Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wassen
- catharina
- Amerika-ontdekker
De liquid tabs van Ariel, Dreft, en Dash zijn niet meer te koop in Nederland of omringende landen. (wel in Engeland)
De Robijn color capsules schijnen nog wel te koop te zijn (20 stuks voor ongeveer 4,25 euro). Deze zijn speciaal voor de gekleurde was.
Dan toch maar eens bij de Aldi kijken voor de liquid tabs.
groeten,
catharina
De Robijn color capsules schijnen nog wel te koop te zijn (20 stuks voor ongeveer 4,25 euro). Deze zijn speciaal voor de gekleurde was.
Dan toch maar eens bij de Aldi kijken voor de liquid tabs.
groeten,
catharina

- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik blijf vinden dat mijn was (vooral de witte was) hier niet echt schoon wordt. Ligt het aan mijn wasmiddel? Ik gebruik nog wel Tide with bleech. Iemand tips voor een ander middel? Ik zit nog in de "ontdek fase" wat dit soort dingen betreft. Doe nu al de ouderwetse truuk om na het wassen de witte shirts op het gras buiten te leggen om te bleken. Voor gekleurde was heb ik nu Purex, omdat die hypo-allergeen is. Mijn huid is namelijk nogal gevoelig aan het worden hier.
In Nederland wastte ik mijn beddegoed altijd met Robijn capsules, omdat ik die zo lekker vond ruiken
. Mooi dat ik kijk of ik nog wat extra ruimte in mijn koffers heb in Juni op mijn terugvlucht vanuit Nederland.
In Nederland wastte ik mijn beddegoed altijd met Robijn capsules, omdat ik die zo lekker vond ruiken

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Hmm.. niet je gewoneb kleren in bleach wassen hoor!
Bleach is toch echt bleek hoor, alleen hebben sommigen wasmiddelen het er al bijin zitten en dan moet je opletten dat als je het voor wat anders dan witte was wilt gebruiken het "colorsafe" bleach is.
een veel verkocht merk van bleach is clorox. Ik gebruik het zelf ook en al mijn witte was straalt altijd. Zo nu en dan gooi ik bij mijn all white witte was er een scheut bij in en alles is weer witter dan wit.
voorweken doen wasmachines hier idd niet maar dat kun je net zogoed zelf doen in een wasbak of emmer indien nodig (doe ik alleen bij erge vlekken in oxiclean) dan kun je de wasmachine intussen gebruiken voor nuttiger zaken. (niet onbelangrijk met kinderen).
Ik vind het heerlijk dan ik na een half uur mijn was schoon heb, en dan de droogtrommels, lekker groot en snel. Ik had echt de balen toen ik weer moest wassen in NL. de wasmachines zijn zo klein, je propt alles door dat minigat, een dekbed past er nieteens in, laat staan een kingsize quilt (en dat kan bij mij wel). Het wasprogramma duurde anderhalf uur, en dan duurde de droger nogeens 2 uur...
Bleach is toch echt bleek hoor, alleen hebben sommigen wasmiddelen het er al bijin zitten en dan moet je opletten dat als je het voor wat anders dan witte was wilt gebruiken het "colorsafe" bleach is.
een veel verkocht merk van bleach is clorox. Ik gebruik het zelf ook en al mijn witte was straalt altijd. Zo nu en dan gooi ik bij mijn all white witte was er een scheut bij in en alles is weer witter dan wit.
voorweken doen wasmachines hier idd niet maar dat kun je net zogoed zelf doen in een wasbak of emmer indien nodig (doe ik alleen bij erge vlekken in oxiclean) dan kun je de wasmachine intussen gebruiken voor nuttiger zaken. (niet onbelangrijk met kinderen).
Ik vind het heerlijk dan ik na een half uur mijn was schoon heb, en dan de droogtrommels, lekker groot en snel. Ik had echt de balen toen ik weer moest wassen in NL. de wasmachines zijn zo klein, je propt alles door dat minigat, een dekbed past er nieteens in, laat staan een kingsize quilt (en dat kan bij mij wel). Het wasprogramma duurde anderhalf uur, en dan duurde de droger nogeens 2 uur...

- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
nog een was-tip:
als ik snel even een t-shirtje of wat ander fijn spul met de hand was, gebruik ik altijd shampoo!
In elke motel-kamer staat wel een flesje (sparen jullie ze ook dan?).
Voor ondergoed, handdoeken etc. neem ik vanuit NL een paar pakjes (per 2 vepakte) tabletten mee (heb ik geloof ik al eerder geschreven).
gr, Ineke
als ik snel even een t-shirtje of wat ander fijn spul met de hand was, gebruik ik altijd shampoo!
In elke motel-kamer staat wel een flesje (sparen jullie ze ook dan?).
Voor ondergoed, handdoeken etc. neem ik vanuit NL een paar pakjes (per 2 vepakte) tabletten mee (heb ik geloof ik al eerder geschreven).
gr, Ineke
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik kan ook geen liquid tabs meer vinden dus ben ik van plan om de wastabletten van Omo mee te nemen. Heb toevallig nog 2 doosjes in huis (voor witte en bonte was). Ik had liever vloeibaar wasmiddel gehad omdat de Amerikaanse wasmachines zo kort draaien en die tabletten hebben toch even de tijd nodig om op te lossen.
Shampoo gebruik ik ook wel eens voor de handwas. De kleur van de kleding blijft mooi en om een shirtje dat niet echt vuil is op te frissen is het prima. Als er vlekken in zitten is shampo toch minder geschikt.
Carola
Shampoo gebruik ik ook wel eens voor de handwas. De kleur van de kleding blijft mooi en om een shirtje dat niet echt vuil is op te frissen is het prima. Als er vlekken in zitten is shampo toch minder geschikt.
Carola
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Anita,
als je je was bij een motel wast, kun je ondertussen best teruggaan naar je kamer. Vaak staan er meerdere wasmachines en droogtrommels en er is bijna altijd wel eentje vrij.
Ik heb maar één keer gewacht totdat de was schoon en droog was maar dat was dan ook bij een echte laundry.
Ook wel eens grappig je was daar te wassen.
Roladn
als je je was bij een motel wast, kun je ondertussen best teruggaan naar je kamer. Vaak staan er meerdere wasmachines en droogtrommels en er is bijna altijd wel eentje vrij.
Ik heb maar één keer gewacht totdat de was schoon en droog was maar dat was dan ook bij een echte laundry.

Roladn
Qua waslijntje: bij de Anwb hadden ze een soort van lijntje die je met zuignapjes kan bevestigen aan auto/camperramen, boven de badkuip
etc. Erg handig! Een handwasje gaat ook prima in de badkuip of wastafel... het wordt misschien niet superschoon, maar het ruikt in ieder geval een stuk frisser in de koffer.
Jolanda

Jolanda
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Anita,Amerikaantje schreef:Moet je de hele tijd bij de machine blijven zitten of kan je ook weg? Ik ben bang dat als je te laat terug komt iemand je was er al uit heeft gegooid om de machine te kunnen gebruiken. Werkt dat zo of zijn er altijd genoeg machines en hoef je niet te wachten tot er een vrij is.
Anita
Als ik het goed begrepen heb, was je van plan om met een camper te gaan. Wij kamperen al jaren in Amerika en ik blijf nooit bij de wasmachine staan wachten. Ik heb hier nog nooit problemen mee ondervonden op een campground. Meestal zijn er voldoende machines voor het wassen en het drogen.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand de was van een ander uit de machine gehaald heeft en/of meegenomen.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Op het moment dat de wasmachine of droger bezig is kan je gelijk even wat boodschappen doen.
Was de waslijnen aangaat hou er rekening mee dat die op de meeste campground niet toegestaan zijn.
Spullen die niet in de droger mogen/kunnen hangen wij meestal op een kreerhanger en die kan je dan aan de buitenspiegel hangen.
Afhankelijk van welk gebied je zit is het dan in een 1/2 uurtje droog.
Rob
Was de waslijnen aangaat hou er rekening mee dat die op de meeste campground niet toegestaan zijn.
Spullen die niet in de droger mogen/kunnen hangen wij meestal op een kreerhanger en die kan je dan aan de buitenspiegel hangen.
Afhankelijk van welk gebied je zit is het dan in een 1/2 uurtje droog.
Rob
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat vervelend dat die vloeibare capsules niet meer worden verkocht....... Ik heb er nog een aantal "op voorraad", ik gebruik ze hier namelijk niet. Ik heb tijdens onze vakantie ook eens gekeken in de Duitse, Oostenrijkse, Kroatische en Sloveense supermarkten, maar helaas...... niet meer te krijgen
@Carola: als je de tabletten gaat verkruimelen, kan je dan niet net zo goed gewoon poederwasmiddel gebruiken?
@Amerikaantje: ik ben nog nooit bij een wasmachine of droger gebleven, en ik ben ook nog nooit iets kwijt geraakt. Ik zou wel een beetje opletten wanneer de machine klaar is, en de was niet onnodig erin laten. Ik heb me wel eens geërgerd aan iemand die de machine niet leegmaakte, en er maar 1 machine aanwezig was. Toen het er na een uur nog niet was uitgehaald, heb ik het er zelf uitgehaald en in de wasmand gestopt......

@Carola: als je de tabletten gaat verkruimelen, kan je dan niet net zo goed gewoon poederwasmiddel gebruiken?
@Amerikaantje: ik ben nog nooit bij een wasmachine of droger gebleven, en ik ben ook nog nooit iets kwijt geraakt. Ik zou wel een beetje opletten wanneer de machine klaar is, en de was niet onnodig erin laten. Ik heb me wel eens geërgerd aan iemand die de machine niet leegmaakte, en er maar 1 machine aanwezig was. Toen het er na een uur nog niet was uitgehaald, heb ik het er zelf uitgehaald en in de wasmand gestopt......
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer: