Hoi Ingrid,
Wij zijn net weer terug van onze 4e campertrip. Omdat onze zoon afgestudeerd is en al lang de wens had om een keer een Amerikaanse camper te rijden hebben wij hem een reisje cadeau gedaan. Natuurlijk wel onder de conditie dat wij ook mee mochten. Voor hem en zijn vriendin een ElMonte 25CS geboekt, voor ons een Bounder 35ft. De 35 was van het type 35H; een beestachtig mooie camper. Na 3 dagen Yosemite (1 dag Wawona en 2 dagen Upper Pines) ging na de Tiogapass bij ons het controlelampje van de accu branden. 5 mijl zuid van Lee Vining toch maar even omgedraaid. Wij wisten dat er daar een repairshop zat. Ik liep met de sleutel naar het kantoor en was verbaasd dat de motor nog liep. Ging met geen mogelijkheid meer uit. Na overleg met ElMonte Roadassist en een check van de repairshop moesten wij naar Ford in Bishop rijden. Natuurlijk gebeurt zoiets op een zaterdag. Op een lange afdaling, 15 mijl noord van Bishop, viel de complete electra uit. Alle meters op nul, geen licht, geen stuur- en rembekrachtiger meer. Ik kon hem op de motorrem houden tot er eindelijk een parkeerplaats kwam. Het tot stilstand brengen viel niet mee zonder rembekrachtiger. Dit was het einde van onze 35ft. Ruim een uur later kwam er een gigantische dieplader en werd hij erop reden. Door de generator op te starten hadden zij weer stroom om de motor te starten. Daarna hebben zij meer dan een halfuur nodig gehad en hebben zij een deel van de camper moeten slopen voordat zij eindelijk de motor weer uit hadden). Om een lang verhaal kort te maken; wij zijn zondag met z´n 4-en in de 25ft naar Las Vegas gereden. Dit ging sneller dan te wachten totdat ElMonte een vervangende camper naar Bishop had gereden (was waarschijnlijk pas dinsdag geworden). Maandag in Las Vegas een 32ft Flair opgehaald. Eigenlijk hebben wij nauwelijks iets moeten laten uitvallen. Een stukje Route66 op weg naar Grand Canyon hebben wij laten uitvallen en in Grand Canyon kwamen wij pas om 17:45 aan i.p.v. 14:00.
Kort nog even de rest van de route:
Monument Valley
Lake Powell (kids zijn jetski gevaren / volgende ochtend Antelope Canyon)
Zion (2 nachten)
Bryce (2 nachten)
Capitol Reerf
Salt lake City
En donderdagochtend stonden wij met slaperige oogjes weer op Schiphol (natuurlijk geen oog dicht gedaan). In SLC konden zij geen verrekening maken met de kosten, ik ben nu zelf met ElMonte bezig. Totaal (uitsluitend directe kosten) praten wij wel over USD 3.000. Daarnaast heeft ElMonte behoorlijk wat steken laten vallen. Ik kreeg de volgende dag een mailtje van hen:
I forwarded your letter to Mrs. Mills. She will be out of office and working in the Reno area for the next 3 weeks. As soon as she is back in office she will answer the letters that may have accumulated during her absence. This work in the Desert east of the Reno area is a very busy and dusty job and she will not have time to answer letters. Sorry!
Ik heb maar een mailtje teruggestuurd met de vraag of de gehele Customer Service Desk van ElMonte uitsluitend uit Mrs. Mills bestaat. Ik ben benieuwd naar hun reactie.
Wij zijn nu alweer bezig met onze volgende USA trip, eind oktober 2012 naar New York (1 week) en vandaar 2 weken met auto naar White Mountains voor de Fall Foliage. Het wordt dus weer driftig het forum raadplegen en reisverslagen lezen

.
Groeten,