Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer vlucht + auto best boeken voor reis zomer 2012?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Mie 1979
Amerika-ontdekker

Wanneer vlucht + auto best boeken voor reis zomer 2012?

Bericht door Mie 1979 »

Volgende zomer willen we naar (zuid-)west-Amerika.
Ik was eigenlijk van plan rond september te boeken (auto+ vlucht+ 1e hotel). De hotels in een aantal parken wou ik zelf via internet boeken, natuurlijk pas nadat de vlucht vastligt.
Vandaag ben ik even binnengewandeld bij een reiskantoor van Connections en daar zeiden ze van te wachten tot Big Deals van nov/dec.
Is dit niet te laat als ik vb in Yosemite of Yellowstone wil overnachten?
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Wanneer vlucht + auto best boeken voor reis zomer 2012?

Bericht door asv60 »

Je kunt je accomodatie toch ook boeken voordat je vliegtickets hebt!
Zorg er dan voor dat ze annuleerbaar zijn.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Daar sluit ik me meteen bij aan. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ik boek de laatste jaren mijn vluchten voor juni ook steeds het jaar voordien in september.
Je hebt dan meer keuze qua uren van maatschappij, vertrekuur, overstapplaats en aankomsttijden.

Tot enkele weken voor vertrek nog vaak gekeken of het goedkoper had gekund.
Op een bepaald moment (zal idd ergens in december geweest zijn), stond dezelfde vlucht gedurende enkele dagen 40 euro pp goedkoper.

Als je vluchtdagen al zeer vroeg vast staan heb je wel de meeste keuze en de beste prijzen voor de overnachtigingen.
Zo sliep ik bvb 4 nachten in de Best Western in Page, AZ voor slechts 250 USD. Later op het jaar werd dat 350 tot 450 USD voor net hetzelfde.
Voor de drukke nationale parken (Bryce, Zion, GC, Yosemite, Yellowstone), is dat telkens toch een heel groot voordeel.

Ik ben dus ook een vroegboeker, al enkele jaren, en heb er nog geen enkele keer spijt van gehad.
Je kan zo heel vroeg tot op de dag beginnen te plannen :D

Wat de auto betreft, ook die boek ik vanaf dat USAReisen met hun vroegboeking korting komt.
Daarom niet bij USAReisen zelf, maar zo weet je dat de andere aanbieders hun prijzen er ook zijn.
De auto is bij bijna alle aanbieders tot enkele dagen voor vertrek volledig kosteloos annuleerbaar (als je het volledige bedrag betaalt bij boeking !).
Zo heb ik de voorbije jaren al telkens omgeboekt, zowel binnen dezelfde aanbieder, als naar een andere (USAReisen, eAutohuur, Autoeurope, Billiger-mietwagen, Carhire3000, ...)
Op die manier heb je gegarandeerd de beste prijs.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Mie 1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mie 1979 »

Aan de optie hotel al eerder boeken had ik nog niet gedacht.

De auto wil ik via het reisbureau boeken, heb een beetje schrik om in het bos van autoverzekeringen, annuleringsverzekering,aansprakelijkheidsverzekering, bagageverzekering, ed te verdwalen.
Heb al eens zitten kijken, omdat leden van Touring ook via hun een auto kunnen huren (met korting) en daar hebben ze ook wel een verzekering. Maar wat is nu juist allemaal nodig vraag ik mij dan af?
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je boekt bij usareisen.de heb je alle nodige verzekeringen er meteen bij in.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je via een Europese tussenpersoon/organisatie boekt zitten alle benodigde verzekeringen er bij, huur je rechtstreeks in Amerika dan moet je alle verzekering er nog bij nemen.
Via een Europese is dus veel goedkoper en je weet dat je voldoende verzekerd bent.
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Ik zou als eerste de overnachtingen in de parken vast leggen en daarna mijn tickets.
De populaire parken als Yosemite zijn de overnachtingen al snel volgeboekt en derhalve zou ik zsm toch kijken en boeken.
Vol = vol en dan kun je alleen nog buiten het park overnachten.

Daarna vliegtickets boeken en je kunt wachten op een aanbieding natuurlijk, maar als hoe eerder hoe beter, tickets worden alleen maar duurder als de vertrekdatum dichterbij komt.
(en mocht je geboekt hebben; niet meer naar kijken want dan zou je zomaar een keertje kunnen tegenkomen dat ze in de aanbieding zijn en dat is balen)...

Huurauto maakt niet uit waar je het boekt, ik huur altijd rechtstreeks bij Hertz of Avis en sluit gelijk de benodigde verzekeringen af. Wanneer ik de huurauto ophaal proberen ze nog een verzekering te slijten, maar daar trap ik niet in.
Wel neem ik mijn eigen truus truus mee; scheelt weer en zet daar de kaart op die ik nodig heb...
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij boeken Yosemite ook altijd voordat we de tickets hebben. De populaire accommodaite is echt weg zodra het mogelijk is te boeken (een jaar van te voren).

Marianne
Mie 1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mie 1979 »

Ok, overduidelijk dat ik dan zo snel mogelijk moet kijken en boeken. :D
Ik ben net klaar met een route via google maps uit te stippelen. Heb er al eens datums bijgeplakt en zal jullie raad ter harte nemen en beginnen rondkijken om kamers te boeken.
Iselca
Amerika-ontdekker

Bericht door Iselca »

Ik wil ook in 2012 naar de Westkust. Boeken voor juli 2012 kan nog niet.
is het nu handig om het direct te doen als het kan of te wachten?

Andere vraag: Ik wil aankomen in LA en vertrekken vanaf SF. Is dit beter andersom of maakt dat niets uit?

Ga nu alvast wat reisverhalen lezen om alvast in de stemming te komen.
Mie 1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mie 1979 »

Hebben vandaag alvast een paar plaatsen vastgelegd : overnachtingen in Yellowstone, in Kings Canyon, in Yosemite.
In Yosemite hebben we een lodge buiten het park. Er was niet meer veel keuze, tenzij een tent in Curry Village.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer