel aan leggen bij welk reisbureau je boekt.
Rob
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Loek schreef:Mogelijk heeft het te maken met waar je je ticket koopt. Ik koop mijn tickets meestal direct bij United via hun website, en krijg daar de gelegenheid om mijn stoelen te kiezen: zowel voor de heen als de terugreis als het korte binnenlandse vluchten betreft. Op de internationale vluchten kan ik meestal alleen stoelen kiezen voor de heenvlucht. De terugvlucht stoelen reserveer ik dan via internet in het land waar ik op dat moment verkeer.
Precies! Als je rechtstreeks boekt bij United kun je de stoelen kiezen, maar als je boekt via een reisagent kun je niet op een later moment via United je stoelen vastleggen! Tenzij die reisagent dat voor je regelt, natuurlijk, en dat zijn er maar enkelen die dat doen! Bovendien krijg je altijd standaard stoelen bij boeking, en nooit stoelen bij de nooduitgang of in economy plus.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jasmino schreef:Het beste is dus, bij United, om gewoon heel vroeg op het vliegveld te zijn (ik adviseer altijd 4 uur vantevoren als je nog goede plaatsen wil proberen te regelen) en dan in te checken. Je kunt wel altijd even bellen met de klantenservice om te vragen hoe laat de incheckbalie opengaat.

Bij het inchecken kun je ook vragen om plaatsen in Economy Plus. Deze kun je dus sowieso niet vantevoren vastleggen, ook niet door je reisagent, tenzij je ervoor betaalt, vooraf, en dat is erg duur (ongeveer €600). Afhankelijk van de bezettingsgraad van het vliegtuig moet je daarvoor bijbetalen, dat kost je dan €63 p.p.
Liliane,

mocht je dus je stoel niet kunnen resereveren, dan moet je gewoon proberen vroeg op het vliegveld te zijn, zoals Jacqueline hierboven ook schrijft. Dat doe ik ook altijd. Ik heb nu een keer of vijf met United gevlogen en bijna altijd een plaatsje in de Economy Plus klasse kunnen bemachtigen zonder dat ik daarvoor extra hoefde te betalen.

Gelukkig heb ik mijn lengte mee in dit geval, zien ze gelijk dat extra beenruimte voor mij ook wel zo prettig is... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
zeearend
Amerika-ontdekker

Bericht door zeearend »

Stoelen zijn pas echt definitief op het moment van inchecken. De airliner kan dus tot op het laatste moment nog iets veranderen als ze dat nodig vinden.

gr. Klaas
3e camperreis naar USA van 29-6-2008 / 1-8-2008 naar het Mid westen.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Nou, dan zorg ik wel gewoon dat ik ruim op tijd op Schiphol ben.

't Maakt me ook niet zoveel uit waar we zitten, we zijn allebei niet erg lang. Als we maar naast elkaar zitten :)
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Wij waren toch al van plan om vroeg naar Schiphol te gaan, dus dat komt wel goed. We kregen het advies om als gehele groep in te checken (dus ook zwager met ticket via ander reisburo).
En dan neem ik aan dat ze toch ook wel iets zullen willen doen. Ik reis toch ook met 2 kleine kinderen, dus voor iedereen is het prettig als die een beetje goed zitten en ik me niet langs mensen moet wurmen als ik er met eentje naar de wc moet.
Het komt vast allemaal goed, maar ik vind het altijd prettig om het vroeg genoeg te weten.
Bedankt voor alle info iig.
Groetjes
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Robby
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Robby »

Jasmino schreef:Bij het inchecken kun je ook vragen om plaatsen in Economy Plus. Deze kun je dus sowieso niet vantevoren vastleggen, ook niet door je reisagent, tenzij je ervoor betaalt, vooraf, en dat is erg duur (ongeveer €600). Afhankelijk van de bezettingsgraad van het vliegtuig moet je daarvoor bijbetalen, dat kost je dan €63 p.p.
Wat is juist het verschil tussen Economy en Economy Plus ?
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Robby schreef:
Wat is juist het verschil tussen Economy en Economy Plus?
4 inches meer beenruimte
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Voor ons is dat precies het verschil om lekker te kunnen zitten, vooral als je heel lange benen hebt, zoals mijn man Peter.

:offtopic:
Robby, werk jij soms bij Vocalcom?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer