Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wassen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Camper

Bericht door nieuwenoord »

Nou, met 6 weken zal ik toch een keer of wat beddegoed wassen :) Ik heb voor de kinderen lakenzakken gekocht voor in hun slaapzakken (of voor zonder de slaapzakken). Zelf zien we wel wat we krijgen.

Ik ga echt toch zo min mogelijk in die drogers kiepen, waar het mag hang ik wel een uurtje of wat een waslijntje uit.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Camper

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef: Ik ga echt toch zo min mogelijk in die drogers kiepen, waar het mag hang ik wel een uurtje of wat een waslijntje uit.
Hou er rekening mee dat je op de meeste campgrounds geen waslijn mag spannen en soms zelfs geen wagoed buiten mag hangen.
Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wasgoed

Mmm, ja, weet ik, maar vorige keer hebben we ons ook aardig gered, zal wel lukken. Ik zie wel, hoe warmer het is, hoe eerder de boel droog is en in de slaapkamer van de camper is ook best wel een en ander of hangertjes te drogen.
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Ik had dit topic gelezen en vond de vloeibare capsules een supertip!!

Maar....
Ik naar de supermarkt om die dingen te kopen....
Kan ik ze toch echt van geen enkel merk vinden.
Ik kan het gewone poeder vinden, net zoals tabletten (met poeder maar dan samengeperst) en vloeibaar wasmiddel maar alleen in flessen en niet in capsules.

Hebben jullie enig idee, wat voor merk ofzo nog wel vloeibare capsules verkoopt.
Ik ben bij de Plus Markt en bij de AH geweest.

Alvast superbedankt!!
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb ze vorige week nog meegebracht bij de Makro. Robijn heeft ze. Alleen voor fijnwasmiddel, maar uit ervaring weet ik dat je daar rustig alles mee kan wassen.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Ariel Liquid Tabs voor witte en voor bonte was.
Carola
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Je kunt hier ook gewoon een kleine fles (meestal zo'n $5 van een duurder merk) vloeibaar wasmiddel kopen hoor. Ik gebruik altijd Vloeibaar (Tide, Gain, wisk of Purex) wasmiddel in mijn bovenlader. Je kunt dan het beste het water aanzetten en het wasmiddel erin gooien en hem eerst wat laten vullen alvorens je de was erbij doet. Of soms gooi ik het er bovenop maar dan zorg ik dat ik het wasmiddel onder de waterstraal doe zodat het snel oplost. Poeder vind ik eigenlijk maar niks. Vaak lost het slecht op en krijg je dan witte vlekken en korrels in je kleren.
En alles word bij mij prima schoon hoor. De wasprogrammas in Nederland duren langer dus wellicht heeft dat meer met het schoon worden te maken.
Zolang je erge vlekken maar niet dagen in laat trekken zit je volgens mij goed hoor.
Ook met Amerikaans wasmiddel word je was schoon ;-)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Precies Sylke, al 22 jaar loop ik in heel schone kleding rond, ondanks dat die met Amerikaanse wasmiddelen is gewassen ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marloesusa
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesusa »

Nou, ik zal toch blij zijn als ik thuis al mijn kleren weer in een Nederlandse wasmachine kan gooien die niet binnen 30 minuten alles gewassen, gespoeld en gecentrifugeerd heeft... lekker 2 uur weken en soppen en niet van te voren alle kleine vlekjes hoeven voorbehandelen! Lang leve de nederlandse wasmachines! ;)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

marloesusa schreef:Nou, ik zal toch blij zijn als ik thuis al mijn kleren weer in een Nederlandse wasmachine kan gooien die niet binnen 30 minuten alles gewassen, gespoeld en gecentrifugeerd heeft... lekker 2 uur weken en soppen en niet van te voren alle kleine vlekjes hoeven voorbehandelen! Lang leve de nederlandse wasmachines! ;)
Kun je in een US wasmachine ook voor elkaar krijgen. Gewoon de heet water aansluiting vervangen door een koudwater aansluiting. Moet je wel een wasmachine hebben die het water zelf kan opwarmen (Maytag of LG).

Dat is de reden dat de wasmachines in europa langer nodig hebben. De wasmachines in nederland zijn alleen aangesloten op een koud water aansluiting. Ze verwarmen het koude water met een elektrisch element en dat duurt een tijdje. Inmiddels liggen je kleren al die tijd te weken. Nadeel is dat het opwarmen van water op deze wijze veel meer energie kost, dan heet water uit een boiler of geizer die met gas opgewarmd is.
catharina
Amerika-ontdekker

Bericht door catharina »

Zijn er in de hotels wasserettes waar je zelf kunt wassen?
Ik dacht altijd dat je alleen je was in kon leveren in zo'n waszak. Waarna je de was weer schoon en gestreken terug krijgt.
Kun je ook strijken in de wasserettes? Kun je wel een temperatuur instellen of is het altijd "kookwas"?

groetjes,
Catharina
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Catharina.

In veel hotels/motels is een laundry aanwezig (even op de site kijken, daar moet het staan). Ook is in de meeste plaatsen wel een wasserette.
Er zitten geloof ik 4 standen op een wasmachine: koud, lauw, warm en heet. Of je daar kunt stijken weet ik niet want dat doe ik niet in de vakantie. Wel ben ik in een aantal motels een strijkplank op de kamer tegengekomen.

Marjon
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

vana schreef: Er zitten geloof ik 4 standen op een wasmachine: koud, lauw, warm en heet.
Voor mij was Amerika een verademing: eindelijk een wasmachine die ik snapte!!! :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Mack schreef:
vana schreef: Er zitten geloof ik 4 standen op een wasmachine: koud, lauw, warm en heet.
Voor mij was Amerika een verademing: eindelijk een wasmachine die ik snapte!!! :D
LOL - Ja zo kan je het ook bekijken : ))
Sandy
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Mack schreef:
Ik vind dat juist lastig. Wat is lauw, wat is warm?
Welke stand gebruik je voor 30, 40 en 60 graden?

Marjon
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

vana schreef:
Ik vind dat juist lastig. Wat is lauw, wat is warm?
Welke stand gebruik je voor 30, 40 en 60 graden?

Marjon
Wat ik me heb laten vertellen toen ik au-pair was is 30 lauw, 40 warm en 60 heet.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

wie weet wat het verschil in gebruik is van
detergent en bleach
voor zover ik het snap is bleach geen bleekmiddel, maar wat dan wel?
waarvoor gebruik je bleach
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

6foot6 schreef:wie weet wat het verschil in gebruik is van
detergent en bleach
voor zover ik het snap is bleach geen bleekmiddel, maar wat dan wel?
waarvoor gebruik je bleach
Volgens mij is het wasmiddel met een klein beetje bleekmiddel in, het middel dat je zou gebruiken voor de witte was.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
marloesusa
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesusa »

Volgens mij is bleach wel bleek... maar ik kan het verkeerd hebben!
diane
Amerika-ontdekker

Bericht door diane »

Ook ik kon nergens de liquid geltabs vinden, tot dat....
ik ze tegen kwam bij de Lidl!
Ze zijn van het merk "Adritt", zowel voor de witte als voor de gekleurde was te koop!

Nu maar hopen dat Adritt net zo schoon wast als Ariël...

Groeten, Diane
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer