Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zelf alles boeken niet risicovol?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
leona69
Amerika-newbie

Zelf alles boeken niet risicovol?

Bericht door leona69 »

Na de tips op mijn vorige vraag ben ik e.e.a. gaan uitzoeken en nu blijkt dat onze tickets nog niet geboekt zijn dus dat alles nog open is. Nu heb ik zelf via Expedia.nl de tickets gevonden en evt. kan ik ze ook via Aeroglobe boeken. Voordeel bij Aeroglobe is denk ik dat ik niet alles gelijk hoef te betalen.

De auto is ook veel goedkoper als ik zelf boek via Avis en de hotels via priceline.com. Moet je dan gelijk alles betalen?

Graag hoor ik de ervaringen van zelf boeken want voor ons is dat best een stap.

Bedankt alvast!
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Zelf alles boeken niet risicovol?

Bericht door jolanxyz »

Voor hotels geldt vaak dat je de eerste nacht als borg moet betalen (En als dat je enigste nacht is, is dit dus alles...). De enige keer dat ik bij Avis heb geboekt, heb ik dat rechtstreeks bij Avis zelf gedaan en hoefde ik niets aan te betalen. Maar dat was in Vancouver, Canada. Dus of dat altijd zo geldt.

In het algemeen geldt: lees de voorwaarden goed door, ook die met betrekking tot annuleren. Staar je niet blind op Expedia, ik gebruikte het vooral als zoekmachine om te kijken of er een hotel is en hoe het heet en dan kijken of het rechtstreeks goedkoper is, wat vaak het geval was. Expedia moet er tenslotte ook aan verdienen.

Priceline ken ik niet, maar in het algemene reisforum is er veel over te vinden. Ik vind trouwens dat deze vragen daar ook thuis horen en niet specifiek in het zuidwesten forum.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik had hotels geboekt via booking.com, er hoefde geen nacht vooraf betaald te worden.
Bij booking was ik goedkoper uit dan bij het hotel zelf, maar dit kan verschillen, altijd vergelijken.
Voor tickets kijk ook eens bij tix.nl, daar kwamen de laaste dagen mooie prijzen voorbij.
Voor de auto telt dat je moet opletten of alle verzekeringen erbij zitten.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Een paar gouden regels;

Boek je auto vanuit Nederland of Duitsland, dus niet rechtstreeks bij een Amerikaanse aanbieder. Dit vanwege de verzekeringen. Een goede site met aantrekkelijke prijzen is usareisen.de

Zoek goed rond naar ticketprijzen op verschillende websites zoals cheaptickets, connections enzovoorts. Als je tevreden bent met een prijs voor een vlucht (en de tijden/overstaptijden ervan) boek dan. Kijk daarna niet al te vaak meer, het kans soms frustrerend zijn als de prijzen daarna ineens weer zakken :wink:

Hotels die je via Priceline of Hotwire boekt zijn in de regel niet annuleerbaar. Ik zou Priceline dan ook nooit voor een gehele reis gebruiken maar juist voor die plekken waar het leuk is om in een duurder hotel te verblijven voor minder (véél minder :mrgreen: ). Zo sliepen wij ooit in LA in het Andaz op Sunset Blvd voor de helft van de prijs!

Het leuke van zelf zoeken en boeken is dat je ook bijzondere overnachtingsplekken tegenkomt die je niet vind via Bookings of Expedia. Daar vind je niet die ene aparte B&B of bijzondere camping met leuke cabins. Het kost wat tijd maar het is een erg leuke tijdbesteding welke voor erg veel voorpret zorgt.

De meeste overnachtingen die je bij hotels zelf boekt kun je altijd weer kosteloos annuleren, soms nog tot 24 of 48 uur van tevoren.

Zelf boeken is leuk en vaak goedkoper!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

jolanxyz schreef: In het algemeen geldt: lees de voorwaarden goed door, ook die met betrekking tot annuleren. Staar je niet blind op Expedia, ik gebruikte het vooral als zoekmachine om te kijken of er een hotel is en hoe het heet en dan kijken of het rechtstreeks goedkoper is, wat vaak het geval was. Expedia moet er tenslotte ook aan verdienen.
Ik heb juist hele goede ervaringen met Expedia, zij hebben soms hele goede acties. Wij hebben vorig jaar al onze hotels via Expedia geboekt. Ik gebruik Expedia ook als zoekmachine en controleer het daarna altijd met andere sites (sowieso Expedia.com vs expedia.nl waar soms ook een behoorlijk verschil tussen zit) en het hotel zelf. Maar in alle gevallen was Expedia het goedkoopst. In San Diego en New York was het zelfs zo dat de prijzen op de sites van het hotel meer dan 2x zo hoog waren als wij bij Expedia hadden betaald!

Het loont dus om goed te zoeken :)
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Ik heb goede ervaringen met booking.com, vaak ook tot 24 uur van te voren zonder ksoten te annuleren, zowel in europa als in de USA, overnachtingen hoef je pas na verblijf te betalen, ideaal !
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik heb goede ervaring met Expedia voor vliegtickets en Ebookers voor hotelovernachtingen, natuurlijk ook Priceline. Zelf boeken geeft meer vrijheid, meer voorpret en er kan weinig fout gaan. Advies kun je vragen op het forum, dat gebeurt er vaak om bijvoorbeeld te vragen of mensen ervaring hebben met een hotel of wat men van het vluchtplan vindt.

Het is verstandig een goede planning te maken, de aankomst en vertrekdata vast te leggen, dan de vluchten te boeken en dan de rest (overnachtingen).

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Jullie gaan met 6 personen las ik in een ander bericht. Wij hebben drie rondreizen gemaakt met 6 personen. Zelf boeken is dan heel handig, omdat je gericht kan zoeken naar slaapplaatsen voor zes personen. Bij veel motels kun je vragen om connecting rooms (aangrenzende kamers met een tussendeur), of je kunt zoeken naar speciale suites met twee slaapkamers en een gezamenlijke badkamer, of een cabin voor 6, of een kamer met drie queenbedden, of een kamer met twee queen bedden en een sofasleeper. Veel mogelijkheden, die vaak goedkoper/praktischer zijn dan twee aparte kamers.
Kies ook een royale auto voor alle bagage! Wij hadden twee keer een Toyota Sienna en de laatste keer een Kia Sedona. Per persoon één reistas en een gezamenlijke koelbox en nog wat losse handbagage. Dan is de auto wel aardig vol (je wilt ook nog boodschappen kwijt kunnen).
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Bij alles zelf boeken is het wellicht raadzaam om een doorlopende reis- en annuleringsverzekering te nemen. Vaak zijn vliegtickets die je los boekt niet zomaar te annuleren.
Blondie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Blondie88 »

Kun je extra voordeel krijgen als je veel overnachtingen bij 1 keten boekt?
Welke keten kun je dan het beste pakken? zoals bijv. Best Western, Holiday Inn, etc?

Stel dat er iets gebeurd zodat we niet zouden kunnen gaan, hoe gaat het dan met annuleren? Of als het hotel failliet zou zijn? Omdat als je het via een reisbureau zou boeken ben je verzekerd bij de SGR. Of is hier je doorlopende reis- en annuleringsverzekering voldoende voor?

In een topic las ik dat je juist de vlucht en de auto bij een reisbureau moet boeken. Waarom zou je deze wel beter bij een reisbureau kunnen boeken en de hotels niet?
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik heb alles zelf geboekt.
Vlucht bij KlM zelf (net ff gekeken en inmiddels is mijn vlucht 285 euro duurder dan toen ik 'm boekte :mrgreen: )
Auto bij usareisen.de
En hotels, B&B's, ranches bij de sites van de accommodaties zelf.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Blondie88 schreef: Stel dat er iets gebeurd zodat we niet zouden kunnen gaan, hoe gaat het dan met annuleren? Of als het hotel failliet zou zijn? Omdat als je het via een reisbureau zou boeken ben je verzekerd bij de SGR. Of is hier je doorlopende reis- en annuleringsverzekering voldoende voor?
Bij de meeste hotels kun je tot één of twee dagen van tevoren kosteloos annuleren (bij sommige hotels zelfs op de dag zelf tot 1600 uur) Als je korter vantevoren moet annuleren door ziekte of iets anders wat onder de voorwaarden valt, dekt je reis of annuleringsverzekring het gewoon.
Als je niet op reis gaat en toch al vooruit hebt moeten betalen voor een hotel kun je dat vaak toch nog wel annuleren, daar zijn ze vaak wel soepel in, vooal bij grote ketens. En anders dekt de annuleringsverzekring het (als het onder de voorwaarden valt)

Meestal betaal je niet van tevoren, maar pas als je weer vertrekt uit het hotel. Je geeft alleen je creditcardgegevens als garantie. Dus bij failliet gaan van het hotel kost dat je niets. En de hotels van de grote ketens zullen niet zo snel failliet gaan. Soms worden ze overgenomen maar dan gaat je boeking gewoon over naar de andere eigenaar.

Marjon
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Marjon, dat ligt er maar net aan via welke site je de hotels boekt. Hotwire en Priceline "name yoyr own price" zijn niet te annuleren, en vaak zijn hotels in afgelegen gebieden (waar niet veel keuze is) ook te annuleren tot 30 dagen tevoren, of soms zelfs 60 dagen. Toevallig heb ik er tijdens onze vorige vakantie wat last van gehad dat ik bij Glacier NP niet kon boeken onder gunstige voorwaarden, en toen moesten we nog annuleren ook omdat ik ziek was. Uit coulance hoef ik nu niet te betalen, maar de eigenaar had zich op het contract kunnen beroepen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

Wij hebben bij de annuleringsverzekering extra dekking genomen voor een samengestelde reis. Wij vonden dit een beetje dubieus, maar volgens de tussenpersoon was dit toch wel aan te raden bij een reis die uit verschillende losse boekingen bestaat.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ik heb het zelf boeken via diverse website voor hotels/hostels en vliegtickets al erg prettig ervaren en toen mijn Amtrak reisje werd gecancelled heb ik heel snel via southwest nog een lastminute vlucht kunnen boeken, handig! :clap: Ook de auto's heb ik via internet geboekt en dit ging prima. Het geeft je wel de vrijheid om een reis helemaal zelf in elkaar te zetten, dat vind ik een plus!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Jasmino schreef:Marjon, dat ligt er maar net aan via welke site je de hotels boekt. Hotwire en Priceline "name yoyr own price" zijn niet te annuleren, en vaak zijn hotels in afgelegen gebieden (waar niet veel keuze is) ook te annuleren tot 30 dagen tevoren, of soms zelfs 60 dagen. Toevallig heb ik er tijdens onze vorige vakantie wat last van gehad dat ik bij Glacier NP niet kon boeken onder gunstige voorwaarden, en toen moesten we nog annuleren ook omdat ik ziek was. Uit coulance hoef ik nu niet te betalen, maar de eigenaar had zich op het contract kunnen beroepen.
Nee, ik heb het natuurlijk ook niet over Priceline en Hotwire, dat zijn speciale gevallen. Daar zou ik zelf niet snel boeken, omdat wij alle vrijheid willen hebben.

Wij boeken meestal weing van tevoren. Maar als we dat doen boeken we altijd via de site van het hotel en niet via boekingssites als Hotel.com e.d. en dan is het vaak nog tot kort van tevoren te annuleren. Bij die boekimngssites is dat wat lastiger, maar wel mogelijk. Behalve in de parken natuurlijk en inderdaad in bepaalde gebieden. Maar goed, dat moet je gewoon even per hotel bekijken. Het staat altijd in de voorwaarden op de hotelsite.

Marjon
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

jvandijk65 schreef:Wij hebben bij de annuleringsverzekering extra dekking genomen voor een samengestelde reis. Wij vonden dit een beetje dubieus, maar volgens de tussenpersoon was dit toch wel aan te raden bij een reis die uit verschillende losse boekingen bestaat.
Hier heb ik al vaker over gelezen; de verzekering keert niet uit bij losse tickets, autohuur en motels die je los geboekt hebt.
De polisvoorwaarden die ik tot nu gelezen heb, zeggen niets over zo'n samengestelde reis.
Bij welke maatschappij hebben jullie deze verzekering afgesloten?

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Als je boekt bij Wyndham (die ketens onder z'n beheer heeft van bv. Days Inn, Super 8, Travelodge, Howard & Johnson, enz. kun je nog tot op de dag van aankomst voor 18.00 uur annuleren. Voordeel hierbij vind ik dat je in een oogopslag kunt zien waar en in welk hotel nog plaats is. Over het algemeen zijn het 2-sterren hotels/motels voor een zeer gangbare prijs. Oh, én je kunt gebruik maken van je AAA-korting (ANWB-pas).

https://www.wyndhamrewards.com/trec/con ... ome.action
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

Bericht door Izognoeg » 08 jul 2011, 01:04

jvandijk65 schreef:Wij hebben bij de annuleringsverzekering extra dekking genomen voor een samengestelde reis. Wij vonden dit een beetje dubieus, maar volgens de tussenpersoon was dit toch wel aan te raden bij een reis die uit verschillende losse boekingen bestaat.

Hier heb ik al vaker over gelezen; de verzekering keert niet uit bij losse tickets, autohuur en motels die je los geboekt hebt.
De polisvoorwaarden die ik tot nu gelezen heb, zeggen niets over zo'n samengestelde reis.
Bij welke maatschappij hebben jullie deze verzekering afgesloten?

Groetjes,
Paul
Hoi Paul,
wij hebben deze verzekering afgesloten bij de Europeesche verzekeringen.Zij hebben het in de voorwaarden er bij staan.
Groeten, Yvonne
Blondie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Blondie88 »

Dank jullie wel voor alle antwoorden!

We hebben even de verzekeringsmaatschappij gemaild met onze vragen, dus dat is even afwachten.

Ik lees ook dat je de meeste overnachtingen een paar dagen later van de creditcard worden gehaald. Onze afgelopen reis was bij Tioga Tours geboekt (is ons erg goed bevallen, maar willen het dit jaar zelf uitproberen) en toen was alles al betaald van te voren en was ons creditcardlimiet 5000 euro p.m. (Onze reis viel in 2 maanden). Wat voor limiet zouden we moeten aanhouden als we tijdens deze vakantie ook de hotels ed moeten betalen? Onze reis zal ongeveer 35 dagen west-usa zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer