Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mag niet inchecken ...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

mag niet inchecken ...

Bericht door JGK »

Morgen vertrekken wij voor onze 4e campertrip naar San Francisco. Zojuist geprobeerd in te checken, maar kreeg een melding:

De incheckprocedure kan niet worden voltooid, omdat de immigratiedienst aanvullende informatie nodig heeft. U moet inchecken bij de inchekbalie op de luchthaven.
Service ID: 1089
Heeft iemand dat al eens meegemaakt of weet iemand wat dit inhoudt?

Bedankt alvast, groeten,
Jan Gijs
Jan Gijs
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: mag niet inchecken ...

Bericht door Rob »

Ja hebben we al twee keer gehad, de eerste keer bleek dat we uitgekozen waren voor een uitgebreide securitycheck aan de gate voordat we konden boarden, de tweede keer bleek het gewoon te gaan om het MR/MRS voor de namen die op de tickets stonden, het computersysteem kon dat niet herkennen.
Gewoon naar de incheckbalie en men zal je daar de boardingtickets geven.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Wel je "apis/secure flight" info ingevuld?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

@Rob
Bedankt Rob, we wachten het rustig af.

@foot6
ESTA hebben wij, Pre secure flicht info is door de toeroperator ingediend, APIS formulieren liggen ingevuld klaar.

Gelukkig heeft de toeroperator al stoelen voor ons gereserveerd anders is de kans natuurlijk klein dat je morgen nog met z´n 4-en bijelkaar zit.

Groet,
Jan Gijs
Jan Gijs
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

JGK schreef:APIS formulieren liggen ingevuld klaar.

Hier komt het dus door, doordat de API nog niet bekent is bij de luchtvaart maatschappij, kun je niet online inchecken. Je kunt nu met je boekingsgegevens inloggen bij de maatschappij en het zelf invullen en dan online inchecken, of je laat het door de medewerker aan de incheckbalie doen.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Via mijn FD de API gegevens ingevuld en daarna door naar inchecken ...
Helaas, zelfde foutcode.

In ieder geval bedankt voor de tip.

Groet,
Jan Gijs
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hier kan je er iets over lezen:
viewtopic.php?f=10&t=28918&p=472546&hilit=+incheckprocedure+aanvullende#p472546 en teven vermelden ze daar de link naar een ander topic dat daar ook over ging. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Bedankt Elke, het zal wel loslopen :thumbup:
Jan Gijs
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het loopt vrijwel altijd los, gewoon ruim op tijd op het vliegveld aanwezig zijn. Laatst in Italie konden we ook niet online inchecken en volgens mij nam het geen seconde langer op het vliegveld.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

wat is 'n APIS?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Advanced Passenger Information System (van dat laatste ben ik niet zeker van ;-))
Dat is de informatie die je online bij je boeking kan invullen zoals paspoortinformatie, naam,... En die moet je dus op voorhand invullen. Ik kreeg er een paar maand geleden zelfs een mail over van British Airways, dat ik de informatie nog niet volledig ingevuld had.
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Ik heb laatst geboekt bij World Ticket Center, bij het boeken kon je optioneel je paspoortnummer invullen. Ik had toen geen zin om het paspoort op te zoeken, maar ik moet dan nog wel een keer uitzoeken hoe ik in kan loggen bij WTC om de ontbrekende gegevens in te vullen, anders zijn mijn APIS gegevens onvolledig en kan ik niet inchecken, als ik het goed begrijp?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Waarschijnlijk kun je dat rechtstreeks bij de airline doen waar je mee vliegt, hoeft niet persé via WTC.

Vaak kun je aan de hand van je achternaam en record locator (= code die bestaat uit 6 cijfers/letters) je vluchtgegevens bij de airline opzoeken en de benodigde gegevens opgeven.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Petra/VS schreef:volgens mij nam het geen seconde langer op het vliegveld.
En als het vliegtuig overboekt is?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Hey Jan Gijs, gaan jullie weer? Wist ik nog niet!
Heel veel plezier, en hou je een weblog bij?
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Hoi Ingrid,

Wij zijn net weer terug van onze 4e campertrip. Omdat onze zoon afgestudeerd is en al lang de wens had om een keer een Amerikaanse camper te rijden hebben wij hem een reisje cadeau gedaan. Natuurlijk wel onder de conditie dat wij ook mee mochten. Voor hem en zijn vriendin een ElMonte 25CS geboekt, voor ons een Bounder 35ft. De 35 was van het type 35H; een beestachtig mooie camper. Na 3 dagen Yosemite (1 dag Wawona en 2 dagen Upper Pines) ging na de Tiogapass bij ons het controlelampje van de accu branden. 5 mijl zuid van Lee Vining toch maar even omgedraaid. Wij wisten dat er daar een repairshop zat. Ik liep met de sleutel naar het kantoor en was verbaasd dat de motor nog liep. Ging met geen mogelijkheid meer uit. Na overleg met ElMonte Roadassist en een check van de repairshop moesten wij naar Ford in Bishop rijden. Natuurlijk gebeurt zoiets op een zaterdag. Op een lange afdaling, 15 mijl noord van Bishop, viel de complete electra uit. Alle meters op nul, geen licht, geen stuur- en rembekrachtiger meer. Ik kon hem op de motorrem houden tot er eindelijk een parkeerplaats kwam. Het tot stilstand brengen viel niet mee zonder rembekrachtiger. Dit was het einde van onze 35ft. Ruim een uur later kwam er een gigantische dieplader en werd hij erop reden. Door de generator op te starten hadden zij weer stroom om de motor te starten. Daarna hebben zij meer dan een halfuur nodig gehad en hebben zij een deel van de camper moeten slopen voordat zij eindelijk de motor weer uit hadden). Om een lang verhaal kort te maken; wij zijn zondag met z´n 4-en in de 25ft naar Las Vegas gereden. Dit ging sneller dan te wachten totdat ElMonte een vervangende camper naar Bishop had gereden (was waarschijnlijk pas dinsdag geworden). Maandag in Las Vegas een 32ft Flair opgehaald. Eigenlijk hebben wij nauwelijks iets moeten laten uitvallen. Een stukje Route66 op weg naar Grand Canyon hebben wij laten uitvallen en in Grand Canyon kwamen wij pas om 17:45 aan i.p.v. 14:00.

Kort nog even de rest van de route:
Monument Valley
Lake Powell (kids zijn jetski gevaren / volgende ochtend Antelope Canyon)
Zion (2 nachten)
Bryce (2 nachten)
Capitol Reerf
Salt lake City

En donderdagochtend stonden wij met slaperige oogjes weer op Schiphol (natuurlijk geen oog dicht gedaan). In SLC konden zij geen verrekening maken met de kosten, ik ben nu zelf met ElMonte bezig. Totaal (uitsluitend directe kosten) praten wij wel over USD 3.000. Daarnaast heeft ElMonte behoorlijk wat steken laten vallen. Ik kreeg de volgende dag een mailtje van hen:
I forwarded your letter to Mrs. Mills. She will be out of office and working in the Reno area for the next 3 weeks. As soon as she is back in office she will answer the letters that may have accumulated during her absence. This work in the Desert east of the Reno area is a very busy and dusty job and she will not have time to answer letters. Sorry!
Ik heb maar een mailtje teruggestuurd met de vraag of de gehele Customer Service Desk van ElMonte uitsluitend uit Mrs. Mills bestaat. Ik ben benieuwd naar hun reactie.

Wij zijn nu alweer bezig met onze volgende USA trip, eind oktober 2012 naar New York (1 week) en vandaar 2 weken met auto naar White Mountains voor de Fall Foliage. Het wordt dus weer driftig het forum raadplegen en reisverslagen lezen :clap: .

Groeten,
Jan Gijs
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Jee, Jan Gijs, wat een verhaal met die camper. Klantenserviceverhaal doet me denken aan Moturis, grr ....!!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Tsjongejonge zeg, hebben jullie dat weer?
Zo zie je maar dat het niet alleen aan de camperverhuurmaatschappij ligt maar ook aan het portie geluk wat je mee hebt op je reis.
Vorige keer stonden jullie met twee campers van CA met pech, toch?
Ik hoop dat jullie je vakantie niet hebben laten verpesten door dit geval en een heerlijke reis hebben gehad.
Groetjes!
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Inderdaad hebben wij weinig geluk.

In 2005 met 2 campers van Cruise America. Het werd met beiden campers een groot drama. Uiteindelijk eentje bij Mono lake moeten achterlaten.

In 2008 wilden wij met 2 campers van ElMonte het depot in SFO verlaten toen onze zoon een plas koelvloeistof onder onze camper ontdekte. Uiteindelijk na 6 uur wachten konden wij een vervangende camper meenemen.

In 2011 hield na 3 dagen onze 35ft het voor gezien ...

In 2012 gaan wij maar eens 2 weken met een SUV rijden. Misschien hebben wij dan een keer meer geluk.

Overigens, Cruise America schijnt het over grote deel van haar vloot vernieuwd te hebben. Bij een ons bekende repairshop werd in 2005 nog gezegd dat hij een groot deel van zijn omzet verdiend door problemen met campers van CA; nu gaf hij aan dat ElMonte voor een grotere bijdrage zorgt dan CA ...
Jan Gijs
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

JGK schreef: Overigens, Cruise America schijnt het over grote deel van haar vloot vernieuwd te hebben. Bij een ons bekende repairshop werd in 2005 nog gezegd dat hij een groot deel van zijn omzet verdiend door problemen met campers van CA; nu gaf hij aan dat ElMonte voor een grotere bijdrage zorgt dan CA ...
Bij RoadBear is de Winnebago A-Class 30/32' vervangen door de ACE 29/30' A-Class met minder ruimte binnen en minder tankinhoud (vers- en afvalwater). Deze motorhome wordt in de pers omschreven als een tussenmaat tussen C- en A-Class mede doordat er een pull-down bed boven de bestuurder- en bijrijderplaats is gemaakt, dus 6 slaapplaatsen i.p.v. 4, zoals bij de Winnie. Op dit moment staat RoadBear bovenaan qua betrouwbaarheid. Dit bevestigt Tioga ook.

Kortom, er wordt knarsetandend vernieuwd, maar omdat de verkoop zo stagneert probeert men de verhuurinvesteringen te beperken, zo vertelde RoadBear mij.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer